Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Најавом ове цене у старту демотивишу путнике. Па ко ће нормалан да се клацка до Прокопа и још плати 1000 рсд?
 
Bez brige,brzo će glodari da operišu prugu ..... Biće vožnja još duža nego pre rekonstrukcije,neće (skoro) niko ići vozom,kada će autobusi stizati opet brže od voza,ako već žele da menjaju infrastrukturu u državi,moraju prvo da menjaju mentalitet ljudi.
 
Чињеница је да железница има озбиљно пољуљан углед у нашем народу и требаће пуно да се ради на поправљању истог.
 
Ergo, mnogi ste se zaleteli sa pričom kako brzi voz mora biti jeftiniji od busa (što je, valjda, prvi plasirao onaj političarski poluproizvod Janko Veselinović), inače neće biti konkurentan. To jednostavno nigde u svetu nije slučaj.

ICE na trasi Ingolštat-Nirnberg (79 km, što je, zamislite, otprilike potpuno ista udaljenost BG-NS) košta u jednom smeru 31 EUR, doduše, putuje se 27 minuta. Regionalni voz košta 18 evra.
Blabla car košta oko 4 evra, putuje se 50 minuta. Šta mislite da ljudi koriste više od ovoga?

Brzi voz BG-NS, neka bude da putuje 35 minuta (znaćemo, bože zdravlja, već krajem godine): košta u jednom smeru 1000 dinara, što mu dođe 8,5 EUR. Za regionalni voz još uvek nemamo blagog pojma koliko će koštati, neka moja slobodna procena kaže između 400 i 500 dinara. Blabla car košta oko 400 dinara (nešto preko 3 evra), putuje se sat vremena. Bus košta oko 500 dinara u jednom smeru i ide oko sat i po vremena.

Ostavljam na stranu zaradu prosečnog Nemca nasuprot zarade prosečnog Srbina, ali kako da kažem, ko nema za brzi voz, ići će regionalnim ili busom, ko ima kola, ići će kolima, ko nema ništa, neće ići. Ni na Zapadu se ne voze svi brzim vozovima, bože sačuvaj.
 
Онда ће воз ићи празан. Просто таква је структура путника. Већином се људи гаде воза, или им је далеко и забачена станица, или им дуго путује. Ретки људи које сам наговорио да путују су били задовољни комфором који воз пружа, али им углавном ред вожње није одговарајући. Кад год причам да путујем возом људи ме гледају као будалу и питају што губим време толико кад је бус бржи?
 
Slažem se za ugled. Drug i ja smo isto imali problem da objasnimo jednoj valjevskoj frajli, koja se namučila busom do VA, da joj je isplativije da ide vozom. No, da li ti zaista misliš da otvaranje brze pruge BG-NS neće ići bez barem nekoliko meseci žestoke medijske kampanje - a ako ova vlast nešto ume, to je da koristi medije?
Što se tiče Prokopa: da, lokacija je loša, ali očekujem i nove linije GSP-a. Drugo, za očekivati je da će stajati na Novom Beogradu, gde je i BAS.
 
BIće sigurno medijska kampanja, ali opet ljudi gledaju u svoj džep, ako ih košta bus jeftinije 30-50% a stižu za pola sata više pre će ići busom. Ono što ja recimo cenim kod vozova je što možeš da prošetaš i što imaš WC što i nije toliko bitno na ovako kratkoj relaciji. Takođe, u vozu može da se otvori prozor usred ove pošasti pa makar psihološki se osećam sigurnije.
 
Regio vozovi su ranije koštali isto ili manje od buseva, a stizali, faktički, u isto vreme.
Ruku na srce, sa stare stanice, koja je bila pored BAS-a.
Ovde govorimo o brzom vozu (brzom za naše uslove), te razloga za poskupljenje i te kako ima. Druga je stvar što će dežurni politikanti krenuti sa "kAkO bUs jeVtiniJi oD vOzA, o tEmpoRa, o mOres!".
 
Možda otud izbor tih dabldeker vozova kako bi bili atraktivniji jer ih do sada nismo imali.
 
I kao da se prvi put uvodi brzi voz dod nas.
Sava ekspres i Matoš su bili solidno puni iako su bili drastično skuplji od busa.
Tada je bila redovna cena prve klase + doplata za poslovni + rezervacija.

Cena NS-BG za RE se zna. Dovoljno je naći istu trasu sad.
 
Poverenje u železnički saobraćaj je sa dobrim razlogom veoma malo. Takođe velika je atraktivnost i blabla cara gde nepoznati ljudi dele automobil na putu, puno ljudi koje tako znam za smešno male pare putuju do NS-a i nazad. Verujem da će država imati kampanju popularizacije ove trase ali ne verujem da će moći da se izbori sa drumskim saobraćajem to jest busom koji je kod nas uber alles.

Po meni bi ih kada krenu sa marketingom treba podseti na prugu do Pančeva koja ima 3 polaska dnevno.
 
Znaš šta, nije baš za poređenje, i karikiraću, ali ovde se prosečan stanovnik (ne govorim o dibidus sirotinji) do pre 3-4 godine palio na anonimne kineske Android telefone (pre ekspanzije Huawei-ja i Xiaomi-ja, koji sada dominiraju, a ipak su kudikamo kvalitetni), pre 10 godina je vladala retorika kako tržni centri nikada neće zameniti buvljak (pa su krcati, a za OTC se vodi diskusija da li ga zgasiti ili premestiti), a pre 15 godina je još vladala priča kako je "Jugo auto po meri Srbina", pa je i on počeo da se povlači sa srpskih ulica.

Ako linija bude ljudima zanimljiva i ako odnos cene i kvaliteta vožnje bude odgovarajući, brzi voz će svakako imati svoju publiku.
Da li je ovo politički projekat? Da, bez presedana. Ali, to ne znači ni da je loš, ni da je nepotreban.
 
Имали смо медијску помпу и за отварање Прокопа па опет није било ефекта. И имајмо на уму да су пре распада СФРЈ брзи возови били категорија превоза за послован свет. Да ли можемо данас да замислимо Матијевића да седа у воз и дође на НБГ да се састане са Мишковићем и обрнуто. Или да председник или неко из владе оду у НС возом?
 
Prokop je nedovršena stanica, otvaran je isključivo iz političkih razloga. I da. S obzirom na to da se GŽS sigurno neće vraćati, raduje me da je dobio investitora.
Da, mogu da zamislim da iz marketinških razloga članovi aktuelnog režima (o kome mislim sve najgore) idu vozom do NS-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828207#p828207:2u6x0dkr je napisao(la):
Pendolino » 03 Mar 2021 01:15 pm[/url]":2u6x0dkr]I kao da se prvi put uvodi brzi voz dod nas.
Sava ekspres i Matoš su bili solidno puni iako su bili drastično skuplji od busa.
Tada je bila redovna cena prve klase + doplata za poslovni + rezervacija.

Cena NS-BG za RE se zna. Dovoljno je naći istu trasu sad.
Пендолино, ти возови су били конкуренција ЈАТ-у...

Од Београда до Загреба је 400 км, док је линија до Новог Сада - регионална.
 
Čudi me da se niko od nadležnih ne oglašava da pojasni vođine reči,ako se već digla prašina oko cele priče,ili ni oni nisu sigurni šta je hteo da kaže ,a ne smeju da ga pitaju da ne ispradnu glupi pred njim. Znam da je Mona ponovio vođine reče bez daljeg detaljisanja da li je jedna smer ili je povratna.
 
Da se ne šalimo, i vođa je verovatno odvalio paušalno, bez mnogo razmišljanja.
 
To stoji,lepa,okrugla cifra za voz sa najlepšim pogledom na svetu :mrgreen:
 
Mislim da će KISS vozovi do NS postati zapravo ultrapopularni. I to ne toliko zbog očiglednih prednosti koje imaju u odnosu na bus, a u nekim spektima iu odnosu na auto, već će se stvoriti hajp. Postaće popularno ići vozom. Bar do NS. A potom će se hajp širiti.
Kao što jednom rekoh - džabe što imam taxi servis koji e za cenu vozne karte vozi od vrata moje kuće do vrata bilo koje kuće, firme, hotela u Budimpešti kad na putu do tamo iščašiš bubrege od krompirskog ogibljenja kombija. Voz omogućava i da se prošetam, pojedem, popijem, odem u toalet kad hoću a da se ne zaustavlja vozilo zbog mene, ne zadržava se previše na granici. Naadm se da ćemo najzad videti i porast putnika na međunarodnim linijama kad se obnove i međunarodne pruge i eđunarodni saobraćaj.
 
И ја се искрено надам да је председник лупио цифру као што је лупао и за време путовања, а да је министарчић само поновио речено без укључивања мозга. И надам се да ће се наћи неки новинар који ће направити озбиљнији интервију са неким стручним из Србија воза на ову тему.
 
Mislim da se potcenjuje činjenica da su i Srbi ljudi :lol:, a da svi ljudi vrlo brzo prelaze na bolje, ako su u mogućnosti.
Opet moram na digresije.
Recimo, do pre 5-6 godina, samo oni koji su radili/studirali u inostranstvu su koristili Mac laptopove, a iPhone je bio dostupan samo u nekoj šverc-varijanti. Gotovo da me fascinira koliko se u novije vreme raširila ta "Apple"-kultura i kod nas, sada primarno legalnim kanalima. Do te mere, da su Intesa i Raiffeisen već uveli plaćanje iWatch-om, a brojne radnje prihvataju i "Apple Pay".
Pogledajte samo šta se sve pojavilo u prethodne 2-3 godine: "Netflix", "Spotify", "Apple Store", brojni drugi servisi koje smo samo priželjkivali preko 10 godina.
Potražnja je samo jedan deo priče, nešto je i u ponudi. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828211#p828211:3tdlr79k je napisao(la):
vucko » 03 Mar 2021 01:22 pm[/url]":3tdlr79k]

Po meni bi ih kada krenu sa marketingom treba podseti na prugu do Pančeva koja ima 3 polaska dnevno.
Zbog čega se ovde konstantno spominju samo tri polaska ka Pančevu?
U toku dana ih je ukupno šest.
Već sam video u pet ili šest postova da se spominju samo tri polaska.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828286#p828286:2ou95gcw je napisao(la):
mvbg1 » Sre Mar 03, 2021 4:45 pm[/url]":2ou95gcw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828211#p828211:2ou95gcw je napisao(la):
vucko » 03 Mar 2021 01:22 pm[/url]":2ou95gcw]

Po meni bi ih kada krenu sa marketingom treba podseti na prugu do Pančeva koja ima 3 polaska dnevno.
Zbog čega se ovde konstantno spominju samo tri polaska ka Pančevu?
U toku dana ih je ukupno šest.
Već sam video u pet ili šest postova da se spominju samo tri polaska.
Tačno je da ima ukupno 6 dnevnih polazaka,ali oni staju samo na stanicama Pančevo Varoš i Pančevo Glavna,Strelište i Vojlovica nemaju vozove još od ukidanja Beovoza,a te 4 stanice obuhvataju skoro celo Pančevo. Mislim da je 6 polazaka dnevno nedovoljno za grad od 80.000 stanovnika,koji se nalazi tik uz prestonicu. Mi iz Užica isto imamo 6 polazaka dnevno za Beograd,a daleko smo 200km od njega,tome treba dodati da nas vozi EMV 413 i barski voz koji mogu primiti 3-4 puta više putnika od DM 711 koji trenutno imaju pančevci,a on se verovatno već napuni između Vršca i Pančeva. Prilično jadno stanje na tom delu železnice,ako se uzme u obzir da je Pančevo nekada imalo Beovozove od 5:00 ujutru do 00:00 noću na svakih sat vremena,tokom špica i češće,a tada nije bilo ni dvokolosečne pruge između PA i BG.
 
Moja greška, jeste 6 polazaka. Inače Pančevo po popisu ima 120.000 stanovnika.
 
Vrh