Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Дакле, додаш на то 3 воза за 60 милиона, дошао си до милијарде, долара, евра, небитно - ионако је сад исто.

Штадлер не престаје да ме фасцинира:
1. Како то од једне фабрикице која се бавила електричним транспортом за руднике постане лидер у производњи возова и ЕМУ за читав свет и то само за мандата ЈЕДНОГ човека. Какав је то човек и шта се крије иза тога?
2. Због чега на сајту Штадлера нема Србије као корисника возова:
- Није било ни за Филортове
- Нема ни сад кад су Кисови испоручени

Чији су то возови? Шта је са њима па не заслужују да буду на сајту? - због чега Штадлер избегава да стави Србију? Да ли је то због Космета јер не смеју да поставе карту а да не увреде Србију или да учине нажао Шиптарима којих има много у Швајцарској?

 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ако пруга од Новог Сада до Суботице кошта преко милијарду долара, од Београда до Ниша ће коштати негде у рангу 3 милијарде долара. Нигде се још са цифром не појављују. Нереално ми делује да од ЕБРД добију 3 милијарде долара кредита. To je 5% БДП-а Србије.
Pre treba porediti ovaj projekat sa projektom Horgoške pruge, jer je to isto EU, tako da je 2 milijarde realna cena.

Smatram da imam puno pravo da kažem jer mi je ćale poreklom s'juga, da nam 200km/h ne treba.
Postojeći projekat Velika Plana - Trupale za 160km/h je vrlo racionalan i održiv. Već sam 100x pisao da je ključ ove relacije deo od Resnika negde do pred Mladenovac, koji se mora raditi od nule, kao i parče kod Stalaća. Sve ostalo je čista kapitalna rekonstrukcija sa ispravljanjem krivina i denivelisanjem preostalih PP.

Mnogo veći dobitak za Srbiju bi bilo da su planirali i priključne pruge. Npr. mogli su da puste nov, elektrificiran, kolosek (140km/h ili zašto ne 160km/h) za Kruševac trasom novog autoputa. To ne bi koštalo više od 30 miliona a čarapanima bi mnogo više značilo nego da imaju KISS koji ide 200km/h za BG iz Stalaća. Isto je i za Kragujevac, Leskovac itd.

Ipak, najveći biser čitave priče je to što su neke deonice na ovoj trasi vrlo skupo i vrlo loše remontovane poslednjih godina. Ko će za to da odgovara?


...inače, da podsetim, oni smatraju da je deonica Gilje-Paraćin već izvedena za 160km/h

:ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
Videcemo. Mislim da je cena koju su Kinezi dali preterana i napumpana visestruko. Ovde ce se svaki cent morati pravdati, jer neko daje 700mil e bespovratno. To je njihova procena kostanja, do duse od prosle godine.

Moje misjenje je da je ovo jako dobro. Nije u opste u pitanju 10 ili 15min razlike vremenski, niti je toliko u pitanju 160/200kmh vec pouzdanost sistema. Je.bes sa oprostenjem zeleznicu i ulaganje od recimo 1,5 miliarde evra za 160km/h, ako pred svaki pruzni prelaz voz mora da uspori na 10km/h, jer je neki majmun po 16-ti put polomio rampu. Onda to vise nije 10-15min razlike, vec 30-40 ili koliko vec, a o poudanosti sistema da ne pricamo. Ako se to desava ucestalo, a desava se, onda su to bacene pare. Bolje uloziti na pocetku vise, a da se dobija neuporedivo poudaniji i kvalitetniji sistem. To se naravno nece raditi na svim prugama, jer je neracionalno, ali na glavnoj saobracajnoj osi, da, ima smisla i podrzavam. Ja da se pitam, uradio bi i sve denivelisane pruzne prelaze od Beograda do Valjeva.
Има нас који памтимо аустријску Алпину. Било је ту и кредита и бесповратних средстава ЕУ али оно је био и остао врхунац корупције, лоповлука и преплаћивања пројеката. На крају се испоставило да је то била и буквално аустријска "дач ист индис" неоколонијална фирма за сатирање једне колоније на Балкану.

У међувремену, ЕУ у целости али и већина њених чланица су што се тиче инфрструктуре постали још бахатији у лоповлуку на јавним радовима тако да не видим простор за оптимизам, напротив.
 
Pre treba porediti ovaj projekat sa projektom Horgoške pruge, jer je to isto EU, tako da je 2 milijarde realna cena.

Како можеш поредити једноколосечну пругу за 120 км/ч по постојећој траси са прелазима у нивоу са двоколосечном пругом за 200 км/ч добрим делом на новој траси, потпуно денивелисану?
 
Има нас који памтимо аустријску Алпину. Било је ту и кредита и бесповратних средстава ЕУ али оно је био и остао врхунац корупције, лоповлука и преплаћивања пројеката. На крају се испоставило да је то била и буквално аустријска "дач ист индис" неоколонијална фирма за сатирање једне колоније на Балкану.

У међувремену, ЕУ у целости али и већина њених чланица су што се тиче инфрструктуре постали још бахатији у лоповлуку на јавним радовима тако да не видим простор за оптимизам, напротив.
Uglavnom, da bi se nesto izgradilo u Srbiji, pare moraju da se pozajme/dobiju iz inostranstva (da li iz Kine/istoka, da li iz EU/zapada).
 
И онда је Грчка банкротирала...
Krajnje paušalna procena. Ona nije bankrotirala zbog onog ili ovog projekta, već zbog ogromnog broja projekata u kratko vreme plus visoke plate u javnom sektoru koje su bile na nivou nemačkih iako je BDP per capita bio duplo manji od nemačkog.
I nastavili su. Čim su bankrotirali stavili su u pogon most Rio-Antirio, udarnički krenuli sa brzom prugom Atina-Patras i autoputem Patras- Kozani a tu ima još storine drugih stvari. Danas imaju kudikamo zdravu ekonomiju. Uostalom EU funkcioniše na kejnzijanskom principu gde javni radovi i javna potrošnja pokreću razvoj.
 
Pruga Atina - Patras je počela da se gradi 1998. i još nije završena. Sadašnja procena za kompletan završetak je 2026. godina. Da ne pričam o pruzi Atina - Solun, koja je krenula da se gradi 1996, planiran završetak je bio za Olimpijske igre u Atini 2004. godine, a završena je 15 godina kasnije. Nisu baš pozitivni primeri. Takođe, nije da je Beograd - Niš jedini projekat, koji će opteretiti budžet. Da se razumemo, nije da mislim da će Srbija doživeti sudbinu Grčke, ali svakako će optereti budžet novcem koji će biti neoptimalno potrošen.

S tim u vezi, moja poenta je da će za prugu Subotica - Beograd - Niš potrošiti 5 milijardi dolara za brzinu od 160 do 200 km/h, dok će lokalne pruge ostati na 30 km/h. Za 5 milijardi dolara si mogao imati celokupnu železničku mrežu u Srbiji na nivou Češke recimo, sa glavnim koridorima brzinom od 120 do 160 km/h, a sporedne pruge od 80 do 120 km/h. Dakle, moja poenta je u linearnom razvoju železnice kroz celu Srbiju.
 
Потпуна агонија Србија воза са вагонима се наставља. Изгледа да више нема ни Z1 вагона довољно исправних, па су на барском возу васкрсли At/Bt вагони, познатији као микроталасна пећница.

298757358_626092732141911_4737480007208192606_n.jpg
298933124_5402283263140342_6840620356217934933_n.jpg
 
Све је то лепо, само у Европи врше рециклажу својих пара а ми наше банке уништили
 
Овиме сам путовао на море средином деведесетих мени путовање возом без купеа био доживљај.
А то што је ограничење на споредним пругама 30 није толико због неинвестирања колико због неодржавања.
 
Ovaj At/Bt sam zadnji put video na IC iz Prijepolja ima dvocifren broj godina. Tada su bili u baš dobrom stanju, moj omiljeni voz za put ka Beogradu. Mi smo ga smatrali zamenom za "poslovni". Nije moglo da se udje bez karte, nikad nije guzva, uvek čist i ispravan. I onda je nestao, zauvek....
 
Da nisu stavili ove vagone jer je ogromna potražnja pa da mogu da prodaju više karata?
 
Da nisu stavili ove vagone jer je ogromna potražnja pa da mogu da prodaju više karata?
Ne. Stavili su ih umesto Z1.

А то што је ограничење на споредним пругама 30 није толико због неинвестирања колико због неодржавања.
Da, ali posle 30 godina neodržavanja, samo kompletan remont donjeg i gornjeg stroja je može vratiti u projektovano stanje.
 
Штадлер не престаје да ме фасцинира:
1. Како то од једне фабрикице која се бавила електричним транспортом за руднике постане лидер у производњи возова и ЕМУ за читав свет и то само за мандата ЈЕДНОГ човека. Какав је то човек и шта се крије иза тога?
2. Због чега на сајту Штадлера нема Србије као корисника возова:
- Није било ни за Филортове
- Нема ни сад кад су Кисови испоручени

Чији су то возови? Шта је са њима па не заслужују да буду на сајту? - због чега Штадлер избегава да стави Србију? Да ли је то због Космета јер не смеју да поставе карту а да не увреде Србију или да учине нажао Шиптарима којих има много у Швајцарској?

Има под сервисном подршком

SERBIEN​

Service Support – Srbija Voz, Zemun / Belgrade, 21 FLIRT, 180 000 KM​
https://www.stadlerrail.com/de/referenzen/download/

а и под архивом референци, али само за Флиртићћће

REFERENZ ARCHIV
Zeleznice Srbije, FLIRT, Serbien
https://www.stadlerrail.com/de/referenzen/download/archiv/

Има и пдф документ за медије "Die Aktiengesellschaft Železnice Srbije hat 21 vierteilige elektrische Niederflureinheiten vom Typ FLIRT3 bestellt, welche in Serbien auf den meist frequentierten Vorort- und Regionalstrecken eingesetzt werden"
"Акционарско друштво Железнице Србије имају наручених 21. гарнитуру четвоределних електричних нископодних јединица тип Флиртићћћ3, које у Србији саобраћају углавном на најфреквентнијим приградским и регионалним правцима."
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/f3zs0613d.pdf
 
Vrh