Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Za sad samo putnički prevoz.
Teretni saobraćaj se očekuje za otprilike mesec,mesec i po.
Načuh da se nakon promo perioda sprema jedno zatvaranje pruge gde će rešiti uočene nedostatke. Tek nakon toga kreće i teretni saobraćaj i BG voz.
Nego, što bre na Prokopu puštaju Sokola na Sokola na isti kolosek kad ima toliko koloseka na stanici, a da pri tom nije predviđena za A/B rad?
 
Načuh da se nakon promo perioda sprema jedno zatvaranje pruge gde će rešiti uočene nedostatke. Tek nakon toga kreće i teretni saobraćaj i BG voz.
Nego, što bre na Prokopu puštaju Sokola na Sokola na isti kolosek kad ima toliko koloseka na stanici, a da pri tom nije predviđena za A/B rad?
Ja ovo za zatvaranje stvarno nisam čuo. Možda se misli na planirane "zatvore" u toku noći kada ne saobraćaju putnički vozovi.
A ovo za postavljanje dva 410 jedan iza drugog na isti kolosek moraš da pitaš otpravnika na Prokopu.
 
Treći kiss, slikano u Koprivnici, Hrvatska (fb u.lj.ž)
3BAD1AED-7EA7-455B-BE45-B14CAD471873.jpeg
 
Dakle, kao što sam govorio, pruga NIJE završena, nego je ubrzano puštena u rad zbog izbora. Nadam se da će je završiti nekad i da neće doživeti sudbinu barske pruge koja nikad nije do kraja završena po projektu.
 
Dakle, kao što sam govorio, pruga NIJE završena, nego je ubrzano puštena u rad zbog izbora. Nadam se da će je završiti nekad i da neće doživeti sudbinu barske pruge koja nikad nije do kraja završena po projektu.
Nema nikakvih dokaza da pruga nije završena. Samo nekih čaršijskih tračeva i rekla kazala priča. Ako i ima nekih nedostataka(znači popravak urađenog a ne izgradnja nepostojećeg) oni će se verovatno rešavati u noćnim intervalima kada nema saobraćaja.
 
I dalje postoji putni prelaz u Batajnici. I dalje na mnogim stanicama nisu pušteni liftovi u rad. Stanice Novi Beograd i Zemun nisu dovršene. Ulazni signal Petrovaradina iz smera Novog Sada nije u funkciji. I najvažnije, saobraćaj nije pušten po važećem redu vožnje, dakle pruga još uvek nije u mogućnosti da primi projektovan saobraćaj. To nisu tračevi. To su činjenice. Dakle, nije dovršeno. Pušteno je u privremeni rad pre izbora zarad sticanja političkih poena.
 
I dalje postoji putni prelaz u Batajnici. I dalje na mnogim stanicama nisu pušteni liftovi u rad. Ulazni signal Petrovaradina iz smera Novog Sada nije u funkciji. I najvažnije, saobraćaj nije pušten po važećem redu vožnje, dakle pruga još uvek nije u mogućnosti da primi projektovan saobraćaj. To nisu tračevi. Nije dovršeno.
Putni prelaz u Batajnici treba da se ukine a ne da se izgradi. Za sad saobraćaj ne trpi zbog tog prelaza. Liftovi nisu sastavni deo pruge tj.koloseka.
Ulazni signal u Petrovaradin iz pravca Novog Sada je izgrađen tj.postavljen na projektovano mesto i povezan sa sistemom upravljanja. Trenutno možda postoji problem oko zauzeća na ulaznim odseku ili nečem drugom pa nije moguće dati redovan ulaz.
Još nešto?
 
Dakle, kao što sam govorio, pruga NIJE završena, nego je ubrzano puštena u rad zbog izbora. Nadam se da će je završiti nekad i da neće doživeti sudbinu barske pruge koja nikad nije do kraja završena po projektu.

Nisam stručnjak, laik sam kada je u pitanju železnica i mogu samo da prenesem ono što znam iz svakodnevnice a to je da nigde još nisam doživeo da se puštaju neki veliki infrastrukturni projekti u rad a gde je sve perfektno. Niti na šinama, niti autoputevi pa i sve do manjih projekata kao dokumentacioni sistem u firmi gde radim.

Te devijacije od projektovanih stvari se onda rešavaju u hodu. Itekako mogu da zamislim da na prugi između NS i BG ima možda i stotine grešaka ali to su greške koje se mogu rešavati u hodu. Evo ti nekih primera kojih se sećam iz Nemačke:

Kada je puštena brza pruga Berlin - Hanover 1997 ili 1998 mislim, već prvog dana je bilo smetnji u napajanju pa su svi vozovi tog prvog dana kasnili do 120 minuta, na određenim deonicama ICE nisu mogli da idu planiranih 250 kmh nego 200 kmh.

Na otvaranju brze pruge između Berlina i Minhenu i to ključne deonice Erfurt-Nirnberg 2017 prvi ICE je odmah imao kašnjenje od 200 minuta. A i narednih meseci redovni polasci su imali velikih problema sa ETCS pa je bilo dosta kašnjenja, prošli su meseci dok se sve to nije stabilizovalo.

Kod obe stvari putnici ni u jednom momentu nisu bili ugroženi ali eto nije bilo sve perfektno. Za takve stvari treba uhodavanje i nije sve tek tako crno belo, neke greške se mogu tek uočiti kada je "normalni" režim rada. Ono što je ključno da se te stvari koriguju.
 
Eh, i ja kupih karte za Novi Sad. Šteta što je u subotu, 26. 3. 2022. Intercity polazak u 10 sati bukvalno popunjen. Jedva čekam da splasne malo to uzbuđenje i da bude karata, jer mi se ne klacka i staje na svaku stanicu svaki put kad idem za Novi Sad.
 
Нема карата за полазак у 10:05 до 4.4 за KISS. Морао сам да купим карту за Флирт.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Vrh