Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Tačnije, 3 minuta, ispravio sam tekst. 40 km je dugačka deonica za 200 km/h. 40 km se brzinom od 200 km/h prelazi za 12 minuta, a brzinom od 160 km/h za 15 minuta.
Racuna se ovako: Ustedeno vreme (u sek/km) = 3600*((1/v_sporije) - 1/v_brze)) = 3600*((1/160) - (1/200)) = 4,5 sek/km x 41 km = 3 min. Ali to u slucaju da su denivelisali prugu za 160 km. Razlika bi bila valjda i u izvodenju, pa je verovatno da od Batajnice do Karlovackih vinograda ne bi bilo svuda na 160 km/h. Jedino da su je opet pravili develisano i koristili je samo za vmax 160 km/h. Mislim da se ovde lazemo ako uzmemo takve parametre. Pruga za vmax 160 km/h se pravi drugacije od one na 200 km/h pa su i te 3 min neka hipoteza.
 
Ko priča ovde o izvođenju pruge? Pričamo o razlici u voznom vremenu između vmax 160 i 200 km/h na postojećoj pruzi, koja je između Beograda i Novog Sada 3 minuta.
 
Ne bi da mračim sada kada je jedan višedecenijski san ostvaren, ali mi upravo u ovom momentu cela priča malo (više) izgleda kao overkill. Kupili vozove za međunarodni prevoz (ka Budimpešti) a sve pogodnosti premium usluge na avionskom nivou usilili na patrljku mreže pogodnom za brzi regionalni komuter (ovo što je Pendolino pomenuo). O kakvom prestižu mi pričamo kada su potrebe mnogo drugačije?

Kakvi stjuardi, kakve rezervacije, kakva prva bre klasa za najopterećeniju deonicu u zemlji kraću od potencijalnog regionalnog metroa Inđija-Mladenovac (92km), a ništa dužu od RER A Marne la Vallée - Cergy le Haut (76km)? Srbija, zemlja paradoksa. Da, eto, dobismo brzu prugu, ali ne onakvu kakva bi podmirila lokalne potrebe. Ne postoji pravi IC, nazovimo ga Orlom, koji pokriva zavisno od polaska samo jednu od Pazova, Inđiju i Bešku. Batajnica i Sremski Karlovci su prigrad. Ovaj Soko dođe premijum ICE u manjoj zemlji. Sad se treba zapitati ako Francuska nudi low cost Ouigo do Marseja (slično low cost aviokompanijama, što su sad proširili na Španiju, komplet s voznim parkom), koja je poenta malo dužeg aerodromskog ekspresa (poput FlyToget ili Arlanda Express) na nivou premijum Er Srbije u kontinentalnom i interkontinentalnom saobraćaju? Ovo je velika bruka po meni. Sokolu nek dodele novi ICE rang (biznis klasa), a nek uvedu pravi IC, nazovimo ga Orlom, sa novim KISS 200 u ekonomskoj klasi sa pokrivanjem još tri međustanice između Novog Beograda i Novog Sada.

Na stranici reda vožnje sajta Srbijavoza stanice dalje od Beške na regio polascima su sive/greyed out kao da ih prvremeno ne opslužuju. Pritom je u koloni sa rangom izostavljen regio, čijih polazaka ima najviše. Kao što su najavili regio ekspres izostaje. Nema cena karata i rezervacija, niti opisa kako radi wi-fi rezervacija. U delu sajta o rezervacijama ništa nije ažurirano, samo je dat kontakt broj centra za rezervacije.

Ko o čemu, oni o stjuardima, a do voza peške. Komična je i promocija besplatne vožnje za korisnike Er Srbije čiji arodrom nije ni pokriven nikakvom prugom, kamoli brzom. Ne nude all-inclusive fider uslugu u manjim mestima, niti nude još povoljnije višepovratne karte ("polumarkice"), obzirom na prirodu koridora između dva bliska najveća grada.

To mene više brine od nedoslednosti i neprofesionalnosti kadra SV. Vozovi mogu da se prefarbaju, logo, korisnički interfejst promeni i unapredi, kartomati da se nabavi drugi, ali mentalitet teško. Boli njih uvo što je ceo sistem nepraktičan, od pristupa preko pokrivenosti, svrsishodnosti do ekonomičnosti.

Više bi vajde Novosađani i Kragujevčani imali od nove pruge Resnik-Makiš-Aerodrom-Nova Pazova L=33km, odnosno elektrifikacije do Lapova nego od promotivnih cena, besplatne vožnje avio korisnika. Uz to bi i Beograđani imali metro do brze pruge i bez nesrećnog Prokopa. Lakše bi bilo presesti s postojeće linije na metro, nego se lomatati nekim novim antibioticima do te nepristupačne tvorevine. Ujedno bi bio rasterećen i čvor, pa bi i beograđani imali koristi od jačeg takta BG:Voza bez značajnih ulaganja od strane gradske uprave (pružna prečica je u nadležnosti republike, a koristila bi celoj zemlji) Fali tunel Resnik-Železnik kako bi izbio tačno presekao metro i nastavio ka Aerodromu. Tamo bi trebao jedan manji tunel ili usek, uz značajnu eksproprijaciju. O tome je trebalo razmišljati pre zidanja svih tih objekata.

Al ajde, nek nam je sa srećom, ima prostora za unapređenje.
 
275975549_1205504813316663_8563310455971298159_n.jpg


Tošin bunar
Tužno je, što ovaj proglem koji si ovde postavio, ne shvata ni većina forumaša, a kamoli običan narod koji te železnice korsti. Ne kapiraju koliki je to problem kada noću na taj neosvetljeni kraći peronski deo trebaš da izađeš i da se skrljaš na to kamenje, što je kod starijih osoba jako verovatno.

Pre par godina mi se slčna situacija desila na jednoj stanici u nemačkoj, gde je neplanirano dabl deker voz morao da pusti putnike na jedan takav peron. Mašinovođa je preko razglasa 10 puta, ali bukvalno 10 puta ponavljao ljudima da ne idu na poslednji izlaz voza zbog kraćeg perona, tj ista ovakva situacija je bila kao na slici.
A sa druge strane gledaš ovo i ne veruješ da za ovoliki propust nikog u državi nije briga.
 
Kupili vozove za međunarodni prevoz (ka Budimpešti) a sve pogodnosti premium usluge na avionskom nivou usilili na patrljku mreže pogodnom za brzi regionalni komuter (ovo što je Pendolino pomenuo).
Da te ispravim i povećam paradoks - ovi vozovi nisu kupljeni za međunarodni saobraćaj, nego sa unutrašnje IC vozove Beograd - Novi Sad - Subotica.

Da li postoji brza pruga Beč - Budimpešta, zna li neko?

Ne postoji prava brza pruga, ali postoji dvokolosečna pruga brzinu od 140 do 160 km/h, od 1997. godine.
 
Pritom i Mađari rade svoje deo pruge od granice do Budimpešte na max 160 km/h
 
Tužno je, što ovaj proglem koji si ovde postavio, ne shvata ni većina forumaša, a kamoli običan narod koji te železnice korsti. Ne kapiraju koliki je to problem kada noću na taj neosvetljeni kraći peronski deo trebaš da izađeš i da se skrljaš na to kamenje, što je kod starijih osoba jako verovatno.

Pre par godina mi se slčna situacija desila na jednoj stanici u nemačkoj, gde je neplanirano dabl deker voz morao da pusti putnike na jedan takav peron. Mašinovođa je preko razglasa 10 puta, ali bukvalno 10 puta ponavljao ljudima da ne idu na poslednji izlaz voza zbog kraćeg perona, tj ista ovakva situacija je bila kao na slici.
A sa druge strane gledaš ovo i ne veruješ da za ovoliki propust nikog u državi nije briga.
Najgore je sto ce gomila njih redovno koristiti taj nacin ulaska/izlaska umesto da se zale i kritikuju
 
Tužno je, što ovaj proglem koji si ovde postavio, ne shvata ni većina forumaša, a kamoli običan narod koji te železnice korsti. Ne kapiraju koliki je to problem kada noću na taj neosvetljeni kraći peronski deo trebaš da izađeš i da se skrljaš na to kamenje, što je kod starijih osoba jako verovatno.

Pričao sam još pre 2-3 da je peron u Tošinom bunaru prekratak. Bukvalno prvi dan puštanja vozova u saobraćaj se obistinilo ono što sam govorio. Neverovatno je kakvi diletanti i nezainteresovanci sede u železnici.

Ne znam da li Flirt ima mogućnost da mašinovođa blokira otvaranje određenih vrata. Putnici se preko razglasa mogu obavestiti da u stajalištu Tošin bunar koriste druge izlaze. To je za sad iznuđeno rešenje. A železnice bi mogle, sad na leto, kad ima manje putnika da odrade produžetak perona za još 40 metara, uz zatvaranje stajališta za putnike na par dana po smeru.

Inače, teretni vozovi do daljeg neće ići novom prugom od Stare Pazove do Novog Sada. Kažu, sigurno još par meseci. Ne znam razlog.
 
156kmh išao maksimalno regio, ni ne osetiš da si otišao u drugi grad, lepo iskustvo od Beograda do Ns prazan, a u povratku prepun, jedni drugima za bratom stajali
 
Znači za 3, 4 godi za 4 sata u Beč na mangiare. Fino bogami

Nema teoretske šanse. Do Budimpešte sa graničnom kontrolom će trebati oko 4 sata, a ako se bude dogovorila granična kontrola tokom kretanja voza sa Mađarima, onda oko 3 sata. Iz Budimpešte do Beča se putuje 2 sata i 40 minuta. U Budimpešti se menja smer kretanja, za šta treba 20 minuta. Dakle od Beograda do Beča 6 ili 7 sati.
 
Nikola,ti si barem jedan od ozbiljnijih forumaša ovde. I dobro znaš kakva se priča stvarala u javnosti oko Prokopa. I to sve u službi dnevno političkih razloga.
Ja se samo čudim kako sad odjednom ovoliki narod u stanici,naročito zbog toga što su pojedinci uporno stvarali sliku kako će Beograd centar biti vila promaja.
I u pravu si. Hajde da sačekamo NBGD i da vidimo onda kakvo je stanje.
Слажем се да је Прокоп ушао у дневну политику, али није све око Прокопа политика. Изречено је и доста сувислих критика на рачун Прокопа, али да не пишем овде, постоји посебна тема.
И ја сам се изненадио откуд оволики народ, али очигледно је јучерашње „отварање“ постигло ефекат. Мени се не свиђа што се све користи у предизборне сврхе, али ако се ишта добро изродило из тога, то су ови људи данас на Прокопу. Видим да је било и доста паркираних аутомобила, чак и на плочи, тако да је очигледно да су многи људи дошли аутомобилом.

Elem, u Regio vozovima ljudi stoje jedni drugima na glavama. Videćemo kako će biti kad se sve uhoda, ali predviđam da će tako isto biti, naročito od 1. maja, kada prođe promotivni period i cena karte u Regio vozovima bude najjeftinija.

Zašto ovo pišem? Pa pre par godina sam skrenuo pažnju da je peron u Tošinom bunaru prekratak (110 m) i da zbog toga neće moći da se dupliraju garniture polazaka Regio vozova za koje je potreban veći kapacitet (Flirt je dugačak 75 m). Već prvi dan se ispunilo moje predviđanje.

P.S. da sam sebe ispravim - ipak polazak u 13:00 iz BG dupli Flirt - znači može na Tošin Bunar, samo se moraju blokirati vrata van perona. Svakako ne bi bilo loše da razmisle o produženju perona za dodatnih 40 metara. Međutim, evo kasni 10 minuta.
ОК је да продуже перон, али по мени је боље да имамо два воза на сат времена него један синхрон на сат времена. То путницима омогућава већу флексибилност приликом путовања. Синхрон има смисла да се пусти после неке утакмице, концерта и сл. када у кратком интервалу стигне много путника на станицу. У редовним ситуацијама су два воза много боље решење ако пруга има довољну пропусну моћ.

Inače, prvi ozbiljniji testovi opterećenja će biti:
F4 Evrolige,
Koncert Iron Maiden-a,
Koncert White Snake-a i naravno
Exit.
Ако не додају још један воз после тренутно последњег у 22:20, бојим се да посетиоци неких од наведених догађаја ипак неће изабрати воз. Ево полуфинале F4 почиње у 21:00 тако да нисам сигуран да може да се стигне на последњи воз.

Да закључим, драго ми је што воз поново иде и што, после више од три године ломтања по аутобусима, коначно можемо да се возимо као људи. Данас ми је нестварно изгледала сцена у препуном Флирту где људи стоје док воз иде 150 на сат. Драго ми је и да је уведена електронска продаја карата и да се попустом од 5% подстиче њено коришћење. Јутрос преко сајта није било никаквих проблема, видећу следеће недеље како ради апликација.

Наравно, није све идеално. Треба увести још возова, пре свега регио. Штета је да Инђија, Стара и Нова Пазова имају тако мало полазака, а тако су близу. Чак и кад се додају шидски и зворнички возови, ситуација није много боља. На тим краћим релацијама, много је битан број и распоред полазака. Такође, на читавој релацији треба увести више јутарњих полазака и додати још један полазак после тренутно последњих полазака, који су прерарно (пре 4-5 година последњи воз из Београда је био око 23:20, а данас је у 22:20). Треба видети и да ли је могуће изградити стајалишта у Бешки и Чортановцима. Јасно ми је да им је било лакше да се станица изгради у њиви него да се експроприше земљиште у селу, али таква инвестиција је мала, а донела много, и тим људима, и Србија возу. ИЦ возова нема много тако да то стајалиште не би требало да утиче на саобраћај на прузи.
 
Danas sam išao RE vozom za Novi Sad, stavili su sinhron i u vozu je bilo mesta za sedenje i bila je sasvim prijatna vožnja. Stanica Novi Sad je sjajno sređena i izgleda super. U povratku sam išao IC vozom do Beograda koji je imao laganu vožnju od kraja Čortanovačkog tunela do vijadukta u Beškoj (nisam uspeo da dobijem info zbog čega). Zbog toga je voz kasnio 4 minuta, a primetio sam da su svi vozovi u tom smeru kasnili 5-10 minuta. Na Prokopu velika gužva i primeti se da je stanica nezavršena.
Jedna zamerka je bila da na Tošinom bunaru (gde sam ušao u voz) jeste da su obrnuli koloseke pa je stajalo da voz za NS ide po levom koloseki (gledano ka NS), čak su i objave bile takve. Za taj polazak ljudi su se snašli, ali uveče u 19h 30ak ljudi je trčalo sa drugog perona kakao bi stiglo, apsolutno nedopustivo da ovako ostane.
Aplikacija je okej, samo me nervira ošišana ćirilica.

Nadamo se da će u narednim danima ovo peglati.

20220320_124120.jpg
20220320_205213.jpg
20220320_141835.jpg
20220320_175236.jpg
 
@WLABmz Kako je moguće da voz koji ide 160km na sat putuje distancu od 240km 2h i 40min?

Isto kao što je moguće da voz koji ide 200 km/h distancu od 76 km prelazi za 36 minuta (Beograd - Novi Sad, prosečna brzina 125 km/h). 😁

Kao što rekoh, voz Budimpešta - Beč ide delom 140, delom 160 km/h, uz 5 usputnih stanica, uz nešto manje brzine oko Budimpešte, Beče, Đera (prosečna brzina 90 km/h). Planiraju malo da unaprede prugu u narednih par godina, te očekuju 15 minuta kraće putovanje.
 
U povratku sam išao IC vozom do Beograda koji je imao laganu vožnju od kraja Čortanovačkog tunela do vijadukta u Beškoj (nisam uspeo da dobijem info zbog čega).

I na onom live snimku što je neko kačio se vidi to usporavanje. Izgleda da je zaista lagana vožnja na tom levom koloseku, za koju sam čuo i pre 5-6 dana, nego nisam hteo da pišem o tome, jer nisam znao koliko je pouzdana info. Kojom brzinom je išao voz tokom lagane vožnje?
 
I na onom live snimku što je neko kačio se vidi to usporavanje. Izgleda da je zaista lagana vožnja na tom levom koloseku, za koju sam čuo i pre 5-6 dana, nego nisam hteo da pišem o tome, jer nisam znao koliko je pouzdana info. Kojom brzinom je išao voz tokom lagane vožnje?
Oko 30 km/h, da li se zna zbog čega je to uvedeno?
 
I na onom live snimku što je neko kačio se vidi to usporavanje. Izgleda da je zaista lagana vožnja na tom levom koloseku, za koju sam čuo i pre 5-6 dana, nego nisam hteo da pišem o tome, jer nisam znao koliko je pouzdana info. Kojom brzinom je išao voz tokom lagane vožnje?
Na snimku se vidi da je voz išao u skretanje na 1.kolosek. (razlog ne znam) Otud i smanjena brzina na tom delu pruge,tj. Vmax u skretanje preko skretnica u Beškoj je 80km/h.
 
Oko 30 km/h, da li se zna zbog čega je to uvedeno?
AS uređaj kao i ETCS na KISS-u ne dozvoljava prolazak pored signala koji pokazuje sig. znak za zabranjenu vožnju većom od 40km/h. Tako da je moguće da imaju problema sa signalizacijom u Beškoj. Ali to će se vrlo brzo rešiti.
 
Na snimku se vidi da je voz išao u skretanje na 1.kolosek. (razlog ne znam) Otud i smanjena brzina na tom delu pruge,tj. Vmax u skretanje preko skretnica u Beškoj je 80km/h.
Možda ne mislimo na isto, moj voz je usporavao u tunelu, kad je izašao išao je oko 50 km/h, onda je dodatno usporio na oko 30km/h ili 20km/h. Tako se vukao narednih kilometar i po - dva nakon čega je ubrzao na 200 km/h

Videćemo sutra ujutro kako će biti kad imam planiranu vožnju 🙂
 
Možda ne mislimo na isto, moj voz je usporavao u tunelu, kad je izašao išao je oko 50 km/h, onda je dodatno usporio na oko 30km/h ili 20km/h. Tako se vukao narednih kilometar i po - dva nakon čega je ubrzao na 200 km/h

Videćemo sutra ujutro kako će biti kad imam planiranu vožnju 🙂
Replicirao sam ti ispod. Verovatno je ta situacija u pitanju.
 
Na snimku se vidi da je voz išao u skretanje na 1.kolosek. (razlog ne znam) Otud i smanjena brzina na tom delu pruge,tj. Vmax u skretanje preko skretnica u Beškoj je 80km/h.

To zvuči logično. Moguće da je to onaj problem sa skretnicama što je neko skoro pominjao. Kako Regio moraju da skreću u Beškoj zbog stajanja, a skretnica je zakovana u skretanje, onda mora i IC u skretanje.
AS uređaj kao i ETCS na KISS-u ne dozvoljava prolazak pored signala koji pokazuje sig. znak za zabranjenu vožnju većom od 40km/h. Tako da je moguće da imaju problema sa signalizacijom u Beškoj. Ali to će se vrlo brzo rešiti.

Ja sam još čuo da ETCS uopšte nije još u funkciji i da zato Flirt ide 150, a ne 160 km/h. E sad, kako smeju da idu sa KISS-om 200 km/h bez ETCS-a, to mi je već zabrinjavajuće...
 
Vrh