Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Aca najava je verovatno mislio na cenu povratne karte jer reče da je samo putarina do NS 400 i nešto dinara (480 je u oba pravca), a o gorivu i da ne govori...
 
Ako je ovo povratna karta onda je cena sasvim realna. Videćemo za koji rang će biti, jer ako je povratna onda je možda za RE a za IC će biti malo veća. Sve u svemu nadamo se da je ovo povratna karta.
Prokop je (prema gugl mapama) od Trga republike udaljen 23 minuta znači to je peske pa na trolu bez čekanja i bez gužve. Međutim dok se čovek orijentiše, dok dođe do gore sa koferima itd, dok sačeka prevoz, još ako su gužve u gradu to može da potraje. Ako se potrefiš sa 36 možda stignes malo brže sa presedanjem nekim. Svakako izuzetno loša povezanost trenutno, druga stvar Prokop je odbojnik za pešake, stanica je neugledna i prilazi su obeshrabrujući. Pešački prilazi moraju da budu sa svih strana uređeni kako bi ljudi tu krenuli da dolaze. Ja sam sa Mostara preko leta na 40 stepeni morao da vučem kofere uzbrdo pa nizbrdo jedno 10 minuta, nije baš prijatno iskustvo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827194#p827194:1f5bpava je napisao(la):
WLABmz » Суб Феб 27, 2021 7:43 pm[/url]":1f5bpava]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827164#p827164:1f5bpava je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Sub Feb 27, 2021 7:00 pm[/url]":1f5bpava]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827063#p827063:1f5bpava je napisao(la):
Max15 » Суб Феб 27, 2021 12:08 pm[/url]":1f5bpava]Gledao sam na tv kada je pricao o pruzi i to za Cortanovce je laz. Rekao je samo da je tu najlepsi deo u smislu pogleda na Dunav.
Smesno je koliko razni portali lupetaju.
А WLABmz једва дочекао... :laugh:

Novinaru koji je to preneo sam se i smejao. Ne može AV biti toliki AV koliko novinar može biti glup...

На основу твог писанија на ових скоро 600 страна не би човек помислио да си се смејао новинару :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827211#p827211:3eoyt07t je napisao(la):
Дошљак » Суб Феб 27, 2021 9:35 pm[/url]":3eoyt07t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827163#p827163:3eoyt07t je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Суб Феб 27, 2021 5:54 pm[/url]":3eoyt07t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826819#p826819:3eoyt07t je napisao(la):
Boki123 » Пет Феб 26, 2021 3:22 pm[/url]":3eoyt07t]Prokop će morati pod hitno da se povezuje sa gradom jer ljudi neće koristiti voz upravo iz razloga što će im biti potrebno dodatnih 30 minuta da dođu do centra (u idealnim uslovima). Šta je potrebno uraditi?
1) BG:voz vratiti na 15 minuta tokom špica-omogućuje se veza sa 3 stanice u užem centru grada, možda uvesti neku liniju i ka jugu da se povežu i ti delovi grada
2)Trolejbuse spustiti da idu dole
3)Završiti pristupne saobraćajnice i pustiti autobuse koji sad saobraćaju autobutem da staju i kod prokopa
4) Urbanizovati ceo deo oko prokopa novim poslovnim zgradama i tako stvoriti dodatne putnike i pešačke prilaze stanici
5)Najavljivana je mogućnost da se provuče tramvaj umesto metro dok se ne izgradi 3. linija, nisam siguran da li se od ovoga odustalo i koliko bi treablo vremena da se napravi

Молим те само ми објасни како од Прокопа до Центра треба 30 (тридесет) минута у идеалним условима? :notok:
Ако се чека 36 и преседа онда потраје толико.

Ко још чека 36 поред трола којима увече треба 7-8 минута до Студетског трга од станице Ортопедски завод?
 
NoLimit":2139bw4o je napisao(la):
Putnički i RE će ići 160 sa Flirt-om, a "ekspresni" će ići 200 sa Kiss-om. I ta razlika je samo između Bataje i Karlovaca, na ostatku trase voze istom brzinom. Vremenska razlika će biti samo nekoliko minuta.

Grešiš da će razlika biti samo nekoliko minuta. Pri brzini 120 km/h za svako stajanje se izgubi najmanje 2 minuta, 160 km/h najmanje 3 minuta, 200 km/h najmanje 4 minuta. Dodatno usporenje je to što u masi stanica peroni neće biti na prolaznim kolosecima, te se za stajanje u stanicama vozovi dodatno usporavaju zbog vožnje u skretanje. Za logično je pretpostaviti da će RE vozovi stajati Novi Beograd, Zemun, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci, Petrovaradin, što sugeriše 20-25 minuta sporije vozno vreme za RE u odnosu na IC. Putnički neće postojati na toj relaciji.

MaRtInsrbija1993":2139bw4o je napisao(la):
На основу твог писанија на ових скоро 600 страна не би човек помислио да си се смејао новинару

Smejao sam se onom ko je ili izgovorio ili preneo takvu nebulozu, bio on AV ili novinar. Zaista je sve jedno, pošto i jednom i drugom fali neka daska u glavi...A to što ti ili bilo ko drugi pomišlja o meni na forumu, zabole me.
 
Vučić me je razočarao,stalno sam mislio kako ćeljudi konačno masovno preći na voz,zbog brzine putovanja,ali ovo jedino može biti bahatost,znaju da ljudi žele što brže da putuju između najvećih gradova u zemlji,i on izvali cenu karte od hiljadu dinara,ovaj projekat modernizacije pruge očito ima cilj da razvija drumski saobraćaj.
 
Da li duzina putovanja od 30minuta ukljucuje stajanje na stanice izmedju BG-NS ili ne?
Mozda je plan da express linija bude 1000 dinara a obicna koja staje na svaku stanicu jeftinija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827282#p827282:zym4t6ez je napisao(la):
Max15 » Ned Feb 28, 2021 10:50 am[/url]":zym4t6ez]Da li duzina putovanja od 30minuta ukljucuje stajanje na stanice izmedju BG-NS ili ne?

40 minuta minimum! 30 minuta je nemoguće pri tim brzinama po zakonima fizike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827273#p827273:2m16fcvz je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Нед Феб 28, 2021 8:54 am[/url]":2m16fcvz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827211#p827211:2m16fcvz je napisao(la):
Дошљак » Суб Феб 27, 2021 9:35 pm[/url]":2m16fcvz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827163#p827163:2m16fcvz je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Суб Феб 27, 2021 5:54 pm[/url]":2m16fcvz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826819#p826819:2m16fcvz je napisao(la):
Boki123 » Пет Феб 26, 2021 3:22 pm[/url]":2m16fcvz]Prokop će morati pod hitno da se povezuje sa gradom jer ljudi neće koristiti voz upravo iz razloga što će im biti potrebno dodatnih 30 minuta da dođu do centra (u idealnim uslovima). Šta je potrebno uraditi?
1) BG:voz vratiti na 15 minuta tokom špica-omogućuje se veza sa 3 stanice u užem centru grada, možda uvesti neku liniju i ka jugu da se povežu i ti delovi grada
2)Trolejbuse spustiti da idu dole
3)Završiti pristupne saobraćajnice i pustiti autobuse koji sad saobraćaju autobutem da staju i kod prokopa
4) Urbanizovati ceo deo oko prokopa novim poslovnim zgradama i tako stvoriti dodatne putnike i pešačke prilaze stanici
5)Najavljivana je mogućnost da se provuče tramvaj umesto metro dok se ne izgradi 3. linija, nisam siguran da li se od ovoga odustalo i koliko bi treablo vremena da se napravi

Молим те само ми објасни како од Прокопа до Центра треба 30 (тридесет) минута у идеалним условима? :notok:
Ако се чека 36 и преседа онда потраје толико.

Ко још чека 36 поред трола којима увече треба 7-8 минута до Студетског трга од станице Ортопедски завод?
Многи путници који долазе из унутрашњости нису упознати са јавним превозом у околини Прокопа. А и трола такође уме да се чека некад дуже као и да буде препуна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827276#p827276:3er9to4r je napisao(la):
WLABmz » Sun Feb 28, 2021 9:17 am[/url]":3er9to4r]
NoLimit":3er9to4r je napisao(la):
Putnički i RE će ići 160 sa Flirt-om, a "ekspresni" će ići 200 sa Kiss-om. I ta razlika je samo između Bataje i Karlovaca, na ostatku trase voze istom brzinom. Vremenska razlika će biti samo nekoliko minuta.

Grešiš da će razlika biti samo nekoliko minuta. Pri brzini 120 km/h za svako stajanje se izgubi najmanje 2 minuta, 160 km/h najmanje 3 minuta, 200 km/h najmanje 4 minuta. Dodatno usporenje je to što u masi stanica peroni neće biti na prolaznim kolosecima, te se za stajanje u stanicama vozovi dodatno usporavaju zbog vožnje u skretanje. Za logično je pretpostaviti da će RE vozovi stajati Novi Beograd, Zemun, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci, Petrovaradin, što sugeriše 20-25 minuta sporije vozno vreme za RE u odnosu na IC. Putnički neće postojati na toj relaciji.

U pravu si. Zaračunao sam samo po 2 minuta između Bataje i Karlovaca, odnosno do 10 ukupno, jer sam tu deonicu spominjao, ostale sam zaboravio da uzmem u obzir.

Nedostatak putničkih se nadam da će nadomestiti dobrim kombinovanjem sa BG vozom u Batajnici. Ranije je dosta ljudi izlazilo u špicu npr. na Tošinom Bunaru odnosno imali su direktnu vezu do posla iz npr. Inđije. To smanjuje opterećenje u BG vozu i nudi brže i lakše putovanje. Može i bez toga ako mora, ali mora biti fino namešteno da bi imalo smisla.
 
_20210228_165851.JPG

Топчидер.
 
Ја мислим да ће регионални воз правити паузу у Чортановцима да би се оправдала разлика у цени:) Такође, сматрам да је раздаљина мала и да путнички БГ-НС треба да постоје - у перспективи, сваки други БГ:воз треба да иде до Инђије, сваки четврти до НС (једног дана и до Врбаса).

И, људи, ви се још уздате у постојеће линије трола у Прокопу... Ајде што до њих мора да се планинари - видим, ентузијасти сте - али, шта се дешава ако би половина искрцаног воза хтела да уђе у тролу која већ пуна долази са Бањице? Кад би се превезли до центра?

Схватите, људи, тако се не планира и не организује саобраћај. Постоји добар разлог зашто је испрад старе станице био саобраћајни трг, на значајном месту у граду, зашто је тако, практично, испред сваке станице у свету.

За овакву специфичну ситуацију, неопходно је да најмање две линије терминирају на Прокопу: једна би возила ка центру и даље ка дунавској обали (обавезно зглобним возилима), друга ка деловима града који гравитирају Прокопу (Вождовац - Медак). И опет није довољно - ни изблиза - али је минимум да икакав квалитет путницима може да се понуди.
 
Тако је Панто.
Обзиром да су осакатили добар део линија, ето возила који могу да постану нове линије.
 
O pa ja nisam u toku. :D Da prokomentarišem.

Render (414/418?) KISS-a je ustvari fotošop Westbahn-ove serije KISS-a II iz 2015 (10 komada sa starom maskom KISS I, ekvivalent FLIRT-a II). Westbahn je izvršio vizuelnu unifikaciju pri smeni generacija modela. Jedina razlika je bila zašrafljen vetrobran radi lakšeg održavanja. Prodati su DB Fernverkeru (dugolinijski, uključujući i DB Intersiti). Ostale starije, duže, šestočlane čeka prodaja istoj kompaniji. Stara serija KISS I imala je dvokrilna vrata koja su naknadno zamenjena jednokrilnim, dok je druga KISS II s KISS I maskom fabrički imala jednokrilna, kao i svaki drugi KISS II 200.

Pošto se KISS II 200 proizvodi u dve varijante - sa standardnom i strimlajn maskom, pri čemu je standardna druge generacije ne bi trebalo brinuti o starom modelu. Uostalom tako je bilo i uoči nabavke FLIRT-ova. Jedino je eurowhite kolor šema bila lepša. Kod dabldekera zbog velike površine oplate postaje još primetniji taman ton crvene i plave. DB Intercity je u pravu što IC brendira drugačije od DB Regio R i RE vozova upotrebom eurowhite šeme.

KISS 200 je u svakom slučaju sjajno rešenje za pruge maksimalne brzine do 200km/h, pri čemu je dabldeker koncept pravi novitet za nas.

Što se cene karte tiče da li određeno skraćenje dužine putovanja opravdava skok cene druge klase baš za preko 200% (sa 300 i kusur na 1000rsd)?

Šinkansen, ako je uopšte za poređenje:
Shin Osaka-Kyoto, L=39,1km, 13min, srednja brzina 180km/h, cena karte uz doplatu za nerezervisano sedište 870¥ / $8,16 / 6,78€ / 796,44rsd: http://www.hyperdia.com/en/cgi/en/searc ... m_target=7

Kyoto-Maibara, L=68,1km, 19min, srednja brzina 215km/h, 990¥ / $9,29 / 7,71€ / 906,36rsd: http://www.hyperdia.com/en/cgi/en/searc ... m_target=7

Nova trasa Novi Beograd-Novi Sad je nešto kraća od stare, L=72km pa ajd da kažem pošto bi šinkansen imao manje radijuse, odnosno još kraću trasu za 2km (70km bez laganih vožnji po mešovitoj pruzi u urbanim sredinama i preko mostova) da bi pri srednjoj brzini od 221km/h prelazio razdaljinu između dva grada za 19 minuta po ceni od 1050¥ / $9,85 / 8,18€ / 961rsd. Vučića treba pitati kako može taj evropski brži voz (ne brzi) na mešovitoj pruzi biti skuplji od japanskog?

Da vidimo koliko je ustvari u ovoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu skup prevoz. PPP Japana po glavi stanovnika 2019. iznosio je $40246,88 ili $3353,90 mesečno. Sa druge strane PPP Srbije je iste godine bio $7411,84 ili $617,65 mesečno. Dakle u Japanu bi karta za Šinkansen (koji je brži od ovoga, ima posebne koloseke) na relaciji Novi Beograd-Novi Sad (i to non stop) predstavljala 0,29% mesečnog prihoda. Zamislite kad bi šinkansen koštao $1,79 ili 175rsd u Srbiji, pa sad vidite koliko je i običan regio ovde skuplji ako košta 400rsd. U Srbiji je japanska tarifa 1,59% prihoda. Pošto smo računali u dolarima, a 1000rsd iznosi $10,25, onda najavljena cena karte zapravo iznosi 1,65% mesečnog prihoda za prevoz na mešovitoj pruzi pri daleko manjoj srednjoj brzini, još više od cene u Japanu, i to sa sve doplatom za sedšita. Bilo je priče da imamo najskupji gradski prevoz. Istina, nije samo gradski.

Dakle, pošto imamo visoke troškove eksploatacije, a slabu kupovnu moć, logično je da država u značajnoj meri više dotira tu deonicu, kako bi cena karte bila daleko ispod tržišne, a u skladu sa mogućnostima potencijanih korisnika.

Mislim da bi dabldekeri na skraćenim obrtima (u špicu u sinhronu 4+4) trebalo da saobraćaju na sat vremena od 06:00 do 21:00, pritom da obavljaju low cost polaske. Ukoliko nisu u stanju da obore cenu na razuman nivo džabe se trude (ustvari jasno je da se sve vrti oko politike, a ne potreba i mogućnosti građana). U ponudi treba da bude nabavka karata za više povratnih vožnji (recimo mesečna sa ograničenim brojem vožnji) na automatima pri čemu garniture ne bi trebalo da imaju prvu klasu. Najavljivana je nabavka 19 garnitura, pretpostavljam da će sve biti u istoj konfiguraciji.

Što se pristupačnosti glavne stanice tiče treba voditi računa na ose i kapacitet. Potrebno je ukrstiti nekoliko zglobnih prolaznih linija radi uspostavljanja veze sa svim delovima grada, što obavezuje i gradnju veze Gučevske sa Deligradskom. U tom slučaju bi 43 mogla biti sprovedena trasom 33/48 skroz do Julinog Brda ili Čukaričke Padine Poeškom. I bez toga Novi Beograd s Miljakovcem može biti spojen linijom 93 (u zoni prokopa kao stara 94, samo uz svraćanje do Prokopa). 46, obzirom na to da više ne saobraća do železničke stanice logično je da obuhvati Prokop. 55 bi kao preostala prečica trebalo da bude zglobna. Ima tu još pravaca, recimo fale Zemun i Konjarnik. Jasno je da trpanje autobusa ne vodi nigde, da je najlogičnije glavnu stanicu sa svim delovima grada povezati metroom, uz najviše jedno presedanje bez kruženja. Iovako nema dovoljno zglobnih autobusa ni za glavne koridore, kamoli za prevoz do stanice izgrađene mimo svih opterećenih pravaca. Njih bi bilo racionalnije iskoristiti kao fidere, odnosno transverzalne brze veze između metro linija.
 
Nisam siguran da li si pogrešio ti ili sam ja loše pročitao. Naime, kupuju se 3 (tri) četvorodelne garniture KISS 200 za brzine od 200km/h. Predviđena je druga nabavka za koju je prošle godine raspisan tender, ali je korona sve to odložila na neodređeno, to je 18 četvorodelnih EMV za 160 km/h (znači FLIRT-ovi) za 100 miliona evra.
Što se cene karte tiče, ja se iskreno nadam da je ovo povratna karta (znači da je karta u jednom smeru 600 dinara) što je sasvim realno, Ili druga opcija da je ovo za IC (znači skuplja tarifa), a da će RE biti jeftiniji. Živi bili pa videli.
Voleo bih kad bi se počela praviti mreža linija, dakle da nemamo samo BG-NS nego da recimo putnici iz Užica ili Valjeva imaju par direktnih polazaka do NS ili da im se omogući lako presedanje.
Povezanost stanica je ključna jer se vreme putovanja računa od vrata do vrata a ne od stanice do stanice, dakle ako je nekome brže da ide kolima nego da ide brzim vozom 30 minuta pa da se cima još 45 minuta do destinacije, onda će on i ići kolima i tako se gube mnogi putnici
 
Više ovako, samo je pitanje kakva će biti prednja maska: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7gxhufYByEo[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827890#p827890:3j3yz31r je napisao(la):
mvbg1 » 02 Mar 2021 02:00 pm[/url]":3j3yz31r]Onako. Prosečan video na prosečnom insta profilu sasvim prosečne osobe.
Ali vidi se napredak na ruskoj deonici.
https://www.instagram.com/tv/CL47vCpJtav
Novi level uvlačenja,ovo se već može računati kao etalon,1 toma,5 toma,zavisi od stepena uspeha uvlačenja u ......
Znači das nema prvorođenog bi bi živeli u pećini i jeli sirovo meso jer verovatno ne bi znali ni za vatru.
Sledeći nivo će biti novi kalendar koji će se računati od početka njegove vladavine( BAV -pre i AAV-posle)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827856#p827856:3q66ya4p je napisao(la):
WLABmz » 02 Mar 2021 12:38 pm[/url]":3q66ya4p]Više ovako, samo je pitanje kakva će biti prednja maska: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7gxhufYByEo[/youtube]
Ledersitze.....hmmm...malo sam skeptičan po tom pitanju :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827899#p827899:1shs5g7h je napisao(la):
Bonvivan » 02 Mar 2021 02:11 pm[/url]":1shs5g7h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827890#p827890:1shs5g7h je napisao(la):
mvbg1 » 02 Mar 2021 02:00 pm[/url]":1shs5g7h]Onako. Prosečan video na prosečnom insta profilu sasvim prosečne osobe.
Ali vidi se napredak na ruskoj deonici.
https://www.instagram.com/tv/CL47vCpJtav
Novi level uvlačenja,ovo se već može računati kao etalon,1 toma,5 toma,zavisi od stepena uspeha uvlačenja u ......
Znači das nema prvorođenog bi bi živeli u pećini i jeli sirovo meso jer verovatno ne bi znali ni za vatru.
Sledeći nivo će biti novi kalendar koji će se računati od početka njegove vladavine( BAV -pre i AAV-posle)
Nadam se da si mislio na Monu. :wink:
 
ICE će bit 1000 Dinara. I to jedan pravac. Nema smisla da je jeftinije. To će biti linina do Budimpešte i poanta je da se demotiviše ljude da ga koriste, osim ako ne plate.

Cena od 0.1 EUR po km je sasvim ok. I dalje je to ok cijena na brzi voz na međunarodnoj liniji
 
Da, mnogo je veća poenta da vozovi idu prazni i da ne mogu ni održavanje istih da pokriju od karata, a da ne pričamo o otplati kredita za njih, a kamoli pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=828015#p828015:128eg6wr je napisao(la):
Igormartin » 02 Mar 2021 08:14 pm[/url]":128eg6wr]poanta je da se demotiviše ljude da ga koriste...
Pa, to je to.
 
Vrh