Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pre nekih 10ak godina zbog nekog vanrednog dogadjaja kao IC voz za Vrbnicu ubacili su RVR sa čisto plastičnim sedištima. To je bio prvi šok, a drugi je šok je bio kada su pustili muziku na razglas.


"Večernje novosti" javljaju da će pored stadiona tu biti smeštena i fudbalska akademija, tržni centar, a verovatno i muzej Fudbalskog saveza Srbije. Takođe, do stadiona će ići i redovna linija Beogradskog voza.
https://sport.blic.rs/nacionalni-stadio ... ja/21v43qz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885070#p885070:fu7wss27 je napisao(la):
mario94 » 30 Sep 2021 14:05[/url]":fu7wss27]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885030#p885030:fu7wss27 je napisao(la):
tragac » Čet Sep 30, 2021 11:18 am[/url]":fu7wss27]Svejedno. Rekli su da će koridor svuda da ima iste proporcije, što se odnosi i na Pazova-Šid i na Niš-Brestovac...

Moje mišljenje da baš i nema potrebe više bilo gde praviti pruge za 200km/h budući da su jako skupe, bolje taj novac preusmjeriti na remont onoga što je hitno.
Npr. Novi Sad-Beograd je ok ovako budući da je tu saobraćaj najgušći između dva najveća grada.
Novi Sad-Subotica sasvim dovoljno za 160km/h
Ostalo treba remontovati
Stara Pazova-Šid 120km/h idealno i dovoljno
Niš -Preševo 100-120 km/h zavisi od terena
Beograd-Niš 120km/h uz manje korekcije i ispravke krivina
Niš-Dimitrovgrad 100km/h
Barska pruga 80-100 km/h
Ja očekujem da će ovo ovako na kraju i biti kada se remontuju sve te pruge, što je po meni ok, a nadam se da ćemo i to dočekati.

Od svih ovih navedenih deonica, trenutno su u radu tj pri zavrsetku samo Beograd - Novi Sad?

I treba uskoro da krene Novi Sad - Subotica i Nis - Brestovac?

Kada se planiraju onda radovi na jako bitnoj deonici Beograd-Nis?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891328#p891328:1pvxp0n7 je napisao(la):
stex_pb » Uto Okt 19, 2021 7:59 pm[/url]":1pvxp0n7]Pre nekih 10ak godina zbog nekog vanrednog dogadjaja kao IC voz za Vrbnicu ubacili su RVR sa čisto plastičnim sedištima. To je bio prvi šok, a drugi je šok je bio kada su pustili muziku na razglas.


"Večernje novosti" javljaju da će pored stadiona tu biti smeštena i fudbalska akademija, tržni centar, a verovatno i muzej Fudbalskog saveza Srbije. Takođe, do stadiona će ići i redovna linija Beogradskog voza.
https://sport.blic.rs/nacionalni-stadio ... ja/21v43qz
Meni nije jasno zašto prijepoljski regio i sada ne vozi skroz do Vrbnice, nego samo do teretne stanice u Prijepolju? Znam da je kompletna pruga južno od UE u raspadu, ali Vrbnica je poslednja stanica na crnogorskoj granici 25 kilometara dalje od Prijepolja, logično bi bilo da se unutrašnji regio vozovi okreću u njoj i da noćni voz Beograd-Bar takođe staje u Brodarevu,a da granična kontrola bude u Vrbnici( kao kod dnevnog voza ,dok je saobraćao).
 
stex_pb":2inmhfj5 je napisao(la):
Pre nekih 10ak godina zbog nekog vanrednog dogadjaja kao IC voz za Vrbnicu ubacili su RVR sa čisto plastičnim sedištima. To je bio prvi šok, a drugi je šok je bio kada su pustili muziku na razglas.

IC за Врбницу никад није постојао. Могао је бити IC за Пријепоље теретну или путнички за Врбницу.

Užice":2inmhfj5 je napisao(la):
Meni nije jasno zašto prijepoljski regio i sada ne vozi skroz do Vrbnice, nego samo do teretne stanice u Prijepolju? Znam da je kompletna pruga južno od UE u raspadu, ali Vrbnica je poslednja stanica na crnogorskoj granici 25 kilometara dalje od Prijepolja, logično bi bilo da se unutrašnji regio vozovi okreću u njoj i da noćni voz Beograd-Bar takođe staje u Brodarevu,a da granična kontrola bude u Vrbnici( kao kod dnevnog voza ,dok je saobraćao).

Знам да се једно време обављала гранична контрола у току вожње између Врбнице и Пријепоља теретне и обрнуто. На тај начин су се и кориговала кашњења. Не знам да ли и сад то практикују.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891437#p891437:20e429i8 je napisao(la):
WLABmz » Sre Okt 20, 2021 6:44 am[/url]":20e429i8]
stex_pb":20e429i8 je napisao(la):
Pre nekih 10ak godina zbog nekog vanrednog dogadjaja kao IC voz za Vrbnicu ubacili su RVR sa čisto plastičnim sedištima. To je bio prvi šok, a drugi je šok je bio kada su pustili muziku na razglas.

IC за Врбницу никад није постојао. Могао је бити IC за Пријепоље теретну или путнички за Врбницу.

Užice":20e429i8 je napisao(la):
Meni nije jasno zašto prijepoljski regio i sada ne vozi skroz do Vrbnice, nego samo do teretne stanice u Prijepolju? Znam da je kompletna pruga južno od UE u raspadu, ali Vrbnica je poslednja stanica na crnogorskoj granici 25 kilometara dalje od Prijepolja, logično bi bilo da se unutrašnji regio vozovi okreću u njoj i da noćni voz Beograd-Bar takođe staje u Brodarevu,a da granična kontrola bude u Vrbnici( kao kod dnevnog voza ,dok je saobraćao).

Знам да се једно време обављала гранична контрола у току вожње између Врбнице и Пријепоља теретне и обрнуто. На тај начин су се и кориговала кашњења. Не знам да ли и сад то практикују.

Naravno da ne. Noćni voz odrađuje graničnu kontrolu u Prijepolju teretna, a dnevni u Vrbnici. Uglavnom kada sam išao zadnji put dnevnim vozom 2019. pored običnog kašnjenja stao je u Vrbnicu normalno zbog granice, ali je pao sistem pa umjesto redovnih pola sata čekalo se sat i po, pa se na kraju skupilo kašnjenje od čak 3 sata, tako da nema govora o tome da se koriguju kašnjenja...
 
Bliži se kraj oktobra,prvi kiss je najavljen do kraja meseca,jel tako?
Hoće li ga Mona lično dovesti iz Švajcarske:)
 
Наравно, пролазио је обуку за машинисту, у крајњем случају, возио се у кабини, видео је како се ради. Само да на време да почне да кочи са 200км/ч. Кад га спичи за 5 сати има да стигне
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891473#p891473:2mqc8nkb je napisao(la):
mario94 » Sre Okt 20, 2021 10:24 am[/url]":2mqc8nkb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891437#p891437:2mqc8nkb je napisao(la):
WLABmz » Sre Okt 20, 2021 6:44 am[/url]":2mqc8nkb]


Знам да се једно време обављала гранична контрола у току вожње између Врбнице и Пријепоља теретне и обрнуто. На тај начин су се и кориговала кашњења. Не знам да ли и сад то практикују.

Naravno da ne. Noćni voz odrađuje graničnu kontrolu u Prijepolju teretna, a dnevni u Vrbnici. Uglavnom kada sam išao zadnji put dnevnim vozom 2019. pored običnog kašnjenja stao je u Vrbnicu normalno zbog granice, ali je pao sistem pa umjesto redovnih pola sata čekalo se sat i po, pa se na kraju skupilo kašnjenje od čak 3 sata, tako da nema govora o tome da se koriguju kašnjenja...

Можда баш кад си ти ишао није се то радило (могуће баш због пада система), али знам да се у пар наврата радило на дневном возу ово што сам описао пре неколико година.

Прле":2mqc8nkb je napisao(la):
Наравно, пролазио је обуку за машинисту, у крајњем случају, возио се у кабини, видео је како се ради. Само да на време да почне да кочи са 200км/ч. Кад га спичи за 5 сати има да стигне

Срећом па КИСС не може сопственом снагом стићи у Србију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889351#p889351:ncjip5av je napisao(la):
WLABmz » Сре Окт 13, 2021 7:25 pm[/url]":ncjip5av]Невероватан таленат да све политизујете. Нису то нити западне нити источне паре, већ наше паре од којих ћемо отплаћивати кредите и запада и истока.

Каже особа која обојена једном политичком бојом, чији се коментари толеришу и поред свих могућих забрана политике на форуму.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891514#p891514:2t5epa2g je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Sre Okt 20, 2021 12:14 pm[/url]":2t5epa2g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889351#p889351:2t5epa2g je napisao(la):
WLABmz » Сре Окт 13, 2021 7:25 pm[/url]":2t5epa2g]Невероватан таленат да све политизујете. Нису то нити западне нити источне паре, већ наше паре од којих ћемо отплаћивати кредите и запада и истока.

Каже особа која обојена једном политичком бојом, чији се коментари толеришу и поред свих могућих забрана политике на форуму.

Извини, а које си то политичке боје умислио да сам? Баш ме занима, пошто не подржавам нити једну понуђену политичку опцију. Политика ме не занима, већ плодови њеног (не)рада. Ако сам рекао да је једини начин да се спречи метроцид у Београду да се на изборима збаци тренутна градска власт, не значи да подржавам неку од алтернативних опција. Али ћу гласати за неку од њих, зато што сматрам да ће то помоћи да се спречи метроцид. Молим те да ме не етикетираш да подржавам неку политичку опцију, јер не подржавам. Хвала.
 
Од Су­бо­ти­це до Сегедина за 40 минута новим возом

исечак:

Суботица – Тек што су Александар Вучић председник Србије и Виктор Орбан, премијер Мађарске, симболично означили почетак радова на обнови пруге Суботица–Сегедин, група руских радника у заштитним оделима стала је да се фотографише уз тај први метар постављених шина. Они су део конзорцијума „Карин комерц МД” из Ветерника и руске компаније „РЖД интернешенел”, који су ангажовани на извођењу радова вредних 86,7 милиона евра. Наредних месеци њихов здатак биће да изграде нову савремену пругу, након што је она претходна већ одавно премашила предвиђени век трајања.
 
Читам овај чланак за Суботица - Сегедин. Постоји пар питања која треба решити:

1) Возна средства железничких оператера из Србије не могу ићи даље од граничне станице MAV ZRT (Röszke), а возна средства железничких оператера из Мађарске не могу ићи даље од српске граничне станице ИЖС (Хоргош). Да би локомотиве и моторни возови оператера из земље X могле да саобраћају на територији земље Y даље од граничне станице, мора се обавити хомологација те локомотиве или моторног воза из земље Х на територији земље Y и обучити машиновође из земље Y за управљање локомотивом или моторним возом из земље Х. Такође, два оператера из две земље морају утврдити услове сарадње, под којима се обавља међународни саобраћај. Такав аранжман између Србије и Мађарске тренутно не постоји. Постојала је иницијатива за тако нешто пре 10-ак година када је долазила локомотива MAV-START класа 480 у Србију на тестирање, али то на крају није спроведено. Уколико се то не спроведе, локомотиве теретних возова или путничких возова са локомотивском вучом ће се морати мењати у Хоргошу или Реске, а у случају да саобраћају ЕМВ/ДМВ путници ће морати да мењају гарнитуру у Хоргошу или Реске, као што је био случај до укидања саобраћаја због мигрантске кризе.

2) Деоница Суботица - Хоргош - државна граница ће до комплетирања пруге Београд - Суботица бити електрифицирана деоница изолована од остатка електрифициране мреже у Србији. Србија Воз нема депо за електролокомотиве и електромоторне возове у Суботици и Новом Саду. Због тога од затварања пруге Београд - Нови Сад на електрифицираној деоници Нови Сад - Суботица саобраћају дизелмоторни возови. Из истог разлога, Србија Воз неће моћи да обавља саобраћај Суботица - Хоргош (- Сегедин) електромоторним возовима или возовима вучом електричне локомотиве до комплетирања пруге Београд - Суботица, већ само дизелмоторним возовима или возовима вучом дизел локомотиве. За разлику од Србија Воза, Србија Карго нема тај проблем. Ето још једног недостатка разједињавања путничког превоза и карга у два одвојена предузећа, о којем сам причао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891437#p891437:cnnt4tc1 je napisao(la):
WLABmz » Sre Okt 20, 2021 7:44 am[/url]":cnnt4tc1]
stex_pb":cnnt4tc1 je napisao(la):
Pre nekih 10ak godina zbog nekog vanrednog dogadjaja kao IC voz za Vrbnicu ubacili su RVR sa čisto plastičnim sedištima. To je bio prvi šok, a drugi je šok je bio kada su pustili muziku na razglas.

IC за Врбницу никад није постојао. Могао је бити IC за Пријепоље теретну или путнички за Врбницу.

Užice":cnnt4tc1 je napisao(la):
Meni nije jasno zašto prijepoljski regio i sada ne vozi skroz do Vrbnice, nego samo do teretne stanice u Prijepolju? Znam da je kompletna pruga južno od UE u raspadu, ali Vrbnica je poslednja stanica na crnogorskoj granici 25 kilometara dalje od Prijepolja, logično bi bilo da se unutrašnji regio vozovi okreću u njoj i da noćni voz Beograd-Bar takođe staje u Brodarevu,a da granična kontrola bude u Vrbnici( kao kod dnevnog voza ,dok je saobraćao).

Знам да се једно време обављала гранична контрола у току вожње између Врбнице и Пријепоља теретне и обрнуто. На тај начин су се и кориговала кашњења. Не знам да ли и сад то практикују.
Poenta je da bi sva 3 regio voza Prijepolje Teretna-Beograd Centar trebala da polaze iz Vrbnice i da staju u stajalištima Brodarevo,Lučice i Velika Župa,a noćni barski voz bi trebao da staje u Vrbnici i Brodarevu. Prostor između Prijepolja i granice je saobraćajno vrlo izolovan u odnosu na ostatak zemlje, putničke autobuse nemaju,a nemaju ni železnički saobraćaj otkako je prestao da saobraća dnevni voz Beograd-Bar. Mislim da tehnički tu nema ničeg neizvodljivog,a regio voz 2151 koji po sadašnjem redu vožnje polazi u 07:15 iz UE za PP Teretnu bi umesto toga mogao da polazi iz Beograd-Centra u 03:30 ujutro i da saobraća sve do Vrbnice i nazad, onda bi bila tačno 3 polaska dnevno Beograd Centar-Vrbnica u oba pravca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891553#p891553:2964qhmf je napisao(la):
WLABmz » 20 Окт 2021, 13:41[/url]":2964qhmf]Читам овај чланак за Суботица - Сегедин. Постоји пар питања која треба решити:

1) Возна средства железничких оператера из Србије не могу ићи даље од граничне станице MAV ZRT (Röszke), а возна средства железничких оператера из Мађарске не могу ићи даље од српске граничне станице ИЖС (Хоргош). Да би локомотиве и моторни возови оператера из земље X могле да саобраћају на територији земље Y даље од граничне станице, мора се обавити хомологација те локомотиве или моторног воза из земље Х на територији земље Y и обучити машиновође из земље Y за управљање локомотивом или моторним возом из земље Х. Такође, два оператера из две земље морају утврдити услове сарадње, под којима се обавља међународни саобраћај. Такав аранжман између Србије и Мађарске тренутно не постоји. Постојала је иницијатива за тако нешто пре 10-ак година када је долазила локомотива MAV-START класа 480 у Србију на тестирање, али то на крају није спроведено. Уколико се то не спроведе, локомотиве теретних возова или путничких возова са локомотивском вучом ће се морати мењати у Хоргошу или Реске, а у случају да саобраћају ЕМВ/ДМВ путници ће морати да мењају гарнитуру у Хоргошу или Реске, као што је био случај до укидања саобраћаја због мигрантске кризе.

2) Деоница Суботица - Хоргош - државна граница ће до комплетирања пруге Београд - Суботица бити електрифицирана деоница изолована од остатка електрифициране мреже у Србији. Србија Воз нема депо за електролокомотиве и електромоторне возове у Суботици и Новом Саду. Због тога од затварања пруге Београд - Нови Сад на електрифицираној деоници Нови Сад - Суботица саобраћају дизелмоторни возови. Из истог разлога, Србија Воз неће моћи да обавља саобраћај Суботица - Хоргош (- Сегедин) електромоторним возовима или возовима вучом електричне локомотиве до комплетирања пруге Београд - Суботица, већ само дизелмоторним возовима или возовима вучом дизел локомотиве. За разлику од Србија Воза, Србија Карго нема тај проблем. Ето још једног недостатка разједињавања путничког превоза и карга у два одвојена предузећа, о којем сам причао.

FLIRT-ови нпр? имамо их и ми и Мађари
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891769#p891769:228p4vbx je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Okt 20, 2021 8:46 pm[/url]":228p4vbx]
FLIRT-ови нпр? имамо их и ми и Мађари

Као што рекох, док се не споји пруга Београд - Суботица Србија Воз може да обавља саобраћај из Суботице само дизелмоторним гарнитурама.

Без обзира што и једни и други имамо Флиртове, који су различити, опет би се морали међусобно хомологовати. У данашње време када се набављају возна средства, она се набављају са намером да саобраћају у одређеној земљи и сходно томе му се уграђује опрема неопходна за саобраћање у тој земљи. Пошто наш Флирт није био предвиђен да саобраћа у Мађарској нити Мађарски у Србији они немају опрему за ову другу земљу, те се она мора накнадно уградити. Па чак и кад имају мора се урадити хомологација. Пример је рецимо Вектрон за Србија Карго. Он је предвиђен да саобраћа у Немачкој, Аустрији, Србији, Хрватској, Мађарској, Словенији и Бугарској и уграђена му је опрема неопходна за саобраћање у тим земљама. Међутим, на почетку је имао хомологацију само за Немачку и Аустрију. Тек када је први Вектрон дошао у Србију, након пробних вожњи, добијена је хомологација за Србију. За Хрватску, Мађарску, Словенију и Бугарску још увек нема хомологацију, јер она још није затражена и нису извршене пробне вожње у тим земљама.
 
received_463874321606832.jpeg

received_598006958286417.jpeg
 
Баш сам чекао да видим коју ће нумерацију да му надену. Јесу ли то нешто мењали лого, или је реч воз отишла превише на лево? Кад ће у домицил?
 
Може ли неко да објасни везано за ове плаве гранитуре што возе на линијама БГ воз, наиме у неким вагонима се доста чује некакво пуцање/мрвљење/стругање док се воз креће, као да долази доле од точкова.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891908#p891908:1vo0bniz je napisao(la):
abrines » Thu Oct 21, 2021 7:41 am[/url]":1vo0bniz]Може ли неко да објасни везано за ове плаве гранитуре што возе на линијама БГ воз, наиме у неким вагонима се доста чује некакво пуцање/мрвљење/стругање док се воз креће, као да долази доле од точкова.
Ne vozim se često, ali koliko sam zapazio, škripe postolja u krivinama i na skretnicama u skretanju. Na pravcu ne.
Verovatno nije stavljana ona mast odavno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891897#p891897:3f3hdkpi je napisao(la):
mvbg1 » Čet Okt 21, 2021 4:26 am[/url]":3f3hdkpi]Pogledajte prilog 1

file.php

file.php

Oficijalno ovi vozovi ce nositi oznaku SV 410/418.
Druga informacija koja je interesantna a tiče se nabavke novih vozova jeste ta da se 15. novembra otvaraju ponude za 18 EMV za REGIO saobraćaj (kredit EBRD). Uzet je još jedan kredit od francuza za modernizaciju železnice, u okviru ovog kredita će se u prvoj fazi obnoviti 5 vagona i jedna lokomotiva Plavog voza, a u narednoj fazi SE NABAVLJA 15 NOVIH VAGONA za međunarodni i daljinski saobraćaj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891919#p891919:o79al0g1 je napisao(la):
Boki123 » Čet Okt 21, 2021 8:28 am[/url]":o79al0g1]
Oficijalno ovi vozovi ce nositi oznaku SV 410/418.
Druga informacija koja je interesantna a tiče se nabavke novih vozova jeste ta da se 15. novembra otvaraju ponude za 18 EMV za REGIO saobraćaj (kredit EBRD). Uzet je još jedan kredit od francuza za modernizaciju železnice, u okviru ovog kredita će se u prvoj fazi obnoviti 5 vagona i jedna lokomotiva Plavog voza, a u narednoj fazi SE NABAVLJA 15 NOVIH VAGONA za međunarodni i daljinski saobraćaj
Zar ne bi trebalo da budu 410/414?
 
Правилник каже да у троцифреној нумерацији вучних возила:

1) Прва цифра означава врсту погона. Цифра 4 - означава електричне локомотиве, моторне возове и моторна кола за монофазну струју 25 kV, 50 Hz.

2) Друга цифра 1 означава моторне возове.

3) Трећа цифра означава: 0 и 1 - моторна кола у саставу моторног воза, 2 и 3 - моторна кола, 4 и 5 - приколица са управљачницом, 6 и 7 - приколица у саставу моторног воза, 8 и 9 - приколица уз моторна кола.

Дакле, 414 и 415 не може бити јер приколица није са управљачницом (управљачница је у моторним колима), 416 и 417 су већ заузети, а први следећи слободан број је 418. Тако да 410/418 је исправно.
 
Rvr garniture toliko pucaju na obrtnim postoljima da mi nije jasno kako se uopšte okrrću. Zadnji put kad sam putovao RVR prema Priboju, jedna žena je imala panični napad kada je počelo da puca jer je mislila da će voz izleteti sa šina. Jedva smo joj objasnili da je to "normalno.

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
Vrh