Kakve sjutardese za putovanje od 35 minuta???
Izgleda da će sva sedišta u KISSu biti prve i prve+ klase. U vozu će biti posluženje sa stjuardesama kao i bistro sa kafomatom i automatom.
Pa naravno da se naplaćivalo. Zar očekuješ da bude besplatno?Stjuardese u vozu nisu nikakva novost, bilo ih je na liniji BG-NS još pre zatvaranja kada su išli Flirtovi. Ne sećam se da li se posluženje tokom putovanja dodatno naplaćivalo.
Kakve sjutardese za putovanje od 35 minuta???
Хајде да реално погледамо, колико је породица до сада путовало возом? Чак и са тим нижим ценама? Можда неко ко нема аутомобила, али таквих је данас све мање. Није ту пресудна ни цена већ што је са децом лакше путовати аутомобилом. На крају крајева, колико је уопште било често да се групно путује возом? Ако је и било, то је углавном омладина. Већина људи путује сама, евентуално са још једном или две особе.Мени је као путнику железнице на релацији Нови Београд-Нови Сад одговарао комфор воза и интензивност полазака без обзира на дужину путовања, уз више него веома јефтину повратну карту. Што неко рече, за породицу од четворо ће за путовање БГ-НС у два правца требати од 4000 до неких 6500-7000 у зависности од тога колика тачно буде карта а колико повратна. Морате признати да то неће баш бити привлачно средњој класи која је најмасовније користила услуге железнице. Али опет, биће и "обичан воз" поред овог брзог, па ће моћи да се бира.
Боље да не коментаришем људе који коментаришу на сајту и Фејсбук страници радија 021. Већина је острашћена, мрзе све живо (до поднева себе, а од поднева цео свет), посебно Босанце и Београђане, а поред свега су, као што неко већ рече, лоше информисани. Ја те коментаре не бих узимао као релевантне.Неки од најзанимљивијих коментара на вест да ће воз Београд-Нови Сад путовати пола сата, а карта бити 1000 динара:
Фејсбук страница једној новосадској радио станици.
Kad je poslednji put postojao IC voz, cena je bila PT+100=B; B+100(din)= IC. Prosle godine je razlika bila PT+60=RE; RE+60=B. Prema ovome razlika između B i IC bice 120 din. Ja sam se vodio ovom logikom, tako da ce po tome cena karte za IC prvi razred biti 740, a za prvi plus nemam pojmaEvo tarife koje sam izračunao, taman se dobije 1000 za IC povratnu
BG - NS drugi razred:
Regio, jedan smer 393, povratna 628,8
Brzi, jedan smer 453, povratna 724,8
IC, jedan smer 483, povratna 772,8
BG - NS prvi razred:
Regio, jedan smer 560, povratna 896
Brzi, jedan smer 620, povratna 996
IC, jedan smer 650, povratna 1040
Ostale karte:
Mesečna opšta: 6874rsd
Mesečna za đake i studente: 5155rsd
Imajte na umu da za Brzi i za IC neće biti moguća kupovina karata za 2. klasu. Isto tako Brzi možda neće ići kao brzi već kao Regio Ekspres (Regio tarifa).
Не треба заборавити да ће пруга бити ограђена, као ауто-путеви. Наравно да ово неће у потпуности спречити крађе, али верујем да ће поједине лопове одвратити од крађе.Bas da vidimo kako ce funkcionisati pruga Bg-NS
По овоме се тачно види да је важнија унутрашња организација Србија воз (депо је у Земуну па ујутру има више возова из Београда, а увече за Београд) него потребе путника.
Danas na pinku javili da rekonstrukcija pruge pocinje za dva meseca, hahahaЛагано - рок за завршетак је 2023. Биће...
Иначе, чуо сам да отварање Раковица - Мала Крсна предвиђају тек за мај. Па мајку му, колико ће то бити од почетка радова, 3 године? И то уз потпуни затвор пруге. А рок је био годину и по дана. Невероватно! Па за то време су малтене целу пругу Београд - Ниш изградили пре 140 година...
Jel moze objasnjenje sta znaci 89 tarifnih km?Да, али на Регио ће бити 2. разред јер ће ићи Флирт. БГ-НС је 89 тарифних км. Нарочито ће бити разлика у цени ако убаце обавезну резервацију за Брзи и Интерсити. По садашњој тарифи
Регио 2. разред - 393 дин (333 тарифа + 60 Регио 51 км и више додатак)
Брзи 1. разред - 620 дин или 740 дин (500 тарифа + 120 Брзи 51 км и више додатак + 120 резервација)
Интерсити 1. разред - 650 дин или 770 дин (500 тарифа + 150 Интерсити 100 км и мање додатак + 120 резервација)
Но, видећемо. Можда за Интерсити уведу и неку глобалну тарифу, као што је било за Интерсити Србија пре десетак година, па буде још скупље.
Све у свему, мислим да ће више разлика у цени између рангова, уколико буде велика, наводити путнике на возове нижег ранга, него сама цена карте.
Хвала врло занимљиво.Tegovi "rade", tj. konpenzuju širenje/skupljanje žice pri promeni temperature.
http://www2.viser.edu.rs/download.php?id=10275
strana 9 pa čitaj, ako te zanima.
Разликују се од стварних километра и употребљавају се за формирање цене карте у путничком саобраћају. Имаш овде тарифу на благајни и у возу, као и даљинар, те се на основу тога формира цена карте.Jel moze objasnjenje sta znaci 89 tarifnih km?
Mislim da nema potrebe, jer za vožnju BG Vozom od Novog Beograda ili Prokopa nije uopšte potrebna bilo kakva karta, pa ni standardni BusPlus kakav se trenutno koristi: jedine stanice BG Voza koje poseduju BusPlus validatore na ulazu su Karađorđev Park, Vukov Spomenik i Pančevački Most; u vozovima nema validatora, a nema ni kontrole, barem ih ja nisam nikada video za ovih 6-7 godina koliko se vozim njime. Štaviše, i na Pančevcu postoji "zaobilazni" ulaz na stanicu, gde se mnogi putnici švercuju. To znači da je BG Voz skoro pa besplatan prevoz, mada koliko retko trenutno ide, trebali bi oni nama da plaćaju što ga uopšte koristimo.На крају, треба омогућити да се са картом из воза НС-БГ користи и БГ воз до Карађорђевог парка/Вука/Панчевца. Колико сам видео, за поједине поласке ИЦ воза могуће је за мање од сат стићи од Новог Сада до Вука комбинацијом ИЦ + БГ воз. У наредним редовима вожње треба тежити томе да се, по доласку воза из Новог Сада, што краће чека БГ воз. Чекање је нарочито проблематично ван шпица и викендом када БГ воз не вози на 15 мин.
HvalaРазликују се од стварних километра и употребљавају се за формирање цене карте у путничком саобраћају. Имаш овде тарифу на благајни и у возу, као и даљинар, те се на основу тога формира цена карте.
Треће, испада да је Прокоп једина станица у Београду и да је центар једино што постоји у Београду иако постоји станица Нови Београд и Београд није само центар.
Врло добро знам да је скоро сваки валидатор у возу разбијен и да контроле нема (и сам сам се возио БГ возом), али не може Србија воз да каже путницима да имају бесплатан превоз до Вука, а да их у исто време Град, тј. Дирекција за јавни превоз плаћа за ту услугу. Односно, морају да се званично договоре са Дирекцијом за јавни превоз како би могли да рекламирају воз од Новог Сада до Карађорђевог парка, Вуковог споменика итд. (наравно, са преседањем на НБГ или у Прокопу). Овим би се омогућило путовање са преседањем и ка Новом Саду пошто постоје рампе на станицама Панчевачки мост, Вуков споменик и Карађорђев парк. Осим тога, на благајнама тих станица би могле да се продају карте до Новог Сада (Панчевачки мост/Вуков споменик/Карађорђев парк - Београд центар - Нови Сад). Али пре свега тога је неопходно направити ред вожње са минималним чекањем на преседање.Mislim da nema potrebe, jer za vožnju BG Vozom od Novog Beograda ili Prokopa nije uopšte potrebna bilo kakva karta, pa ni standardni BusPlus kakav se trenutno koristi: jedine stanice BG Voza koje poseduju BusPlus validatore na ulazu su Karađorđev Park, Vukov Spomenik i Pančevački Most; u vozovima nema validatora, a nema ni kontrole, barem ih ja nisam nikada video za ovih 6-7 godina koliko se vozim njime. Štaviše, i na Pančevcu postoji "zaobilazni" ulaz na stanicu, gde se mnogi putnici švercuju. To znači da je BG Voz skoro pa besplatan prevoz, mada koliko retko trenutno ide, trebali bi oni nama da plaćaju što ga uopšte koristimo.
E sad su ovi iz STU i druge bratije ebali ježa u leđa.
E sad su ovi iz STU i druge bratije ebali ježa u leđa.
Malo su se zaj ebali jer im ovo nije vlasništvo države nego privatnika.
Ugasili su ga.
Pa nek uvedu InterCity Novi Sad, Beograd (NBG-Prokop-Karađorđev park-Vukov spomenik), Pančevo i rešen problem. Onu jadnu prugu ka Pančevu tretiraju kao da je nema za putnički saobrćaj.
Мислим да би тај продужетак био сасвим оправдан. Али се плашим да је проблем висина перона код Вука.
Ако желе да се KISS максимално искористи на прузи Београд - Нови Сад, могао би да иде само до Крњаче као IC(S), а FLIRT до Панчево Војловице као брзи или регио. За ово нису потребне никакве додатно инвестиције (нпр. пруга до станице и депоа Карабурма), али остаје проблем висине перона. На крају испада да би само РВР могао да вози од Новог Сада до Панчева.Најбоље решење би било да коначно изграде тај прцвољак до Карабурме, евентуално и мањи депо тамо и да возови за север полазе одатле са стајањем у Вуковом споменику, Прокопу и НБГД. Карађорђев парк је мало критичан због дужине перона, а и не треба да стаје воз код сваке бандере...Али као што рекох, Србија возу су путници нужно зло и последња рупа на свирали. Пре неки дан добили четврти пакет помоћи од државе, јер немају ни за плате.