Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913439#p913439:1p1dl0ws je napisao(la):
Student » Пет Дец 31, 2021 6:09 pm[/url]":1p1dl0ws]Izvinjavam se na duplom postu. Uspeo sam da nađem rezultate tendera. Pobednik Stadler Poljska.
https://ecepp.ebrd.com/delta/viewNotice ... d=19751711

Ипак je 18 комада.

Већ је количина за коју мислим да би и у Србији могли да се праве. Или макар склапају и фарбају.
 
Petrovaradin danas.

FB_IMG_1641118922678.jpg
 
Infra potpisala nov ugovor sa MTSom.
Dozvolili im da postavljaju svoje bazne stanice na stubovima infre, između ostalog.
 
коначно нешто паметно да ураде у Железницама, да изаберу произвођача чије ЕМВ већ имају

иначе, и даље мислим да КИСС треба да иде до Ваљева и Ужица пре пуштања пруге за НС
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913808#p913808:vsr4mua6 je napisao(la):
JohnnyLee » Нед Јан 02, 2022 10:06 pm[/url]":vsr4mua6]
иначе, и даље мислим да КИСС треба да иде до Ваљева и Ужица пре пуштања пруге за НС

Прво мора да се одради тестирање и хомологизација да би могао било где да иде у редован саобраћај. А да би се урадила хомологизација, воз се мора тестирати својом максималном брзином, што значи да опет мора да се чека завршетак дела пруге БГ-НС, јер у Србији још увек не постоји пруга за 200 км/ч. Тако да то није изводљиво.
 
Хомологизација :D
Иначе, волим да се шалим па свему додајем те наставке као и ти за хомологацију, типа одратите припремнизацију (припрему) или позовите у помоћ програмеризацију (програмере). Језик-жива ствар! :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913840#p913840:2giwmjg7 je napisao(la):
abrines » Нед Јан 02, 2022 11:46 pm[/url]":2giwmjg7]Хомологизација :D
Иначе, волим да се шалим па свему додајем те наставке као и ти за хомологацију, типа одратите припремнизацију (припрему) или позовите у помоћ програмеризацију (програмере). Језик-жива ствар! :D

Упс...У праву си - хомологација је исправн-о/ије. :sesir:
 
Tražio sam po medijima, nisam pronašao...

Da li se zna koje stanice / stanicu će u Beogradu korititi ovaj novi "brzi voz" Beograd - Novi Sad, koji navodno treba da pređe tu razdaljinu za 30 minuta?
Da li polazi iz Prokopa ili sa NBG, i ako ne polazi sa NBG, da li se makar tu zaustavlja?
Hvala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913943#p913943:3cyiw12q je napisao(la):
relja » Pon Jan 03, 2022 12:12 pm[/url]":3cyiw12q]Tražio sam po medijima, nisam pronašao...

Da li se zna koje stanice / stanicu će u Beogradu korititi ovaj novi "brzi voz" Beograd - Novi Sad, koji navodno treba da pređe tu razdaljinu za 30 minuta?
Da li polazi iz Prokopa ili sa NBG, i ako ne polazi sa NBG, da li se makar tu zaustavlja?
Hvala.

Svi polasci su planirani iz stanice Beograd Centar, IC voz se zaustavlja samo u stanici Novi Beograd i produzava dalje ka Novom Sadu vez stajanja. Vreme putovanja Beograd Centar-Novi Sad je 36 minuta, Novi Beograd-Novi Sad 33 minuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913946#p913946:2rcvkfuz je napisao(la):
Boki123 » 03 Jan 2022 01:23 pm[/url]":2rcvkfuz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913943#p913943:2rcvkfuz je napisao(la):
relja » Pon Jan 03, 2022 12:12 pm[/url]":2rcvkfuz]Tražio sam po medijima, nisam pronašao...

Da li se zna koje stanice / stanicu će u Beogradu korititi ovaj novi "brzi voz" Beograd - Novi Sad, koji navodno treba da pređe tu razdaljinu za 30 minuta?
Da li polazi iz Prokopa ili sa NBG, i ako ne polazi sa NBG, da li se makar tu zaustavlja?
Hvala.

Svi polasci su planirani iz stanice Beograd Centar, IC voz se zaustavlja samo u stanici Novi Beograd i produzava dalje ka Novom Sadu vez stajanja. Vreme putovanja Beograd Centar-Novi Sad je 36 minuta, Novi Beograd-Novi Sad 33 minuta.

Logično.
Hvala.
 
Raspisan je tender za redovnu opravku EMV serije 413/417. Radi se o opravci nivoa S8 na 20 EMV ove serije (sve mi se čini da su 033/034 otpisali).
Što se samih radova na EMV tiče, odnose se na sitne popravke, zamene, podmazivanje delova WC-a, remont obrtnih postolja, ispitivanje transformatora, ispitvanje krovne opreme, vučnih motora, zamenu određenih električnih instalacija, kontrolu grejnih uređaja, zamenu klima uređaja, zamenu kompresora, remont kočnica i još neke sitnice.
Rok za završetak radova je 60 dana, od dana prijema voza, a na tenderu mogu učestvovati proizvođač ili radionica koja ima potrebne sertifikate od proizvođača za izvršavanje zadatih popravki.
 
Na proleće ponovo vozom od Beograda do Zagreba i Ljubljane

Voz od Beograda preko Zagreba do Ljubljane ponovo će posle višegodišnje pauze krenuti od proleća ove godine, izjavio je dekan Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Nebojša Bojović.

Reč je o trasi Beograd – Šid – Vinkovci – Zagreb – Dobava – LJubljana, a vozovi bi saobraćali tri-četiri puta nedeljno, uz noćnu liniju koja odgovara privrednicima koji putuju u Sloveniju, naveo je Bojović za današnji broj Večernjih novosti

Planirana je cena karte od 20-tak evra u jednom pravcu, a kako je Bojović rekao u početku bi to bila pilot-linija koja bi postala stalna, za šta postoji neophodna železnička infrastruktura, kao i interesovanje putnika, samo je potrebno poboljšati tehničko stanje pruge od Rume do Šida, u cilju povećanja brzine vozova.

„U evropskom redu vožnje već postoji trasa, samo je treba aktivirati. Svakog drugog vikenda u decembru se pravi novi evropski red vožnje. Postoji vreme koje je zauzeto za kretanje voza od Beograda do Ljubljane“, kazao je Bojović.

U projekat su uključeni nadležni iz srpskih železnica, a održano je nekoliko sastanaka sa kolegama iz susednih država. U posao će biti uključeni i evropski instituti, koji se bave železnicom i saobraćajem, radi brže realizacije.

„Nadamo se da će već u prvom kvartalu 2022. godine biti uspostavljena jedna linija prema Ljubljani, kasnije ka Filahu u Austriji, a do sredine godine još jedna“, rekao je Bojović.

Dodao je da se u 2023. godini očekuju još dve dnevne linije istom trasom i to jednu sa produženjem od Ljubljane do Ciriha, a drugu do Ljubljane kao biznis voz.

Ocenio je i da će „elegancija putovanja koje pruža železnica“, privući i deo putnika koji su sada prinuđeni da koriste sopstveni, autobuski ili avionski prevoz, a kako je dodao za početak je planirano da se „pozajme“ garniture, iako postoje domaće koje mogu da voze do LJubljane.

„Verovatno da je dobro iznajmiti najmanje dve garniture koje mogu da se napajaju iz dva različita strujna izvora, kako bi se izbegla zamena lokomotiva zbog prelaska na jednosmernu struju u Sloveniji“, objasnio je Bojović, navodeći da zamena lokomotiva komplikuje situaciju i onemogućava da se koriste novi vozovi koji u železničkom parku Srbije.

Bojović je istakao da je moć železnice u ekonomičnosti i ekologiji, a dodao je da se već sada više od 20 odsto saobraćaja u Nemačkoj odvija železnicom, i da je evropski plan da se do 2050. godine, to poveća na 55 odsto ukupnog saobraćaja.

https://www.danas.rs/vesti/drustvo/na-p ... ljubljane/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914206#p914206:3dyd52wi je napisao(la):
Trejsi » Уто Јан 04, 2022 12:55 pm[/url]":3dyd52wi]I koliko traje put u tom slučaju do ZG odnosno Ljubljane?

Београд - Загреб око 7 ч 30 мин, Београд - Љубљана око 10 ч
Загреб - Београд око 6 ч 30 мин, Љубљана - Београд око 9 ч

Разлика у одласку и повратку је због лошег стања десног колосека од Руме до Шида. Такође, пруга у Хрватској је у доста лошијем стању него пре десетак година, нарочито на једноколосечној деоници Дуго Село - Новска. На тој деоници се планира модернизација и удвоколосечавање за 160 км/ч. Тренутно се сређује алтернативни једноколосечни правац Загреб - Сисак - Новска који ће се користити док се буде радила модернизација Дуго Село - Новска.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914227#p914227:2xeio4y2 je napisao(la):
WLABmz » Uto Jan 04, 2022 1:58 pm[/url]":2xeio4y2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914206#p914206:2xeio4y2 je napisao(la):
Trejsi » Уто Јан 04, 2022 12:55 pm[/url]":2xeio4y2]I koliko traje put u tom slučaju do ZG odnosno Ljubljane?

Београд - Загреб око 7 ч 30 мин, Београд - Љубљана око 10 ч
Загреб - Београд око 6 ч 30 мин, Љубљана - Београд око 9 ч

Разлика у одласку и повратку је због лошег стања десног колосека од Руме до Шида. Такође, пруга у Хрватској је у доста лошијем стању него пре десетак година, нарочито на једноколосечној деоници Дуго Село - Новска. На тој деоници се планира модернизација и удвоколосечавање за 160 км/ч. Тренутно се сређује алтернативни једноколосечни правац Загреб - Сисак - Новска који ће се користити док се буде радила модернизација Дуго Село - Новска.
Pošto vidim da imaš dosta informacija, dali ima nešto vezano za taj nesrećni pravac Ruma-S.Mitrovica-Šid, nešto da se planira ili konkretno poduzima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914278#p914278:2s3vcjj1 je napisao(la):
mario94 » Уто Јан 04, 2022 3:59 pm[/url]":2s3vcjj1]
Pošto vidim da imaš dosta informacija, dali ima nešto vezano za taj nesrećni pravac Ruma-S.Mitrovica-Šid, nešto da se planira ili konkretno poduzima?

Једино што се предузима у последњих 40 година на тој деоници је да се спушта брзина...
 
Planirana je modernizacija cele deonice Stara Pazova-Šid za brzine od 160 km/h do 200 km/h uz uređenje svih stanica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914290#p914290:3u8uumtd je napisao(la):
Boki123 » Уто Јан 04, 2022 4:23 pm[/url]":3u8uumtd]Planirana je modernizacija cele deonice Stara Pazova-Šid za brzine od 160 km/h do 200 km/h uz uređenje svih stanica

Планирана... :kafa: :lol:
 
Богами, Штадлер је опасно скуп што се одржавања тиче...

...Србија Воз је последњег дана прошле године расписао тендер за прву редовну оправку 20 ЕМВ 413/417 (онај један је очигледно отписан) у вредности од 1 245 000 000 РСД (дакле око 10,5 милиона евра), што изађе преко 500 хиљада евра по гарнутури.
 
Пази кад нисам нимало изненађен.
Ја кад пишем да ваља да се купују возна средства за која смо сами способни да проиведемо делове а не високотехнолошка чуда, мене засипају дрвљем и камењем, јер сам заостао и тупав, што читава европа овако, а ја хоћу камени век. Не, ја само тврдим да ми немамо пара за тако нешто и да ће захвљајујући нашем односу високотехнолошка чуда да буду код нас бачена пара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914308#p914308:14rdmlp8 je napisao(la):
WLABmz » 04 Jan 2022 05:01 pm[/url]":14rdmlp8]Богами, Штадлер је опасно скуп што се одржавања тиче...

...Србија Воз је последњег дана прошле године расписао тендер за прву редовну оправку 20 ЕМВ 413/417 (онај један је очигледно отписан) у вредности од 1 245 000 000 РСД (дакле око 10,5 милиона евра), што изађе преко 500 хиљада евра по гарнутури.
Oko 500 hiljada evra košta i osnovni remont jedne RVR garniture tako da mislim da to i nije velika cifra za Štadlera.
 
Vrh