Nikola,ti si barem jedan od ozbiljnijih forumaša ovde. I dobro znaš kakva se priča stvarala u javnosti oko Prokopa. I to sve u službi dnevno političkih razloga.
Ja se samo čudim kako sad odjednom ovoliki narod u stanici,naročito zbog toga što su pojedinci uporno stvarali sliku kako će Beograd centar biti vila promaja.
I u pravu si. Hajde da sačekamo NBGD i da vidimo onda kakvo je stanje.
Слажем се да је Прокоп ушао у дневну политику, али није све око Прокопа политика. Изречено је и доста сувислих критика на рачун Прокопа, али да не пишем овде, постоји посебна тема.
И ја сам се изненадио откуд оволики народ, али очигледно је јучерашње „отварање“ постигло ефекат. Мени се не свиђа што се све користи у предизборне сврхе, али ако се ишта добро изродило из тога, то су ови људи данас на Прокопу. Видим да је било и доста паркираних аутомобила, чак и на плочи, тако да је очигледно да су многи људи дошли аутомобилом.
Elem, u Regio vozovima ljudi stoje jedni drugima na glavama. Videćemo kako će biti kad se sve uhoda, ali predviđam da će tako isto biti, naročito od 1. maja, kada prođe promotivni period i cena karte u Regio vozovima bude najjeftinija.
Zašto ovo pišem? Pa pre par godina sam skrenuo pažnju da je peron u Tošinom bunaru prekratak (110 m) i da zbog toga neće moći da se dupliraju garniture polazaka Regio vozova za koje je potreban veći kapacitet (Flirt je dugačak 75 m). Već prvi dan se ispunilo moje predviđanje.
P.S. da sam sebe ispravim - ipak polazak u 13:00 iz BG dupli Flirt - znači može na Tošin Bunar, samo se moraju blokirati vrata van perona. Svakako ne bi bilo loše da razmisle o produženju perona za dodatnih 40 metara. Međutim, evo kasni 10 minuta.
ОК је да продуже перон, али по мени је боље да имамо два воза на сат времена него један синхрон на сат времена. То путницима омогућава већу флексибилност приликом путовања. Синхрон има смисла да се пусти после неке утакмице, концерта и сл. када у кратком интервалу стигне много путника на станицу. У редовним ситуацијама су два воза много боље решење ако пруга има довољну пропусну моћ.
Inače, prvi ozbiljniji testovi opterećenja će biti:
F4 Evrolige,
Koncert Iron Maiden-a,
Koncert White Snake-a i naravno
Exit.
Ако не додају још један воз после тренутно последњег у 22:20, бојим се да посетиоци неких од наведених догађаја ипак неће изабрати воз. Ево полуфинале F4 почиње у 21:00 тако да нисам сигуран да може да се стигне на последњи воз.
Да закључим, драго ми је што воз поново иде и што, после више од три године ломтања по аутобусима, коначно можемо да се возимо као људи. Данас ми је нестварно изгледала сцена у препуном Флирту где људи стоје док воз иде 150 на сат. Драго ми је и да је уведена електронска продаја карата и да се попустом од 5% подстиче њено коришћење. Јутрос преко сајта није било никаквих проблема, видећу следеће недеље како ради апликација.
Наравно, није све идеално. Треба увести још возова, пре свега регио. Штета је да Инђија, Стара и Нова Пазова имају тако мало полазака, а тако су близу. Чак и кад се додају шидски и зворнички возови, ситуација није много боља. На тим краћим релацијама, много је битан број и распоред полазака. Такође, на читавој релацији треба увести више јутарњих полазака и додати још један полазак после тренутно последњих полазака, који су прерарно (пре 4-5 година последњи воз из Београда је био око 23:20, а данас је у 22:20). Треба видети и да ли је могуће изградити стајалишта у Бешки и Чортановцима. Јасно ми је да им је било лакше да се станица изгради у њиви него да се експроприше земљиште у селу, али таква инвестиција је мала, а донела много, и тим људима, и Србија возу. ИЦ возова нема много тако да то стајалиште не би требало да утиче на саобраћај на прузи.