Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nema smisla plakati za prosutim mlekom, ali da li je za izgradnju brze pruge uopšte bilo neophodno rušenje starog nadvožnjaka ? Sinoć sam putovao kroz Novi Sad, u tom gradu je saobraćajni haos, jer svi autobusi u pravcu Beograda,Zrenjanina i Subotice idu zaobilaznim putem zbog zatvorene Kisačke ulice. Naročito je traumatično autobusima za BG koji saobraćaju starim putem, jer oni moraju ići uzanim ulicama u centru grada gde se formiraju kolone pred svakim semaforom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909430#p909430:3gmlvm96 je napisao(la):
Užice » 18 Dec 2021 06:53 pm[/url]":3gmlvm96]Nema smisla plakati za prosutim mlekom, ali da li je za izgradnju brze pruge uopšte bilo neophodno rušenje starog nadvožnjaka ? Sinoć sam putovao kroz Novi Sad, u tom gradu je saobraćajni haos, jer svi autobusi u pravcu Beograda,Zrenjanina i Subotice idu zaobilaznim putem zbog zatvorene Kisačke ulice. Naročito je traumatično autobusima za BG koji saobraćaju starim putem, jer oni moraju ići uzanim ulicama u centru grada gde se formiraju kolone pred svakim semaforom.
To je moralo da se uradi i tačka.
 
U Novom Sadu su petkom popodne kolapsi na ulazu / izlazu iz grada (posebno sa / ka autoputu) postali redovno stanje i pre zatvaranja Kisačka, sad je to samo još vidljivije.
Ne znam kako se dogodilo da bulevar Evrope koji do pre nekoliko godina nije ni postojao i koji je realno najprotočniji izlaz iz zapadnog dela grada ka autoputu za samo par godina dostigne tačku kada se na nekim mestima prosto stoji u kolonama (neuralgična tačka kružni tok sa Rumenačkom - nadvožnjak iznad pruge je trebalo produžiti preko Rumenačke a kružni tok ispod ostaviti samo za saobraćaj koji se uliva / odvaja na Rumenačku sa bulevara Evrope). Ali ta količina vozila se samo odjednom pojavila, vrlo kratko vreme na početku to nije bilo tako.
 
Screenshot 2021-12-20 at 14-43-29 YouTube.png

42773-suboticacom-07sep2021-subotica-2258063.jpg

Ali kako lažinjaju da su radovi na pruzi počeli pre 2 meseca, radilo se punom parom celo leto...
 
Sad nam nije dobro kad lažu, a radovi počeli pre toga. Pa šta više oćete ljudi :lol:
Šalim se naravno, podržavam što rade i što radovi odlično napreduju.
 
Оно што ја видим, од радова:

1) Прокоп-Стара Пазова, где нема нових тунела и мостова, и тек по неки надожњак и подвожњак, а пола пруге је за 120 или мање, већ четврту годину имамо окрњени и успорени ред вожње. И не зна се крај радова.
2) Стара Пазова - Нови Сад годинама нема возова. Возови су укинути на неколико година да се убрзају радови, али се радовима такође не види крај.
3) Ниш - Зајечар једва некако пустили у рад, и са временом путовања 3,5 сата.
4) Раковица-Мала Крсна годинама се не зна када ће да се заврши?

У суштини, пола Србије у железничком смислу парализовано, а већина радова у категорији ремонта или капиталног ремонта. То су радови за које се пруга потпуно затвара на максимално месец дана, чак и без најсавременије опреме.
 
Pored toga što je obnova infrastrukture uopšteno loše organizovana izostavljanje potpune obustave saobraćaja se izbegava čak i kada je tehnički i finansijski ne samo moguće, opravdano već i neophodno. Gde je u sistemu povećanje propusne moći više opravdano ako ne na deonici Prokop-Stara Pazova? Gde se na mreži javlja veća potreba za mitigacijom ometanja normalnog odvijanja saobraćaja, posebno planskih? Ma ljudi moji nikakva duplikacija nije neophodna jer bi dodavanje samo jednog koloseka značajno uticalo na robusnost pružanja prevozne usluge. Preduslov je svakako druga tunelska cev za dva koloseka, koja predstavlja mizeran trošak u odnosu na ukupna kapitalna ulaganja na koridoru. Kada dodaš treći kolosek možeš da zatvoriš prvi, a kada otvoriš prvi lepo zatvoriš treći koji posle koristiš za prolazne eksprese. Četvrti dodaješ shodno potrebama i mogućnostima. Ne dupliraš odmah.

Gradnjom novog tunela bi već učinili veliku stvar i bez novog mosta između Novog Beograda i Prokopa, odnosno duplikacije. Umesto da skraćuju vozove do Zemuna (do kojeg nema čestito ni autobuske prečice a kamoli metroa) doveli bi sve skraćene polaske do frekventnih linija iz različitih delova grada, što se odnosi i na presedače na Tošinom. Osim toga i sa tri koloseka značajno povećavaš propusnu moć u slučaju poremećaja ili planiranih sanacija deonica jer ne redukuješ sa 2 na 1 već sa 3 na 2. Imaš prugu većeg kapaciteta. Ukoliko imaš veći broj polazaka ne moraš ih redukovati na neki neprihvatljiv nivo, ili ne daj bože "preseći kičmu" čitavog sistema.

Taj ko je tako genijalno organizovao "preporod" železničkog prevoza uspeo je za veoma kratko vreme da nas prisili na kola i autobus, ili pak da razori nekada dobre rodbinske odnose. Nije kriva pandemija što već godinama ne odlazim kod rođaka, niti oni kod mene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910576#p910576:grhxshc6 je napisao(la):
Pendolino » 22 Dec 2021 06:14 pm[/url]":grhxshc6]Da li je to poslednja sekcija ove pruge za ponovnu elektifiaciju?
Ja ne znam kako mogu da napišu da je spojeno do Rakovice kad juče to nije bio slučaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909980#p909980:3ashcy0y je napisao(la):
Karlo del Ponte » 20 Dec 2021 05:11 pm[/url]":3ashcy0y]
3) Ниш - Зајечар једва некако пустили у рад, и са временом путовања 3,5 сата.

haha, i šta je ovde ubrzano? ispada da je voz išao brže kada sam se ranije par puta vozio tuda jer je trebalo 3 sata

s druge strane, remont je rađen do Knjaževca, do Zaječara je sve po starom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911084#p911084:3pn2oheo je napisao(la):
WLABmz » Pet Dec 24, 2021 4:00 pm[/url]":3pn2oheo]https://www.gradnja.rs/zeleznicka-stanica-novi-sad-brza-pruga-beograd-budimpesta/
Prema najavama, deonica od Beograda do Novog Sada trebalo bi da bude u funkciji do septembra sledeće godine.

Да ли су то опет померили рок?

Svašta bi bilo moguće ali sva sreća idu izbori u martu, tako da malo mi je vjerovatno da se pruga neće otvoriti pred izbore oko 1.marta, mislim da će ipak učiniti sve da se to otvori. Ako pogledano realno za bilo koju stranku i vlast je čisti promašaj da se završetkom jednog takvog projekta ne pohvali i svečano ne otvori pred izbore već da sve to bude gotovo samo nekoliko mjeseci posle izbora.
 
Mislim da svi zaboravljamo da parlamentarni izbori realno ne moraju da se održe, jer neće proći ni dve godine od prethodnih. Dakle, ako puno stvari pođe naopako, prosto mogu da izaberu da ih ni ne raspišu. Za neke lokalne i valjda redovne predsedničke je druga priča. Ionako su već napravili zamešateljstvo zbog želje da spakuju i parlamentarne u jedan kofer pa sad ispada da imaju vrlo kratak rok u kome je to moguće jer ispada da bi Dačić mogao da se nađe u poziciji da kao predsednik raspuštenog parlamenta raspisuje izbore za predsednika, što je malo nonsens.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911240#p911240:1c00af9l je napisao(la):
Pendolino » Pet Dec 24, 2021 9:01 pm[/url]":1c00af9l]Koji rok?

:kafa:
https://rtv.rs/sr_lat/vojvodina/novi-sa ... 98556.html
Pre samo nedelju dana su tvrdili da će cela brza pruga biti otvorena početkom marta ili u prvom kvartalu 2022. a u ovom najnovijem tekstu se spominje da će biti u funkciji "do septembra". Nadam se da je u pitanju štamparska greška.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911084#p911084:7ok990i9 je napisao(la):
WLABmz » Пет Дец 24, 2021 5:00 pm[/url]":7ok990i9]https://www.gradnja.rs/zeleznicka-stanica-novi-sad-brza-pruga-beograd-budimpesta/
Prema najavama, deonica od Beograda do Novog Sada trebalo bi da bude u funkciji do septembra sledeće godine.

Да ли су то опет померили рок?


Završetak prve faze rekonstrukcije ove stanice usklađen je sa puštanjem u saobraćaj deonice pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad.
Železnički saobraćaj se trenutno iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru, dok bi prva faza rekonstrukcije stanice, kako je najavljeno, trebalo da traje do prvog kvartala naredne godine.
Prema najavama, deonica od Beograda do Novog Sada trebalo bi da bude u funkciji do septembra sledeće godine.

Цитати су из поменутог текста. Једна реченица очигледно није тачна. Већи део текста је заправо преписан са сајта ИЖС-а, једино питање је одакле им ова информација о пуштању пруге у саобраћај.
С друге стране, шта је то што би могло толико да одложи пуштање у саобраћај до септембра? Чак и надвожњак у Новом Саду може да се заврши много пре септембра (ако не у марту, бар у априлу или мају).

Иначе, кад се гугла „воз Београд - Нови Сад“, као четврти погодак излази „месечна карта“. С обзиром да воз не саобраћа скоро три године, занимљиво је да људе интересује цена месечне карте.

VozBeogradNoviSadGoogle.JPG
 
Radovi u železničkoj stanici Sremski Karlovci
 

Prilozi

  • IMG-cc5fcb42fc634fcbeb2fc5e6077c622c-V.jpg
    IMG-cc5fcb42fc634fcbeb2fc5e6077c622c-V.jpg
    226,4 KB · Pregleda: 961
  • IMG-cc5ca395e771db97c91433b63c4738eb-V.jpg
    IMG-cc5ca395e771db97c91433b63c4738eb-V.jpg
    229,3 KB · Pregleda: 960
  • IMG-98a0822fbd7c579271e86c705cd07ffd-V.jpg
    IMG-98a0822fbd7c579271e86c705cd07ffd-V.jpg
    220,3 KB · Pregleda: 948
Stanična zgrada izgleda zaista super, šteta što u Zemunu i ostale na tom potezu nisu radjene takvim stilom. Ali svakako pohvalno :vops:
 
Vrh