Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Najavljeno je da će BG voz do kraja godine nabaviti 11 svojih garnitura. U to da li će to biti ispunjeno stvarno do kraja godine ili tek sledeće odnosno u obećanja ne bih ulazio, ali ono što je sigurno je da će biti nabavljene u jednom trenutku. Ako sam dobro ispratio, tad će neki RVR-ovi SrbVoz-a koji sada saobraćaju na polascima BG voza biti oslobođeni da saobraćaju na drugim linijama. To može da "kupi" malo vremena dok ne stignu nove garniture za regionalni saobraćaj. FLIRT bi bio pogodan, da se nastavi sa unifikacijom voznog parka.
 
Koje garniture će nabaviti BG Voz ? Trenutno imaju samo RVR-ove. Bilo bi krajnje vreme da Srbija Voz potpuno izbaci iz upotrebe stare vagone sa ručnim vratima,i da u potpunosti pređe na garniture. Vagoni sa lokomotivskom vučom i dalje saobraćaju samo na tom jednom polasku Niš-Topčider,i on kasni svakodnevno,ponekad i ekstremno zakasni kao juče.
 
Pre korone je bio raspisan tender za 18 EMV. Čak se pominjalo da će opet biti FLIRT-ovi. Međutim, iz dobro poznatih razloga sve je stopirano.
 
Iskoristio bih priliku da samo na trenutak skrenem pažnju na temu redova vožnje budućih vozova za NS. U slučaju da čita neko od nadležnih:

1. Uskladite red vožnje vozova za Novi Sad sa polascima BG voza. Situacija je već pogodna, ali treba ih namestiti da budu što bliže. Kada dođu putnici iz NS, da imaju što pre BG voz za Karađorđev park i Vukov spomenik. Isto tako u kontra smeru, kada dođe BG voz iz Ovče na Prokop, da imaju putnici dovoljno vremena da kupe kartu npr. (10ak minuta) i da onda ide voz za NS.
2. Taktni polasci. Npr. 07:12, 08:12, itd.
3. Linija 36 mora biti usklađena sa dolaskom vozova odnosno da stiže na Prokop 10ak minuta pre voza i da kreće 5 minuta po dolasku voza.

Jednostavnost i komfor su najbitnija stvar ako želimo da što više ljudi koristi voz. "Pamet u glavu" bi poručio inženjerima u infri. Red vožnje i usklađenost će biti ono što će napraviti razliku između pravog uspeha nove pruge ili samo privremenog uzbuđenja zbog fensi voza.
 
Vozna karta vozom na sprat mora biti do 600 dinara jer je kapacitet voza veći nego kod običnog voza pa samim tim i prihodi pa tako i ima mesta da cena karte bude prilagođena srpskoj bedi a ne samo onima sa izmišljenih 500 evra prosečne plate.
 
Mislim da sama cena nije bitna, bitno je s kojom cenom će imati zadovoljavajuću popunjenost, jer će se ista svakako subvencionisati.
Za dobrobit ŽS, održavanje i širenje mreže brzih pruga, bi bilo bolje da je ta cena šta viša, recimo tih famoznih 1000din, a ne manje.

Apropo bede, negde se beda ne vozi brzim vozom.

Poslano sa mog SM-G780F koristeći Tapatalk
 
Код нас се нажалост беда углавном вози возом. Људи не виде воз као комфоран превоз већ као губљење времена.
 
Veliki Vracar":2mw4y53n je napisao(la):
Судећи према оном "рендеру", ове наше будуће 3 гарнитуре ће бити из ове серије:
(кога иритира "кригеровски" мада је он причао српски , нека искључи тон :mrgreen: )

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z1mNHid-TaY[/youtube]

Делује моћно, атрактивно, самим тим лепо :wink:
KISS са овом маском ми је баш ружан, па флирт какав имамо изгледа далеко модерније од овога. Још увек се надам да постоји шанса да буде нова маска.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835990#p835990:83exaltv je napisao(la):
Vlad000 » Pon Mar 29, 2021 12:45 am[/url]":83exaltv]
Za dobrobit ŽS, održavanje i širenje mreže brzih pruga, bi bilo bolje da je ta cena šta viša, recimo tih famoznih 1000din, a ne manje.

Od prodaje karata ne mogu ni približno da se pokriju troškovi, a kamo li ulaže u pruge...

NSB":83exaltv je napisao(la):
KISS са овом маском ми је баш ружан, па флирт какав имамо изгледа далеко модерније од овога. Још увек се надам да постоји шанса да буде нова маска.

Bolje da je ružan nego nefunkcionalan. A i o ukusima se ne raspravlja, to što je tebi ružan je potpuno nebitan faktor.
 
U Batajnici su počeli radovi na izmeštanju pružnog prelaza,
 

Prilozi

  • received_585994872364995.jpeg
    received_585994872364995.jpeg
    40,2 KB · Pregleda: 2.262
  • received_136074265123643.jpeg
    received_136074265123643.jpeg
    32 KB · Pregleda: 2.260
  • received_502053900800429.jpeg
    received_502053900800429.jpeg
    49,2 KB · Pregleda: 2.250
  • received_116515950406396.jpeg
    received_116515950406396.jpeg
    46,6 KB · Pregleda: 2.255
  • received_204870964305359.jpeg
    received_204870964305359.jpeg
    186,7 KB · Pregleda: 2.247
  • received_437308084233231.jpeg
    received_437308084233231.jpeg
    31,9 KB · Pregleda: 2.256
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836076#p836076:qs7gv9fb je napisao(la):
WLABmz » Mon Mar 29, 2021 10:49 am[/url]":qs7gv9fb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835990#p835990:qs7gv9fb je napisao(la):
Vlad000 » Pon Mar 29, 2021 12:45 am[/url]":qs7gv9fb]
Od prodaje karata ne mogu ni približno da se pokriju troškovi, a kamo li ulaže u pruge...

Jasno mi je to i napisao sam da će se ista svakako subvencionisati, a siguran sam da je cilj da te godišnje dotacije budu šta manje.
Da je cena karte tako nebitna šta bi ih sprečavalo da stave cenu karte 200din pa će KISS biti put svaki dan.

Mislim da je u našoj situaiciji sa železnicama tema o maski i boji voza negde na 100. mestu po važnosti.
 
[/quote]KISS са овом маском ми је баш ружан, па флирт какав имамо изгледа далеко модерније од овога. Још увек се надам да постоји шанса да буде нова маска.
[/quote]
Naprotiv,mislim da bi KISS sa novom maskom previše ličio na Flirt,pogotovo ako bude imao istu kolor šemu. Estetski je lepše da se brzi voz vizuelno razlikuje od regionalnog,nego da celokupni vozni park bude uniformnog spoljašnjeg izgleda.
 
Nisam gledao emisiju, ali bilo je govora u Cirilici o brzim prugama uz nekih karata koje je objasnijo predsednik Srbije.
 

Prilozi

  • 80259_screenshot-17_orig.jpg
    80259_screenshot-17_orig.jpg
    69,3 KB · Pregleda: 1.553
Bilo bi dobro (a i zakonski) kad bi javnost mogla da ima uvid u ovakve karte i planove. Evo, baš ovde se vidi da se planira izgradnja spojnog koloseka radi izbegavanja ulaska u Bogojevo i promene smera. To je trebalo biti davno urađeno.
 
Боље да обнове директну пругу Сомбор-Оџаци, постоји и мост преко канала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836511#p836511:35m4ufrh je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 30, 2021 11:12 am[/url]":35m4ufrh]Боље да обнове директну пругу Сомбор-Оџаци, постоји и мост преко канала.

Nije ekonomski opravdano, a i nema poentu jer se taj spojni kolosek planira zbog teretnih vozova koji će ići tuda tokom zatvora pruge Novi Sad - Subotica. Bivša pruga Odžaci - Sombor preko Stapara ulazi u Sombor sa druge strane, te bi opet bila potrebna promena smera u Somboru umesto u Bogojevu.
 
Да, али постоји и путнички саобраћај, и колонистичка и остала села која дуже од 40 година пропадају, откако те пруге нема (схватили људи благовремено шта их чека, још тада се буинили и ништа). Ја ту видим потпуну економску оправданост већ ако се куће са имањима не би продавале за неколико хиљада евра.

Уосталом, кренуло је са севера, места са мађарском мањином су почела да субвенционишу локалну железницу, па ће ваљда и ова са српском већином (занимиво, код Оџака је и Српски Милетић, а Светозар Милетић је баш у 19. веку био да пруге иду кроз насеља, а не кроз пустињу).
 
за потребе локалног путничког саобраћа треба да постоји та веза. не мора то да буде нека брза пруга, до 80 км/х је сасвим довољно
 
Nema ništa od toga, jednostavno niko neće ponovo postavljati prugu zbog 3 sela na trasi, pritom preko Bogojeva se ostvaruje veza za Osijek iz Subotice, Sombora i Novog Sada, što bi se izgubilo trasom preko Stapara. I ako se izgradi spojni kolosek, on će biti samo zbog teretnih vozova, putnički vozovi će nastaviti da svraćaju u Bogojevo upravo zbog te veze.
 
Па није само због три села, него би се и у Сомбор брже стизало из НС. А у НС "брза пруга"... која, ако не унапредиш мрежу која се од ње грана, имаће (много) слабије ефекте... итд. Доћи ћемо, за 20 година макар, једном и до тога.

И, ако не једној развојној мапи нема планиране директне пруге НС - Зрењанин, која може да преокрене ситуацију у Војводини кад говоримо о железницама (воз НС - Зрењанин - Вршац - Бела Црква: још оживљених пропалих насеља, раст вредности имовине, инвестиција...), онда та мапа уопште не ваља.

Такође, "брза пруга" отвара могућност за веома квалитетан воз Београд - Кикинда, преко НС, Врбаса и два Бечеја, само треба нешто пруге обновити и нешто преспојити. А и то би баш лепо допринело рентабилности "брзе пруге".
 
Уосталом, за 80км/ч и није нека техника нити потребан материјал. То смо ваљда сами у штау да урадимо од домаћег материјала и са домаћом компаниjом?
 
Vrh