Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ako su podaci na sajtu "Srbija voza" tačni, jedan "Soko" se vratio u saobraćaj, a drugi još planduje. Na tri turnusa ide "Flirt", a do prekjuče je išao na 6.
Inače, Vojvođanski simfoničari su iznenadili putnike danas:
Убацили су други још у недељу. Иначе, на 745 је у понедељак возио KISS (возио је и пре каменовања) иако у реду вожње и на апликацији/онлајн куповини не пише да вози.
 
Kakva je praksa po pitanju upotrebe garnitura poput Kiss-a za Regio Express, pošto su sa puštanjem pruge do NS oni vozili.
 
Mislim na inostrane železnice.

Zavisi šta misliš pod "garnitura poput KISS-a". Da li misliš na dvospratnost, unutrašnju opremljenost ili maksimalnu brzinu? U Poljskoj recimo imaš Flirtove sa unutrašnjom opremljenošću kao naš KISS, dok u Mađarskoj npr. imaš KISS-ove za 160 km/h sa unutrašnjom opremljenošću kao naš Flirt, ali koji ne idu preko 120 km/h u praksi. Sve je to relativno i zavisi od specifične situacije, tokova putnika na relaciji na kojoj saobraća voz, razvijenosti železnice u određenoj zemlji itd.
 
I na jedno i na drugo, mislim da si mi uglavnom dao odgovor na obe stavke :sesir:
 
I na jedno i na drugo, mislim da si mi uglavnom dao odgovor na obe stavke :sesir:
Recimo u Nemačkoj su garniture slične KISS praktično standard za RE među većim urbanim zonama, recimo u regiji Rajna-Rur za unutrašnji ekspres u urbanoj zoni megalopolisa se pored S-Bahna koristi i RRX (Rhein-Ruhr-Express) koji je sličan RE rangu. Koriste se Siemens Desiro (vmax 160) dabl dekeri u tandemu:

(fotka sa wiki)
1655876546245.png


U drugim metropolama se koriste takođe dabl dekeri kojima operišu uglavnom privatnici koji su u sistemu plaćanja karata DB tako da za korisnike nema neke razlike, vmax je na 160kmh.

Izuzetak je Minhen-Nirnberg Express, najbrži RE u Nemačkoj koji ide 200kmh ali u pitanju je Škodin push-pull sistem sa kompozicijama ali sve je odlično uklopljeno.

(fotke iz lične arhive)
1655876880017.jpeg

1655876890348.jpeg
 
Moze li neko da označi na mašpi koji je to pružni prelaz koji je ukinut ?
 
Danas su zbog "tehničkih smetnji" otkazana sva 4 polaska iz Kraljeva: do Jagodine, Lapova, Požege i Rudnice.

Inače, na sajtu Srbija Voza i dalje piše da postoje dva polaska dnevno Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever, jedino su u ovom današnjem obaveštenju napisali da je otkazan polazak od Kraljeva do Rudnice. Niko i dalje ne zna zašto taj voz ne saobraća celom dužinom linije do Kosovske Mitrovice, kako je saobraćao godinama čak i posle briselske veleizdaje. Ja sam pre četiri meseca bio tamo, i od radnika na stanici saznao da taj voz ne ide godinu i po dana, a dispečer Srbija Voza mi je dan ranije rekao da sve saobraća normalno.

Prosto razmišljam da li da kontaktiram poverenika za informacije od javnog značaja, i od njega zatražim objašnjenje zašto vozovi 3831 i 3833 Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever još od početka pandemije COVID-19 saobraćaju samo do Rudnice, i zašto Srbija Voz o tome i dalje ne obaveštava korisnike svojih usluga?
 
Sramotno.
Da li su svi ili određeni polasci otkazani?
Ako su svi, to je ozbiljan problem već.
 
Hoće li biti putničkog saobraćaja?
Možda, kada stigne naručenih 18 Flirtova. Neki nezvanično spominju septembar 2022. kao rok za isporuku, ali svi detalji tog ugovora se kriju od javnosti.

Pre toga ne bi imalo šta da ide. Ta pruga je elektrificirana, a mi trenutno nemamo dovoljno EMV. Na elektrificiranoj liniji Požega-Kraljevo zadnjih meseci saobraća DM 711 koji se kvari svakog dana, ali u bukvalnom smislu reči.
 
Možda, kada stigne naručenih 18 Flirtova. Neki nezvanično spominju septembar 2022. kao rok za isporuku, ali svi detalji tog ugovora se kriju od javnosti.

I kad srede rasputnicu K i K1. Iz pravca Male Krsne se ne može ka Rakovici, nego samo ka Rasputnici B, odnosno Ostružnici i Makišu. Tokom tri godine epskog remonta pruge Jajinci - Mala Krsna, u rasputnici K i K1 je pokradeno sve što se pokrasti može, te vozovi mogu samo ka Rasputnici B.

Što se novih Flirtova tiče, septembar 2022. nije realan rok da stignu svih 18. Možda može prvi da stigne tad.
 
Na barskoj pruzi, na deonici od Resnika do Lazarevca, ukunite se sve (četiri) lagane vožnje koje su bile uvedene prethodnih meseci.

Još samo da srede lokomotive i vagone (one za koje se tvrde da su ispravni). Dnevni barac tek malopre krenuo iz Užica u oba smera (Beograd - Bar kasni preko 6 sati sa polaskom iz Užica), u Crnoj Gori lokomotiva defektirala (zato kasni iz Bara), a u Srbiji problem sa napajanjem vagona (zato kasni ka Baru). U Užicu manevrisali sat vremena vagonima između dva voza u dva smera kako bi putnici mogli da nastave put. Na sajtu Srbija voza su izgleda skroz izbacili informacije o kašnjenjima...
 
Da li naše i CG lokomotive idu celom trasom ili menjamo u Bijelom Polju ?
 
Na sajtu Srbija voza su izgleda skroz izbacili informacije o kašnjenjima...
Izbacili su i informacije o važećim cenama prevoza, koje su ranije prikazivane sa desne strane za svaki od ponuđenih polazaka u pretrazi, kada se uđe u opciju "detaljnije".

U opštem cenovniku koji je postavljen na sajtu Srbija Voza npr. piše kolika je cena karte Valjevo-Beograd, ali putnik koji želi da se informiše kolika je cena karte Valjevo-Lajkovac mora zvati telefonom call centar ili im pisati preko mejla.
 
Još jedno pitanje, da li se preko interneta kupuje i rezervacija za Barac '
 
Što se novih Flirtova tiče, septembar 2022. nije realan rok da stignu svih 18. Možda može prvi da stigne tad.
Tako je. Postoji priča da prvi stiže u septembru 2022, a poslednji u martu 2023. Obzirom da se van toga sve drži u tajnosti, ostaje nam da vidimo da li će i to biti tako.
 
Vrh