Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880606#p880606:27imd9hi je napisao(la):
WLABmz » 16 Sep 2021 08:26 am[/url]":27imd9hi]U manjoj meri je uticalo gašenje stance. Broj putnika se konstantno smanjivao zahvaljujući sve nižim brzinama na prugama i ukidanju vozova. U međunarodnom saobraćaju je doživeo kataklizmu. Najveći skok u padu je ukidanje linije Beograd - Novi Sad.
Ниске брзине и велика кашњења су постојала две преднапредне деценије, па је опет било 3 пута више путника. Тачно је да укидање Железничке станице Београд није једини фактор. Иако не постоји конкретно истраживање већ тек податак да је баш у години укидања пад броја путника у односу на претходну 20%, и слеп види да железница има далеко мању употребну вредност за кретања усмерена на Београд.

Други фактори су:
- Предуге реконструкције и обуставе саобраћаја због вандредних догађаја, незабележене у целој железничкој историји Србије.
- Потпуно одсецање од путничког саобраћаја целог севера Србије.
- Укидање малтене свих међународних возова.
- Укидање било каквог употребљивог Беовоза за Панчево и Ваљево.
- Ред вожње, који је деценијама био лош је направљен још гори на читавом систему линија.
- Повећање технолошког мањка, које је утицало на укидање неких корисних вечерњих полазака, места за укрштавање возова, као и лоше одржавање чак и неких делова мреже који су раније не тако лоше одржавани.
 
Verujem da su faktori i autobuski lobiji, "javna je tajna" da su mnogi prevoznici obisti režima i da bi jak železnički saobraćaj upropastio njihovo poslovanje i bezobrazne cene karata.
Sećate se uvođenja novih DMV između Požege i Čačka i kasnije ka Kruševcu koji su svakodnvno kamenovani i izbacivani iz saobraćaja. Autobuska karta za istu relaciju je i 3 puta skuplja...
Takođe kamenovani su Flirtovi kada su ukjučeni u saobraćaj

Takođe sećam se i prekida barske pruge zbog poplava koja je nerealno dugo čekala rekonstrukciju, a za to vreme su se autobuski prevoznici zlatiborskog kraja ubijali od posla. Po vraćanju pruge u funkciju nekoliko polazaka ka Prijepolju je ukinuto ili skraćeno a zbog toga se mnogo putnika odlučilo i da nastavi korišćenje autobusa.
 
Karlo del Ponte":o0afjxpm je napisao(la):
Ниске брзине и велика кашњења су постојала две преднапредне деценије, па је опет било 3 пута више путника.

Tu grešiš. U poslednjih 20 godina je brzina na glavnim prugama neuporedivo pala. Ako se pogleda malo duži period od 2011. do 2019. vidi se da su tokom prve decenije dvehiljaditih brzine bile dosta veće nego tokom druge. Evo izvoda iz redova vožnje s početka 2000-ih i iz poslednjeg reda vožnje u kome je funkcionisala stanica Beograd sa dva najpopularnija železnička pravca u Srbiji:

1) Subotica - Beograd +1:04
red vožnje 2000/2001, voz 345, Subotica 17:10 - Beograd 20:03, vozno vreme 2:53
red vožnje 2017/2018, voz 345, Subotica 16:25 - Beograd 20:22, vozno vreme 3:57

2) Beograd - Bar +3:24
red vožnje 2000/2001, voz 510, Bar 14:00 - Beograd 22:15, vozno vreme 8:15
red vožnje 2017/2018, voz 430, Bar 8:20 - Beograd 19:59, vozno vreme 11:39

Naročito na prugama Subotica - Beograd i Beograd - Bar broj putnika je opao zbog produženja voznog vremena, propadanja voznog parka i smanjenja ponude. I jedan i drugi pravac su prve decenije 2000-ih bili konkuretni autobuskim. A 2018. nisu! Za razliku od ova dva pravca, na pravcu Beograd - Niš vozno vreme je "oduvek" bilo loše i nekonkurentno autobusu.
 
Ne znam koji je razlog nesaobraćanja dnevnog barca ali sam se sve vreme pitao da li će ga ostaviti u saobraćaju nakon što prođe sezona jer je on realno gledano mogao da saobraća čim je uveden i noćni ali je njegovo vraćanje sačekalo tek sezonu i veći broj putnika a i kada su objavili vest da će noćni preći na Prokop od 1.10. nisu pomenuli sudbinu dnevnog što je isto bila naznaka da će ga ukinuti.

Vozovi za Valjevo i Užice su solidno popunjeni pa bi mogao biti i 430/431 i baš mi je žao što neće više biti tog zgodnog polaska oko 9. Baš se oseti kad ga nema. Moguće da je domaćim putnicima bio odbojniji jer polazi i Topčidera za razliku od drugih polazaka koji polaze iz nešto pristupačanijeg Prokopa. Veliki broj ljudi posebno studenata ide trolejbusom do i od Prokopa kada su polasci i dolasci vozova na barskoj pruzi.

Mislim da su brzine padale postepeno i da je već koju deceniju održavanje bilo ispod potrebnog ali treba vremena da dođe do stanja u kojem je sada. Brzine iz reda vožnje 2000/2001 su posledica nekog ranijeg boljeg vremena za železnicu. A sećam se i da su vozovi ranije više kasnili što znači da je verovatno u nekom trenutku dosta laganih vožnji prevedeno u ograničene brzine.
 
Kad smo kod žabe, uvek se setim jednog komentara ispod vesti o ukidanju pojedinih daljinskih vozova u SAD. Kaže naučnici otkinu žabi jednu nogu i kažu skoči, ona skoči, otkinu drugu, isto... sve do četvrte nakon čega ona više nije skakala na komandu. Naučnici su zaključili da žaba ogluvi kad joj se otkinu sve noge. E tako nekako je i kod nas slično stanje sa železnicama. Redukuju i gase jedno po jedno i onda po brojkama ispadne da železnica nema putnike i da nije ni potrebna :blah: :cry:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880615#p880615:kcvw5n31 je napisao(la):
gishko » 16 Sep 2021 09:05 am[/url]":kcvw5n31]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880475#p880475:kcvw5n31 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 15, 2021 7:42 pm[/url]":kcvw5n31]како би нам неколико оваквих вагона добро легло, да се ставе на Барца, и још да буду WR

file.php

Ovako nešto bi bilo idealno za Šargansku osmicu, naravno u njenim dimenzijama :)
Švajcarci su pokidali sa tim panormaskim vozovima, verujem da je cena koju bismo uložili bila isplativa kada se vidi potencijal tog kraja.
Postoje dva panoramska vagona na "Šarganskoj osmici" koji su remontovani i dopremljeni u stanicu Šargan Vitasi.
Međutim stoje već godinama na sporednom koloseku i iz nekog razloga se ne koriste u kompozicijama "Nostalgije".
FB_IMG_1631816895690.jpg

FB_IMG_1631816900684.jpg
 
Projekt zelene partije Nemacke (Die Gruenen), koji su medu najjacim strankama na predstojecim izborima i imaju svoju kandidatkinju u zemeni Angele Merkel. Projekt predvida zamenu letova u Evropi zeleznicama i to najpre nocnim (N).
 

Prilozi

  • nachtzüge europa.png
    nachtzüge europa.png
    373,4 KB · Pregleda: 1.186
To bi sve bilo super da Nemačka ima nadležnost nad železnicama cele Evrope... :lol:

Ne treba zaboraviti da je upravo Nemačka železnica (DB) ukinula celu svoju mrežu noćnih vozova zbog, kako su rekli, neisplativosti, zatim njihov vozni park vagona za noćne vozove, kupila Austrijska železnica (OBB) i obnovila mnoge linije koje su Nemci ukinuli.

A, takođe je zanimljivo (ovo nema toliko veze sa Nemačkom, ali ima sa celom zemaljskom kuglom) da za vreme pandemije u celom svetu su međunarodni vozovi poukidani i mnogi nikad nisu vraćeni u saobraćaj, dok su međunarodni letovi uglavnom svi ponovo tu. Mnoge zemlje dozvoljavaju ulazak u zemlju isključivo avionom, npr. Rusija, koja još od prvog pandemijskog zatvaranja nije otvorila suvozemne granice. Toliko o ekologiji u svetu...
 
Где нађоше пругу Београд-Букурешт, преко Вршца и Темишвара??
 
Само да се надовежем на Карлово писање, да је управо у доба напредњака отпуштено највише пружних радника тј оних који су својим рукама, штапом и канапом обезбеђивали да возови иоле возе неком брзином већом од 10км/ч и не искачу са колосека...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880895#p880895:1t8qdyrn je napisao(la):
Дошљак » 16 Sep 2021 09:15 pm[/url]":1t8qdyrn]Где нађоше пругу Београд-Букурешт, преко Вршца и Темишвара??

Preko Vražogrnca pa na Đerdap 2 :)

No čak ni to nije nerealno imajući u vidu da pruga Temišvar-Bukurešt ide kroz Đerdap.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880959#p880959:28gb7p3q je napisao(la):
Прле » Fri Sep 17, 2021 8:30 am[/url]":28gb7p3q]Само да се надовежем на Карлово писање, да је управо у доба напредњака отпуштено највише пружних радника тј оних који су својим рукама, штапом и канапом обезбеђивали да возови иоле возе неком брзином већом од 10км/ч и не искачу са колосека...
To je ključno. Zopovci su lenji, piju i kradu. Ali su dobri majstori koji su umeli da krpe. I nikada ne bi ostavili neko kritično mesto
 
Dnevni voz Beograd-Bar ponovo prestaje da saobraća,na sajtu ne kažu čak ni da li je to privremeno ili trajno,niti da li je razlog epidemija COVID-a ili problemi tehničke prirode:

Prestanak saobraćanja dnevnog međunarodnog voza za Bar
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će, sa završetkom letnje sezone 2021. godine, dnevnog međunarodni voz „Tara“ koјi saobraća na relaciјi Topčider-Bar-Topčider, prestati da saobraća.

Poslednji polazak međunarodnog voza „Tara“ iz stanice Topčider za Bar јe 19. septembra, a iz stanice Bar za Topčider 20. septembra u 9:00 časova.
 
ŽPCG se jedva izborio da voz uopšte ide bar preko leta ove godine. SV je jednostavno firma koju uopšte ne zanima putnički saobraćaj. Interesantno je da će u Crnoj Gori voz ostati da saobraća na delu Bar - Bijelo Polje - Bar.
 
Ризиковао бих да цео СВ отпустим и од нуле правим фирму. Верујем да би брже постала оперативна без обзира на проблеме. Оно легло може само ватром да се очисти
 
Evo upravo sam išao IC 431 (dnevnim vozom Topčider-Bar) do Užica. U voz je na Topčideru i Rakovici ušlo tačno 47 putnika (od kojih je bila jedna grupa stranaca, kao i moje društvo), istina je da je bio dosta prazan, kada sam izlazio mogao sam da primetim da je u Užicu dosta ljudi izašlo/ušlo, i mislim da je broj putnika ostao isti. Voz nije kasnio, naprotiv u Užice se pojavio 4 minuta pre reda vožnje :D . Putujem ponovo 20. septembra na relaciji Užice-Topčider (poslednji dan saobraćanja ovog voza) pa ću videti kakva je sitiacija. Inače na śalteru je žena probala da rezerviše karte za povratak ali joj je prikazivalo da je voz pun?! Očigledno neka sistemska greška.
Nekako sve mislim da je razlog malog broja putnika taj što kreće iz Topčidera jer tako tera dosta putnika iz unutrašnjeg saobraćaja, mislim da kad svi vozovi budu kretali iz Beograd Centra da će biti manje konfuzije i više putnika.
 
Треба почистити само менаџмент. Одатле крећу сви проблеми.
 
угасити све фирме, и почети од 0. са професионалним менаџментом

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880883#p880883:1jrtxboa je napisao(la):
orjen » 16 Сеп 2021, 21:25[/url]":1jrtxboa]Projekt zelene partije Nemacke (Die Gruenen), koji su medu najjacim strankama na predstojecim izborima i imaju svoju kandidatkinju u zemeni Angele Merkel. Projekt predvida zamenu letova u Evropi zeleznicama i to najpre nocnim (N).
file.php

ово је супер
 
Онда боље да пустимо приватнике да обављају превоз путника.
 
Trenutni broj privatnih putničkih prevoznika železnicom u exYU + Bugarska, Albanija i Grčka: 0. Broj zainteresovanih: 0.
 
Србија воз би могао да се подели на:
- БГ воз који би покривао пруге до Батајнице, Панчева, Смедерева, Пожаревца, Плане, Лазаревца са свим РВР и делом ФЛИРТ гарнитура,
- међуокружне железнице:
--Сремско-Мачванска (711 и ФЛИРТ)
--Бачка (711 и ФЛИРТ)
--Банатска (711)
--Колубарско-Златиборска (ФЛИРТ)
--Браничевско-Борско-Зајечарска (711, 710)
--Јужна пруга (ФЛИРТ, 711)
--Шумадијско-Рашко-Расинско-Поморавско-Моравичка (ФЛИРТ, 711, 710)
- и експрес железницу са КИСС дуж брзе пруге.
 
Vrh