Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Od danas...

Slomljen polubranik, ako neko zna gde treba da se prijavi neka prijavi, slobodno uzmite sliku..

C3enQAw.jpg


ka Bataji, tu sa leve strane ima brdo tucanika, stalno ga dovoze, vece je i od onog na Plavim Horizontima kod crkve

9UKYAEd.jpg


i pogled ka gradu

yvWc5kY.jpg
 
Crvenom bojom označio sam šta se trenutno radi u TPS Zemun. Ovo je prva faza u kojoj
Energoprojekt priprema teren za polaganje koloseka ali ujedno radi i na izgradnji hala.
U toku sledeće nedelje trebalo bi da stignu i pragovi (betonski) dok su šine za koloseke
već pristigle. Ova faza radova, kako kažu iz Colas Rail, trebalo bi da bude gotova do
kraja septembra ove godine.

iz projekta.jpg

1 tps.jpg

1a tps.jpg

2. tps.jpg

3 tps.jpg

4. tps.jpg

Pogledajte prilog 1
7 tps.jpg
 
Jedno laičko pitanje, kako se u ovu priču o zastarevanju uklapa američki model (da ga tako nazovem) gde se lokomotovia posle XX godina očerupa do konstrukcije i onda na nju montiraju moderni sklopovi (vučni motori, dizel motori, elektronika itd..) i vraća u upotrebu na još XY godina?
 
@hiavata

Uklapa se činjenicom da Amerikanci imaju ekonomski najefikasnije železnice i da je njihovim teretnim kompanijama, visokokonkurentnim na tržištu, izuzetno stalo do svakog dolara. Verovatno su tako i izračunali da je dizel motor prekratkog radnog veka da bi se zbog njega otpisala čitava lokomotiva.

Imamo takve razumne primere i na putničkim železnicama, npr. u delu bivšeg SSSR-a su stare mađarske dizelmotorne vozove potpuno rekonstruisati u savremene garniture (Srbija je stare mađarske dizelmotorne vozove, naravno, isekla - jbg, bio loš motor, a verovatno nisu znali da na svetu postoji prilično razvijena proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem).
 
Re-motorizacija lokomotiva je izvodljiva SAMO u slucaju nabavke originalnog ili , u najmanju ruku , slicnog motora iste snage i namene.
USA kompanije imaju dominantnog proizvodjaca -EMD GM, tako da su standardizovani (dizel-elektricni) ,te pije vodu.
U Evropi je drugacija prica.
Postoje dizel-elektricne, dizel-hidraulicne, dizel-mehanicke ...raznih proizvodjaca, drugacijijih performansi i dimenzija.
Teoretski se moze sve to remotorizovati , ali bi cena bila kao nova lokomotiva,.
Ni na automobilu ne mozes u auto X ubaciti motor firme Y,tek tako, a kamo li kod grdosija od 100 i kusur tona i snage do 6000 KW :lol:

Kod nas je najveca imobilizacija lokomotiva bila u "ratnim " godinama i pod sankcijama, kada nismo ni mogli kupovati delove za remont.

Madjarske lokokomotive (641) su imale atipican motor "Jensadrick" (Denmark),daaavno ugaseno, za koje nigde nema delova, a kamo li nov motor. :?
Usput, mnogi zaboravljaju da je i proizvodjac te lokomotive , GANZ-mavag Budapest, takodje nestao slomom istocnog bloka.
Za 661 (model 1957-8) se motor u EMD-u ne proizvodi vec 30 god. Nisu u obavezi vise ni delove da prave. STA CEMO SAD ?
Popravlja se sto moze dok NE PUKNE BLOK MOTORA... Imate li vi ideju sta onda ?
Lok.665 je ALCO proizvod-firma bankrotirala krajem 80-ih..
Bilo je ideja da fabrika IMR krene u izradu zamenskog motora za madjaricu, ali se odustalo zbog cene i nenabavljivosti opreme.
Kasnije se "elita" pobrinula da nestane , ne samo taj projekat, vec i celi IMR skupa sa slicnim proizvodjacima (Famos, FAP...)
Kompletan metalusko-masinski kompleks ove zemlje je nestao.
...................................
Gomile lokomotiva u svetu se izbacuju iz upotrebe zbog neisplativosti daljneg odrzavanja, i daju se na kasaciju-secenje.
Ovo sto pomenu neko da u USA ogole lokomotivu pa je ponovo srede sa novim motorom i delovima-TO SE RADI SAMO JEDANPUT
i to nakon odredjenog broja mil. kilometara (milja)..... U proseku nakon 10-15 godina rada. :!:
Nakon te GENERALNE revizije,Vozice jos toliko- i gotovo ! Uostalom, nadjite prosecnu starost aktivnih lokomotiva na magistralama u USA ...
Sporedne pruge , fabricke i lokalne su druga prica.

Da li vozite automobile starosti preko 10-15 godina , i zasto ne ?
 
Pa i naše glavne dizelke su GM. Verovatno je trebalo kupiti rezervne motore dok su ih još proizvodili, konzervirati i čekati trenutak za obnovu. Ali, slažem se da je to previše za nas. Možda se, uz modifikacije, može ugraditi i drugi motor. Da li je razmatrano?

Koliko znam, pomenuti Ganz-ovi su obnovljeni sa Volvo motorima. Vozovi više ni ne liče na sebe. Jedan nov DMV poprilično košta i zato može postojati računica. Iz sličnih razloga mnogi svetski gradovi obnavljaju stare tramvaje.

Mnogi u Srbiji voze kola starija od 15 godina, ali to nema veze. Neuporedivi su automobili i železnička sredstava, ipak, i mnogi proizvođači automobila preuzimaju motore od drugih, pogotovu u današnje vreme. U fabrici ugraditi Renoov motor u Mercedesa nije nikakav problem i radi se. U servisu ne bi bilo isplativo, za jedan primerak. Ali, retko ko bi i razmišljao da obnovi jednu lokomotivu. Ako bi se obnavljala čitava serija, to se onda verovatno isplati.
 
Сад се види да је главна грешка што није било редовног обнављања возног парка. Време је учинило своје. Такође сматрам грешком што МИН није развио неке маневарке па сад исте набављамо махом из Чешке. Верујем да су МИН и Гоша могли да направе и ДМВ са увозним моторима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729639#p729639:186pyofw je napisao(la):
Дошљак » Pon Apr 20, 2020 2:02 pm[/url]":186pyofw]Сад се види да је главна грешка што није било редовног обнављања возног парка. Време је учинило своје. Такође сматрам грешком што МИН није развио неке маневарке па сад исте набављамо махом из Чешке. Верујем да су МИН и Гоша могли да направе и ДМВ са увозним моторима.
Dosljak, nije to bila nicija greska ,a jos manje nesposobnost kadra.. Jednostavno se istek amortizacionog ciklusa dogodio u vreme raspada YU.
Tokom ratova je drzava BANKROTIRALA , tako da ni novaca nije bilo za nesto ozbiljno. Krpilo se sve sto je moglo dok je moglo.

Na sve ovo dodaj i greske iz titovih decenija, u politickim nabavkama, ne bas kvalitetnih lokomotiva-iz "bratskih" soc. drzava..

Automobile starosti 10-15 godina sam pomenuo kao primer i pandan (ne) isplativosti daljneg odrzavanja u voznom stanju....

Problem sa udavljenim remonterima ce se uskoro obnoviti. Voze nove garniture, samo sta cemo kad pocnu jaci kvarovi..?
Majstora je sve manje, nece ljudi da rade za smesne plate u olupanim radionicama ...A niko nece da radi taj posao. Svi bi za tastature :laugh:

Jedna od ponuda na tenderu nabavki garnitura za ozivljavanje putnickog saobracaja je i ova kineska garnitura....
Sasvim dobra i osetno jeftinija od proizvoda zapadnih firmi. Foto je iz S.Makedonije gde su u upotrebi vec 3 godine. Oni se ne zale !
Воз-370x235.jpg
 
И даље дебело се касни са набавком нових дизел локомотива.
 
A koliko bitnih pravaca u srb treba staviti pod zicu da se smanji potreba za dizelkama ...
Da li se doslo da racunice koliko nama treba emv i dmv garnitura i vagona uz povecanje obima saobaracaja nakon remonta pruga ...
Pa puga bg pa se uradi voza nema nego divlji kombiji i atp kolo vode
Da li se broj polazaka iz vrsca buseva smanjio od uvodjenja voza
Da li je potrebno jos polazaka uparivanje garnitura...
Sto se tice obnove dizel lokomotiva manevarki jel napravljena kakva analiza koliko tipova kojih modela imamo po magacinima ...
Da li je za ove nove trobojke sto su dosle i one nove sto voze obezbedjeno redovno odrzavanje i u kojoj radionici...
 
За почетак би ваљало електрификовати Ниш-Димитровград, Панчево-Вршац, Рума-Зворник и Краљево-Лапово.
 
Zar nis dimitrovgrad nije trebao bit iz nekog ceskog kredita vuklo se to po novinama samo sto nije ...
 
Мени се чини да је та прича већ више од 10 година у најави. И ето опет ништа. За почетак само електрификоцање побројаног би смањило доста потребу за дизелкама и олакшало у многоме и путнички и теретни саобраћај како локално тако и међународно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729656#p729656:2sk0wo34 je napisao(la):
Sam-2 » 20 Apr 2020, 15:26[/url]":2sk0wo34]
Jedna od ponuda na tenderu nabavki garnitura za ozivljavanje putnickog saobracaja je i ova kineska garnitura....
Sasvim dobra i osetno jeftinija od proizvoda zapadnih firmi. Foto je iz S.Makedonije gde su u upotrebi vec 3 godine. Oni se ne zale !

file.php

Bilo bi lepo da smo mi ovakve nabavili umesto onih ruskih. Niskopodne, lak ulazak i izlazak svih putnika, savremene, lepe. Uz to kinezi vec odavno prave sinska vozila po lincenzi proizbodjaca sa zapada, tako da su i tehnologiju usvojili.
 
Bolje su od ovih naših ruskih ali opet imaju tu azijatsku facu koja i nije baš najprijatnija za oko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729905#p729905:3r0h77ei je napisao(la):
dex87 » Uto Apr 21, 2020 11:40 am[/url]":3r0h77ei]https://twitter.com/Pirotian/status/1252535659232923651?s=20

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
Kakvo je stvarno stanje, za koliko ce biti ta pruga BG-NS i koje ce to vreme biti? Interesuje me bas ali temu pratim relativno kratak period, nisam od pocetka tu.
 
Druze to su politicke izjave , to nema veze sa mozgom.

To sam ostavio da se malo nasmejemo. :sesir:
 
Реално, ако се настави овим темпом, најраније до 2022. пуштају БГ-НС и то због дела БГ-Инђија.
 
Ja znam da to nema veze sa mozgom, zato sam i pitao koje je stvarno stanje a ne zamišljeno u glavi AV... :sesir:
 
Да ли скорашњи темпо радова иде у прилог тој најави госпође министарке?
 
Pre neki mesec su najavili da je uradjeno 53% od ukupnih radova tako da bi rekao da trenutno nema kašnjenja, bar sto se tiče ruske deonice.
 
Vrh