Iz čitanja komentara generalno i u medijima i po fejsu kao i iz ankete koju sam pravio (oko 200 ispitanika koje je odgovaralo na pitanja o pruzi Beograd-Novi Sad i očekivanja od iste) došao sam do sledećih zaključaka:
1) Dosta ljudi nije svesno da se dobija popust na povratne, sedmične, mesečne, da postoje SRBPlus i SRB Flexipass i smatraju da je cena od 1000 din pojedinačna koju će plaćati svaki put kad uđu u voz (dosta njih verovatno ni ne zna da postoji više rangova vozova). Ovo bih rekao da je posledica činjenice da niko u Srbiji ne koristi voz, recimo na jedno pitanje u anketi 45 posto ljudi nikad ne koristi voz i jos 40 posto koristi par puta godišnje. Najviše se ne koristi zbog neodgovarajućeg vremena vožnje pa vremena putovanja (sa 37 i 33 posto odgovaora), posle toga nepristupacnost stanica, kasnjenja i nepostojanje zeleznice od kojih svaki ima po 27 posto odgovora. Znam ovo i iz mojih vršnjaka gde većina njih nikad nije videla voz, a kad im predložim da idemo negde uvek imaju negativan publicitet.
2)I to je upravo druga tačka, taj negativan publicitet, iako nikad nisu koristili voz (ili bar ne skoro) imaju taj negativan publicitet (32 posto korisnika im a negativan pogled na zeleznicu, a 40 neutralan (vrv ne koriste voz)).
3) Utisak ljudi je da je to normalno stanje i da železnice treba da budu jefitnije od autobusa. Onaj ko ima novca ići će automobilom itd. Zbog toga 50 posto ljudi smatra da je cena od 1000 din za IC opravdano, a 50 posto bi koristilo sporije vozove jer smatra da to nije opravdano. Isto tako kad uporedimo vreme putovanja i cenu karte tačno 50 posto ljudi bira cenu karte, a 50 posto vreme putovanja. Kad upoređujemo cenu karte i uslugu, većina (65 posto) bira cenu karte.
4) Beograd Centar, niko ne zna gde je ni čemu služi (sasvim opravdano ako mene pitate), treba tu pod hitno nešto da se radi
Ono što je dalje interesantno iz ankete jeste da bi 85 posto ljudi koristilo voz ako se pruži frekventa, pouzdana, brza i komforna usluga, dok 12 posto ljudi bi radije koristilo automobil (ovih 12 posto sam dobio i iz drugih pitanja kako nikad ne bi koristili voz) Ova putovanja su mahom turistička i zbog posete porodice (što je i očekivano jer jednostavno privreda i građani nisu orijentisani na železnicu), smatram da kad bi se anketa ponovila za par godina da bi većina putovanja bilo zbog posla, škole,...
Jedno pitanje je bilo da li se slažete da će u budućnosti biti moguć život u jednom (recimo BG) a rad/studirnje u drugom (recimo NS) (ovde sam želeo da vidim kakvo je zapravo mišlljenje o uticaju brze pruge) i odbio sam da se 65 posto ljudi slaže sa tim, odk 30 posto delimično (da će samo mali broj ljudi to činiti), a 5 posto se ne slaže sa tim.
Od još nekih pitanja izdvojio bih: 82% ljudi je čulo za ovaj projekat pre anketiranja, 50% je potpuno zadovoljno, 16 posto delimično zadovoljno, a 26 posto neutralno na činjenicu da će voz saobraćati na sat vremena (uz dodatne vozove u špicu), budućim korisnicima je najbitnije da su vozovi tačni, da su stanice povezane, vreme putovanja i na kraju cena karte dok im je manje bitna frekventnost, kvalitet stanica. Kvalitet vozova je negde između.