WLABmz je u pravu. Flytoget 48,07km od Gardermoena do Osla pređe za 19min bez stajanja u Lilestrum, ondonsno 22min sa stajanjem. Takoreći se "vuče" 150km/h (što zavisi od performansi samih voznih sredstava, morfologije terena) i pored maksimalne veće od naše - 210km/h, i pored toga što 40% trase ne predstavljaju 80-100km/h lagane vožnje. Na primer tunel Romerike L=14,58km ispod grada dopušta Vmax=210km/h u gradu tako da voz od Osla daje gas ili koči u tunelu između Lilestruma i Osla, što kod nas nije slučaj.
Do Eidsvola Flirt 200 s prikazanim ograničenjima:
https://www.youtube.com/watch?v=DtMWZkL_ElU&t=1085s
21 minut i 35 sekundi sa sporom vožnjom do otvorene pruge, stajanjem u Lilestrumu i kočenjem zbog radova kod aerodroma. Otvorena pruga u gradu ima ograničenje 110km/h zbog blizine stambenih objekata (dakle ne 80 kao na našim mostovima), a tunel 210km/h. Pred portalom koči (ograničenje 160km/h) preko mosta do nadvožnjaka odakle je do perona ograničen na 70km/h. Prolazni vozovi saobraćaju brže kroz stanicu. Pogledajte vi to, pa tu nema ni kilometar i po (uspori već na samom portalu):
https://www.google.com/maps/@59.9528738 ... a=!3m1!1e3
Odgovarajuće bi kompozicije stizale brže da je ograničenje podignuto recimo na 220km/h (ne KISS) od Zemuna do Karlovaca, ili recimo 200km/h (može i KISS) od Novog Beograda do između Karlovaca i Petrovaradina (četvorokolosečno od Novog Beograda do Zemuna, novi tunel, blaže krivine i uspon). Ovako može koliko je to fizički moguće. Koji minut manje i nije neka razlika. S tim u vezi smatram da se unapređenja kod nas neće u tolikoj meri osetiti samim podizanjem brzine na već izgrađenim deonicama, već više na podizanju ograničenja na ostalim sporijim deonicama (povećanjem udela brzih deonica), te održavanju kvaliteta usluge bez uvođenja laganih vožnji izazvanih nemarom. To bi za nas ujedno predstavljalo i najveći korak napred, rekao bih.
Dakle, mislim da je 35min apsolutni minimum. Kad se sve sabere uzevši u obzir da većini ljudi IC neće biti isplativ (osim "time sensitive" korisnicima), da će RE ostati relativno neprivlačan mogu se usuditi da pretpostavim kako bi REX zapravo postao konkurentno kompromisno rešenje najvećem broju putnika, takoreći "sweet spot".