Није то тако далеко
Ne znam zašto se insistira na Flirtovima kad su neudobni za duže relacije. Odlično je do Novog Sada ili Valjeva ići Flirtom, ali sedeti u njemu 4+ (ili koliko se već sada putuje) sati do Niša je korak unazad u odnosu na Z1, a i stare kupejce. Zar nisu mogli za manje pare da srede neki broj vagona (ili samo da ih održavaju)?Možda, kada stigne naručenih 18 Flirtova. Neki nezvanično spominju septembar 2022. kao rok za isporuku, ali svi detalji tog ugovora se kriju od javnosti.
Pre toga ne bi imalo šta da ide. Ta pruga je elektrificirana, a mi trenutno nemamo dovoljno EMV. Na elektrificiranoj liniji Požega-Kraljevo zadnjih meseci saobraća DM 711 koji se kvari svakog dana, ali u bukvalnom smislu reči.
Ne diraj mi FLIRT i KISS. Mnogo su dobri.Ne znam zašto se insistira na Flirtovima kad su neudobni za duže relacije. Odlično je do Novog Sada ili Valjeva ići Flirtom, ali sedeti u njemu 4+ (ili koliko se već sada putuje) sati do Niša je korak unazad u odnosu na Z1, a i stare kupejce. Zar nisu mogli za manje pare da srede neki broj vagona (ili samo da ih održavaju)?
Kiss je odličan. Flirt takođe, ali samo za kraće linije.Ne diraj mi FLIRT i KISS. Mnogo su dobri.
To stoji, ali i stari vagoni su mogli da idu 120, 160, pa i 200km/h u slučaju Z1. Istina, nema lokomotiva za 200, ali ta brzina je trenutno naučna fantastika za sve pruge sem novosadske.Valjda je logičnije skratiti vreme putovanja nego kupovati udobnije vozove?
Svi su putovali na toj relaciji putničkim vozom od 1880-tih pa sve do nastanka Niš Ekspresa u vreme FNRJ, jer druge alternative nisu ni imali. Mada je tada vreme putovanja na istoj relaciji bilo samo za nijansu duže nego danas, a svi vozovi su koristili mnogo slabiji parni pogon.Iz Beograda do Niša u suštini ne vozi ni jedan voz, jer nikada u istoriji nisu ljudi putovali tu relaciju putničkim. Čak ni za vreme ratova.
Ne diraj mi FLIRT i KISS. Mnogo su dobri.
Valjda je logičnije skratiti vreme putovanja nego kupovati udobnije vozove?
Iz Beograda do Niša u suštini ne vozi ni jedan voz, jer nikada u istoriji nisu ljudi putovali tu relaciju putničkim. Čak ni za vreme ratova.
Inače evo kakva je brzina na nedavno rekonstruisanoj deonici. Barac leti 40km/h niškom prugom:
izvor snimka: FB grupa ljubitelja železnice
Naravno neće im smetati da za godinu dve, kad bude rekonstrukcije niške pruge, sve ponovo razvale i od početka rade i uzmu pare.