Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Stjuardese u vozu nisu nikakva novost, bilo ih je na liniji BG-NS još pre zatvaranja kada su išli Flirtovi. Ne sećam se da li se posluženje tokom putovanja dodatno naplaćivalo.
 
Poslednja izmena:
Stjuardese u vozu nisu nikakva novost, bilo ih je na liniji BG-NS još pre zatvaranja kada su išli Flirtovi. Ne sećam se da li se posluženje tokom putovanja dodatno naplaćivalo.
Pa naravno da se naplaćivalo. Zar očekuješ da bude besplatno?
 
Kakve sjutardese za putovanje od 35 minuta???

На Балкану све наопако. Зато 5 сати до Ниша или 6 сати до Пријепоља иде приградски Флирт са кичмоломским седиштима... Ено видим и Сарајлије од скоро добиле Талго 6 пута дневно на приградском возу за Подлугове, а на даљинском за Маглај иде Кончарев ЕМВ.
 
Мени је као путнику железнице на релацији Нови Београд-Нови Сад одговарао комфор воза и интензивност полазака без обзира на дужину путовања, уз више него веома јефтину повратну карту. Што неко рече, за породицу од четворо ће за путовање БГ-НС у два правца требати од 4000 до неких 6500-7000 у зависности од тога колика тачно буде карта а колико повратна. Морате признати да то неће баш бити привлачно средњој класи која је најмасовније користила услуге железнице. Али опет, биће и "обичан воз" поред овог брзог, па ће моћи да се бира.
Хајде да реално погледамо, колико је породица до сада путовало возом? Чак и са тим нижим ценама? Можда неко ко нема аутомобила, али таквих је данас све мање. Није ту пресудна ни цена већ што је са децом лакше путовати аутомобилом. На крају крајева, колико је уопште било често да се групно путује возом? Ако је и било, то је углавном омладина. Већина људи путује сама, евентуално са још једном или две особе.
Треба се усредсредити на реалне циљне групе, пре свега на запослене који свакодневно путују, а бојим се да им ред вожње није баш прилагођен јер ИЦ стиже на НБГ који минут после 9, а око 5 поподне из Београда иде регио уместо ИЦ. Ред вожње је прављен за радно време од 8 до 4, али ако радиш у Сиријусу или Навигатору.
Што се тиче свих циљних група, потребан је ред вожње са равномерним поласцима, а не да, на пример, постоји рупа од 20:00 до 22:20 у смеру Београд - Нови Сад, за који је очекивано да је увече оптерећенији од смера Нови Сад - Београд (Новосађани који се враћају из Београда), или јутарња рупа између 5:28 и 07:04 у смеру Нови Сад - Београд. По овоме се тачно види да је важнија унутрашња организација Србија воз (депо је у Земуну па ујутру има више возова из Београда, а увече за Београд) него потребе путника.
На крају, треба омогућити да се са картом из воза НС-БГ користи и БГ воз до Карађорђевог парка/Вука/Панчевца. Колико сам видео, за поједине поласке ИЦ воза могуће је за мање од сат стићи од Новог Сада до Вука комбинацијом ИЦ + БГ воз. У наредним редовима вожње треба тежити томе да се, по доласку воза из Новог Сада, што краће чека БГ воз. Чекање је нарочито проблематично ван шпица и викендом када БГ воз не вози на 15 мин.

Неки од најзанимљивијих коментара на вест да ће воз Београд-Нови Сад путовати пола сата, а карта бити 1000 динара:

Фејсбук страница једној новосадској радио станици.
Боље да не коментаришем људе који коментаришу на сајту и Фејсбук страници радија 021. Већина је острашћена, мрзе све живо (до поднева себе, а од поднева цео свет), посебно Босанце и Београђане, а поред свега су, као што неко већ рече, лоше информисани. Ја те коментаре не бих узимао као релевантне.

Прво, много им је 1000 дин. за 36 минута удобне вожње возом, а није много 700-800 дин. за 80 минута вожње тесним аутобусом, и то кроз Земун. Ја бих први волео да цена за ИЦ не буде 1000 дин. него нижа, али то није реално.
Друго, наравно да ИЦ возом сваки дан на посао у Београд неће ићи неко са минималном и просечном платом јер такву плату може да заради и у свом граду уз краће путовање. На крају, постоји и месечна карта, само је питање да ли ће важити и за ИЦ или ће постојати нека скупља месечна за ИЦ. С друге стране, волео бих да буде више регио возова (бар један сваки сат) јер би тако сви себи могли да приуште вожњу возом, а и сва месту између Београда и Новог Сада би имала редовне поласке.
Треће, испада да је Прокоп једина станица у Београду и да је центар једино што постоји у Београду иако постоји станица Нови Београд и Београд није само центар. Ево, мени до станице Нови Београд треба десетак минута трамвајем. Да не спомињем, да и аутомобилом често дуже траје пут кроз Београд него од излаза из Београда до Новог Сада.
 
Evo tarife koje sam izračunao, taman se dobije 1000 za IC povratnu

BG - NS drugi razred:
Regio, jedan smer 393, povratna 628,8
Brzi, jedan smer 453, povratna 724,8
IC, jedan smer 483, povratna 772,8

BG - NS prvi razred:
Regio, jedan smer 560, povratna 896
Brzi, jedan smer 620, povratna 996
IC, jedan smer 650, povratna 1040

Ostale karte:
Mesečna opšta: 6874rsd
Mesečna za đake i studente: 5155rsd

Imajte na umu da za Brzi i za IC neće biti moguća kupovina karata za 2. klasu. Isto tako Brzi možda neće ići kao brzi već kao Regio Ekspres (Regio tarifa).
Kad je poslednji put postojao IC voz, cena je bila PT+100=B; B+100(din)= IC. Prosle godine je razlika bila PT+60=RE; RE+60=B. Prema ovome razlika između B i IC bice 120 din. Ja sam se vodio ovom logikom, tako da ce po tome cena karte za IC prvi razred biti 740, a za prvi plus nemam pojma 😂
 
Bas da vidimo kako ce funkcionisati pruga Bg-NS
Не треба заборавити да ће пруга бити ограђена, као ауто-путеви. Наравно да ово неће у потпуности спречити крађе, али верујем да ће поједине лопове одвратити од крађе.
 
Ваљда ће бити и камере дуж пруге, само да успоставе комуникацију са полицијом и да иста експресно реагује на дојаве о крађама.
 
По овоме се тачно види да је важнија унутрашња организација Србија воз (депо је у Земуну па ујутру има више возова из Београда, а увече за Београд) него потребе путника.

Србија воз, у**** вам скроз.
 
Лагано - рок за завршетак је 2023. Биће...

Иначе, чуо сам да отварање Раковица - Мала Крсна предвиђају тек за мај. Па мајку му, колико ће то бити од почетка радова, 3 године? И то уз потпуни затвор пруге. А рок је био годину и по дана. Невероватно! Па за то време су малтене целу пругу Београд - Ниш изградили пре 140 година...
Danas na pinku javili da rekonstrukcija pruge pocinje za dva meseca, hahaha 😂🤦🏻
 
Да, али на Регио ће бити 2. разред јер ће ићи Флирт. БГ-НС је 89 тарифних км. Нарочито ће бити разлика у цени ако убаце обавезну резервацију за Брзи и Интерсити. По садашњој тарифи

Регио 2. разред - 393 дин (333 тарифа + 60 Регио 51 км и више додатак)
Брзи 1. разред - 620 дин или 740 дин (500 тарифа + 120 Брзи 51 км и више додатак + 120 резервација)
Интерсити 1. разред - 650 дин или 770 дин (500 тарифа + 150 Интерсити 100 км и мање додатак + 120 резервација)

Но, видећемо. Можда за Интерсити уведу и неку глобалну тарифу, као што је било за Интерсити Србија пре десетак година, па буде још скупље.

Све у свему, мислим да ће више разлика у цени између рангова, уколико буде велика, наводити путнике на возове нижег ранга, него сама цена карте.
Jel moze objasnjenje sta znaci 89 tarifnih km?
 
На крају, треба омогућити да се са картом из воза НС-БГ користи и БГ воз до Карађорђевог парка/Вука/Панчевца. Колико сам видео, за поједине поласке ИЦ воза могуће је за мање од сат стићи од Новог Сада до Вука комбинацијом ИЦ + БГ воз. У наредним редовима вожње треба тежити томе да се, по доласку воза из Новог Сада, што краће чека БГ воз. Чекање је нарочито проблематично ван шпица и викендом када БГ воз не вози на 15 мин.
Mislim da nema potrebe, jer za vožnju BG Vozom od Novog Beograda ili Prokopa nije uopšte potrebna bilo kakva karta, pa ni standardni BusPlus kakav se trenutno koristi: jedine stanice BG Voza koje poseduju BusPlus validatore na ulazu su Karađorđev Park, Vukov Spomenik i Pančevački Most; u vozovima nema validatora, a nema ni kontrole, barem ih ja nisam nikada video za ovih 6-7 godina koliko se vozim njime. Štaviše, i na Pančevcu postoji "zaobilazni" ulaz na stanicu, gde se mnogi putnici švercuju. To znači da je BG Voz skoro pa besplatan prevoz, mada koliko retko trenutno ide, trebali bi oni nama da plaćaju što ga uopšte koristimo.
 
IMG_20220115_104633.jpg
IMG_20220115_104848.jpg
IMG_20220115_104822.jpg
IMG_20220115_104802.jpg
 
Треће, испада да је Прокоп једина станица у Београду и да је центар једино што постоји у Београду иако постоји станица Нови Београд и Београд није само центар.

сви возови ће стајати на НБГ
 
Mislim da nema potrebe, jer za vožnju BG Vozom od Novog Beograda ili Prokopa nije uopšte potrebna bilo kakva karta, pa ni standardni BusPlus kakav se trenutno koristi: jedine stanice BG Voza koje poseduju BusPlus validatore na ulazu su Karađorđev Park, Vukov Spomenik i Pančevački Most; u vozovima nema validatora, a nema ni kontrole, barem ih ja nisam nikada video za ovih 6-7 godina koliko se vozim njime. Štaviše, i na Pančevcu postoji "zaobilazni" ulaz na stanicu, gde se mnogi putnici švercuju. To znači da je BG Voz skoro pa besplatan prevoz, mada koliko retko trenutno ide, trebali bi oni nama da plaćaju što ga uopšte koristimo.
Врло добро знам да је скоро сваки валидатор у возу разбијен и да контроле нема (и сам сам се возио БГ возом), али не може Србија воз да каже путницима да имају бесплатан превоз до Вука, а да их у исто време Град, тј. Дирекција за јавни превоз плаћа за ту услугу. Односно, морају да се званично договоре са Дирекцијом за јавни превоз како би могли да рекламирају воз од Новог Сада до Карађорђевог парка, Вуковог споменика итд. (наравно, са преседањем на НБГ или у Прокопу). Овим би се омогућило путовање са преседањем и ка Новом Саду пошто постоје рампе на станицама Панчевачки мост, Вуков споменик и Карађорђев парк. Осим тога, на благајнама тих станица би могле да се продају карте до Новог Сада (Панчевачки мост/Вуков споменик/Карађорђев парк - Београд центар - Нови Сад). Али пре свега тога је неопходно направити ред вожње са минималним чекањем на преседање.
 
Сам Весић кад му укажу на лошу повезаност Прокопа први скочи како имају БГ воз.
 
Мислим да би тај продужетак био сасвим оправдан. Али се плашим да је проблем висина перона код Вука.
 
Најбоље решење би било да коначно изграде тај прцвољак до Карабурме, евентуално и мањи депо тамо и да возови за север полазе одатле са стајањем у Вуковом споменику, Прокопу и НБГД. Карађорђев парк је мало критичан због дужине перона, а и не треба да стаје воз код сваке бандере...Али као што рекох, Србија возу су путници нужно зло и последња рупа на свирали. Пре неки дан добили четврти пакет помоћи од државе, јер немају ни за плате.
 
E sad su ovi iz STU i druge bratije ebali ježa u leđa.
Malo su se zaj ebali jer im ovo nije vlasništvo države nego privatnika.
😂😂😂😂 Ugasili su ga.

Ау, СТУ се већ високо позиционирао на тржишту "брзих пруга"...

Битно је да је сликање (фотографисање) на Прокопу забрањено, али зато сликање (графитирање) очигледно није...

Елем, с обзиром да Инфра ЖС обезбеђује паркинг за ове локомотиве, претпостављам да би она требало да сноси последице за ово жврљање.
 
Poslednja izmena:
Pa nek uvedu InterCity Novi Sad, Beograd (NBG-Prokop-Karađorđev park-Vukov spomenik), Pančevo i rešen problem. Onu jadnu prugu ka Pančevu tretiraju kao da je nema za putnički saobrćaj.
Мислим да би тај продужетак био сасвим оправдан. Али се плашим да је проблем висина перона код Вука.
Најбоље решење би било да коначно изграде тај прцвољак до Карабурме, евентуално и мањи депо тамо и да возови за север полазе одатле са стајањем у Вуковом споменику, Прокопу и НБГД. Карађорђев парк је мало критичан због дужине перона, а и не треба да стаје воз код сваке бандере...Али као што рекох, Србија возу су путници нужно зло и последња рупа на свирали. Пре неки дан добили четврти пакет помоћи од државе, јер немају ни за плате.
Ако желе да се KISS максимално искористи на прузи Београд - Нови Сад, могао би да иде само до Крњаче као IC(S), а FLIRT до Панчево Војловице као брзи или регио. За ово нису потребне никакве додатно инвестиције (нпр. пруга до станице и депоа Карабурма), али остаје проблем висине перона. На крају испада да би само РВР могао да вози од Новог Сада до Панчева.

Што се ти тиче броја заустављања, мислим да њихов већи број уопште није проблем на самом почетку и крају трасе јер су и максималне брзине (80 - 120 km/h) мање него средини трасе (160 - 200 km/h), а већи број заустављања у Београду може значајно да повећа број путника. Зато сам и раније писао да би KISS у шпицевима требало да се зауставља на Тошином бунару (Нови Сад - Тошин бунар - Нови Београд - Београд центар) због близине великог броја фирми.
 
Vrh