Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Porast broja korisnika od 300 posto se odnosi na celokupnu mrežu, koliko sam ja shvatio gleda se ova godina u odnosu na 2022. Izvor je časopis "Pruga"
 
Шта мислите да ли би било исплативо и оправдано да КИСС гарнитура настави путоваље од БГ ка Ваљеву па да имамо линију НС-БГ-ВА?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894967#p894967:1bwc0jqv je napisao(la):
Дошљак » Ned Okt 31, 2021 1:22 pm[/url]":1bwc0jqv]Шта мислите да ли би било исплативо и оправдано да КИСС гарнитура настави путоваље од БГ ка Ваљеву па да имамо линију НС-БГ-ВА?

Pa dok se ne završi NS-Subotica mogao bi, mislim da SV nema tu šta da izgubi mogao bi samo dobiti, po meni je linija Bg-NS prekratka sama po sebi.
Ali kada bude gotova pruga do Subotice, nadam se da će veći dio pruge od Bg do Preševa biti obnovljen za brzine 90-120 km/h, a takođe i do Dimitrovgrada, tada to neće imati puno smisla, već linije Subotica-Preševo, Subotica-Dimitrovgrad će po meni biti idealne za KISS.
Uz npr. 2x Subotica-Preševo, 1x Subotica-Dimitrovgrad , 1xBg-Skoplje, 1x Bg-Sofija već imaš 5 brzih ili IC Beograd-Niš i povezan veliki deo Srbije. S dodatnim linijama za Beč 1x i Budimpeštu 1x dnevno dobiješ Bg - NS-Subotica 5 brzih ili IC dnevno. Ostalo sve idu regio. Ja bi još dodao 2x brzi Bg-Kragujevac -Kraljevo ( sa dizelkom od Lapova) , 2x Beograd-Bar plus iz Subotice ljeti,
1x brzi Bg-Požarevac-Zaječar noćni tako da ljudi mogu doći ujutro u Beograd obaviti posao i popodne se vratiti, i svakako bi bilo dobro vratiti međunarodni voz za Cirih i Ljubljanu.
I pored nedostatka voznog parka dobrim planiranjem , štimanjem linija, što domaćih, što međunarodnih koje takođe mogu koristiti i za domaći saobraćaj, može se relativno dobro sve povezati za početak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894967#p894967:iynurnyu je napisao(la):
Дошљак » Ned Okt 31, 2021 2:22 pm[/url]":iynurnyu]Шта мислите да ли би било исплативо и оправдано да КИСС гарнитура настави путоваље од БГ ка Ваљеву па да имамо линију НС-БГ-ВА?

Не, зато што је гарнитура скупо плаћена за 200 км/ч, а продужавајући до Ваљева би 2/3 времена проводила на прузи на којој не може да развије брзину већу од 100 км/ч. Други разлог су неминовна кашњења која ће настајати на барској прузи. Ено код Степојевца на новоремонтованој деоници већ никла лагана вожња са 20 км/ч.

mario94":iynurnyu je napisao(la):
Ali kada bude gotova pruga do Subotice, nadam se da će veći dio pruge od Bg do Preševa biti obnovljen za brzine 90-120 km/h, a takođe i do Dimitrovgrada, tada to neće imati puno smisla, već linije Subotica-Preševo, Subotica-Dimitrovgrad će po meni biti idealne za KISS.

Можеш да се надаш, али то се неће десити. Једино што може буде готово кад и Београд - Суботица је пруга Ниш - Димитровград и Ниш - Брестовац. А ти су ремонти за до 120 км/ч. Притом од Просека до Пирота је траса пуна кривина, те брзина не може бити већа од 65 до 80 км/ч у зависности од деонице на том делу. Исправљање трасе није предвиђено пројектом. Велика Плана - Ниш се раде пројекти и модернизоваће се пруга за 160 км/ч. Али то ће бити готово у најбољем случају тек годинама после Београд - Суботица. Београд - Велика Плана још није јасно шта планирају.

mario94":iynurnyu je napisao(la):
i svakako bi bilo dobro vratiti međunarodni voz za Cirih i Ljubljanu

Ако се икада врати воз или директна кола за Цирих и Минхен, много ће бити брже преко Будимпеште и Беча него преко Загреба и Љубљане због нове пруге Београд - Будимпешта, а и због тога што је пруга Будимпешта - Беч - Салцбург за брзине 140-200 км/ч у зависности од деонице, а Загреб - Љубљана - Салцбург за брзине 70-120 км/ч у зависности од деонице због планинске конфигурације терена.
 
Mogla bi linija VA-NS, međutim mi imamo problem sa garniturama. Ajmo malo brojke.
Mi ćemo imati u svakom trenutku 2 operativne KISS garniture i jednu u rezervi. Dakle 2 operativne, kada bi to stavili na liniju VA-BG-NS dobijamo vreme vožnje 36 min (NS-BG) + 79 minuta (BG-VA) = 115 minuta tj obrt garnitura VA-NS-VA bi nam bio 230 minuta + minumum 10 minuta čekanja u NS. Sa dve garniture bi mogli imati teoretski minimum takt od 2 sata (međutim bilo bi i više od toga jer mora voz da se očisti itd). Imajte na umu da mi dobijamo takt od 2 sata, a gubimo voz na sat vremena uz nikakve šanse da povećavamo kapacitet u budućnosti do nabavke garnitura. Druga stvar je ta da bi ovaj voz bio nepouzdaniji zbog deonice Resnik-Valjevo, treća stvar je da smo ove garniture skupo platili za 200 km/h i zbog čega bi ih slali na prugu za Vmax 100 km/h gde realno nema tolike potreažnje da se popuni direktan voz Va-NS svakog dana. Dakle mislim da ove garniture moraju ići BG-NS jer će tu imati više putnika i brže će se otplatiti. Putnici će u narednom periodu jednostavno presedati u Beogradu, a kad se skupi dovoljo velika potražnja za direkt vozove VA-NS onda možemo razmišljati o produžetku par polazaka RE vozova. Tek kad se nabave nove IC garniture i kad budemo imali bolje pruge po srbiji možemo imati direkt vozove recimo Subotica-Prijepolje. Zanimljiv je koncept regionalnih linija koji prolaze kroz naš glavni grad,u nekoj budučnosti možemo imati REx liniju Valejvo-Novi Sad, a vozni park može biti KISS 160
 
danasnje fotke,stanica Novi Beograd
 

Prilozi

  • 14.jpg
    14.jpg
    125,1 KB · Pregleda: 1.504
  • 15.jpg
    15.jpg
    97,8 KB · Pregleda: 1.517
  • 16.jpg
    16.jpg
    114,1 KB · Pregleda: 1.506
  • 17.jpg
    17.jpg
    102,4 KB · Pregleda: 1.512
  • 18.jpg
    18.jpg
    123,5 KB · Pregleda: 1.518
  • 19.jpg
    19.jpg
    121,9 KB · Pregleda: 1.519
Da li se možda zna kada će moći opet da se ide vozom do Budimpešte? Ne mislim na komplet renoviranu prugu, nego bilo kako, tj. da li će se nakon što se pusti BG-NS zatvarati neki drugi deo ili ne...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895017#p895017:2cu3ki4y je napisao(la):
kivalo » Ned Okt 31, 2021 4:54 pm[/url]":2cu3ki4y]Da li se možda zna kada će moći opet da se ide vozom do Budimpešte? Ne mislim na komplet renoviranu prugu, nego bilo kako, tj. da li će se nakon što se pusti BG-NS zatvarati neki drugi deo ili ne...

Vozovi se verovatno neće uvoditi pre završetka svih radova između Beograda i Budimpešte. Izgradnja deonice Novi Sad-Kelebija kreće sledećeg meseca i rok je 33 meseca, za mađarsku deonicu nisam upućen, ali mislim da su radovi skoro počeli
 
Ускоро би требало да се затвори Нови Сад - Суботица, тако да неће скоро моћи. Планирани завршетак радова је крајем 2024.

Тренутно из Суботице иде једном дневно воз до Келебије, где се преседа на мађарски воз до Будимпеште. Када крене ремонт на мађарском делу пруге који је предвиђен да почне 1. фебруара 2022. та могућност више неће постојати. У новембру 2022. године се предвиђа завршетак пруге Суботица - Сегедин, па ће вероватно од тад моћи да се иде из Суботице за Будимпешту преко Сегедина.

Теоретски би воз Београд - Будимпешта могао ићи Београд - Нови Сад - Богојево - Сомбор - Суботица - Сегедин - Будимпешта, али сумњам да ће организовати тако нешто, с обзиром да пруга Нови Сад - Богојево - Сомбор - Суботица није електрификована, а Србија воз не поседује исправну дизел локомотиву са генератором за напајање путничких вагона.

Boki123":gdl48zpz je napisao(la):
Izgradnja deonice Novi Sad-Kelebija kreće sledećeg meseca

То се joш не зна. Последња релевантна информација је била да је требало је да крене 1. септембра па није. По информацијама које имам, постоји мањак дизел локомотива за превлачење теретних возова алтернативним правцима, па ће се чекати завршетак модернизације Београд - Нови Сад да би се кренуло са модернизацијом Нови Сад - Суботица. Ако је ово заиста тачно, то ће бити готово 2 године кашњења почетка радова Нови Сад - Суботица у односу на планирано!
 
А постоји ли могућност да Србија воз изнајми неку дизел локомотиву из иностранства (или од Комбинованог превоза, не знам има ли њихова 664 генератор за напајање) као што то ради Србија карго са словеначким дизелкама?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894710#p894710:3iwsba7c je napisao(la):
Пантограф » Суб Окт 30, 2021 12:48 pm[/url]":3iwsba7c]Jeste, Boki, tačno, sve to, počeće vrlo brzo ljudi da koriste voz. Al ima tu za mene dve sporne stvari:

1) U osnovi komjuterski voz Beograd - Novi Sad ne zaustavlja se na ulaznim stanicama/stajalištima u ovim gradovima. I dok Petrovaradin mogu da progutam - mada bi, da je moj voz, tu stajao - Zemun ne mogu. To nema smisla. Mnogo je ljudi okolo, i radnih mesta, a već Izraelci grade i poslovne zgrade blizu stanice;

2) Zaustavljanje na Tošinom bunaru za brzi voz je verovatno previše, ali moj bi i tu stao - i imao bi više putnika od Srbijavozovog (nema veze dužina perona, ne moraju sva vrata da se otvore - ima to u londonskom metrou). Jer, od stanice NB se ne može ni do Opštine NB, Starog merkatora, Zemuna... a hoće li, možda, biti uvedene neke nove linije GSP-a? Tih linija fali i do Prokopa. I do Zemuna. E jbg, jedino ne fali do Tośinog bunara.

Eto.
1) Петроварадин по последњем попису има 14 810 становника, а Нови Сад (као насељено место без Петроварадина, Сремске Каменице, Ветерника, Футога, Руменке итд.) 231 798. Можда би јутарњи воз ка Београду и поподневни из Београда и могао да стане, али стајање јутарњег из Београда и поподневног из Новог Сада нема неке логике јер у питању углавном стамбени крај који нема много радних места због којих би неко долазио из Београда.
Кад причамо о Земуну, ако већ бирамо две станице где би воз стајао, онда су то свакако Тошин бунар и Нови Београд броја и структуре радних места. Прво, укупан број запослених је већи на Новом Београду (Нови Београд 150 997, Земун 65 281). Друго, број запослених у делатностима које би привукле дневне мигранте је већи на Новом Београду (информисање и комуникације: НБГ 16 657, Земун 1739; финансијске делатности и делатности осигурања: НБГ - 10 532; Земун - 501; Стручне, научне, иновационе и техничке делатности: НБГ - 13 329; Земун - 4599). Подаци су из 2020, а извор је Републички завод за статистику: https://publikacije.stat.gov.rs/G2021/Pdf/G20211013.pdf. Наравно да статистика није једина меродавна, али може да да одређене смернице за планирање.

2) Ја бих увео кружну линију: железничка станица Нови Београд - Антифашистичке борбе - Булевар Михајла Пупина - Омладинских бригада - Јурија Гагарина тако да би се остварила добра веза са блоковима око општине Нови Београд и Земуном. Тренутно постоји само 85, али не пролази испод саме станице и не иде баш често.
 
Moja ideja je da se ipak 88 prebaci na Most na Adi, uprkos kukanjima 'gube se presedačke veze kod Sava centra' - ipak bi se dobila veza sa celom Srbijom, preko železnice i novog BAS-a. Time bi se sa stanicom povezala opština i centar Zemuna. Mogao bi 88 da se spusti na autoput iz AFB i eto presedačkih veza kod Arene.

Ostaje nepovezana Bežanijska kosa. Planiran je tramvaj, ali to neće ni za 10 godina. Tu predlažem da 74 promeni trasu i pokrije stanicu: N. Dobrovića - HSK - Crvene armije - Đ. Stanojevića - Š. boraca i dalje redovnom trasom.

Ne verujem ovima, da će da uvode nove linije.
 
Биће добро ако не укину или скрате 88 кад пусте метро.
 
Ja bih radije pojačao 85 i približio je železničkoj stanici. Problem je što bi onda morala kroz Milutina Milankovića tako da bi se izgubila veza sa Belvilom i Airport City-jem. Na 88 je primetno velika izmena putnika kod Sajma i Sava centra tako da je ne bih zasad dirao. Verujem da smart planeri znaju zašto se gomila putnika vozi jednu stanicu od Sajma do Sava centra i kako da optimizuje njihovo kretanje, ali to je za drugu temu.

Koja god opcija da se izabere (85 ili 88), svakako treba dodatno pojačati vezu sa Čukaricom preko Mosta na Adi, ne samo zbog železničke stanice. Postoji tu dosta linija (13, 85, 89 i privremeno 12), ali nijedna nema jači takt poput 7, 9, 23, 88 ili 95 pa se nepotrebno dugo čeka prevoz iz savskog dela Novog Beograda do Banovog brda, Čukaričke padine, Žarkova itd.
 
Par fotografija sa linka koji je Nikola NS postavio

stadler-11m-1536x732.jpg

stadler-15m-1536x1034.jpg

stadler-3m-1536x1275.jpg

DSC_0946m-1536x1024.jpg

DSC_0363m-1024x1536.jpg
 
KISS iznutra i spolja deluje vrlo prostrano u odnosu na starije Flirtove, čak i vakum-toalet izgleda veći. U Flirtu jedva uspeš da uđeš u WC kabinu koliko je mala, mada su i one većinom čiste i mogu da se zaključaju. To je za putnike još starijih garnitura RVR, DM 812, DM 710 i putničkih vagona na vuču bio san snova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895253#p895253:1gr5cvd9 je napisao(la):
Užice » 01 Nov 2021 12:35 pm[/url]":1gr5cvd9] U Flirtu jedva uspeš da uđeš u WC kabinu koliko je mala, mada su i one većinom čiste i mogu da se zaključaju.
Ja ne znam kakva je tvoja percepcija okoline ali toalet u flirtu je sve samo ne skučen.
 
Vrh