Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nije baš vezano za modernizacije ali lik je ušao u dedinjski tunel i snimio delove tehničkih prostorija atomskog skloništa.

 
U principu o BG čvoru pišemo na temi BG voz u podforumu javni prevoz dok ovde se više fokusiramo na železnicu van Beograda u smislu prugde do NS-a, i ostale ali nije pravilo.
 
чекај, овај видео је овде подељен већ 5 пута, зар не? а и лик очито брка појмове, тунел нема везе са метроом
 
Ne zna on očigledno ništa ali za razliku od nas je toliko hrabar da ne kažem lud da se spusti dole pa nam je to opet ok jer zahvaljujući njemu vidimo kakva je situacija dole u tunelima.
 
Има ту мало и клик бејта, лик сигурно лепо зарађује од влогова па метро тунел више привлачи пажњу од железничког тунела :D
 
Nisam pratio temu o BG vozu pa mi je ovo promaklo. Lik definitivno nema pojma ni o čemu, žao mi je što ovu tehniku nije lepše snimio, mi iz struke smo se baš oduševili. Da sam ja ušao dole, verujem da bi onaj dizel agregat u Vračarskom tunelu bio upaljen, a svi razvodni ormani ispitani :D
 

Od Štadlera još 18 elektromotornih vozova - Sa Srbija vozom ugovorena nabavka vredna 112,32 mil EUR​

Srbija voz nabaviće od kompanije Štadler Poljska najmanje 18 elektromotornih vozova za regionalni saobraćaj, piše u obaveštenju Evropske banke za obnovu i razvoj.
Navodi se da je ugovor dodeljen Štadleru 27. decembra kao najboljem ponuđaču na tenderu raspisanom još u februaru 2020. godine.
Vrednost ugovorene nabavke je približno 112,32 mil EUR, a finansira se iz kredita EBRD.
U saopštenju se podseća da je Srbija voz planom poslovanja za 2019. godinu planiralo nabavku najmanje 18 novih elektromotornih jedinica (EMU) za regionalni saobraćaj na celoj teritoriji Srbije.
Evropska banka za obnovu i razvoj tada je odobrila Srbija vozu kredit u iznosu od 100 mil EUR za kupovinu novih 18 vozova, sa četiri vagona.
Iz EBRD je tada rečeno da očekuju da će ovo poboljšanje usluga Srbija voza podstaći nove putnike da počnu više da koriste železnički transport, što dugoročno može doprineti smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte.
Vozovi su namenjeni za prevoz putnika sa pratećim prtljagom u regionalnom saobraćaju, a kako se ističe, vozovi će biti takvi da mašinovođa njima može da upravlja pouzdano i bezbedno, uz najveći mogući stepen automatizacije.
Pored Štadlera, na tender su se prijavili i Alstom Transport i konzorcijum STS trains (Hitachi).
Podsetimo, Srbija je sa Štadlerom u aprilu ugovorila nabavku tri brza voza u vrednosti od 62,19 mil EUR.
Reč je o elektromotornim vozovima za brzinu od 200 km/h, za saobraćaj na relaciji Beograd-Novi Sad-Subotica. Prvi od tri voza stigao je u oktobru.


Nije da smo sumnjali da je vlasnik stadlera lupio kad je rekao da je uveren da neće kasniti isporuka još 18 vozova, ali evo, zvanično.
 
Да ли неко има детаље са којим нивоом унутрашње опремљености ће бити испоручено ових 18 Флиртова? Цена по комаду је за око 20% виша од првобитно набављених Флиртова, па се надам да ће бити опремљени за нешто дуже релације, а не иста приградска варијанта коју сад имамо.
 
Ako je za upoređivati, u prošloj nabavci gde je ugovor potpisan negde oko marta 2013. godine, vozovi su dostavljani fazno sa prvom garniturom u jesen 2014. do leta 2015. (ispravite me ako grešim). Dakle, po istom principu, ovi vozovi bi trebalo da pristužu leta 2023. godine pa sve do negde februara 2024. Znam da rokovi zavise od mnogo stvari, ali eto ako uporedimo sa prošlom nabavkom. Verujem da će većina stići do reda vožnje 2023/2024 kada ćemo možda videti povećan broj polazaka na barskoj, novosadskoj i šidskoj pruzi (tamo gde se očekuje najviše putnika)
 
Да ли неко има детаље са којим нивоом унутрашње опремљености ће бити испоручено ових 18 Флиртова? Цена по комаду је за око 20% виша од првобитно набављених Флиртова, па се надам да ће бити опремљени за нешто дуже релације, а не иста приградска варијанта коју сад имамо.
Cene su generalno više zbog energetske krize i zbog inflacije. Ja očekujem da dobijemo istu opremljenost
 
По условима тендера који су објављени још 2020. кад је расписан, рок испоруке последње гарнитуре је 3 године од потписивања уговора
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbij...-u-martu-do-budimpeste-za-3-i-po-sata-2087327

Никако ми се не свиђа што ће у функцији бити два путна прелаза док се буду вршила тестирања. Довољна је само једна бу**** да направи карамбол са смртним исходом и вишемилионском штетом у еврима. Без БГ воза од 6.30 до 17.30 најмање до 4. фебруара.

Testiranje menja režim u saobraćaju​


Dakle, kako je i juče najavilo preduzeće Infrastruktura železnice Srbije, u ponedeljak, 17. januara, počinju dinamička testiranja na pruzi za velike brzine do 200 kilometara na sat Beograd–Novi Sad.

Planirana dinamička ispitivanja novoizgradjene brze pruge obavljaće Infrastruktura železnice Srbije u saradnji sa specijalizovanom kompanijom Nemačkih železnica Deutsche Bahn Systemtechnik. Testiranje brze pruge će se obavljati fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd-Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara.

Testiranja će se obavljati svakodnevno u vremenskom periodu od 7.00 do 17.00. Zbog toga će svakodnevno od 17. januara do 4. februara, u periodu od 6.30 do 17.30, biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi Beograd-Novi Sad, uključujući vozove iz sistema beogradske gradske železnice BG Voz, kao i vozova na relacijama od Beograda za Rumu, Šid i Zvornik. Za vreme dinamičkih testiranja na trasi brze pruge Beograd–Novi Sad u funkciji će biti dva putna prelaza, i to u železničkoj stanici Batajnica (Ulica carice Jelene i Šangajska ulica) i u Кamendinu (Ulica Jurija Rakitina). Oni će povremeno biti zatvarani u vreme prolaska mernih kola kojima će se obavljati dinamičko testiranje brze pruge.

Na ova dva putna prelaza biće angažovana Saobraćajna policija MUP-a Srbije, koja će biti zadužena za nesmetano funkcionisanje drumskog saobraćaja preko pruge. Infrastruktura železnice Srbije je upozorila sve učesnike u drumskom saobraćaju na putnim prelazima Batajnica i Кamendin da poštuju saobraćajnu signalizaciju i propise, posebno kada ovi putni prelazi budu povremeno zatvarani zbog prolaska mernih kola za dinamičko testiranje brze pruge Beograd–Novi Sad, kako bi se sačuvala bezbednost saobraćaja i zaštitili ljudski životi.
 
Eh, nesretni BG Voz će verovatno do puštanja u rad pruge biti ovako hendikepiran. Otkud sada i pružni prelaz u Kamendinu???
 
Никако ми се не свиђа што ће у функцији бити два путна прелаза док се буду вршила тестирања. Довољна је само једна бу**** да направи карамбол са смртним исходом и вишемилионском штетом у еврима. Без БГ воза од 6.30 до 17.30 најмање до 4. фебруара.

Ризик је велики, мени се као решење види да се на тим местима у време тестирања стави саобраћајна полиција са бронираним возилом
 
https://www.b92.net/biz/vesti/srbij...-u-martu-do-budimpeste-za-3-i-po-sata-2087327

Никако ми се не свиђа што ће у функцији бити два путна прелаза док се буду вршила тестирања. Довољна је само једна бу**** да направи карамбол са смртним исходом и вишемилионском штетом у еврима. Без БГ воза од 6.30 до 17.30 најмање до 4. фебруара.
Biće saobraćajna policija.
Ipak je ovo projekt od nacionalnog značaja.
Za razliku od krađa tegova sa KM, čišćenja snega sa skretnica,...
 
Довољно је да се неком поквари возило на пружном прелазу или да буде лоша комуникација са полицијом или да полиција само ту стоји онако не схватајући озбиљност ситуације. Уосталом, полиција сигурно нема ETCS Level-2... :unsure::LOL:
 
Oво ми је исто јако чудно:
У периоду динамичких тестирања брзе пруге Београд – Нови Сад биће појачано присуство припадника МУП-а и службе обезбеђења дуж читаве ове деонице.

Шта тачно обезбеђују? Ако је из неког разлога потребно да нешто обезбеђују током тестирања, логика налаже да ће бити потребно да обезбеђују и када пруга буде отворена за редовну употребу, чак и више него за време тестирања, јер је безбедност путника у питању.
 
Ваљда ће да обезбеђују тих пар пружних прелаза у нивоу што ће остати до завршетака денивелисаних прелаза?
 
Ваљда ће да обезбеђују тих пар пружних прелаза у нивоу што ће остати до завршетака денивелисаних прелаза?

Пише "дуж читаве деонице пруге". Та два путна прелаза нису дуж читаве деонице пруге.
 
Занимљиво. Можда у будућности добијемо полицију намењену обезбеђивању пруге.
 
Два су пута: тупав и цивилизован:
Прив је да физички обезбеђујеш пругу да се нешто не деси, други је да коначно крађу на прузи приравне са теротистичком активности, и да процесуирају без милости. Мислим да ће бити довољно првих неколико процеса и озиљни рокови, и да ће систем да се саморегулише. Нико неће хтети да због пар хиљада евра ризикује да седи у бувари 30 година.
 
Vrh