Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa bar 5min plus par puta toliko na cekanje/trazenje dodatnog prevoza (gradski/taxi) i sam prevoz. IC je adekvatna zamena, i mozda REx u nekim specificnim slucajevima (npr. toj pomenutoj)
 
Pa bar 5min plus par puta toliko na cekanje/trazenje dodatnog prevoza (gradski/taxi) i sam prevoz. IC je adekvatna zamena, i mozda REx u nekim specificnim slucajevima (npr. toj pomenutoj)
Premalo ako saberemo sve dobre stvari koje donosi putovanje vozom iz NS-a do Beograda i nazad. Još kada tu dodamo mesečnu kartu svako iole racionalan neće više sesti u auto da bi otišao na posao.
 
Po aktuelnom redu voznje, niko iole racionalan nece koristiti voz iz NS do posla u BGD. A retko ko i obrnuto
 
U klasi sa "otvorljivim" prozorima pušenje nikad nije bilo zabranjeno :D
I u vakumiranim vagonima crnogorske zeleznice moze da se pusi u onom prostoru između vagona, a sećam se jos pre 15-20 godina u vagonima HŽ koji su bili renovirani i vakumirani da je bio odeljak kod wc u kom je bilo dozvoljeno pušenje.

Što se mene tiče , u svakom vozu bih odvojio neki odeljak da može da se pripali.
 
Nema smisla toliko uporno 1:1 upoređivati sat vremena u kolima i sat vremena u vozu. Nije i neće biti isto. Probaj u kolima da čitaš knjigu, pišeš postove po forumima, radiš nešto produktivno i stigneš bez stresa na ciljnu destinaciju.
 
Nije isto, ali kolima se ide A-B a vozom A-stanica-stanica-B, tako da se - i + potiru. No to nije bitno, problem je red voznje, nezavrsene stanice, nedostatak REx, cena bez popusta i sl.
 
Nije isto, ali kolima se ide A-B a vozom A-stanica-stanica-B, tako da se - i + potiru. No to nije bitno, problem je red voznje, nezavrsene stanice, nedostatak REx, cena bez popusta i sl.
Tvoja perspektiva, moja perspektiva je da je putovanje vozom za mene vreme koje mogu da iskoristim pametno a putovanje kolima je vreme koje provedem zureći koncentrisan na put.

Evo lični primer, živim na selu ali mi je kancelarija u 90 km udaljenom Nirnbergu. Imam i parking tamo, mogao bi i kolima da odem. I kolima i vozom mi treba oko sat vremena putovanja i to "od vrata do vrata" - samo putovanje vozom mi traje oko 50 minuta. U vozu već mogu da pišem izveštaje, radim projekte i druge stvari vezane za posao na laptopu. To je 1:40 časa rada dnevno, jedini buffer između toga je kada moram da presednem na metro do kancelarije u Nirnbergu. Znači radim 1:40 u vozu, ostatak odradim u kancelariji.

Sa kolima? Nemoguće, naprotiv još bi i duže morao da ostajem u kancelariji a i stizao bi umorniji kući zbog izuzetnog prometnog autoputa A3 i velike koncentracije pri vožnji. Bukvalno neuporedive stvari.
 
Mislim da se malo traži dlaka u jajetu ovoj novootvorenoj pruzi da sve mora da bude savršeno a s'obzirom na opšte stanje železnice na našim prostorima u poslednjih 30 godina ovo je kvantni skok epohalnih razmera u odnosu na sve što smo imali do sada.
 
Da je barska pruga kao novosadska, gde bi nam bio kraj?

Lagana vožnja između Lazarevca i Laјkovca

„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da јe zbog smetnji na infrastrukturnim kapacitetima produženo vreme putovanja vozova za prevoz putnika, između službenih mesta Lazarevac i Laјkovac, za 12 minuta.
Otklanjanje smetnje јe u nadležnosti „Infrastruktura železnice Srbiјe“ a.d.
 
Pokusavam da pazarim kartu preko Srbija Voz aplikacije na iOSu (neopevano smece od softvera), vec koji put prodjem kroz silne korake i na samom placanju mi izbaci gresku. Preko web sajta izbaci isto neki drugi error...

pretpostavljam da je do njih problem?
 
Pokusavam da pazarim kartu preko Srbija Voz aplikacije na iOSu (neopevano smece od softvera), vec koji put prodjem kroz silne korake i na samom placanju mi izbaci gresku. Preko web sajta izbaci isto neki drugi error...

pretpostavljam da je do njih problem?
Ako uzimaš za IC vrlo berovatno nema karata, kada nema karata izbaci neuspešno. Barem je to moja teorija jer sam sinoć više pyta probao neuspešno, pa jutros neuspešno pa u podne neuspešno. U pitanju je polazak u 10:05 u nedelju
 
Polazak u 10:05 u subotu meni. A koja je fora da moram da biram vreme polaska za povratak? Zar nije povratna karta povratna i mozes da je iskoristis fazon kad hoces u narednih X dana...

A sasvim je moguce da nema vise mesta, pa prikazuje greske tek pri placanju, u skladu sa smecem kakva je aplikacija...

EDIT: OZBILJAN KEK, prosla mi II klasa....
 
Sreća moja što sam povratnu kartu za sutrašnji IC polazak u 10:05 i povratak iz NS u 16:04 kupio na šalteru još prekjuče.

Svi gledaju da iskoriste promotivni period, zato će verovatno još oko mesec dana biti ovakva navala. Mada je krajnje glupo što je obavezna rezervacija sedišta za IC, taj voz trenutno ne prima putnike čak ni na NBG, a mnogo je prostraniji i udobniji za stajanje nego Flirt. Mislim da sam se do sada samo jednom vozio IC vozom, to je bila obična lokomotiva sa Z1 vagonima na liniji Beograd-Beč, njime sam jednom prilikom pre 4 godine putovao do Novog Sada, sećam se da je saobraćao trianglom preko Golubinaca zbog radova. Kupio sam kartu na Prokopu dvadeset minuta pre polaska, nije bilo nikakve gužve niti nestašice karata, čak nije bilo ni obavezne rezervacije, koliko se sećam.

Koliko puta sam putovao barskim B vozom usred letnje sezone, čak ni tu mi nikada na šalteru nisu rekli da nema karata.
 
Kad već pominjemo Flirt, da skrenem sa teme na sekund i vratim se par godina nazad

17. avgust 2015. Flirt na vozu 2100 ulazi na treći kolosek ŽS Priboj "premijerno", sa kašnjenjem 90 minuta u polasku. (ovo je zapravo drugi ulazak, ista garnitura je prvi put prošla po mraku pa je niko nije slikao, ovo je povratak). Utisci putnika su bili raznoliki, na peronu su ga dočekale kamere i oduševljenje ali u samom vozu uši su parali komentari da se prozori ne otvaraju i ne može da se puši, kao i da imaju kamere i mora da se plati karta.

Problem sa plaćanjem karata je ubrzo rešen, kondukteru se daje već poništena karta u kojoj je korupcija a on kao potpiše i uzme pare.

I upravo zbog ovoga, i samo zbog ovoga u Srbiji ne postoji održavanje. Najgadniji su ljudi koji prvo potegnu za "jaoj vidi kako nam se raspada železnica, političari i tajkuni sve stavili u džep" i onda ladno udju u voz i nikad im ne padne na pamet da plate kartu, a još su uvredjeni ako im to neko traži. Iz kojih magičnih sredstva da se održavaju vozovi, pruge, i stanice kad to sve smatramo pod "javnim dobrom", što u Srba znači "Alo daj mi džabe, to meni pripada".
 
Po aktuelnom redu voznje, niko iole racionalan nece koristiti voz iz NS do posla u BGD. A retko ko i obrnuto
Realno ako ideš da obišeš grad i da se prošetaš nije ti ni bitan red vožnje i kad su polasci, svakako ćeš otići, ali ako ideš na posao je besmisleno ići vozom i vraćati se, prvo zbog toga što se dešava da se polasci ne ostvare, a i zato što ako ti ode voz, ne stigneš ga iz nekog razloga, osuđen si da umoran nakon posle čekaš sat vremena drugi voz i to ako nije ic za kog su rasprodate karte ili ne staje na tvojoj stanici, tj nisi iz dela gde ti odgovara stajanje kod prokopa.
 
@BalkanRoyale Pritom kondukter zna da se uvredi ako za neku kraću trasu ne daješ u džep nego tražiš da ti piše. Što se švercovanja tiče, mislim da se ništa nije promenilo od 90ih.
Čak i kad ima dojava da će biti unutrašnja kontrola, kondukter ti naglasi da ga "pokrivaš". Putnički vozovi ka Prijepolju su skraćivani do Užica jer su po prodatim kartama "nerentabilni" a voz pun.
 
Ostvari se sledeci, ima skoro 70 dnevno a ovde 15-20. I sramota je da brze stignes u NS od stanice do centra nego od Prokopa do autoputa ili komande
 
@Karlo del Ponte
Tako je za prave brze pruge, za one 250 km/h plus, da se održava noću kad nema vozova, a za ovu našu 'polubrzu'?

Ako je tako, to bi u ovom slučaju bio debakl. Epski.
Имамо пругу на којој се планира интензивни саобраћај теретних возова, негде 30-40 пари теретних возова дневно, са потребом да се геометрија колосека одржава за свакодневни саобраћај 5 (у будућности 10-15) пари возова за 200км/с. Северно од Новог Сада би таквих возова било још мање. Сетимо се физике из средње школе, по којој је центрифугална сила сразмерна квадрату брзине. Тако се и толеранције дозвољених деформација колосека умањују сразмерно квадрату брзине. То захтева ноћне затворе не само за замену по неког трулог прага или варење напрсле шине, већ често и за поновна подбијања и нивелисање по неколико стотина метара. Скретнице су посебно осетљива места, где чак ни најбоље одржаваним железницама у Србији, ТЕНТ, имају проблема са одржавањем скретница за већу брзину у скретање. Подсећамо да се на пругама за 120км/с редовно подбијање врши само 2 пута годишње. Односно, док многе пруге у Србији подбијачицу нису виделе годинама, овде ће нам требати једна дежурна.

А епски дебакл је почео 2012.
 
I to je upitno da li će opstati 70 polazaka ako železnica funkcioniše normalno. Red vožnje se može i korigovati ako je nekome u interesu.

Sa duge strane i ako dođeš autobusom u Beogad, nećeš stati na Terazije nego na BAS koji će uskoro biti na NBG.
 
Ljudi, da prekratimo ovu debatu (ako je to uopšte moguće):
-Ko želi fleksibilnost, ići će autom (doduše, za nešto veće pare),
-Ko želi ekonomičnu varijantu, ići će busom (doduše, nešto sporije),
-Ko želi optimalan odnos cene i dobijene usluge, ići će regio vozom,
-Kome je bitna brzina, hvataće "Sokola".
Bukvalno za sve igrače ima mesta. Nadajmo se da će to shvatiti i auto-prevoznici, te da neće organizovati maloletne huligane da kamenuju vozove (što se na nekim deonicama ranije događalo, kao što znamo).
 
Oprostite ako je ovo pitanje vec postavljeno, da li je krenuo i teretni saobracaj tom prugom ili je za sad samo putnicki?
 
Vrh