Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Spatio sada si ipak malo banalizovao sa poređenjem.
 
РЖД јесте једна од најразвијенијих железница на свету. Није све у брзини. Има доста и у поузданости, квалитету, комфору итд.
Количина теретних возова у Русији је енормна, за већину нас непојмљива. Возови јако ретко касне, а редови вожње су тако формирани да чак и кад неки воз касни, готово увек постоји резерва у реду вожње да се то кашњење надокнади. Сулудо је поредити ЖС и РЖД. То је као да поредиш војску САД и Андоре. Путовао сам са Русима возом по Русији, а и по Србији. Када сам путовао са њима по Србији, њима је било потпуно несхватљиво да може да иде воз са два вагона или да се зауставља због квара путних прелаза. Рекли су ми да нису то доживели уживо, никад ми не би веровали да тако нешто постоји. Код њих, осим у неким крајњим забитима где држава субвенцира воз због недоступности другим видовима саобраћаја, ако неки воз спадне на 7-8 вагона, сматра се нерентабилним и укида се.
 
@Pantograf
Sve se gleda, stanice, vozovi, pruge brzine, itd...
Sta drugo hoces da gledaš kod zeleznice?
Vidis valjda kad je nesto moderno, ide brzo i pouzdano je i kad je nesto staro i raspalo?

Evo ti i mapa brzina u evropi koja je dobar pokazatelj koliko je dobra zeleznica u nekoj zemlji.
Jasno ti je gde su francuska i nemacka, gde je rusija i gde je Srbija.

EELE9MGX4AAX9Fq.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889994#p889994:3sbsgl88 je napisao(la):
Пантограф » Pet Okt 15, 2021 10:19 pm[/url]":3sbsgl88]Heh, da, eto, što se mene tiče, u Švajcarskoj je ponajbolja putnička železnica.

Сложио бих се за Швајцарску. Док рецимо Шпанија која има највећи просек брзине би ми била негда на средини европске листе, због лоше развијеног локалног путничког саобраћаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889992#p889992:owpk663o je napisao(la):
WLABmz » Fri Oct 15, 2021 9:14 pm[/url]":owpk663o]Путовао сам са Русима возом по Русији, а и по Србији. а сам путовао са њима по Србији, њима је било потпуно несхватљиво да може да иде воз са два вагона или да се зауставља због квара путних прелаза. Рекли су ми да нису то доживели уживо, никад ми не би веровали да тако нешто постоји.
...ali su se brzo uklopili, pa i deonice koje rekonstruišu po Srbiji često ostavljaju sa pokvarenim PP.

:kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889968#p889968:24elpkqr je napisao(la):
spatiotecte » Pet Okt 15, 2021 8:27 pm[/url]":24elpkqr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889964#p889964:24elpkqr je napisao(la):
Igor » 15 Oct 2021 08:23 pm[/url]":24elpkqr]Mađari svojim racionalnim pristupom sa 160km/h dodatno obesmišljavaju naših 200km/h

Onda kad bude cela pruga od Pariza do Beograda preko 200, a to će vrlo brzo da se desi posto sve zemlje završavaju ili upotpunjuju svoj deo onda će madjari biti crna rupa tog pravca sa prugom od 160 koja nije denivelisana.

Ovo nije tačno. Kroz Nemačku neće biti gotovo ni za 15 godina. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889998#p889998:3atddkln je napisao(la):
Pendolino » Pet Okt 15, 2021 10:50 pm[/url]":3atddkln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889992#p889992:3atddkln je napisao(la):
WLABmz » Fri Oct 15, 2021 9:14 pm[/url]":3atddkln]Путовао сам са Русима возом по Русији, а и по Србији. а сам путовао са њима по Србији, њима је било потпуно несхватљиво да може да иде воз са два вагона или да се зауставља због квара путних прелаза. Рекли су ми да нису то доживели уживо, никад ми не би веровали да тако нешто постоји.
...ali su se brzo uklopili, pa i deonice koje rekonstruišu po Srbiji često ostavljaju sa pokvarenim PP.

:kafa:

Било је пропуста, слажем се, као и од стране других извођача на другим реконструкцијама пруга у Србији. Руси су бар своје грешке отклањали, док је рецимо на деоници Распутница Г - Ресник коју су радили кинези су и даље на снази две лагане вожње од 20 км/ч. Било је приче да се ишло на суд због тога, али епилог се још не зна, а преко тих скретница се мили и мили већ годинама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890001#p890001:15rbdgcx je napisao(la):
Dusko » 15 Oct 2021 09:57 pm[/url]":15rbdgcx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889968#p889968:15rbdgcx je napisao(la):
spatiotecte » Pet Okt 15, 2021 8:27 pm[/url]":15rbdgcx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889964#p889964:15rbdgcx je napisao(la):
Igor » 15 Oct 2021 08:23 pm[/url]":15rbdgcx]Mađari svojim racionalnim pristupom sa 160km/h dodatno obesmišljavaju naših 200km/h

Onda kad bude cela pruga od Pariza do Beograda preko 200, a to će vrlo brzo da se desi posto sve zemlje završavaju ili upotpunjuju svoj deo onda će madjari biti crna rupa tog pravca sa prugom od 160 koja nije denivelisana.

Ovo nije tačno. Kroz Nemačku neće biti gotovo ni za 15 godina. :)

Vrlo moguće da neće biti gotovo za 15 godina ali u planovima za brze pruge evropske unije je pravac Pariz Beč označen kao jedan od prioritetnih. I taj pravac ce se produžiti ka Budimpešti, prirodno i ka Beogradu.
 
До Париза се стиже брже преко Хрватске, Словеније и Италије, а не преко Беча и Будимпеште.

Оно што је типично за наш народ јесте да се увек машта о нечему што је недостижно, прескупо или што је предвиђено за неких 20 година унапред, а да се једноставније и важније ствари запостављају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890006#p890006:22i2tmp6 je napisao(la):
spatiotecte » 15 Oct 2021 10:33 pm[/url]":22i2tmp6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890001#p890001:22i2tmp6 je napisao(la):
Dusko » 15 Oct 2021 09:57 pm[/url]":22i2tmp6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889968#p889968:22i2tmp6 je napisao(la):
spatiotecte » Pet Okt 15, 2021 8:27 pm[/url]":22i2tmp6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889964#p889964:22i2tmp6 je napisao(la):
Igor » 15 Oct 2021 08:23 pm[/url]":22i2tmp6]Mađari svojim racionalnim pristupom sa 160km/h dodatno obesmišljavaju naših 200km/h

Onda kad bude cela pruga od Pariza do Beograda preko 200, a to će vrlo brzo da se desi posto sve zemlje završavaju ili upotpunjuju svoj deo onda će madjari biti crna rupa tog pravca sa prugom od 160 koja nije denivelisana.

Ovo nije tačno. Kroz Nemačku neće biti gotovo ni za 15 godina. :)

Vrlo moguće da neće biti gotovo za 15 godina ali u planovima za brze pruge evropske unije je pravac Pariz Beč označen kao jedan od prioritetnih. I taj pravac ce se produžiti ka Budimpešti, prirodno i ka Beogradu.
Bice i mnogo brze, sto se kroz projekt Stutgart 21 radi Ulm-Wendlingen. Sa time je kroz Baden Wirtenberg presecen planinski lanac tunelima. Koliko pratim, ovo je pri kraju, radili su sada na digitalizaciji tog dela, donji stroj KM i tuneli su vec tu. Osatale deonice na pravcu krz Nemacku i Austriju su zadovoljavajuci, samo je Stutgart-Ulm bila na 80 km/h pa i usko grlo.

Evo i presek te deonice. Most Filstertal je najvisi Nemacke, zavrsili su ga. Geologija je ovde bila mnogo z......, pruga prolazi u tunelima kroz krecnjak kao na pruzi Beograd Bar, ali i sa problemom sto su tuneli morali da grade kroz anhidrit, a on je naj nepovoljnin substrat u gradnji podzemnih struktura sto nesme da dode u kontakt sa vodom. Inace se substrat volumensko naduva za 60%. 16 km tih tunela u Stutgart 21 su u angidritu pa su tunele svuda pravljeni durgacijim presekom i specificnom izolatorom od vode. Tuneli kroz anhidrit bez takvih mera nemaju dugi vek i svakih 20 godina moraju na rekonstrukciju.
NBS_Wendlingen-Ulm_Profil.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889996#p889996:3fois3lv je napisao(la):
WLABmz » 15 Окт 2021, 22:24[/url]":3fois3lv]Сложио бих се за Швајцарску. Док рецимо Шпанија која има највећи просек брзине би ми била негда на средини европске листе, због лоше развијеног локалног путничког саобраћаја.

вала ни Низоземска и Британија не заостају са локалним саобраћајем. јбт, у Британији не можеш да нађеш лако линију на којој воз иде ређе од сат времена
 
Ako ne računamo Albaniju koja ni nema železnicu, Hrvatska,Srbija ,BiH i Makedonija imaju jednako i ubedljivo najgoru i najzapušteniju železnicu u Evropi, zanimljivo da su sve države bivše Jugoslavije i da niti jedna očito nije bila u stanju da koliko toliko održava ono što je već bilo izgrađeno, i ono što znam je da je u Hrvatskoj željeznica namjerno uništavana da bi se pogodovalo autobusima jer kao što jednom reče ministar prometa u Hrvatskoj kada se pravio novi red vožnje vanredno u 4. mj i ukidale na desetine linija da moramo shvatiti da ne može zemlja koja ima 3,8 mil stanovnika imati putnika i za vozove, i autoputeve i autobuse, time je sve rekao. Sramota je da Hrv, Srb i Mak nisu bile u stanju da bar koridor X koliko toliko održavaju, već se danas dobrim dijelom koridora X kroz Hrvatsku vozi 40 i 50 , kao i kroz Srbiju ponegdje čak i 30.
 
Slovenija i Hrvatska spram veličine imaju dobru putničku železnicu, onoliki broj dnevnih polazaka između manjih gradova i prestonice koliko imaju oni Srbija Voz neće imati još dugo.
Železnicama FBiH se nisam vozio nikada. Što se tiče Republike Srpske,ima solidan broj polazaka na pruzi Dobrljin-Novi Grad-Prijedor-Banja Luka-Doboj, putovao sam proletos tuda, cene su pristupačne i nema kašnjenja, ali je vozni park dosta zastareo,nije se nabavljalo ništa novo još od rata,a i već nekoliko godina nema putničkog saobraćaja severno od Doboja,na pruzi Doboj-Modriča-Šamac.
Crna Gora za svoju veličinu i kilometražu pruga ima dobar unutrašnji saobraćaj,ako se izuzme lokalna linija Bar-Bijelo Polje, gde popodnevni voz gotovo uvek kasni sa dolaskom u Bijelo Polje po sat vremena.
Nisam se nikada vozio makedonskim železnicama,čuo sam da su kupili neke nove kineske EM garniture,ali pretpostavljam da van Koridora 10 nemaju naročito razvijen saobraćaj.
Što se Srbije tiče,regio linije Beograd-Užice/Prijepolje i Beograd-Niš su OK što se tiče broja polazaka(iako su kašnjenja na niškoj pruzi svakodnevna),kada se pusti novosadska pruga i taj severni deo Koridora 10 će biti OK, najveći problem je očajno nizak takt lokalnih vozova i ponegde potpuno odsustvo saobraćaja na lokalnim prugama u ruralnim sredinama, čak i na onima koje su skoro remontovane i gde je brzina i do 100km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890164#p890164:ifkyz9o2 je napisao(la):
mario94 » Sub Okt 16, 2021 3:49 pm[/url]":ifkyz9o2]Ako ne računamo Albaniju koja ni nema železnicu, Hrvatska,Srbija ,BiH i Makedonija imaju jednako i ubedljivo najgoru i najzapušteniju železnicu u Evropi, zanimljivo da su sve države bivše Jugoslavije i da niti jedna očito nije bila u stanju da koliko toliko održava ono što je već bilo izgrađeno, i ono što znam je da je u Hrvatskoj željeznica namjerno uništavana da bi se pogodovalo autobusima jer kao što jednom reče ministar prometa u Hrvatskoj kada se pravio novi red vožnje vanredno u 4. mj i ukidale na desetine linija da moramo shvatiti da ne može zemlja koja ima 3,8 mil stanovnika imati putnika i za vozove, i autoputeve i autobuse, time je sve rekao. Sramota je da Hrv, Srb i Mak nisu bile u stanju da bar koridor X koliko toliko održavaju, već se danas dobrim dijelom koridora X kroz Hrvatsku vozi 40 i 50 , kao i kroz Srbiju ponegdje čak i 30.

Тако је. Ауто-пут мора да се исплати што значи да треба натерати људе да купе аутобуску карту или да плате путарину. Ако би људи путовали возом, онда би ауто-путеви опустели и улагање у исте не би било оправдано.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890242#p890242:3a4v5rin je napisao(la):
Užice » Sub Okt 16, 2021 7:03 pm[/url]":3a4v5rin]Slovenija i Hrvatska spram veličine imaju dobru putničku železnicu, onoliki broj dnevnih polazaka između manjih gradova i prestonice koliko imaju oni Srbija Voz neće imati još dugo.
Železnicama FBiH se nisam vozio nikada. Što se tiče Republike Srpske,ima solidan broj polazaka na pruzi Dobrljin-Novi Grad-Prijedor-Banja Luka-Doboj, putovao sam proletos tuda, cene su pristupačne i nema kašnjenja, ali je vozni park dosta zastareo,nije se nabavljalo ništa novo još od rata,a i već nekoliko godina nema putničkog saobraćaja severno od Doboja,na pruzi Doboj-Modriča-Šamac.
Crna Gora za svoju veličinu i kilometražu pruga ima dobar unutrašnji saobraćaj,ako se izuzme lokalna linija Bar-Bijelo Polje, gde popodnevni voz gotovo uvek kasni sa dolaskom u Bijelo Polje po sat vremena.
Nisam se nikada vozio makedonskim železnicama,čuo sam da su kupili neke nove kineske EM garniture,ali pretpostavljam da van Koridora 10 nemaju naročito razvijen saobraćaj.
Što se Srbije tiče,regio linije Beograd-Užice/Prijepolje i Beograd-Niš su OK što se tiče broja polazaka(iako su kašnjenja na niškoj pruzi svakodnevna),kada se pusti novosadska pruga i taj severni deo Koridora 10 će biti OK, najveći problem je očajno nizak takt lokalnih vozova i ponegde potpuno odsustvo saobraćaja na lokalnim prugama u ruralnim sredinama, čak i na onima koje su skoro remontovane i gde je brzina i do 100km/h.

Što se tiče Hrvatske nije tačno, pogledaj red vožnje HŽ. Zagreb-Rijeka nema direktnih linija!!!(Vjerovatno neisplativo pošto se autoputem dođe puno brže). Zagreb-Split 2x dnevno, Zagreb-Osijek samo 1x dnevno( isto neisplativo, stara neelektrifikovana pruga) . Jedina koliko toliko isplativa linija u hrv je Koridor X Zagreb-Vinkovci i ima 5x dnevno brzi i isto toliko putnički radnim danima, vikendom nešto manje. Na lokalnim prugama takođe nema nešto puno linija uglavnom se vrti oko 3-4 dnevno, eventualno 5 ako baš ima putnika , a vozni park su na lokalnim prugama 90% stari šved. Problem u hrvatskoj je i jako malo elektrifikovanih pruga. Npr. Od Ogulina do Splita idu dizelke, i na čitavoj toj liniji osim ta 2 brza Zagreb-Split ne postoji lokalni saobraćaj, npr Knin-Split ili Zg - Knin, tako da ogroman broj naselja uz tu prugu nemaju mogućnost da putuju željeznicom...
 
U Krajini i nema ko da putuje vozom.
Čitava Lika je tunel od mraka. Tamo nema
skoro nikoga od 1995. Ni do samog Splita nije ništa drugačije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890452#p890452:1cftnvcp je napisao(la):
Dusko » Ned Okt 17, 2021 1:47 pm[/url]":1cftnvcp]U Krajini i nema ko da putuje vozom.
Čitava Lika je tunel od mraka. Tamo nema
skoro nikoga od 1995. Ni do samog Splita nije ništa drugačije.

Slažem se to stoji nema ljudi tamo, opet bilo bi za barem 2 polaska nekog lokalnog voza, a i mogla bi to željeznica da proguta čak i ako nije isplativo radi preostalih ljudi u tom kraju koji su već ionako izolirani, ali pošto je željeznica u takvom stanju kakvom je jedva i ovo ostalo održavaju.
 
Разлика између Хрватске и Македоније са једне стране и Србије са друге је што ни Хрватска ни Македонија немају црне рупе на главним пругама где се вози 10-30 км/ч и на којима буквално сваке недеље искачу возови. БиХ не познајем толико, али бих рекао да ни у БиХ нема таквих црних рупа као у Србији. Те црне рупе би требало да буду повод за хитну санацију, а неке од њих се тако развлаче по 20-30 година док се по медијима наглаба о најсавременијим пругама у источној Европи. Споља гладац, а изнутра јадац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890458#p890458:477j1h4c je napisao(la):
mario94 » Ned Okt 17, 2021 2:03 pm[/url]":477j1h4c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890452#p890452:477j1h4c je napisao(la):
Dusko » Ned Okt 17, 2021 1:47 pm[/url]":477j1h4c]U Krajini i nema ko da putuje vozom.
Čitava Lika je tunel od mraka. Tamo nema
skoro nikoga od 1995. Ni do samog Splita nije ništa drugačije.

Slažem se to stoji nema ljudi tamo, opet bilo bi za barem 2 polaska nekog lokalnog voza, a i mogla bi to željeznica da proguta čak i ako nije isplativo radi preostalih ljudi u tom kraju koji su već ionako izolirani, ali pošto je željeznica u takvom stanju kakvom je jedva i ovo ostalo održavaju.

Mislim da nema potrebe zaista. U tim krajevima
živi oko 10 % predratnog stanovništva.
Starci uglavnom. Tri puta sam se vozio od Zagreba
do Splita vozom i tada ni u Kninu nije niko ušao
u voz. U Gospiću uđe jedan putnik.
Jednom sam putovao spavaćim i sve kabine su
bile prazne. Nije ni čudo što su ukinuli noćni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890447#p890447:3564umgq je napisao(la):
mario94 » Ned Okt 17, 2021 2:26 pm[/url]":3564umgq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890242#p890242:3564umgq je napisao(la):
Užice » Sub Okt 16, 2021 7:03 pm[/url]":3564umgq]Slovenija i Hrvatska spram veličine imaju dobru putničku železnicu, onoliki broj dnevnih polazaka između manjih gradova i prestonice koliko imaju oni Srbija Voz neće imati još dugo.
Železnicama FBiH se nisam vozio nikada. Što se tiče Republike Srpske,ima solidan broj polazaka na pruzi Dobrljin-Novi Grad-Prijedor-Banja Luka-Doboj, putovao sam proletos tuda, cene su pristupačne i nema kašnjenja, ali je vozni park dosta zastareo,nije se nabavljalo ništa novo još od rata,a i već nekoliko godina nema putničkog saobraćaja severno od Doboja,na pruzi Doboj-Modriča-Šamac.
Crna Gora za svoju veličinu i kilometražu pruga ima dobar unutrašnji saobraćaj,ako se izuzme lokalna linija Bar-Bijelo Polje, gde popodnevni voz gotovo uvek kasni sa dolaskom u Bijelo Polje po sat vremena.
Nisam se nikada vozio makedonskim železnicama,čuo sam da su kupili neke nove kineske EM garniture,ali pretpostavljam da van Koridora 10 nemaju naročito razvijen saobraćaj.
Što se Srbije tiče,regio linije Beograd-Užice/Prijepolje i Beograd-Niš su OK što se tiče broja polazaka(iako su kašnjenja na niškoj pruzi svakodnevna),kada se pusti novosadska pruga i taj severni deo Koridora 10 će biti OK, najveći problem je očajno nizak takt lokalnih vozova i ponegde potpuno odsustvo saobraćaja na lokalnim prugama u ruralnim sredinama, čak i na onima koje su skoro remontovane i gde je brzina i do 100km/h.

Što se tiče Hrvatske nije tačno, pogledaj red vožnje HŽ. Zagreb-Rijeka nema direktnih linija!!!(Vjerovatno neisplativo pošto se autoputem dođe puno brže). Zagreb-Split 2x dnevno, Zagreb-Osijek samo 1x dnevno( isto neisplativo, stara neelektrifikovana pruga) . Jedina koliko toliko isplativa linija u hrv je Koridor X Zagreb-Vinkovci i ima 5x dnevno brzi i isto toliko putnički radnim danima, vikendom nešto manje. Na lokalnim prugama takođe nema nešto puno linija uglavnom se vrti oko 3-4 dnevno, eventualno 5 ako baš ima putnika , a vozni park su na lokalnim prugama 90% stari šved. Problem u hrvatskoj je i jako malo elektrifikovanih pruga. Npr. Od Ogulina do Splita idu dizelke, i na čitavoj toj liniji osim ta 2 brza Zagreb-Split ne postoji lokalni saobraćaj, npr Knin-Split ili Zg - Knin, tako da ogroman broj naselja uz tu prugu nemaju mogućnost da putuju željeznicom...
U Srbiji ne postoji direktna linija Beograd-Vranje, a sada je zbog radova potpuno ukinut saobraćaj na Koridoru 10 južno od Niša. Već desetak godina ne postoji direktna linija Beograd-Zaječar,a od novog reda vožnje 2021/2022 se ukidaju i dva lokalna voza dnevno Požarevac-Zaječar(iako je ta pruga remontovana pre 2 godine). Pančevo koje je praktično spojeno sa Beogradom ima do BG samo 6 dizelmotornih vozova dnevno koji dolaze iz Vršca, a nekada je elektromotorni Beovoz iz Pančeva išao na svaki sat. Ne postoji voz Beograd-Zrenjanin,a do pre nekoliko godina je postojalo 4 polaska dnevno. Ne postoji ni direktni voz Beograd-Kragujevac, taj grad ima samo 2 DM voza dnevno do Kraljeva i Lapova, a inače je sa 150.000 stanovnika četvrti grad po veličini u Srbiji. Ne postoji direktni voz Beograd-Smederevo.
Karlovac,Sisak,Koprivnica,Bjelovar,Krapina,Varaždin,Virovitica,Križevci imaju do Zagreba vozove skoro na svakih sat vremena, gradovi u Srbiji koji su podjednako udaljeni od Beograda još uvek sanjaju tako razvijen putnički saobraćaj.
 
Užice":2392hilm je napisao(la):
a od novog reda vožnje 2021/2022 se ukidaju i dva lokalna voza dnevno Požarevac-Zaječar(iako je ta pruga remontovana pre 2 godine)

Ма 'де је ремонтована, није се стигло ни до пола! Ремонтована је само деоница од Пожаревца до Звижда, што је само 48 километара од укупно 171 километара пруге Пожаревац - Зајечар.
 
Vrh