tragac
Expert
Izgradnja autoputa Egnatia Odos je Grke koštalo šest milijardi evra iz 2009. Ne znam koliko im je EU dala, verovatno najveći deo para.
Дакле, додаш на то 3 воза за 60 милиона, дошао си до милијарде, долара, евра, небитно - ионако је сад исто.
Pre treba porediti ovaj projekat sa projektom Horgoške pruge, jer je to isto EU, tako da je 2 milijarde realna cena.Ако пруга од Новог Сада до Суботице кошта преко милијарду долара, од Београда до Ниша ће коштати негде у рангу 3 милијарде долара. Нигде се још са цифром не појављују. Нереално ми делује да од ЕБРД добију 3 милијарде долара кредита. To je 5% БДП-а Србије.
Има нас који памтимо аустријску Алпину. Било је ту и кредита и бесповратних средстава ЕУ али оно је био и остао врхунац корупције, лоповлука и преплаћивања пројеката. На крају се испоставило да је то била и буквално аустријска "дач ист индис" неоколонијална фирма за сатирање једне колоније на Балкану.Videcemo. Mislim da je cena koju su Kinezi dali preterana i napumpana visestruko. Ovde ce se svaki cent morati pravdati, jer neko daje 700mil e bespovratno. To je njihova procena kostanja, do duse od prosle godine.
Moje misjenje je da je ovo jako dobro. Nije u opste u pitanju 10 ili 15min razlike vremenski, niti je toliko u pitanju 160/200kmh vec pouzdanost sistema. Je.bes sa oprostenjem zeleznicu i ulaganje od recimo 1,5 miliarde evra za 160km/h, ako pred svaki pruzni prelaz voz mora da uspori na 10km/h, jer je neki majmun po 16-ti put polomio rampu. Onda to vise nije 10-15min razlike, vec 30-40 ili koliko vec, a o poudanosti sistema da ne pricamo. Ako se to desava ucestalo, a desava se, onda su to bacene pare. Bolje uloziti na pocetku vise, a da se dobija neuporedivo poudaniji i kvalitetniji sistem. To se naravno nece raditi na svim prugama, jer je neracionalno, ali na glavnoj saobracajnoj osi, da, ima smisla i podrzavam. Ja da se pitam, uradio bi i sve denivelisane pruzne prelaze od Beograda do Valjeva.
Izgradnja autoputa Egnatia Odos je Grke koštalo šest milijardi evra iz 2009. Ne znam koliko im je EU dala, verovatno najveći deo para.
Pre treba porediti ovaj projekat sa projektom Horgoške pruge, jer je to isto EU, tako da je 2 milijarde realna cena.
Uglavnom, da bi se nesto izgradilo u Srbiji, pare moraju da se pozajme/dobiju iz inostranstva (da li iz Kine/istoka, da li iz EU/zapada).Има нас који памтимо аустријску Алпину. Било је ту и кредита и бесповратних средстава ЕУ али оно је био и остао врхунац корупције, лоповлука и преплаћивања пројеката. На крају се испоставило да је то била и буквално аустријска "дач ист индис" неоколонијална фирма за сатирање једне колоније на Балкану.
У међувремену, ЕУ у целости али и већина њених чланица су што се тиче инфрструктуре постали још бахатији у лоповлуку на јавним радовима тако да не видим простор за оптимизам, напротив.
Krajnje paušalna procena. Ona nije bankrotirala zbog onog ili ovog projekta, već zbog ogromnog broja projekata u kratko vreme plus visoke plate u javnom sektoru koje su bile na nivou nemačkih iako je BDP per capita bio duplo manji od nemačkog.И онда је Грчка банкротирала...
Ne. Stavili su ih umesto Z1.Da nisu stavili ove vagone jer je ogromna potražnja pa da mogu da prodaju više karata?
Da, ali posle 30 godina neodržavanja, samo kompletan remont donjeg i gornjeg stroja je može vratiti u projektovano stanje.А то што је ограничење на споредним пругама 30 није толико због неинвестирања колико због неодржавања.
Šta je sa Z1?Ne. Stavili su ih umesto Z1.
Da, ali posle 30 godina neodržavanja, samo kompletan remont donjeg i gornjeg stroja je može vratiti u projektovano stanje.
Има под сервисном подршкомШтадлер не престаје да ме фасцинира:
1. Како то од једне фабрикице која се бавила електричним транспортом за руднике постане лидер у производњи возова и ЕМУ за читав свет и то само за мандата ЈЕДНОГ човека. Какав је то човек и шта се крије иза тога?
2. Због чега на сајту Штадлера нема Србије као корисника возова:
- Није било ни за Филортове
- Нема ни сад кад су Кисови испоручени
Чији су то возови? Шта је са њима па не заслужују да буду на сајту? - због чега Штадлер избегава да стави Србију? Да ли је то због Космета јер не смеју да поставе карту а да не увреде Србију или да учине нажао Шиптарима којих има много у Швајцарској?
Na sta tačno misliš? Kako postaviti ograde na peronima gde se ljudi ukrcavaju i iskrcavaju iz voza?Definitivno je potrebno postaviti ograde.