Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

cenim trud i pored nedostataka...ali oni digitalni bilbordi su potpuno nepotrebni i neverovatno naruzuju zanimljivu zgradu...
 
Vau setiše se već u 21. veku! Za pohvalu. Kako su tromi kod nas će automati biti rasprostranjeni kad ceo svet pređe na onlajn naplatu ili bestarifni režim.

Da bi u dogledno vreme imali ovakve ulične kartomate iz Barselone i Rige morali bi malo (više) da požure.

Što se dizajna tiče moram reći da izgleda vrlo jeftino i prazno/neispunjeno. Ni te dve trake ne pomažu. U Kini i SAD su takve mašine obično od nerđajućeg čelika zbog čega ne samo što izgledaju neuporedivo kvalitetnije/skuplje već su i uklopive u bilo kakav ambijent. Uz to, moguća je personalizacija dodavanjem maski, nalepnica ili delimičnim farbanjem. Sa druge strane u Evropi su zastupljeni oni sa plastičnom maskom i/ili farbanim metalom poput gorepomenutih primera iz Barselone i Rige.

Interesantna su i rešenja iz Madrida i Holandije, ali i iz Nemačke. Imate i jednostavne "nepersonalizovane" ali upadljive automate poput ovih u Pragu. Bela pozadina je nedovoljno upadljiva kao žuta a opet neuklopiva kao čelična. Žuta je upadljiva, no kod nas bi ipak neka tamnoplava na crvenoj podlozi bila personalizovana, odnosno prilagođena najboljoj kolor šemi (Flirt). Sad su počeli da prave "šarenilo". Toliko smo neodlučni da još nemamo ni kršten brend počev od logoa do kolor šeme. Pored navedenog u sistemima koji koriste i validatore (recimo javni prevoz) iste je poželjno vizuelno unificirati sa automatima.

Btw. ima i primera samih objekata sa nišama/udubljenjima za postavljanje automata u ravni sa zidom (flush) poput ovih u šangajskom metrou.
 
@Express
Ovo u Barseloni je za gradski saobraćaj.
Španska železnica ima sistem prodaje, čekiranja i kontrole karata vrlo sličan aviosaobraćaju.

Mnoge železnice su prešle na sistem varijabilnih cena, koje se formiraju u zavisnosti od termina vožnje i od toga koliko se unapred kupuje karta.
 
@Express
Ovo u Barseloni je za gradski saobraćaj.
Španska železnica ima sistem prodaje, čekiranja i kontrole karata vrlo sličan aviosaobraćaju.

Mnoge železnice su prešle na sistem varijabilnih cena, koje se formiraju u zavisnosti od termina vožnje i od toga koliko se unapred kupuje karta.
Nije baš tačno, na automatu se mogu kupiti karte koje važe za više sistema, pa i voz, doduše za neku vrstu gradske železnice, S-Bahn fazon. To je Rodalies de Catalunya. I karte važe za više sistema u gradu, a imaju i zone. Prevoz im je super, doduše metro stanice izgledaju prilično kriminalno, malo neprijatan osećaj biti unutra.
 
Kada nestanu tegovi za zatezanje kontaktne mreže da li se postavljaju novi ili to ostaje problem u nedogled? Pitam jer vidim da danas vozovi ka Valjevu kasne 20ak minuta. Da li još nije rešeno ono oko Lazarevca ili je problem nešto drugo?
 
Kada nestanu tegovi za zatezanje kontaktne mreže da li se postavljaju novi ili to ostaje problem u nedogled? Pitam jer vidim da danas vozovi ka Valjevu kasne 20ak minuta. Da li još nije rešeno ono oko Lazarevca ili je problem nešto drugo?
Juče je isto bilo tako, javio mi drug
 

Saobraćaj kreće 15. marta tj. za 9 dana, online prodaja karata kreće za 10 dana. Treći kiss stiže do 15. marta.
Prvih mesec dana važi promotivna cena karte
 
Ima li kakvih informacija vezanih za rekonstrukciju barske pruge i pruge Beograd-Niš?
 
Тешко ће швабе било шта да се петљају код нас.
 
rekonstrukcija barska se odlaže svake godine za godinu. zadnje obećanje je 2022, jer je 2021. izvršena procena stanja i snimanje trase od Valjeva do Vrbnice.
 
Tu informaciju za Deutsch Bahn sam dobio od Mansurbeka Sultanova.
Takodje mi je rekao da će DB da učestvuje i na projektu Beogradskog metroa što mi je i potvrdio i generalni direktor DB-a za Srbiju Mikael Algrim.
 
Како сад то када су Французи и Кинези у игри??
 
Nije baš tačno, na automatu se mogu kupiti karte koje važe za više sistema, pa i voz, doduše za neku vrstu gradske železnice, S-Bahn fazon. To je Rodalies de Catalunya. I karte važe za više sistema u gradu, a imaju i zone. Prevoz im je super, doduše metro stanice izgledaju prilično kriminalno, malo neprijatan osećaj biti unutra.
U pravu si. Osim Rodalies uključen je čak i FGC što se može videti po logou na karti.

A Pendolino je mislio na međugradski, dugolinijski prevoz kao delatnost SV za koji je karakterističan nešto drugačiji pristup naplati. Gradske sisteme sam pomenuo u kontekstu letargičnosti prihvatanja inovacija vezanih za kvalitet pružene usluge većini korisnika. U fazonu uveli smo par kartomata na glavnoj stanici u sistemu, a zatim ćemo većini korisnika (koji žive na deonici NS-Plana) ponuditi tu pogodnost "već" u 22. veku kada gradovi pređu na beztarifni sistem jer je do tada i na toj deonici sasvim dovoljan status kvo relacije Užice-Vrbnica.

I dugolinijski sistemi poput Šinkansena mogu funkcionisati takoreći kao međugradski metro, pa primena kartomata ne izostaje ni prilikom rezervacija.

Tamo i privatnici nude rezervacije sedišta u gradsko-prigradskom prevozu (recimo Q-Seat na Tokyu Oimači liniji), svakako putem razgranate mreže kartomata. Hoću reći da je tamošnji dugolinijski sistem funkcionalno i tehnološki "urbanizovan", te da ni ovde kod nas prostorno-demografski uslovi ne idu u prilog dosadašnjem sistemu naplate, niti avio režimu na svim polascima u unutrašnjem saobraćaju (zapravo samo na najmanjem broju premijum ponuda tipa IC SU-NI). Obzirom na veličinu zemlje, strukturu usluge i prevoznih potreba stanovništva zasnovanih na demografsko-prostornim uslovima može se reći da avionski režim može biti praktičan u međunarodnom putničkom železničkom saobraćaju.
 
Poslednja izmena:
Која смо ми квазидржава постали. Пругу Београд - Бар смо сами направили, а сад нам требају конзорицијуми Немаца, Руса и других и године процена и снимања да би започели обичан ремонт пруге...
 
Vrh