Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Хајде још мало да мрачим, да би сте схватили на ком организационом и менталном нивоу је путнички железнички саобраћај у Србији:

1) Од Нове године Србија излази из Интеррејла - неће више моћи да се купе Интеррејл карте на благајнама Србија воза. Да ли ће странци моћи да путују са Интеррејл картама по Србији, то још не знам, али ако Србија воз излази из тога, вероватно значи да неће моћи. Овиме Србија постаје једина земља нормалног колосека у Европи поред Албаније која није у Интеррејлу. Колико сам схватио, проблем је бирократске природе, тј. у једном потпису.

2) Србија воз хоће да међународну благајну на Прокопу укине и да је пребаци на Вуков споменик, тако да ће у том случају путници јединог преосталог међународног воза који нису набавили карту унапред морати да иду до Вуковог споменика да купе карту, па затим БГ возом да дођу до Прокопа. Која је логика овога, не знам, али колико сам схватио, није још дефинитвно.
 
па када у Гумењари раде малоумници (ако је то што си написао истина)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912755#p912755:turw28it je napisao(la):
WLABmz » Сре Дец 29, 2021 11:09 am[/url]":turw28it]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912618#p912618:turw28it je napisao(la):
Duleban97 » Уто Дец 28, 2021 9:08 pm[/url]":turw28it] jedini razlog za ovo mi možda pada na pamet, da bi voz morao relativno često da koči zbog pružnih prelaza i stanica

Зашто би ког ђавола воз имао разлога да кочи испред путног прелаза који је у исправном стању? :laugh:
Vodio sam se logikom poznavajući naše putne prelaze i ljude da sigurno neće ići 120kmh prelazeći recimo put kod Javnih skladišta, ili recimo Segedinski put na Paliću i slično, deluje mi opasno i da ljudi nisu dovoljno naviknuti ili kako god, da im vozovi tako šibaju preko puteva, da ne spominjem pešake npr. kod Palića i slično, takođe tamo nema nigde neke ograde ili nešto slilčno i plus posle tih putnih prelaza odmah idu stanice tako da poprilično sam siguran da ne može ili barem da neće ići više od 80khm kod takvih prelaza.

Stajao sam ispred pružnog prelaza u Subotici kada je voz iz Sombora na redovno spuštene rampe svaki ali svaki put vozio 20 na sat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912893#p912893:3u0o5w35 je napisao(la):
Duleban97 » Сре Дец 29, 2021 5:00 pm[/url]":3u0o5w35]
Vodio sam se logikom poznavajući naše putne prelaze i ljude da sigurno neće ići 120kmh prelazeći recimo put kod Javnih skladišta, ili recimo Segedinski put na Paliću i slično, deluje mi opasno i da ljudi nisu dovoljno naviknuti ili kako god, da im vozovi tako šibaju preko puteva, da ne spominjem pešake npr. kod Palića i slično, takođe tamo nema nigde neke ograde ili nešto slilčno i plus posle tih putnih prelaza odmah idu stanice tako da poprilično sam siguran da ne može ili barem da neće ići više od 80khm kod takvih prelaza.

То нема никакве везе. Возови иду и 160 км/ч преко путних прелаза у многим земљама. Тек преко 160 км/ч се мора радити денивелација. Ако је путни прелаз обезбеђен и није у квару, не постоји никакав разлог да преко путног прелаза не саобраћају максималном брзином. Тако је свугде у свету. Уосталом, свако кочење па поновно убрзавање воза је огроман трошак, због утрошене додатне енергије за поновно убрзање воза од више стотина тона. Чак и то што су путни прелази у близини станица нема никакве везе. Саобраћаће и теретни возови који не стају на тим станицама, а можда и брзи возови који неће стајати на свакој станици. Нема шта возачи да буду навикнути или ненавикнути на воз. Имају саобраћајну сигнализацију која им каже да прелазак преко пруге није дозвољен. А ако је неко довољно луд да заобилази рампу знајући да на њега може налетети воз од пар стотина тона брзином од 120 км/ч...па има и оних који пролазе на црвено на раскрсници, само што је ово много већи саобраћајни прекршај од преласка на црвено на раскрсници (или би бар требало бити).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912887#p912887:3ob2d1i6 je napisao(la):
WLABmz » Sre Dec 29, 2021 4:37 pm[/url]":3ob2d1i6]Хајде још мало да мрачим, да би сте схватили на ком организационом и менталном нивоу је путнички железнички саобраћај у Србији:

1) Од Нове године Србија излази из Интеррејла - неће више моћи да се купе Интеррејл карте на благајнама Србија воза. Да ли ће странци моћи да путују са Интеррејл картама по Србији, то још не знам, али ако Србија воз излази из тога, вероватно значи да неће моћи. Овиме Србија постаје једина земља нормалног колосека у Европи поред Албаније која није у Интеррејлу. Колико сам схватио, проблем је бирократске природе, тј. у једном потпису.

2) Србија воз хоће да међународну благајну на Прокопу укине и да је пребаци на Вуков споменик, тако да ће у том случају путници јединог преосталог међународног воза који нису набавили карту унапред морати да иду до Вуковог споменика да купе карту, па затим БГ возом да дођу до Прокопа. Која је логика овога, не знам, али колико сам схватио, није још дефинитвно.

Da li ovo za interrail znači da ja neću moći da kupim Interrail ni online?? Ja sam planirao sledeće leto da idem na interrail, da li je sve to sigurno tako ili se još ne zna?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913024#p913024:3vmra8r5 je napisao(la):
Boki123 » Чет Дец 30, 2021 7:43 am[/url]":3vmra8r5]
Da li ovo za interrail znači da ja neću moći da kupim Interrail ni online?? Ja sam planirao sledeće leto da idem na interrail, da li je sve to sigurno tako ili se još ne zna?

Требало би да ћеш моћи онлајн. Интеррејл важи за све Европљане (укључујући и Русе), независно од тога да ли је њихова локална железница део Интеррејла. За становнике ван Европе важи Еурејл.
 
Пруга и контактна мрежа у Новом Саду

Контактна мрежа се тренутно завршава мало иза пешачко-бициклистичког потходника у Карађорђевој улици
20211230_153129.jpg


Поменути потходник и контактна мрежа
20211230_153217.jpg


Контактна мрежа код надвожњака у Темеринској са северне стране
20211230_153709.jpg


Контактна мрежа код надвожњака у Темеринској са јужне стране
20211230_153734.jpg


Објекти на прузи су наравно већ ишарани.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912896#p912896:1i5fdzcd je napisao(la):
WLABmz » Сре Дец 29, 2021 6:09 pm[/url]":1i5fdzcd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912893#p912893:1i5fdzcd je napisao(la):
Duleban97 » Сре Дец 29, 2021 5:00 pm[/url]":1i5fdzcd]
Vodio sam se logikom poznavajući naše putne prelaze i ljude da sigurno neće ići 120kmh prelazeći recimo put kod Javnih skladišta, ili recimo Segedinski put na Paliću i slično, deluje mi opasno i da ljudi nisu dovoljno naviknuti ili kako god, da im vozovi tako šibaju preko puteva, da ne spominjem pešake npr. kod Palića i slično, takođe tamo nema nigde neke ograde ili nešto slilčno i plus posle tih putnih prelaza odmah idu stanice tako da poprilično sam siguran da ne može ili barem da neće ići više od 80khm kod takvih prelaza.

То нема никакве везе. Возови иду и 160 км/ч преко путних прелаза у многим земљама. Тек преко 160 км/ч се мора радити денивелација. Ако је путни прелаз обезбеђен и није у квару, не постоји никакав разлог да преко путног прелаза не саобраћају максималном брзином. Тако је свугде у свету. Уосталом, свако кочење па поновно убрзавање воза је огроман трошак, због утрошене додатне енергије за поновно убрзање воза од више стотина тона. Чак и то што су путни прелази у близини станица нема никакве везе. Саобраћаће и теретни возови који не стају на тим станицама, а можда и брзи возови који неће стајати на свакој станици. Нема шта возачи да буду навикнути или ненавикнути на воз. Имају саобраћајну сигнализацију која им каже да прелазак преко пруге није дозвољен. А ако је неко довољно луд да заобилази рампу знајући да на њега може налетети воз од пар стотина тона брзином од 120 км/ч...па има и оних који пролазе на црвено на раскрсници, само што је ово много већи саобраћајни прекршај од преласка на црвено на раскрсници (или би бар требало бити).

To što si rekao ima skroz smisla, onda mi ostaje samo da se nadam da će tako i biti.
 
Preostala 2 KISS-a bi po ugovoru u Srbiju trebala stići do kraja ove godine, da li se nešto zna o tome? Prvi isporučeni KISS nije kasnio ni dan.
 
Rok za drugu i treću garnituru je odavno pomeren za kraj januara ili februar. Još kad je ugovor potpisan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913244#p913244:qe616bn7 je napisao(la):
Užice » Чет Дец 30, 2021 8:40 pm[/url]":qe616bn7]Preostala 2 KISS-a bi po ugovoru u Srbiju trebala stići do kraja ove godine, da li se nešto zna o tome? Prvi isporučeni KISS nije kasnio ni dan.

Student":qe616bn7 je napisao(la):
Rok za drugu i treću garnituru je odavno pomeren za kraj januara ili februar. Još kad je ugovor potpisan.

Нисте ни један ни други у праву. 26. октобра је уговор ревидиран те је рок испоруке следећи:

„Испорука првог ЕМВ извршиће се најкасније 31. октобра 2021. године;
„Испорука другог ЕМВ извршиће се најкасније 20. фебруара 2022. године;“
„Испорука трећег ЕМВ извршиће се најкасније 30. априла 2022. године;“

Мада je oва журба за испоруку прве гарнитуре на крају испала потпуно бесмислена, с обзиром да пруга након два месеца од испоруке још увек није спремна.
 
Dakle ništa od otvaranje pruge pre 1. marta jer su im potrebna 2 KISSa da realizuju red vožnje i posle toga može doći do otkazivanja polazaka ukoliko jedan KISS bude van stroja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913270#p913270:yph0xixr je napisao(la):
WLABmz » 30 Dec 2021 09:42 pm[/url]":yph0xixr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913244#p913244:yph0xixr je napisao(la):
Užice » Чет Дец 30, 2021 8:40 pm[/url]":yph0xixr]...

Мада je oва журба за испоруку прве гарнитуре на крају испала потпуно бесмислена, с обзиром да пруга након два месеца од испоруке још увек није спремна.
Pa i nije baš besmislena jer se na njoj vrši obuka osoblja, od manevarskog do onih koji rade na održavanju a na kraju i mašinovođa, tako da će
sve biti spremno za redovnu eksploataciju kada se pruga otvori. Zato se organizuju povremene probne vožnje do Prokopa i nazad.

IMG_20211108_064121.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913270#p913270:2uo9afud je napisao(la):
WLABmz » 30 Dec 2021 09:42 pm[/url]":2uo9afud]

Мада je oва журба за испоруку прве гарнитуре на крају испала потпуно бесмислена, с обзиром да пруга након два месеца од испоруке још увек није спремна.
I sad ćeš ti o5 da digneš nos kada ti kažem da POJMA O POJMU NEMAŠ oko toga kako se organizuje posao na železnici. I molim te da mi ne spominjemš visoki menadžment već ovde pričamo o ljudima na terenu tj. izvršnoj službi.
Lepo ti je Rile objasnio zbog čega je dobro što je garnitura stigla tako rano pa ne moram i ja da ti objašnjavam.
 
Све je тачно што је Риле рекао, не спорим, али не видим чему твоје брецање? Наравно, ова два месеца колико је гарнитура ту су се искористила за обуку особља, али првобитно није било тако планирано, зар не? Првобитно је тестирање било планирано још у новембру, што је и било написано овде, али је одложено јер пруга није спремна, тј. касни се са радовима, а не зато што треба да се обучи особље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913355#p913355:3dfzfojp je napisao(la):
WLABmz » 31 Dec 2021 10:27 am[/url]":3dfzfojp]Све je тачно што је Риле рекао, не спорим, али не видим чему твоје брецање? Наравно, ова два месеца колико је гарнитура ту су се искористила за обуку особља, али првобитно није било тако планирано, зар не? Првобитно је тестирање било планирано још у новембру, што је и било написано овде, али је одложено јер пруга није спремна, тј. касни се са радовима, а не зато што треба да се обучи особље.
Nije brecanje nego konstatacija.
 
Izašao je kriminalno loš tekst u jednom tabloidu u kojem je ispljuvano to što vozovi stoje jer pruga još nije gotova. Autor teksta misli da je voz jugo koji upališ i voziš bez priprema i komplikacija.
 
Не би било толико коментара да нема таквог само рекламирања власти. Да су то вести у средини наовуна са једним сличицом нико ни реч не би рекао. Овако кад се од обећања и извршавања са терена не може дисати, па логично је дасе постави питање, а где су? Обећали сте...
 
Navodno, Stadler pobedio na tenderu za nove EMV. Isporučiće 16 vozova, a vozovi će se proizvoditi u Poljskoj.
 
Ок избор, не треба правити шарениш у возном парку. Да су паметни па у неком следећем тендеру да узму гарнитуре са пантографом и дизел мотором.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913431#p913431:jaoliald je napisao(la):
Boki123 » Pet Dec 31, 2021 3:25 pm[/url]":jaoliald]Zar nije bilo 18?
Namerno sam stavio prvo "Navodno". Tender je bio za minimalno 18 vozova. Još nigde nije zavnično objavljeno ko je pobednik tendera, ali je po svemu sudeći donesena odluka. Videćemo koji je tačno broj kada objave.
 
Ово ми се свиђа, не могу поново да одолим :)

Нека од Пазова или Бешка, пролеће 2022 :wink: :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mq9zf5VdVfo[/youtube]

Срећна свима, а нарочито будућим путницима 2022. година!! :vops:
 
Vrh