spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.457
- Pohvaljen
- 17.626
Lokomotive i jesu stare 50 godina, ne kazem da ne mogu vise da voze ali bi trebalo razmisljati o njihovoj zameni.
Ја не разумеме другу ствар, због чега је нама проблем да урадимо тиристоризацију или да потпуну променимо погонску групу на асинхроне моторе. Имамо толико студената електроетехнике са нејасном перпсективном чиме да се баве, а развој овога би био од националног значаја. Саобраћај, вуча, то је нешт што увек треба.
Дакле, све по реду вожње. Је л' било гужве?
I ministar je pominjao spoljnu temperaturu, ali niko ne pominje da je u pitanju bio noćni voz koji po redu vožnje iz Zemuna kreće u 19:58, u Valjevu je u 21:34 a u Brodarevu nege između 3 i 4 ujutru. Mislim da se pokvario oko 8 ujutru u Brodarevu. JestePo ovom tekstu sunce je pregrejalo otpornike još u Valjevu, a na drugoj lokomotivi otpornici su pregrejani u Brodarevu. Ako je informacija tačna i da sunce stvarno može da onesposobi dve lokomotive u razmaku par sati znači samo jedno, da su te lokomotive odavno bile zrele za isključenje iz saobraćaja. Da ne kažem neispravne.
Šta kaže železnička struka, meni kao električaru to ne pije vodu.
Nigde nije spomenuto sunce kao uzrok pregrevanja već visoke temperature.И мени се нешто чини. Прегрејавање отпорника од сунца је мало прича фантастична, И уколико су они у пирнципу исправни а нису били мусави, штрокави, и није било грешека у њиховом избору, онда тако нешто не треба да се деси.
Ја не разумеме другу ствар, због чега је нама проблем да урадимо тиристоризацију или да потпуну променимо погонску групу на асинхроне моторе. Имамо толико студената електроетехнике са нејасном перпсективном чиме да се баве, а развој овога би био од националног значаја. Саобраћај, вуча, то је нешт што увек треба.
Nema logike,zato što 433 ide ka Resniku gde je pruga dvokolosečna. Verovatno je uveden stanični ka Resniku pa je 433 čekao neku odjavu a u međuvremenu se pojavio kargov voz sa cisternama u Rakovici.Večeras je Barac 433 čekao u Rakovici ukrštavanje sa NISovim cisternama... Izgleda da je već počela primena rekordno idiotske uredbe Vlade o davanju prioriteta vozovima za prevoz energenata https://www.euronews.rs/biznis/bizn...g-znacaja-prioritet-u-prevozu-zeleznicom/vest
Nema potrebe za ukrštavanjem ako je u pitanju dvokolosečna. Na to sam reagovao.znam da je dvokolosečna ali je bila opterećena velikim brojem vozova posebno BG voz pa su mžda neki blokovi bili zauzeti u to vreme.
Ljudi koji nisu u struci često spominju termin ukrštavanje kada se nalaze u vozu koji stoji u stanici na dvokolosečnoj pruzi a kada vide da voz iz suprotnog smera dolazi u stanicu. Razlog stajanja u stanici njihovog voza može biti: čekanje na vreme polaska po redu vožnje,čekanje na oslobađanje prostornog odseka ispred ili čekanje odjave iz naredne stanice.šta god da je ne bi trebalo da se dešava, pre neki dan je ovde neko napisao i da je BG Voz do Rakovice do Ovče čekao ukrštavanja, dakle nije dovoljno što su dvokolosečne pruge postoji organizacioni problem, zašto se "čeka odjava" ako je vozni put slobodan?
Da li se takvi kvarovi dešavaju na 444? Ili je ceo taj sklop izmenjen sa tiristorizacijom?Nigde nije spomenuto sunce kao uzrok pregrevanja već visoke temperature.
Jedini otpornici koji su mogli da se pregreju jesu "prelazni otpornici" na takozvanom stepenastom biraču napona.
I takvi kvarovi se dešavaju često tokom velikih vrućina.
Drugi kvar je verovatno pregrejana prigušnica tj. reagovanje njene zaštite posle sekcionara koji se nalazi neposredno ispred ulaznog signala stanice Brodarevo.
Ovakve stvari su se dešavale a i dešavaće se kod lokomotiva ove serije.
Kao što i napisah par postova ranije ovde su zakazali rukovodstvo i operatika u SV-u.
441 ni u ono "srećno" vreme nisu vukle noćnog barca kada su te lokomotive bile mnogo mlađe i u kud i kamo boljem stanju.
A što se tiče tiristorizacije i modernizacije...
Rešenje je samo u kupovini novih lokomotiva i ende!!!
444 nema stepenasti birač napona već je povećavanje napona na vučnim motorima rešeno ugrađivanjem tiristora. Pa samim tim je i ovakav kvar nemoguć.Da li se takvi kvarovi dešavaju na 444? Ili je ceo taj sklop izmenjen sa tiristorizacijom?
A da li se slični kvarovi dešavaju na 461, koliko sam upućen, i one su su diodne.444 nema stepenasti birač napona već je povećavanje napona na vučnim motorima rešeno ugrađivanjem tiristora. Pa samim tim je i ovakav kvar nemoguć.
Problem sa 444 su druge prirode ali imobilizacija im je kud i kamo manja.