Re-motorizacija lokomotiva je izvodljiva SAMO u slucaju nabavke originalnog ili , u najmanju ruku , slicnog motora iste snage i namene.
USA kompanije imaju dominantnog proizvodjaca -EMD GM, tako da su standardizovani (dizel-elektricni) ,te pije vodu.
U Evropi je drugacija prica.
Postoje dizel-elektricne, dizel-hidraulicne, dizel-mehanicke ...raznih proizvodjaca, drugacijijih performansi i dimenzija.
Teoretski se moze sve to remotorizovati , ali bi cena bila kao nova lokomotiva,.
Ni na automobilu ne mozes u auto X ubaciti motor firme Y,tek tako, a kamo li kod grdosija od 100 i kusur tona i snage do 6000 KW :lol:
Kod nas je najveca imobilizacija lokomotiva bila u "ratnim " godinama i pod sankcijama, kada nismo ni mogli kupovati delove za remont.
Madjarske lokokomotive (641) su imale atipican motor "Jensadrick" (Denmark),daaavno ugaseno, za koje nigde nema delova, a kamo li nov motor. :?
Usput, mnogi zaboravljaju da je i proizvodjac te lokomotive , GANZ-mavag Budapest, takodje nestao slomom istocnog bloka.
Za 661 (model 1957-8) se motor u EMD-u ne proizvodi vec 30 god. Nisu u obavezi vise ni delove da prave. STA CEMO SAD ?
Popravlja se sto moze dok NE PUKNE BLOK MOTORA... Imate li vi ideju sta onda ?
Lok.665 je ALCO proizvod-firma bankrotirala krajem 80-ih..
Bilo je ideja da fabrika IMR krene u izradu zamenskog motora za madjaricu, ali se odustalo zbog cene i nenabavljivosti opreme.
Kasnije se "elita" pobrinula da nestane , ne samo taj projekat, vec i celi IMR skupa sa slicnim proizvodjacima (Famos, FAP...)
Kompletan metalusko-masinski kompleks ove zemlje je nestao.
...................................
Gomile lokomotiva u svetu se izbacuju iz upotrebe zbog neisplativosti daljneg odrzavanja, i daju se na kasaciju-secenje.
Ovo sto pomenu neko da u USA ogole lokomotivu pa je ponovo srede sa novim motorom i delovima-TO SE RADI SAMO JEDANPUT
i to nakon odredjenog broja mil. kilometara (milja)..... U proseku nakon 10-15 godina rada. :!:
Nakon te GENERALNE revizije,Vozice jos toliko- i gotovo ! Uostalom, nadjite prosecnu starost aktivnih lokomotiva na magistralama u USA ...
Sporedne pruge , fabricke i lokalne su druga prica.
Da li vozite automobile starosti preko 10-15 godina , i zasto ne ?