Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Možda, kada stigne naručenih 18 Flirtova. Neki nezvanično spominju septembar 2022. kao rok za isporuku, ali svi detalji tog ugovora se kriju od javnosti.

Pre toga ne bi imalo šta da ide. Ta pruga je elektrificirana, a mi trenutno nemamo dovoljno EMV. Na elektrificiranoj liniji Požega-Kraljevo zadnjih meseci saobraća DM 711 koji se kvari svakog dana, ali u bukvalnom smislu reči.
Ne znam zašto se insistira na Flirtovima kad su neudobni za duže relacije. Odlično je do Novog Sada ili Valjeva ići Flirtom, ali sedeti u njemu 4+ (ili koliko se već sada putuje) sati do Niša je korak unazad u odnosu na Z1, a i stare kupejce. Zar nisu mogli za manje pare da srede neki broj vagona (ili samo da ih održavaju)?
 
Ne znam zašto se insistira na Flirtovima kad su neudobni za duže relacije. Odlično je do Novog Sada ili Valjeva ići Flirtom, ali sedeti u njemu 4+ (ili koliko se već sada putuje) sati do Niša je korak unazad u odnosu na Z1, a i stare kupejce. Zar nisu mogli za manje pare da srede neki broj vagona (ili samo da ih održavaju)?
Ne diraj mi FLIRT i KISS. Mnogo su dobri.

Valjda je logičnije skratiti vreme putovanja nego kupovati udobnije vozove?
:gobb:
Iz Beograda do Niša u suštini ne vozi ni jedan voz, jer nikada u istoriji nisu ljudi putovali tu relaciju putničkim. Čak ni za vreme ratova.

Inače evo kakva je brzina na nedavno rekonstruisanoj deonici. Barac leti 40km/h niškom prugom:
izvor snimka: FB grupa ljubitelja železnice

Naravno neće im smetati da za godinu dve, kad bude rekonstrukcije niške pruge, sve ponovo razvale i od početka rade i uzmu pare.
 
Da u pravu si, nisam računao nego sam otprilike, 300m voza za 32 sekunde.
Ne menja poentu. 20km/h u pravcu na novoj skretnici na magistralnoj pruzi...
 
Da li je moguće da smo postali toliko prljavi i da smo se toliko srozali, da nikoga nije sramota da pusti ovako štrokave vagone u saobraćaj. Leto nije nešto što se pojavi iznenada, i niko nije uložio truda da ih barem pokuša očistiti pre sezone u kojima znaju da će to malo što je preostalo voziti. Užas. Što je rekao neki profesor na tv-u, "najgore što se nama desilo je da je ovaj narod izgubio osećaj da ga je stid bilo čega".
 
Iz Beograda do Niša u suštini ne vozi ni jedan voz, jer nikada u istoriji nisu ljudi putovali tu relaciju putničkim. Čak ni za vreme ratova.
Svi su putovali na toj relaciji putničkim vozom od 1880-tih pa sve do nastanka Niš Ekspresa u vreme FNRJ, jer druge alternative nisu ni imali. Mada je tada vreme putovanja na istoj relaciji bilo samo za nijansu duže nego danas, a svi vozovi su koristili mnogo slabiji parni pogon.

Zato što je vozna karta povoljnija od autobuske, ja sam na relaciji Beograd-Niš putovao Flirtom nekoliko puta, zadnji put pre nepunih mesec dana.
 
Путовао сам једном возом из Ниша до Београда. ФЛИРТ стварно није за ту линију, и не треба да иде даље од Шида, Суботице, Панчева, Смедерева, Јагодине и Ужица.
 
Retki su oni koji putuju vozom od Beograda do Niša. Taj voz je uvek skoro prazan, a i to malo putnika u vozu uglavnom putuje između manjih mesta uz prugu.

Brzi voz je putovao oko 4 i po sata. Iako mu je brzina bila bedna, imao je prednost daleko jeftinije karte od autobusa. Međutim, stalno je kasnio, često i više od sat vremena i samim tim bio potpuno nepouzdan. Zbog toga ga niko nije koristio celom trasom, a nije služio ni mestima kraj pruge, budući da u većini nije stajao. Logično da je bio prvi na spisku za ukidanje.

Da se poštovao red vožnje, on bi imao solidnu popunjenost zbog cene karte. Komfor je manje bitan. Mogao je i RVR da ide, samo da ne kasni. Paradoksalno je to što je kod nas bus pouzdaniji od železnice.
 
Истина, мада сам ја путовао у обрнутом смеру, ка Бг. После Плане у возу је остало можда 6 путника до Прокопа. Путовање кроз јужни БГ је било веома сабласано с обзиром да је воз стигао касно увече.
 
Ево још нових утисака туриста, оно што сам приметио и од неких пријатеља који су ишли возом и у последње време и доста оваквих страних влогова, јесте да су сви ужаснути путовањем, због дужине путовања, кашњења, распаднутог воза, прљавштине и чега све не:) Ови јадници су морали и да подмићују црногорске царинике хд

Није ми јасно, чак и ако воз мора да се вуче овако како се вуче, могли су барем да га офарбају, дотерају, очисте и реновирају вагоне, да је ако ништа друго путовање пријатно макар са свим осталим кашњењем и другим непредвиђеним околностима.
 
I meni se desilo da je voz po povratku iz CG kasnio nekih 45 minuta samo zato sto nas je dokona st*** iz Bijelog Polja maltretirala i pretresala da im slucajno ne iznesemo drogu iz zemlje.
 
Ja sam putovao barskim vozom 3x od Bg do Bara. 2016,2018 i 2021.
2016. je bilo definitivno najgore, po redu vožnje išlo se 12 sati, pruga do Va još nije bila rekonstruisana tako da je čitav put bio lagana vožnja. Prema Cg se voz pokvario u Priboju kasnio 2 sata, u povratku se zapalio u Branešcima i u Bg kasnio 3,5 sata. Tada smo celo društvo nas 8 rekli da nikad više vozom, onda prođu 2 godine, zaboravimo kroz šta smo prošli, plus ja kao ljubitelj vozova, nagovorim ih da ponovo idemo.
2018.g. slična priča ali sa subotičkim, međutim prošle 2021.g. i odlazak i povratak je u 10 min kašnjenja i nismo mogli da vjerujemo.
 
Пар фотки са Макиша, јако занимљиво место :love:
Ранжирна станица Београд by Somi303, on Flickr
Ранжирна станица Београд by Somi303, on Flickr
Ранжирна станица Београд by Somi303, on Flickr
Ранжирна станица Београд by Somi303, on Flickr
Ранжирна станица Београд by Somi303, on Flickr
Да не гушим форум даље, више фотки на линку. Наравно све се може погледати и у видео формату, Марко је снимао. :)
 
Ауу.колико локомотива на испаши.

И ми кубуримо да возном средствима? Неће бити, биће са мозгом да кубуримо.
Не може да се пљачка реновација већ мора да плати, а ново кредит завучеш рукицу па се још сликаш за новине...
 
ovakva groblja lokomotiva postoje u svakom većem gradu koji ima prugu. Tj do skoro su postojala, mahom je sve isečeno. U Kraljevu i Nišu bio je veliki broj dizelki koje su otišle na kilo.
 
Ne diraj mi FLIRT i KISS. Mnogo su dobri.

Valjda je logičnije skratiti vreme putovanja nego kupovati udobnije vozove?
:gobb:
Iz Beograda do Niša u suštini ne vozi ni jedan voz, jer nikada u istoriji nisu ljudi putovali tu relaciju putničkim. Čak ni za vreme ratova.

Inače evo kakva je brzina na nedavno rekonstruisanoj deonici. Barac leti 40km/h niškom prugom:
izvor snimka: FB grupa ljubitelja železnice

Naravno neće im smetati da za godinu dve, kad bude rekonstrukcije niške pruge, sve ponovo razvale i od početka rade i uzmu pare.

најбољи коментар за тај воз са те ФБ групе је да је тај воз брз једино од Земуна до Прокопа
 
 
Vrh