https://www.stadlerrail.com/en/media/ar ... tbahn/640/
https://www.railtech.com/rolling-stock/ ... ?gdpr=deny
^^^Westbahn za tu cenu nabavio šestodelne kompozicije KISS 200 sa 526 sedišta. Sa druge strane prvi put vidim šta Alstom nudi za 25-27 miliona. Avelia Horizon jeftinija je od Eurodupleksa za skoro 17% pri čemu nudi i 20% veći kapacitet. Kompozicija dužine 200m projektovana je za prevoz najviše 740 putnika raspoređenih u 9 vagona, pri maksimalnoj brzini od 350km/h.
Ukoliko se ne radi o lapsusu ne može biti ni da je uključeno održavanje toliko podiglo cenu jer je Alstom prema ugovoru koji je obuhvatao i održavanje 2018. platio 2 miliona po komadu više od fabričke tvrdne (27 umesto 25mil), i to sa pravom promene broja jedinica (u slučaju uvećanja cena bi lako bila oborena).
Kada u obzir uzmemo i inflaciju danas bi imali sledeće:
Cena po sedištu sa inflacijom
KISS 200 Westbahn: 20908140eur/526=39749eur
KISS 200 SrbijaVoz: 20666666eur/316=65400eur(64,53% više u odnosu na Westbahn, 83,74% više u odnosu na tvrdnju Alstoma za Aveliju)
Alstom Avelia Horizon prema tvrdnji proizvođača: 26339520/740=35593eur (10,45% manje u odnosu na Westbahn, 45,57% manje u odnosu na SV)
Alstom Avelia Horizon prema SNCF ugovoru: 28446681/740=38441eur
Cena po porastu (inkrementu) makimalne brzine u 1km/h
KISS 200 Westbahn: 20908140eur/200=104540eur
KISS 200 SrbijaVoz: 20666666eur/200=103333eur
Alstom Avelia Horizon prema tvrdnji proizvođača: 26339520/740=75255eur
Alstom Avelia Horizon prema SNCF ugovoru: 28446681/740=81276eur
Štadler nas istrese iz gaća, pretpostavljam zbog toga što se radi o kombinaciji raspisivanja tendera za veoma mali broj vozila, na koji se odazvao jedan proizvođač. I gde su sad onih 18-19 najavljenih kompozicija? Šta će da se kotrlja do te Budimpešte? Možda nas iznenade sa nekim niskopodnim Sifangom, pretpostavljam kopijom nekog evropskog rešenja. Obzirom na prethodno iskustvo Beograda možda nas čak i tada tradicionalno oderu.
Takođe, ne treba zaboraviti ni činjenicu da bi u slučaju naknadnog unapređenja pruge raspisivanje drugog tendera za potpuno drugačiji tip novih vozova bilo neizbežno, što bi dovelo do dalje fragmentacije voznog parka. Sada ispada da su dabldekeri sa knap Vmax nabavljeni samo za najopterećeniju deonicu sa najvećim brojem polazaka.