Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839662#p839662:3c85wz34 je napisao(la):
WLABmz » 08 Apr 2021, 09:17[/url]":3c85wz34]I nabavka tri stealth bombardera ne isključuje da vojska treba da ima i pešadiju...Srbija Voz je upravo nabavio tri stealth bombardera, a nema pešadiju.

poređenje ti nije skroz na mestu, otprilike ja bi gledao na to kao da vojska nabavlja par odličnih, visokopacitetnih fleksibilnih transportnih helikoptera za kraće deonice a trebaju joj i istovremeno veliki ozbiljni avioni za transport pešadije :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839654#p839654:249348aj je napisao(la):
Steva » Čet Apr 08, 2021 9:00 am[/url]":249348aj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839651#p839651:249348aj je napisao(la):
WLABmz » 08 Apr 2021, 08:49[/url]":249348aj]Za te novce je moglo biti kupljeno 50-60 ovakvih vagona:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpz.php

No za razliku od Srbija Voza koji ima 2300 zaposlenih i 100% subvencionisanih linija, Regiojet ima višestruko veći vozni park, samo 350 zaposlenih i ogromnu većinu linija koje nisu subvencionisane.

Jedno (KISS) ne isključuje drugo, mislim da bi sledeća nabavka trebala biti upravo ovakvih vagona za duže i međunarodne linije.

Potpuno se slažem, evo prilike sad Želvoz 026 planira uspostavljanje proizvodnje vagona, šta bi nam falilo da kupac bude Srbija voz. Još da se uzmu nove lokomotive i da se stvori mreža IC linija koji bi povezivali sve veće gradove u zemlji. Subotica-Niš-Vranje ili (Prijepolje)-Užice-Subotica itd Ima dosta potencijala za međugradski saobraćaj, da ljudi pređu iz automobila i autobusa u vozove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839683#p839683:2zoystwi je napisao(la):
Steva » Čet Apr 08, 2021 9:56 am[/url]":2zoystwi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839662#p839662:2zoystwi je napisao(la):
WLABmz » 08 Apr 2021, 09:17[/url]":2zoystwi]I nabavka tri stealth bombardera ne isključuje da vojska treba da ima i pešadiju...Srbija Voz je upravo nabavio tri stealth bombardera, a nema pešadiju.

poređenje ti nije skroz na mestu, otprilike ja bi gledao na to kao da vojska nabavlja par odličnih, visokopacitetnih fleksibilnih transportnih helikoptera za kraće deonice a trebaju joj i istovremeno veliki ozbiljni avioni za transport pešadije :wink:

Gledaj ti kako hoćeš na to, ali to ne menja činjenicu da je firma Srbija Voz jedna neodrživa tvorevina. Treba spojiti Srbija Kargo i Srbija Voz u jednu firmu, i obaviti reorganizaciju, kao što su Mađari ponovo spojili Cargo i putnički prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839689#p839689:31ij8bht je napisao(la):
WLABmz » 08 Apr 2021, 10:07[/url]":31ij8bht]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839683#p839683:31ij8bht je napisao(la):
Steva » Čet Apr 08, 2021 9:56 am[/url]":31ij8bht]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839662#p839662:31ij8bht je napisao(la):
WLABmz » 08 Apr 2021, 09:17[/url]":31ij8bht]I nabavka tri stealth bombardera ne isključuje da vojska treba da ima i pešadiju...Srbija Voz je upravo nabavio tri stealth bombardera, a nema pešadiju.

poređenje ti nije skroz na mestu, otprilike ja bi gledao na to kao da vojska nabavlja par odličnih, visokopacitetnih fleksibilnih transportnih helikoptera za kraće deonice a trebaju joj i istovremeno veliki ozbiljni avioni za transport pešadije :wink:

Gledaj ti kako hoćeš na to, ali to ne menja činjenicu da je firma Srbija Voz jedna neodrživa tvorevina. Treba spojiti Srbija Kargo i Srbija Voz u jednu firmu, i obaviti reorganizaciju, kao što su Mađari ponovo spojili Cargo i putnički prevoz.

Pa opet povezuješ stvari koje nužno nemaju veze jednim sa drugim. Svi se ovde slažemo da je administrativna organizacija železnica u Srbiji katastrofalna i to nije upitno. Kakve to ima veze sa voznim parkom? :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839692#p839692:108ly53i je napisao(la):
Steva » Čet Apr 08, 2021 10:12 am[/url]":108ly53i]Kakve to ima veze sa voznim parkom? :D

Itekako ima veze. Lokomotiva koja povuče recimo međunarodni IC voz za Budimpeštu od Beograda do Subotice, može odmah da preuzme neki teretni voz u Subotici za nazad, umesto da čeka povratni međunarodni IC voz iz Budimpešte za Beograd koji je recimo tek za 4 sata. Dakle, bolja iskoristivost voznog parka. Upravo takvi problemi su nastali podelom na Cargo i putnički.

Evo i jednog primera koji sam lično doživeo: išao sam vozom Solun - Beograd i u Tabanovcima se menja MŽ za SV lokomotivu. SV lokomotiva koja je trebala da povuče naš voz do Beograda se pokvarila, te smo morali da čekamo 3 sata rezervnu lokomotivu čak iz Niša da dođe, dok je na susednom koloseku stajala slobodna lokomotiva Srbija Karga. Da je sve jedna firma, ta lokomotiva bi nas povukla i ne bi bilo 3 sata kašnjenja.
 
Инфра треба да буде посебно предузеће, али Карго и СВ треба да буду једно, јер је бесмислено да буду раздвојени. првенствено због недостатка вучних средстава у СВ-у
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839695#p839695:64x2mbos je napisao(la):
WLABmz » Čet Apr 08, 2021 10:16 am[/url]":64x2mbos]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839692#p839692:64x2mbos je napisao(la):
Steva » Čet Apr 08, 2021 10:12 am[/url]":64x2mbos]Kakve to ima veze sa voznim parkom? :D

Itekako ima veze. Lokomotiva koja povuče recimo međunarodni IC voz za Budimpeštu od Beograda do Subotice, može odmah da preuzme neki teretni voz u Subotici za nazad, umesto da čeka povratni međunarodni IC voz iz Budimpešte za Beograd koji je recimo tek za 4 sata. Dakle, bolja iskoristivost voznog parka. Upravo takvi problemi su nastali podelom na Cargo i putnički.

Evo i jednog primera koji sam lično doživeo: išao sam vozom Solun - Beograd i u Tabanovcima se menja MŽ za SV lokomotivu. SV lokomotiva koja je trebala da povuče naš voz do Beograda se pokvarila, te smo morali da čekamo 3 sata rezervnu lokomotivu čak iz Niša da dođe, dok je na susednom koloseku stajala slobodna lokomotiva Srbija Karga. Da je sve jedna firma, ta lokomotiva bi nas povukla i ne bi bilo 3 sata kašnjenja.

Ovo se lako rešava boljom kordinacijom između preduzeća, recimo SV u ovom slučaju pita SK da li imaju slobodnu lokomotivu, oni kažu imaju i naplate im to
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839755#p839755:2bo80e69 je napisao(la):
orjen » 08 Apr 2021 11:37 am[/url]":2bo80e69]Potpis sa Stadlerom - tri EMV idu iz njihove tvrtke na brzu prugu BG-NS
https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... i-sad.html
Cena je 62 mio. evra (62/3 = 20 mio za svaki EMV), moglo se dobiti i avion za te novce, no dobicemo doubldecker Stadler KISS 200. Isporuka prvog vozy 31. okt 2021, 2 i 3 31 dec. 2021. Svaki po 316 mesta. http://tanjug.rs/multimedia.aspx?izb=v& ... s=1&page=0

Treba dodati da je izabran najbolja ponuda od ukupno jedne pristigle ponude. :mrgreen:
Mozda su poskupeli ali je u Nemackoj jedna kompozicija stajala na nesto ispod 10 mio evra. https://www.railway-technology.com/news/news74108.html, a mozda dobijamo i neku de luxe klasu :bubanj:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839710#p839710:1h26zlkr je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Apr 08, 2021 10:52 am[/url]":1h26zlkr]Инфра треба да буде посебно предузеће, али Карго и СВ треба да буду једно, јер је бесмислено да буду раздвојени. првенствено због недостатка вучних средстава у СВ-у

Upravo.

mvbg1":1h26zlkr je napisao(la):
Spajanje SK i SV? Nema od tog posla ništa.

Znam, na žalost.

Boki123":1h26zlkr je napisao(la):
Ovo se lako rešava boljom kordinacijom između preduzeća, recimo SV u ovom slučaju pita SK da li imaju slobodnu lokomotivu, oni kažu imaju i naplate im to

Da, samo što SV ne želi da plati. Jeftinije im je da putnici čekaju 3 sata. Već u mnogo primera dokazano.
 
"Dodaje da bi cena verovatno bila niža (Stadler) da je lično pregovarao, ali to, ističe, ne bi bilo u skladu sa zakonom. "

Tko se krije iza citata?:)

P.s nije.on
 
... zato ce mo ih oderati na slecdecem tenderu kad stigu i oni iz China Railways, eee Stadlere sta si sada zaradio sledeci put nece ni ostati za sladoled :lol:
 
SV-u bi uskoro trebale da budu isporučene i nove manevarke proizvođača ČZ Loko.
FB_IMG_1617893137918.jpg
 
Претпостављам да би превлачиле и склапање вагоне у композиције? За ТПС у Земуну?
 
https://www.stadlerrail.com/en/media/ar ... tbahn/640/
https://www.railtech.com/rolling-stock/ ... ?gdpr=deny

^^^Westbahn za tu cenu nabavio šestodelne kompozicije KISS 200 sa 526 sedišta. Sa druge strane prvi put vidim šta Alstom nudi za 25-27 miliona. Avelia Horizon jeftinija je od Eurodupleksa za skoro 17% pri čemu nudi i 20% veći kapacitet. Kompozicija dužine 200m projektovana je za prevoz najviše 740 putnika raspoređenih u 9 vagona, pri maksimalnoj brzini od 350km/h.

Ukoliko se ne radi o lapsusu ne može biti ni da je uključeno održavanje toliko podiglo cenu jer je Alstom prema ugovoru koji je obuhvatao i održavanje 2018. platio 2 miliona po komadu više od fabričke tvrdne (27 umesto 25mil), i to sa pravom promene broja jedinica (u slučaju uvećanja cena bi lako bila oborena).

Kada u obzir uzmemo i inflaciju danas bi imali sledeće:

Cena po sedištu sa inflacijom
KISS 200 Westbahn: 20908140eur/526=39749eur
KISS 200 SrbijaVoz: 20666666eur/316=65400eur(64,53% više u odnosu na Westbahn, 83,74% više u odnosu na tvrdnju Alstoma za Aveliju)
Alstom Avelia Horizon prema tvrdnji proizvođača: 26339520/740=35593eur (10,45% manje u odnosu na Westbahn, 45,57% manje u odnosu na SV)
Alstom Avelia Horizon prema SNCF ugovoru: 28446681/740=38441eur

Cena po porastu (inkrementu) makimalne brzine u 1km/h
KISS 200 Westbahn: 20908140eur/200=104540eur
KISS 200 SrbijaVoz: 20666666eur/200=103333eur
Alstom Avelia Horizon prema tvrdnji proizvođača: 26339520/740=75255eur
Alstom Avelia Horizon prema SNCF ugovoru: 28446681/740=81276eur

Štadler nas istrese iz gaća, pretpostavljam zbog toga što se radi o kombinaciji raspisivanja tendera za veoma mali broj vozila, na koji se odazvao jedan proizvođač. I gde su sad onih 18-19 najavljenih kompozicija? Šta će da se kotrlja do te Budimpešte? Možda nas iznenade sa nekim niskopodnim Sifangom, pretpostavljam kopijom nekog evropskog rešenja. Obzirom na prethodno iskustvo Beograda možda nas čak i tada tradicionalno oderu.

Takođe, ne treba zaboraviti ni činjenicu da bi u slučaju naknadnog unapređenja pruge raspisivanje drugog tendera za potpuno drugačiji tip novih vozova bilo neizbežno, što bi dovelo do dalje fragmentacije voznog parka. Sada ispada da su dabldekeri sa knap Vmax nabavljeni samo za najopterećeniju deonicu sa najvećim brojem polazaka.
 
Objektivno, cena je paprena, ova ce nas naterati da se hranimo narednih godina praznim burekom.
 
Hmmm...
Šema koju su odabrali mi nije najbolja, bolje da su ostali pri staroj (crvena sa plavom linijom i belim vratima)
thumbnail_novi-stadler-1.jpg

Stadler-KISS-200_Serbian-Railways_Impression-Railcolor-News_0246.jpg

Umesto
images (4).jpeg


Šta vi mislite?
 
Све у свему, швацарци су искористили моменат да ошишају будале, које се зарад политичких поена зеркекоше до ког датума ће да буде воз. А увек је било да кад је тендер отворен да се има простора за ценкање. Да су то урадили, био би им већи рејтинг него што су потрошили више пара...
 
Ja se iskreno nadam da će KISS ipak biti ofarban kao FLIRT, odnosno kao na onim starijim renderima. Ovo što je prikazano na prvoj slici mi je totalno bez veze.
 
људи, узмите у обзир количину поручених возова. да смо поручили 10 комада, платили би их мање, јер када се поручују велике количине прозвођачи ставе најмању могућу маржу. СНЦФ не може да се узима у никаву комбинацију, јер су они узели 100 комада. да су поручили 3, коштало би их најмање 40 милиона
 
Da li se neko od forumaša ikada vozio KISS-om negde u inostranstvu? Kakva su iskustva,da li su ti vozovi dovoljno udobni da opravdaju cenu karte od 1000 dinara? Kakav im je sistem za otvaranje ulaznih vrata,da li mora da se pritisne taster posle zvučnog signala(kao kod Flirta),ili se vrata otvaraju i zatvaraju daljinski iz upravljačke kabine(kao kod DM 711 i RVR-a). Jednom umalo da puknem od smeha,kada sam u vozu slučajno slušao nekog čiču sa sela,koji je na sedištu iza mene pričao kako mu je Flirt jednom prilikom pobegao ispred nosa,zato što je mislio da će se vrata sama otvoriti,i nije pritisnuo taster na vreme.
 
Vrh