[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902345#p902345:1s0j2fzy je napisao(la):
Boki123 » Fri Nov 26, 2021 10:06 am[/url]":1s0j2fzy]Ja sam predlagao pre par meseci upravo tu prugu, izvodljiva je u 2 varijante
Varijata I (jeftinija):
Pruga bi se odvajala od pruge Beograd-Bar između Lazarevca i Lajkovca i nastavljala dalje ka severu preko Ljiga, Gornjeg Milanovca do Čačka. Vmax 160 km/h gde je ravniji teren, kroz brda može i manje.
Varijanta II
Nasatavak buduće pruge Zemun-Obrenovac preko Uba, između Lakovca i Lazarevca sa petljom za prugu Beograd Bar, Ljig i dalje do Čačka. Ova varijanta bi imala Vmax od 160km/h od Obrenovca do Ljiga i bila bi brža. Okvirno vreme putovanja Beograd Centra - Aerodrom - Čačak je negde sat i 10 minuta.
Prednosti:
Čačak dobija u obe varijante brzu vezu sa Beogradom i približava se u Commuting distance Beogradu. Užice i Kraljevo takođe dobijaju bržu vezu od sadašnje (da kažemo da su rekonstruisane pruge) što će svakako značiti za ove krajeve. Vozovi za Bar mogu da saobraćaju na ovoj pruzi time oslobađajući kapacitet na sadašnjoj Beograd-Bar za lokalne vozove. Isto tako obe varijante omogućuju da Čačak dobije lokalnu železnicu između Čačka i Gornjeg Milanovca. U slučaju variante II cela zapadna i centralna Srbija dobijaju vezu sa Aerodromom, RE vozovi Beograd-Valjevo- (Loznica) isto mogu koristiti ovu novu prugu i time smanjiti vreme putovanja. Isto tako u slučaju Varijante II pruga od Beograd Centra do Lazarevca je oslobođenija za BgVoz kao i između Beograd Centra i Resnika za vozove ka jugu.
Mane:
Skupoća gradnje kroz brda, svakako se ova pruga neće graditi dok se ne popuni kapacitet na barskoj pruzi. Valjevo i Kosjerić su odsečeni od daljinskih vozova koji sad koriste bržu prugu. Zagušenje na delu pruge u slučaju Varijante II između Beograd Centra i Zemuna. Ne bi mogli da imamo direktne vozove (sa varijantom II) bez okretanja Užice-Novi Sad već bi ovakvi vozovi morali da koriste delom staru prugu
Slobodno me dopunite.
Svakako ideja sa regionalim centrima je dobra, sa ovom prugom nam je omogućeno da uvedemo linije Valjevo-Požega-Užice, Valjevo-Požega-Čačak itd
Tvoj matematika bi imala smisla da je BG 10M, a Užice, Kraljevo i Čačak 1M ljudi. Ovako je suviše malo putnika, pa makar svi prešli na železnicu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902379#p902379:1s0j2fzy je napisao(la):
Boki123 » Fri Nov 26, 2021 11:55 am[/url]":1s0j2fzy]Svakako barska pruga ima veliki značaj za ceo jedan deo Srbije, tu ima dosta gradova koji bi imali ogroman benefit od pruge (Kosjerić, Požega, Užice, Prijepolje, Priboj,...). Verujem da će se raditi već sledeće godine, tj krenuti. Što se tiče pruge Stara Pazova-Šid, mislim da se spominjalo da će EU da delom finansira tu prugu i da će uskoro krenuti njena zgradnja. Mora da se odradi dokumentacija mislim da je plan da se ta pruga digne na 160 km/h i 200kmh gde je to opravdano.
Barska pruga je oduvek bila prioritet u Srbiji i tako će ostati iz političkih razloga.
Naravno da je treba rekonstruisati i dovesti brzine na projektovane, što će uz ove nove vozove dovesti do pristojnih vremena vožnje.
Srbija je gotovo potpuno izgubila tranzitni železnički saobraćaj na koridoru X. Ovo se dešava iz saobraćajnih razloga, zbog loše infrastrukture, dešava se zbog političkih (granice, nismo u EU), a bogami i zbog organizacionih propusta u prošlosti.
Mislim da je ključno povratiti taj saobraćaj, a onda raditi na trasama koje "imaju potencijal".
Da me ne shvatite pogrešno, ali 40 godina slušam kako Barska pruga "ima neskorišćen potencijal", a za to vreme samo krpe pruge na X.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902359#p902359:1s0j2fzy je napisao(la):
Sweet Dee » Fri Nov 26, 2021 10:58 am[/url]":1s0j2fzy]Pruga Beograd - Presevo ce da bude zavrsena mozda oko 2030. i to ako ne bude nepredvidjenih problema, kako ekonomskih tako i politickih, smena vlasti na primer. Svaka nova gradnja pruga ili rekonstrukcija ostaje u domenu naucne fantastike do tada, ne verujem ni da ce pruga ka Hrvatskoj da bude u planu sledecih godina.
Ovo sad jeste jedan proboj, ali ja imam ozbiljne rezerve.
Ni jedan plan do sada ne razmatra prugu od Beograda, nego od Velike Plane na jug. Šteta što su u zoni Grdelice samo malo izmestili prugu a imali su šansu da bar taj deo reše.
Inače, ja smatram da je za koridor X sasvim dovoljno 160km/h i da je ovo sa 200km/h bacanje para. Mi jednostavno nemamo putnike koji su spremni da to plate.