Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902255#p902255:1s2t4xan je napisao(la):
stex_pb » Čet Nov 25, 2021 10:48 pm[/url]":1s2t4xan]Nije atraktivna za pompezna otvaranja. :D
I pruga prema Šidu je zaboravljena i zapostavljena. Osim Rume i Sremske Mitrovice , stanice su u katastrofalnom stanju, zapuštene, neodržavane, a neke su čak i ukinute navodno zato što ne zadovoljavaju bezbjednosne uslove (Bačinci, Laćarak - dva velika sela koja imaju stanicu, ali je nemaju).
Putnika nema zbog vožnje između Sremske Mitrovice i Šida
30 km/h, što je presporo pogotovo za ravničarski kraj, ta se relacija brže pređe biciklom nego vozom.
Zanima me dali neko ima ovde informaciju , dali se planira tu šta raditi u skorije vreme?
 
I u Kuzminu i Gibarcu su ukinute stanice, a nalaze se na panevropskom železničkom Koridoru 10. Koji bi to bezbednosni razlozi mogli biti? Stanica Voganj je u još gorem stanju nego Laćarak,nalazi se podaleko od sela i skroz je zarasla u travu,dva puta sam putovao do tamo i ne postoje čak ni peroni, bukvalno moraš da skočiš kroz vrata kada izlaziš iz voza,a posle imaš muke i da se popneš u Flirt koji nema stepenice kao RVR. Oba puta sam bio jedini putnik koji je silazio i ulazio u Vognju, i kondukter i ostali putnici su me gledali kao da sam ludak. Stanica Laćarak bar nije izvan mesta i ima betonske perone, zašto li je ona ukinuta,a Voganj ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902282#p902282:22w9do7g je napisao(la):
Užice » Pet Nov 26, 2021 12:54 am[/url]":22w9do7g]I u Kuzminu i Gibarcu su ukinute stanice, a nalaze se na panevropskom železničkom Koridoru 10. Koji bi to bezbednosni razlozi mogli biti? Stanica Voganj je u još gorem stanju nego Laćarak,nalazi se podaleko od sela i skroz je zarasla u travu,dva puta sam putovao do tamo i ne postoje čak ni peroni, bukvalno moraš da skočiš kroz vrata kada izlaziš iz voza,a posle imaš muke i da se popneš u Flirt koji nema stepenice kao RVR. Oba puta sam bio jedini putnik koji je silazio i ulazio u Vognju, i kondukter i ostali putnici su me gledali kao da sam ludak. Stanica Laćarak bar nije izvan mesta i ima betonske perone, zašto li je ona ukinuta,a Voganj ne?
Ne znam iskreno, ja sam iz tih krajeva pa češće putujem na relaciji Šid-S. Mitrovica-Beograd, navodno ako si obraćao pažnju Laćarak ima jedan peron u sredini i to navodno nije bezbjedno, a tako i Bačinci, Kuzmin i Gibarac, a sve su to velika sela i varošice koje bi imale putnike.
Da Voganj je stvarno zabačen tu nikad niko ni ne ulazi ni ne silazi, bar ja nisam vidio nikad putnike na toj stanici. Sve bi to moglo da se sredi nekom rekonstrukcijom bar tog kolosijeka koji je loš i da se naprave peroni sa jedne i druge strane za navedena mjesta da voz može da stane.
 
Znam da ovo nema nikakve veze sa realnošću, ali da li bi pruga koja bi iz Čačka otprilike pratila sadašnju trasu auto puta ka Beogradu, zapravo bila pogodnije za Čačak, Kraljevo i sl.

Inače da Srbija Voz ima neke ideje o lokalnom saobraćaju nekako mi dođe logično da se recimo organizuju regionalni prevozni centri sa svojim garniturama npr. jedan sa sedištem u Požegi koji bi nudio regionalne linije Valjevo - Požega - Čačak, Valjevo - Požega - Užice, i Užice - Požega - Čačak. Logično bi doduše bilo da Užice ima svoj regionalni centar ali je južno od Užica pruga trenutno u ultra lošem stanju, pa je bolje da se u Užicu preseda na vozove ka jugu.

Drugi bi bio Kraljevo sa linijama Čačak - Kraljevo - Raška, Čačak - Kraljevo -Kragujevac, i Kragujevac - Kraljevo - Raška. Ovde je nesreća što i pored postavljenih stubova pruga Kraljevo - Kragujevac nikada nije elektrificirana, kao ni Ibarska.
I naravno verovatno kada bi pruga bila u dobro stanju jedna linija ka Vrnjačkoj Banji i Kruševcu.

Samo je pitanje da li lokalni tokovi putnika odgovaraju ovakvim regionalnim kretanjima, ali nekako mi se čini da između tih bliskih gradova postoji protok putnika, zbog škola, fakulteta, zdravstva, posla.
A redovan saobraćaj sa nekim pristojnim taktom bi sigurno povećao protok putnika, ljudi bi se lakše odlučili da prihvate bolje plaćene poslove u susednom gradu npr.
 
Та пруга мора једном да се направи. Дакле, Младеновац - Милановац Горњи - Чачак. Бојим се да неће скоро...
 
Ja sam predlagao pre par meseci upravo tu prugu, izvodljiva je u 2 varijante
Varijata I (jeftinija):
Pruga bi se odvajala od pruge Beograd-Bar između Lazarevca i Lajkovca i nastavljala dalje ka severu preko Ljiga, Gornjeg Milanovca do Čačka. Vmax 160 km/h gde je ravniji teren, kroz brda može i manje.
Varijanta II
Nasatavak buduće pruge Zemun-Obrenovac preko Uba, između Lakovca i Lazarevca sa petljom za prugu Beograd Bar, Ljig i dalje do Čačka. Ova varijanta bi imala Vmax od 160km/h od Obrenovca do Ljiga i bila bi brža. Okvirno vreme putovanja Beograd Centra - Aerodrom - Čačak je negde sat i 10 minuta.

Prednosti:
Čačak dobija u obe varijante brzu vezu sa Beogradom i približava se u Commuting distance Beogradu. Užice i Kraljevo takođe dobijaju bržu vezu od sadašnje (da kažemo da su rekonstruisane pruge) što će svakako značiti za ove krajeve. Vozovi za Bar mogu da saobraćaju na ovoj pruzi time oslobađajući kapacitet na sadašnjoj Beograd-Bar za lokalne vozove. Isto tako obe varijante omogućuju da Čačak dobije lokalnu železnicu između Čačka i Gornjeg Milanovca. U slučaju variante II cela zapadna i centralna Srbija dobijaju vezu sa Aerodromom, RE vozovi Beograd-Valjevo- (Loznica) isto mogu koristiti ovu novu prugu i time smanjiti vreme putovanja. Isto tako u slučaju Varijante II pruga od Beograd Centra do Lazarevca je oslobođenija za BgVoz kao i između Beograd Centra i Resnika za vozove ka jugu.

Mane:
Skupoća gradnje kroz brda, svakako se ova pruga neće graditi dok se ne popuni kapacitet na barskoj pruzi. Valjevo i Kosjerić su odsečeni od daljinskih vozova koji sad koriste bržu prugu. Zagušenje na delu pruge u slučaju Varijante II između Beograd Centra i Zemuna. Ne bi mogli da imamo direktne vozove (sa varijantom II) bez okretanja Užice-Novi Sad već bi ovakvi vozovi morali da koriste delom staru prugu

Slobodno me dopunite.
Svakako ideja sa regionalim centrima je dobra, sa ovom prugom nam je omogućeno da uvedemo linije Valjevo-Požega-Užice, Valjevo-Požega-Čačak itd
 
Сећам се кад си ово писао, све су то занимљиви правци, с тим што Барска пруга до одвајања није нарочито брза, а трасу за Обреновац преко Срема и са кружењем око аеродрома не волим никако. Са друге стране, сад се чини да ће главна пруга ка југу, за 160-200 км/ч ићи преко Младеновца, па је идеално да се одатле рачва, са двоколосечне и брзе пруге. Такође, са тог правца би, негде код Аранђеловца/Тополе било и одвајање нове директне пруге за Крагујевац. Тако би Шумадија, која је сада, потпуно неоправдано и сулудо остављена као саобраћајно слепо црево, постала значајно чвориште.
 
Pruga Beograd - Presevo ce da bude zavrsena mozda oko 2030. i to ako ne bude nepredvidjenih problema, kako ekonomskih tako i politickih, smena vlasti na primer. Svaka nova gradnja pruga ili rekonstrukcija ostaje u domenu naucne fantastike do tada, ne verujem ni da ce pruga ka Hrvatskoj da bude u planu sledecih godina. Mislim da su nasi planeri izbacili luku Bar kao stratesko opredeljenje naseg izvoza, mala je i neadekvatna i luke Solun i Konstanca su racionalnije resenje, uskoro i Rijeka koja se rekonstruise i siri kapacitete. Tako da ce pruga za Bar da ostane zaboravljena, narocito posle gasenja Fiatove proizvodnje u Kragujevcu za godinu ili dve.
 
Неће остати заборављена, обновиће се та пруга сигурно.

Треба имати у виду да се тренутно ради на остварењу крајње нерационалног пројекта београдског метроа и да би уместо тако осмишљеног, безумно скупог подухвата, могло да се направи штошта од инфраструктуре што сад делује као научна фантастика.
 
Slazem se za metro, no jedan promasaj nije razlog da nastavljamo sa greskama, pruga Beograd - Bar je to bila od pocetka, cisto politicka odluka za spajanje Srbije i Cg i razvoj primorskog dela. Nema mogucnost prijema velikih brodova zbog male dubine, infrastruktura je blago receno uzasna sto poskupljuje transport, sve se na kraju svede na cist ekonomski interes kao i brzinu i efikasnost, gde dobijemo povoljnije uslove i cenu tu treba i da saljemo svoje proizvode. Pretpostavljam da ce i pruga za Bar da dodje na red za obnovu, bar iz sentimentalnih razloga, ali to ne vidim u ovoj deceniji svakako.
 
Ја мислим да ће то да се ради већ негде од идуће године, или од оне тамо. Чак и да занемаримо Црну Гору за (југо-)западне крајеве Србије кроз које пролази, та пруга је од енормног значаја.
 
Svakako barska pruga ima veliki značaj za ceo jedan deo Srbije, tu ima dosta gradova koji bi imali ogroman benefit od pruge (Kosjerić, Požega, Užice, Prijepolje, Priboj,...). Verujem da će se raditi već sledeće godine, tj krenuti. Što se tiče pruge Stara Pazova-Šid, mislim da se spominjalo da će EU da delom finansira tu prugu i da će uskoro krenuti njena zgradnja. Mora da se odradi dokumentacija mislim da je plan da se ta pruga digne na 160 km/h i 200kmh gde je to opravdano.
 
Naucna fantastika ili jednostavno san

0vako zamisljam modernizovane i ubrzane Zeleznice Srbije 2040

Klikni ovde:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1gc7t9jDy0Qr7DXGfdUrgVJyg6m_JkAcZ&usp=sharing

zel_srbije.png

Uz ovo jos da se modernizuje, prosiri i ubrza tramvaj Beograd, toliko!
 
Neće barska tek tako lako otići u zaborav,
neće barem što se prevoza tereta tiče a ni luka tamo nije baš tako malecna.
Iako Fiat posustaje pojavio se taj novi kljent iz Bora koji stalno povećava prevoz.
Sledeće godine treba da se preveze preko 700 000 t koncentrata rude bakra što uopšte
nije malo. Pored bakra bude još po nešto, poneki voz i za mučenu Albaniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902345#p902345:1s0j2fzy je napisao(la):
Boki123 » Fri Nov 26, 2021 10:06 am[/url]":1s0j2fzy]Ja sam predlagao pre par meseci upravo tu prugu, izvodljiva je u 2 varijante
Varijata I (jeftinija):
Pruga bi se odvajala od pruge Beograd-Bar između Lazarevca i Lajkovca i nastavljala dalje ka severu preko Ljiga, Gornjeg Milanovca do Čačka. Vmax 160 km/h gde je ravniji teren, kroz brda može i manje.
Varijanta II
Nasatavak buduće pruge Zemun-Obrenovac preko Uba, između Lakovca i Lazarevca sa petljom za prugu Beograd Bar, Ljig i dalje do Čačka. Ova varijanta bi imala Vmax od 160km/h od Obrenovca do Ljiga i bila bi brža. Okvirno vreme putovanja Beograd Centra - Aerodrom - Čačak je negde sat i 10 minuta.

Prednosti:
Čačak dobija u obe varijante brzu vezu sa Beogradom i približava se u Commuting distance Beogradu. Užice i Kraljevo takođe dobijaju bržu vezu od sadašnje (da kažemo da su rekonstruisane pruge) što će svakako značiti za ove krajeve. Vozovi za Bar mogu da saobraćaju na ovoj pruzi time oslobađajući kapacitet na sadašnjoj Beograd-Bar za lokalne vozove. Isto tako obe varijante omogućuju da Čačak dobije lokalnu železnicu između Čačka i Gornjeg Milanovca. U slučaju variante II cela zapadna i centralna Srbija dobijaju vezu sa Aerodromom, RE vozovi Beograd-Valjevo- (Loznica) isto mogu koristiti ovu novu prugu i time smanjiti vreme putovanja. Isto tako u slučaju Varijante II pruga od Beograd Centra do Lazarevca je oslobođenija za BgVoz kao i između Beograd Centra i Resnika za vozove ka jugu.

Mane:
Skupoća gradnje kroz brda, svakako se ova pruga neće graditi dok se ne popuni kapacitet na barskoj pruzi. Valjevo i Kosjerić su odsečeni od daljinskih vozova koji sad koriste bržu prugu. Zagušenje na delu pruge u slučaju Varijante II između Beograd Centra i Zemuna. Ne bi mogli da imamo direktne vozove (sa varijantom II) bez okretanja Užice-Novi Sad već bi ovakvi vozovi morali da koriste delom staru prugu

Slobodno me dopunite.
Svakako ideja sa regionalim centrima je dobra, sa ovom prugom nam je omogućeno da uvedemo linije Valjevo-Požega-Užice, Valjevo-Požega-Čačak itd
Tvoj matematika bi imala smisla da je BG 10M, a Užice, Kraljevo i Čačak 1M ljudi. Ovako je suviše malo putnika, pa makar svi prešli na železnicu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902379#p902379:1s0j2fzy je napisao(la):
Boki123 » Fri Nov 26, 2021 11:55 am[/url]":1s0j2fzy]Svakako barska pruga ima veliki značaj za ceo jedan deo Srbije, tu ima dosta gradova koji bi imali ogroman benefit od pruge (Kosjerić, Požega, Užice, Prijepolje, Priboj,...). Verujem da će se raditi već sledeće godine, tj krenuti. Što se tiče pruge Stara Pazova-Šid, mislim da se spominjalo da će EU da delom finansira tu prugu i da će uskoro krenuti njena zgradnja. Mora da se odradi dokumentacija mislim da je plan da se ta pruga digne na 160 km/h i 200kmh gde je to opravdano.
Barska pruga je oduvek bila prioritet u Srbiji i tako će ostati iz političkih razloga.
Naravno da je treba rekonstruisati i dovesti brzine na projektovane, što će uz ove nove vozove dovesti do pristojnih vremena vožnje.

Srbija je gotovo potpuno izgubila tranzitni železnički saobraćaj na koridoru X. Ovo se dešava iz saobraćajnih razloga, zbog loše infrastrukture, dešava se zbog političkih (granice, nismo u EU), a bogami i zbog organizacionih propusta u prošlosti.
Mislim da je ključno povratiti taj saobraćaj, a onda raditi na trasama koje "imaju potencijal".
Da me ne shvatite pogrešno, ali 40 godina slušam kako Barska pruga "ima neskorišćen potencijal", a za to vreme samo krpe pruge na X.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902359#p902359:1s0j2fzy je napisao(la):
Sweet Dee » Fri Nov 26, 2021 10:58 am[/url]":1s0j2fzy]Pruga Beograd - Presevo ce da bude zavrsena mozda oko 2030. i to ako ne bude nepredvidjenih problema, kako ekonomskih tako i politickih, smena vlasti na primer. Svaka nova gradnja pruga ili rekonstrukcija ostaje u domenu naucne fantastike do tada, ne verujem ni da ce pruga ka Hrvatskoj da bude u planu sledecih godina.
Ovo sad jeste jedan proboj, ali ja imam ozbiljne rezerve.
Ni jedan plan do sada ne razmatra prugu od Beograda, nego od Velike Plane na jug. Šteta što su u zoni Grdelice samo malo izmestili prugu a imali su šansu da bar taj deo reše.

Inače, ja smatram da je za koridor X sasvim dovoljno 160km/h i da je ovo sa 200km/h bacanje para. Mi jednostavno nemamo putnike koji su spremni da to plate.
 
Нема никакве економске оправданости за пруге кроз Шумадију. Некада су постојале пруге уског колосека, које су укинуте. И да су остале, брзина је била мала и неконкурентна и у ондашње време, а камо ли данас. Терен је доста непогодан, те би се морала градити или кривудава пруга са малим брзинама или јако скупа пруга са пуно вијадуката и тунела, чак и за 100-120 км/ч. Мислим да би најбољи потез био да се електрифицира Лапово - Краљево, те уведе кружни брзи воз Београд - Лапово - Крагујевац - Краљево - Чачак - Пожега - Ваљево - Београд у оба смера са неким смисленим тактом или бар 4 поласка дневно. Наравно, поред модернизације пруге Београд - Ниш и електрификације пруге Лапово - Краљево требало би ремонтовати лоше деонице (Крагујевац - Краљево и Ваљево - Пожега) које и јесу у плану за ремонт, само је питање када...
 
Pre nekih par meseci na obilaznici oko Požege me je prestigao Flirt a ja sam vozio izmedju 80 i 90kmh. Odavno nisam prošao vozom na toj deonici, iznenadio sam se brzinom voza....

@Sweet Dee ne bih se složio da je promašaj obzirom koliki deo Srbije ona pokriva. Kao neko ko je odrastao na toj pruzi ne mogu da nabrojim koliko puta sam stajao u vozu jer mesta nije bilo, sezonski vozovi su bili prepuni , a guzva nije manjkala ni u "putničkom". Dok je još bio koliko toliko pristojan broj polazaka....
 
Брзина возова од Пожеге до Чачка је 100 км/ч, а од Чачка до Краљева 80 км/ч. Била је и од Чачка до Краљева 100 км/ч до пре коју годину, али су је спустили.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902489#p902489:dky2f4sp je napisao(la):
WLABmz » Pet Nov 26, 2021 5:26 pm[/url]":dky2f4sp]Брзина возова од Пожеге до Чачка је 100 км/ч, а од Чачка до Краљева 80 км/ч. Била је и од Чачка до Краљева 100 км/ч до пре коју годину, али су је спустили.
Ја кад сам се возио брзина је и од Ужица до Пожеге 100км/ч, као што сам написао недавно претпостављам да тај дио неће ни дирати приликом ремонта.
Кад смо већ код тога нема шансе да барска пруга није значајна, она је изузетно важна за Западну и југозападу Србију (да не говорим да би нека мјеста попут Прибоја била тотално изолирана без те пруге), Црну Гору и Албанију. Будући да пролази кроз такав терен какав пролази код ње је сасвим ок ремонт за пројектоване брзине.
И ово ми се свиђа што си написао кружни воз Београд -КГ-Београд то би било јако добро па чак и варијанта са вагонима и замјеном локомотива у Лапову и Краљеву - наравно под условом да СВ набави коју дизел локомотиву и 3 таква кружна би била довољна уз 2 барска, наравно под условом ремонта КГ- Краљево и Ваљево - Пожега.
 
Kada se može očekivati nastavak rekonstrukcije barske pruge? I o kojim ciframa pričamo tu, za rekonstrukciju i vraćanje na projektovano stanje i brzine do granice sa CG?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902525#p902525:38ai4hs8 je napisao(la):
Duleban97 » Пет Нов 26, 2021 7:23 pm[/url]":38ai4hs8]Kada se može očekivati nastavak rekonstrukcije barske pruge? I o kojim ciframa pričamo tu, za rekonstrukciju i vraćanje na projektovano stanje i brzine do granice sa CG?

Питај пројектанте кад ће да заврше пројекат, јер се то чека већ годинама. Део до Ваљева је прво рађен јер није постојао пројекат за даље од Ваљева. Од тад, мук.
 
Da li neko zna koje je su projektovane brzine na barskoj, najveća i najmanja dozvoljena?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902541#p902541:321wu3vm je napisao(la):
stex_pb » Пет Нов 26, 2021 8:40 pm[/url]":321wu3vm]Da li neko zna koje je su projektovane brzine na barskoj, najveća i najmanja dozvoljena?

Од 70 до 110 км/ч.
 
Кинеско чудо инжењерства у Лаосу – брза пруга са 75 тунела и 167 мостова

Сиромашна југоисточноазијска комунистичка држава Лаос почетком децембра пушта у рад брзу пругу вредну шест милијарди долара коју су изградили Кинези. То чудо инжењерства, које се преко 60 одсто састоји од тунела и мостова, практично је прва железничка пруга у тој земљи.

Крајем недеље, на дан државности Лаоса, биће пуштена у рад деоница пруге од престонице те земље Вијентијана до кинеске границе, вредна чак шест милијарди долара. Она је део дуже железничке пруге у изградњи која повезује град Кунминг, престоницу јужне кинеске провинције Јунан, с Вијентијаном.

https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... icije.html
 
Само што није "брза", већ најобичнија пруга, и то једноколосечна.
Дакле, отприлике као Барска пруга, само са мањим нагибима и кривинама, и тиме са још више тунела, и скупља (тачно оно што треба Луци Бар... и Луци Ријека нпр.).
 
Vrh