Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854122#p854122:21nv1yek je napisao(la):
=nikola= » 29 May 2021 12:56 pm[/url]":21nv1yek]Jel rade te lokomotive u Master/slave rezimu?
Ako misliš na rad u sinhronu onda ne.
Na snimku se vidi da nisu povezane međusobno kablovima za rad u sinhronu.
 
Mislim da nije potrebna zaprega, nego su se osigurali za prvi polazak da ne bude belaja. Evo i u Ogulinu je do Splita na čelo stavljeno dve dizelke 2044 na 7 vagona, a jedna može do 8 putničkih vagona vući Ličkom prugom. Videćemo ovih dana.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854087#p854087:2x191wka je napisao(la):
Užice » Sub Maj 29, 2021 12:19 pm[/url]":2x191wka]
Sudeći po ceni karte,izgleda da Češka,Austrija i Hrvatska imaju niži životni standard od Srbije. Zlatno doba,šta reći :lol:

Niže cene su dobrobit otvorenog tržišta, konkurencije. Pogledaj samo cene monopolskog avionskog prevoza Beograd - Crna Gora, a i ka nekim drugim turističkim destinacijama. Evo, nedavno je turska low cost kompanija Anadolu Jet htela da uvede ovo leto direktne letove Beograd - Antalija, ali su dobili rampu od monopolista koji bi morali da obaraju cene da su ih pustili...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854147#p854147:2wh94qxr je napisao(la):
WLABmz » 29 May 2021 02:30 pm[/url]":2wh94qxr]Mislim da nije potrebna zaprega, nego su se osigurali za prvi polazak da ne bude belaja. Evo i u Ogulinu je do Splita na čelo stavljeno dve dizelke 2044 na 7 vagona, a jedna može do 8 putničkih vagona vući Ličkom prugom. Videćemo ovih dana.
Za deonicu gde je 1141 vukla zaprega je stvarno dodata radi sigurnosti, da se ne desi da jedna sa 15 vagona ne pregreje i izda negde uz prugu.
A što se tiče dizel vuče do Splita, dve male Karavele su tu zbog maksimalne struje grejanja voza koju koriste za klimatizaciju vagona i koje su prevelike za glavni alternator. Pa se automatski gubi oko 330ks od snage lokomotive kod koje je uključeno grejanje.
Zato su tu dve lokomotive da bi se nadoknadila snaga koja se gubi kod grejanja/hlađenja garniture.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854165#p854165:3dthc4y9 je napisao(la):
mvbg1 » Sub Maj 29, 2021 4:49 pm[/url]":3dthc4y9]
A što se tiče dizel vuče do Splita, dve male Karavele su tu zbog maksimalne struje grejanja voza koju koriste za klimatizaciju vagona i koje su prevelike za glavni alternator. Pa se automatski gubi oko 330ks od snage lokomotive kod koje je uključeno grejanje.
Zato su tu dve lokomotive da bi se nadoknadila snaga koja se gubi kod grejanja/hlađenja garniture.

Za seriju 2044 na pruzi Split - Ogulin bi trebalo da bude ograničenje 8 vagona bez "grejanja", odnosno 7 vagona sa "grejanjem". Negde sam pre par godina video uputstvo koliko je tačno ograničenje u tonama, ali ne mogu se sad setiti gde, ali kad se tone prebace u vagone, otprilike tako ispadne. Sad, da li vuče isto snage od lokomotive kad su svi vagoni sa klimom ili samo neki, ne znam, to ćeš ti bolje reći.

Evo ovde male Karavele sa 7 vagona od čega su 2 sa klima uređajem (tačnije 3, ali ruski vagon vuče struju od sopstvenog podvagonskog generatora, a ne od lokomotive) :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aJX-xcaVuP8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853151#p853151:zy7vfto0 je napisao(la):
Užice » Уто Мај 25, 2021 2:51 pm[/url]":zy7vfto0]Postoji još jedna apsurdnost vezana za prugu Beograd-Pančevo: stajalište Sebeš inače koriste samo BG Vozovi,ali po aktuelnom redu vožnje poslednji večernji polazak Beograd Centar-Vršac u 20:50 staje i u Sebešu,iako nikada nijedan putnik niti ulazi,niti silazi na tom stajalištu. Svi ostali regio vozovi uopšte ne staju između Pančevačkog Mosta i stanice Pančevo Glavna. Po meni bi mnogo više smisla imalo da svi vršački vozovi staju u Ovči,i to u oba smera,kao što svi regio i brzi vozovi(osim međunarodnih) staju u Resniku i Batajnici,umesto što taj jedan večernji polazak staje u skoro nenaseljenom Sebešu,i to samo u povratku za Vršac. Da li ima neki poseban razlog za to?
Ovo i ja mislim, do Ovce idu 2 gradske autobuske linije i veca je stanica od Sebesa. Ali ovo sam vidjao i kod vozova za Prijepolje, prosle godine je u redu voznje stajalo da u smeru za Prijepolje voz ne staje na stanici Susica, a u suprotnom smeru staje, mislim da je isti slucaj bio sa stanicom Jablanica. I ove godine je otprilike isto
 
Završena rekonstrukcija pruge: Vozovi idu 80 umesto 20 kilometara na sat

Završena je rekonstrukcija pruge Kumane – Banatsko Miloševo (Novo Miloševo), duge 28,5 kilometara, saopštilo je danas preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“. U pitanju je regionalna pruga koja se nalazi na železničkom pravcu Kikinda – Zrenjanin.

Urađena je kompletna zamena šina, pragova i tucanika. Pruga je rekonstruisana polovnim materijalima sa magistralnih pruga, kao i novim materijalima.

Vrednost investicije iznosi 11,36 miliona evra.

zeleznica-rekonstrukcija-pruge-1.jpg


zeleznica-rekonstrukcija-pruge-2.jpg


Izvor: ZRENJANINSKI.COM

Link: https://www.zrenjaninski.com/region...ge-vozovi-idu-80-umesto-20-kilometara-na-sat/
 
Malo sam se raspitao za prvi RegioJet ove sezone.

To je bila promotivna vožnja, a u vozu je bilo 30 novinara plus gazda RegioJet firme. Kažu da su naručili oko 100+100 slotova ove godine.
Putuje se 21 sat (do Splita), a cena karte za sedenje oko 30€ a za krevet samo 45€. Vagoni su stari, ali u odličnom stanju i vrlo čisti.

..inače, 'rvati su oduševljeni što je krenulo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854254#p854254:1mzomazr je napisao(la):
Pendolino » Ned Maj 30, 2021 1:30 am[/url]":1mzomazr]Malo sam se raspitao za prvi RegioJet ove sezone.

To je bila promotivna vožnja, a u vozu je bilo 30 novinara plus gazda RegioJet firme. Kažu da su naručili oko 100+100 slotova ove godine.
Putuje se 21 sat (do Splita), a cena karte za sedenje oko 30€ a za krevet samo 45€. Vagoni su stari, ali u odličnom stanju i vrlo čisti.

..inače, 'rvati su oduševljeni što je krenulo.

Bila je redovna vožnja, mogla se kupiti karta normalno, nego je prvi polazak, pa je Regiojet verovatno uzeo dosta mesta zbog promocije.

Vagoni su kušeti bivši Deutche Bahn sagrađeni 60-ih i 70-ih, u međuvremenu modernizovani sa ugradnjom klime i postolja za 200 km/h. U odličnom stanju:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bvcmz.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_BDcm.php

Eto dokaza da se putnički vagoni mogu koristiti i 60 godina, a da budu skoro kao novi. A naš Srbija Voz je u staro gvožđe prodao stotine i dosta mlađih vagona, lokomotive daje u najam teretnim operaterima i infrastrukturi jer nemaju vagone da vuku, a kupuje EMV-e za bogatstvo. Tipična postkomunistička propala državna firma na dojci poreskih obveznika.

A za sedenje su novi vagoni proizvedeni u Astra Arad, Rumunija:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpz.php

Ovi vagoni bi bili odličan izbor kada bi se Srbija Voz opredelio za kupovinu novih vagona za međunarodni saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854283#p854283:cerzuygx je napisao(la):
tragac » 30 May 2021 10:00 am[/url]":cerzuygx]Odlična vest ovo za Kumane-Miloševo. Nadam se da će dogodine pustiti Beograd-Kininda i da će vozna vremena biti konkurentna autobuskim.
Samo šteta što će Orlovat - Zrenjanin - Kumane ostati Vmax 30km/h,sa tendencijom obaranja brzine .
 
Čak i da vozna vremena ne budu konkurentna autobuskim,cena karte će biti konkurentna svakako: autobuska karta Beograd-Kikinda košta koliko i Beograd-Užice,a kilometraža je 60km manja. Pošto će sada vozna vremena biti prilično kraća,mogli bi da od reda vožnje 2021/2022 ponovo uvedu i direktnu liniju Beograd-Kikinda(bez presedanja u Zrenjaninu),koja je ukinuta pre možda 10 godina. Severni i centralni Banat će se potpuno isprazniti kao neke druge regije,ako država bude kidala sve saobraćajne veze između njega i centra, što je praksa već godinama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854620#p854620:5wzfm0jk je napisao(la):
Student » Пон Мај 31, 2021 5:14 pm[/url]":5wzfm0jk]Evo šta danas objaviše iz Srbija Voz-a na facebook-u:
Koja li je ovo već kombinacija boja :roll:
193339308_4300409439977603_1690278304057300105_n.jpg

Још једном да се поновим
Као хрватска застава, а црвена врата на белој подлози као шаховница.

Ово што је доле, се мало разликује, дај Боже да буду бели до доле, па нека и остану црвена врата.
 
Bilo bi lepo kad bi ostavili šemu kao na FLIRTu ili da naprave novi brend "IC" sa nekom belom šarom.
Na slikama je stara maska, da li postoji mogućnost da dobijemo novu kao na ovim u fabrici (pretpostavljam za švedski Mälertåg da su)?
 
Ovim novim vozovima mnogo lepše stoji bela nego što je šema bojanja našeg Flirta.
Civity voz ŽPCG izgleda neuporedivo lepše iako nema lepše linije ali bela je bela.
 
Белу треба избегавати из практичних разлога. Сад када је шема са ФЛИРТа почела да се користи и вагонима и на локомотивама 441 и 461, као и на ДМВ 710 (мада ту мало неспретно са белом испод плаве), не видим разлог за измишљање топле воде и ову нову шему са редоследом боја заставе Хрватске.
Могао би Србија карго мало да се доведе у ред, па да офарбају и 441, 444 и 461 у шему као на Вектронима :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854632#p854632:1eaee1t2 je napisao(la):
Boki123 » 31 May 2021 03:48 pm[/url]":1eaee1t2]Bilo bi lepo kad bi ostavili šemu kao na FLIRTu ili da naprave novi brend "IC" sa nekom belom šarom.
Na slikama je stara maska, da li postoji mogućnost da dobijemo novu kao na ovim u fabrici (pretpostavljam za švedski Mälertåg da su)?

Umal da prdnem od muke. :lool: Zamisli latinično "C" pored ćiriličnog "S" (С). Da, daa IC СВ (ili ne daj bože IC Srbija Србија Воз). Pa to bi bio još veći šou od šeme. Dovoljno ICS (Inter City Serbia) ili HSS (High Speed Serbia) poput ICE, AVE, TGV, CRH (CR). To SV što manje upadljivo da bude, ili još bolje da umesto toga piše sitno "by Srbija Voz" ispisano nekim normalnim fontom u odgovarajućoj boji. Bar se ne bi brukali.

Znajući koliko su "sposobni" da sami odaberu dizajn što se manje petljaju oko šeme to bolje. Za bilo koji itinerer iole veće brzine trebalo bi praktikovati avionsku "eurowhite" šemu sa belom podlogom, mada pošto i tu mogu da uprskaju ne bih se bunio da zadrže šemu Flirta, i time unificiraju vozni park. Drugačija crvena na 711 je besmislica.
 
Доћи ће време и 711 да се једном префарбају :D
 
Ako ostane neka u saobraćaju.
:mrgreen:

jeste zlurado, ali nisam mogao da se suzdržim
 
Evo i moja trobojka - iz sopstvene baste - tu imamo crveni kosovski bozur (Paeonia peregrina), belu Orjensku peruniku (Iris orjenii) i plavu Jadransku peruniku (Iris pseudopallida).Ma moze trobojaka u kolor semu svuda :)
 

Prilozi

  • kosovski bozur orjenska perunika i dalmatinska perunika.jpg
    kosovski bozur orjenska perunika i dalmatinska perunika.jpg
    554,5 KB · Pregleda: 939
Ja od ovih naših iz železnice pojma nemam ni koja nam je zastava više...koji je redosled boja..totalno su me zbunili...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Није неопходно да боје буду боје заставе, али ето тако се задесило. Имамо црвено-плаво-црвену шему на ФЛИРТу и неким ремонтованим локомотивама 441 и 461, имамо стару ЖС црвено-сиву шему на већини локомотива 441 и 461, имамо црвено-плаво-белу шему на неким вагонима и неким ремонтованим ДМВ 710, имамо оригиналну стару ЈЖ плаву шему са белом штрафтом на ЕМВ 412, ДМВ 712, стару ЖС шему на неким ДМВ 710, и црвено-сиво-црвену шему на ДМВ 711, плус оригинално зелене са жутом штрафтом дизел локомотиве 661 и скроз плаве локомотиве 666.
 
Vrh