Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

ево бугарских скупих вагона (WLABmz):


20210902_213957.jpg


20210902_214015.jpg


WLABmz-61-52-70-71-028-3-vh.jpg


остале слике
 
ево бугарских скупих вагона (WLABmz):


20210902_213957.jpg


20210902_214015.jpg


WLABmz-61-52-70-71-028-3-vh.jpg


остале слике

Ови су били доста јефтини - само 1 милион евра по комаду, укупно 30 набављено. Произведени у Туломсашу, Турска. Иначе су спаваћи вагони генерално доста скупљи - Сименсови од 2 милиона евра па навише. Међутим, Бугари су имали великих проблема са имобилизацијом ових вагона. Такође, пошто их је набавила Влада Бугарске, забранила је БДЖ-у да их користи на међународним релацијама (у то време када су их набавили још увек су постојали возови из Софије за Београд, Истанбул, Солун, Будимпешту, Букурешт, Кијев, Москву и Минск), већ их користе само на ноћним возовима Софија - Бургас и Софија - Варна.
 

ПРУЖНИ ПРЕЛАЗ У БАТАЈНИЦИ ДО ДАЉЕГ ОТВОРЕН ЗА ПУТНИЧКА ВОЗИЛА


10. јануар 2022.


У кабинету министра Министарства грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре Томислава Момировића одржан је састанак којем су присуствовали заменик градоначелника Горан Весић, заменик председника Градске општине Земун Жарко Дроњак, помоћник председника Градске општине Земун Милан Милисављевић, представници Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда и представници Акционарског друштва за управљање јавном железничком инфраструктуром ”Инфраструктура железнице Србије” на којем је договорено да постојећи пружни прелаз неће бити затворен до даљег за путничка возила, али и да ће се на дневном нивоу вршити тест вожње трасом брзе пруге.


Несметано и безбедно одвијање саобраћаја преко постојећег пружног прелаза биће регулисано од стране екипа саобраћајне полиције и комуналне милиције. Моле се возачи теретних возила да поштују саобраћајну сигнализацију.
 
Koliko razumem to je samo privremeno do puštanja brzog voza u rad. Ne zvuči mi racionalno da kada krene saobraćaj postoji prelaz i ekipa saobraćajne i/ili komunalne koje će biti tu.
 
A шта је са планираним денивелисаним прелазом? Касне радови?
 
https://www.novosti.rs/beograd/vest...atajnicana-zbog-zatvaranja-dela-saobracajnice

Овде пише да ће надвожњак бити готов тек 31. децембра 2022.

Kako navode u "Železnicama", drumska vozila mogu da koriste alternativni putni prelaz na pruzi Ostružnica - Surčin, koji je obezbeđen polubranicima. Njega je uradila GO Zemun, zahvaljujući čemu je omogućena veza stanovnika naselja Šangaj i Busije sa naseljem Batajnica, odnosno povezivanje stanovništva sa leve i desne strane pruge. Ovaj putni prelaz biće u funkciji do 31. decembra 2022. godine, odnosno do završetka nadvožnjaka iznad brze pruge u Batajnici, čija izgradnje je u toku.
 
Ma ne kasni toliko. Vlogzilla je skoro snimao taj nadvožnjak i po mojoj proceni ima maksimalno dva meseca posla.
od 7:45 se vidi stanje na istom.
 
Па зашто онда остаје путни прелаз у нивоу до краја 2022. ?
 
То је рок за завршетак надвожњака са свим приступним саобраћајницама скроз до главне улице. Не значи да ће стварно до тада радити, само да је до тада рок у пројекту.
Ово је обухваћено:
Batajnica nadvožnjak.jpg
 
Ево исте три кривине из друге перспективе. Горње слике су направљене са надвожњака на десном крају слике.
Inđija krivine.jpg


Кривине су такве јер је пруга трасирана пре 140 година, али пошто задовољава радијусе кривина за брзину од 200 км/ч није било потребно мењање трасе приликом ове реконструкције. Ако једног дана будемо радили пругу за 300+ км/ч, онда ће их испеглати и то је то.
 
Ево исте три кривине из друге перспективе. Горње слике су направљене са надвожњака на десном крају слике.
Pogledajte prilog 124435

Кривине су такве јер је пруга трасирана пре 140 година, али пошто задовољава радијусе кривина за брзину од 200 км/ч није било потребно мењање трасе приликом ове реконструкције. Ако једног дана будемо радили пругу за 300+ км/ч, онда ће их испеглати и то је то.
Vrlo verovatno da i ovo zadovoljava 300 na sat.
Veliki su ovo radijusi.
 
Kakva je situacija na pruzi Nis-Brestovac? Proslo je skoro 4 meseca od pocetka radova.
 
Kakva je situacija na pruzi Nis-Brestovac? Proslo je skoro 4 meseca od pocetka radova.

Лагано - рок за завршетак је 2023. Биће...

Иначе, чуо сам да отварање Раковица - Мала Крсна предвиђају тек за мај. Па мајку му, колико ће то бити од почетка радова, 3 године? И то уз потпуни затвор пруге. А рок је био годину и по дана. Невероватно! Па за то време су малтене целу пругу Београд - Ниш изградили пре 140 година...
 
Савремено доба је доба дилетаната (надам се да ће Дубравка Угрешић уистину и добити Нобелову награду због те тезе коју провлачи кроз своје књиге), пре 140 година је било друго.

Читаво вођење железнице у Србији у овој фази, са све градњом пруге за НС беспотребно високог стандарда и потпуним распадом "остатка" саобраћаја, јесте један од пикова светске пандемије дилетантизма; бар ту смо авангарда.
 
Ево данас возови набијају кашњење у Реснику по 20-30 минута јер нема ко да очисти скретнице од снега...Нема радника, нема скретничара, они су били вишак, а не канцеларијсски радници у гуменој згради. А нема ни грејача скретница, иако је пруга ремонтована скоро - битно је да се дају милијарде за 200 км/ч. Могу мислити како је по остатку Србије тек... Битно је да су направили пругу од милијарду евра за 200 км/ч. То што је остатак железничке мреже у стању распада и никог то не дотиче, нема везе. За те паре су могли читаву железничку мрежу да ремонтују на пројектоване брзине 70-120 км/ч, па онда тек да размишљају о некаквим тобоже "брзим пругама". Прво се среде темељи па онда дограђује. Ова пруга за 200 км/ч у земљи са најгором железничком инфраструктуром у Европи је као хелиодром на трошној кући.
 
Poslednja izmena od urednika:
43:10 "Da imamo vozove jednog dana kada će vozovi ovde pičiti barem 150km na sat, znata kada možda za 50 godina" ahahah 2008. godine, možda momak i nije puno omašio:D
Voz na pruzi koji ide duplo sporije od projektovane brzine u 19. veku...😭
I ovde će se morati praviti još jedan potpuno novi kolosek? 30-tak kilometara duža trasa od BG-NS? Ovo ako urade za 7 godina dobro će biti.
 
Vrh