Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Znaci ko iz NS radi u BG, moze da stigne na posao skoro sat i po ranije ili zakasni ili putuje 1h, a u povratku mora da izgubi 1h u cekanju. Obrnuto je malo bolje, "samo" 45-50min ranije ili na vreme ali za povratak isto 1h cekanja... Prakticno minimum 3h dnevno, vise nego busom.
A posle 22h nema nista do pola 6 ujutru, znaci ko ide na veceru, utakmicu i sl. ne moze da se vrati npr. u ponoc a tek omladina iz provoda oko 2-3h ujutru...
За пруге за брзине 200 и више км/с је свакодневно затварање за редовно одржавање по 6 сати сваку ноћ. Овде је то вероватно 23:00-5:00. Са 160км/с то може и са свега 2-3 сата, уз по неку ноћ са 6 сати. Али маркетинг је важнији од концепта услуге и студије оправданости.
 
U kom smislu održavanje? Šta rade tih 6h? Ili, bolje da drugačije postavim pitanje: Šta bi trebalo da rade u tih 6h?
 
@Karlo del Ponte
Tako je za prave brze pruge, za one 250 km/h plus, da se održava noću kad nema vozova, a za ovu našu 'polubrzu'?

Ako je tako, to bi u ovom slučaju bio debakl. Epski.
 
Da li neko zna kako idu brzine za ovaj sporiji FLIRT voz? Tj. da li i dostiže svoju maksimalnu brzinu od 160kmph između BG-NS?
 
Evo da i ja napišem moje mišljenje o današnjoj vožnji do Novog Sada i nazad do Beograda. Ka Novom Sadu sam išao IC Kiss-om, dok sam u povratku išao RE Flirt-om.

Prokop je i dalje nezavršen i to se vidi i oseti, povezanost i dalje slaba. Ja sam došao busem 70 do mostara pa na te nane pešaka do prokopa, voz je stvarno super, nemam nikakve zamerke stvarno, sve uredno, novo, udobno kako i treba da bude. Primetio sam da ljudi mešaju vagone i ne obraćaju toliko pažnju na dodeljena mesta za sedenje. Čovek koji je sedeo preko puta mene nije ni znao gde su obeleženi vagoni.

Kiss je krenuo minut kasnije u odnosu na red vožnje i stigao je 4 minuta ranije u Novi Sad, to je najverovatnije zbog toga što se trenutno voz ne zaustavlja na stanici Novi Beograd. Ljulja se jako malo po malo na deonici od 200 km/h ali je stvarno neprimetno.

Što se Flirt-a tiče standardno uredno i fino. Krenuo je na vreme i trebalo mu je tačno 50 minuta da stigne od stanice Novi Sad do Stajališta Tošin Bunar gde sam sišao. Išao je maksimalnom brzinom od 150 km/h preko toga nije išao. Moja pretpostavka je to da bi se uklopio u red vožnje zato što se nije zadržavao na stanicama duže od 30ak sekundi. Sedišta su dosta neudobnija nego u Kiss-u i čini mi se da je bučniji od Kiss-a, mada to verovatno zavisi od mesta na kom se sedi.

Stanica Novi Sad je po mom mišljenju lepo sređena i prostrana.

Evo i neke slike sa puta:

Kiss na prokopu:

3F53135D-1E68-4CA3-9AA7-50269527D35C.jpg


Unutrašnjst Kiss-a 1. razred:

IMG_1574.JPEG
IMG_1586.JPEG


Stanica Novi Sad iz Kiss-a:

IMG_1590.JPEG
IMG_1592.JPEG


Kiss na stanici Novi Sad:

IMG_1596.JPEG
IMG_1597.JPEG
IMG_1598.JPEG
IMG_1599.JPEG
IMG_1600.JPEG


Unutrašnjost stanice Novi Sad:
IMG_1601.JPEG
IMG_1602.JPEG
IMG_1603.JPEG


Flirt unutrašnjost 1. razred:
IMG_1671.JPEG
IMG_1678.JPEG
 
Konačno, prve slike da su krenuli radovi. Šteta što nisu organizovali radove tako da se radi novi kolosek dok stari funkcioniše, a onda da se saobraćaj prebaci na novi kolosek, dok se modernizuje stari.
Da slažem se, baš šteta, bez obzira što je ta pruga u raspadu, uz ovu brzinu Bg-NS putovanje od recimo Bg do Subotice bi bilo kraće i moglo se organizovati nešto saobraćaja i možda čak jedan međunarodni za Budimpeštu, ali jedan od razloga je vjerovatno i nedostatak vozova pošto se i sada ovo jedva pokriva.
 
Posle ovog putovanja vozom više nikad autobusom, ne dao vam Bog da vas uhvati gužva na Nbgd kod Ušća i posle kod mosta, izgubiš pola sata do 45 minuta. Putovao sam preko 2 sata i baš me briga da li je skuplje i koliko
 
Ocigledno se kod nas ljudi slabo voze vozom, vidim da se Flirt tek sada otkriva iako je 7 godina na prugama.
Ja sam se sa njim vozio bar 10 puta na trasi od 7 sati vožnje. E to je referenca za diskutovanje o udobnosti :D
 
Naš Flirt je bio deklarisan kao prigradski voz na sajtu Štadlera. Nakon što su naši počeli da ga koriste za linije Beograd - Prijepolje i Beograd - Niš, čije trajanje putovanja je 5-7 sati, Štadler je izbacio naš Flirt sa spiska referenci na svom sajtu.

Uopšte se ne bih začudio da kada stigne novih 18 Flirtova za 2-3 godine, Srbija voz skroz batali Gorbačove i zameni ih sa "starim" Flirtovima na BG vozu, uz prethodno spuštanje perona na Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu, s obzirom da su "stari" Flirtovi fabrički deklarisani kao suburban EMU, odnosno prigradski EMV.
 
Iskreno, klasičan prigradski prevoz, za do najviše sat vremena vožnje, pa eto sat i po kao što je išao pre do NSa. Vozio sam se redovno, BG-NS, ali se osećala neudobnost, osim što je lep i nov, pa je uživanje voziti se posle gomile starih. Realno, da neko sa strane (iz neke uređene zemlje) dođe i vozi se njime do Prijepolja ili Niša, verovatno bi rekao da je voz užas - jer sve prednosti su datum proizvodnje, brzina i čistoća.

Nemojte ovo shvatiti kao da vređam ovaj voz, naprotiv, milo mi je da postoji i da se koristi, ali je klasičan prigradski voz, iako nisam znao za informaciju od proizvođača. Za dalje relacije bih voleo da kupe nešto udobnije :)
 
Vozio sam se bas mnogo puta našim flirtovima i od samog početka je glavni utisak da su izuzetno neudobni. Šta više lepši je ugodjaj voziti se u starim vagonima sa kupeima, samo kada su bar malo oprani i ne smrde.

Upravo. Pre 10 godina si mogao uživati u putovanju ovakvim vagonima Železnice Srbije brzinom od 160 km/h teritorijom Češke u sastavu voza Beograd - Prag:

IMGP6161.jpg
 
Flirt je odličan voz za kraće trase i idealan za rutu Bg-Ns, sa njim sam se vraćao iz Sutomora kada se stariji voz pokvario i nisam baš uživao u vožnji kada sam njim putovao 3-4 sata
 
Postoje dva lifta sa ploče koje se spuštaju do perona. A svaki peron ima rampu, tako da možeš preći sa perona na peron bez ijednog stepenika. Jedino je problem ona šalter sala do koje ima par stepenika. Ali to je privremeno. Kad se završi stanica, biće druga priča. Na žalost, jezivo je koliko se sve odužilo sa izgradnjom Prokopa. Ja se nadam da će završiti stanicu do 2025. kada je planirano otvaranje pruge do Subotice i Budimpešte. Do tad će ovo, u kombinaciji sa zbudženom stanicom Novi Beograd služiti svrsi.
Nema svaki peron rampu. Bez stepenica može da se dođe do koloseka 10, 9 i 8, 7 i 6. Prva dva perona nemaju rampu već samo stepenice. Tako da nije to samo par stepenika već mnogo više (recimo za pravac ka Nišu). Možda to nekad i promene ali je trenutno nedostupno. O kretanju u kolicima ne želim ni da pomislim. Čak su i na glavnom pravcu kretanja tek naknadno postavljene rampe za torbe s točkićima.
 
Uopšte se ne bih začudio da kada stigne novih 18 Flirtova za 2-3 godine, Srbija voz skroz batali Gorbačove i zameni ih sa "starim" Flirtovima na BG vozu, uz prethodno spuštanje perona na Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu, s obzirom da su "stari" Flirtovi fabrički deklarisani kao suburban EMU, odnosno prigradski EMV.
Nadam se da će neki voz ostati za ostatak Srbije :D
 
Kad već pominjemo Flirt, da skrenem sa teme na sekund i vratim se par godina nazad

17. avgust 2015. Flirt na vozu 2100 ulazi na treći kolosek ŽS Priboj "premijerno", sa kašnjenjem 90 minuta u polasku. (ovo je zapravo drugi ulazak, ista garnitura je prvi put prošla po mraku pa je niko nije slikao, ovo je povratak). Utisci putnika su bili raznoliki, na peronu su ga dočekale kamere i oduševljenje ali u samom vozu uši su parali komentari da se prozori ne otvaraju i ne može da se puši, kao i da imaju kamere i mora da se plati karta.

Problem sa plaćanjem karata je ubrzo rešen, kondukteru se daje već poništena karta u kojoj je korupcija a on kao potpiše i uzme pare.

Ja fotografisao, izašao sa posla da bih ga dočekao :D
11856288_10206737140082455_7065677479658508992_o.jpg11728715_10206737225764597_3488739631944338310_o.jpg
 
Jutros na N1 Bojan Pajtić pametuje, ne citiram direktno:
"Ah, pa ja sam došao ipak kolima, jer pošto niko ne zna gde je Prokop, ne znam kako bih došao do Vašeg studija".

Car je zaboravio da je Tošin Bunar bukvalno na pljucmetar od studija N1.
Pa jedino da iskoci na Tosinom bunaru, posto IC ne staje a regio je sporiji od auta
 
Vrh