Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ма, није то баш тачно. Ка Новом Саду је до обнове пруге воз имао све више и више путника, дошло се на крају до мање-више поласка на сваки сат и било је одлично попуњено, што се сада дешава са возовима за Ваљево и Ужице. Радим са младом Ужичанком, која је прошле године први пут у животу путовала возом у завичај, и сад путује сваки пут. И у возу се петком - стоји до Ваљева. Гужва је као у градском аутобусу.

Железница нам одавно не личи ни на шта и логично је да има лош имиџ. Ако игде, у Србији би било чудо да се људи кезе од среће кад им се спомене воз, међутим, чим се појави као иоле нормална опција, одмах привуче добар део путника, што се временом стално повећава. Људи су ипак до неке мере рационална бића.

А сад замислите да је Србија воз нормална компанија, да има макар најосновнији маркетинг: "Раковица-Ваљево 1 сат 5 минута, повратна карта већ од ... дин."
 
Taj воз из Новог Сада је био уистину пун, ми смо стајали на ходнику пошто су сви купеи били пуни. Али је реакција мог друштва била да би било боље да смо узели аутобус. Људи су слабо упознати са стањем на железници, и даље имају негативно мишљење о њој. Кад сам последњи пут путовао за Шабац аутобусом, причао сам путници која је седела поред мене и путовала за Лозницу да ће ускоро пустит воз Београд-Рума-Шабац-Лозница, на шта ми је она рекла ко је луд да путује возом кад се креће као пуж. Слично и мене критикује породица што се увек када сам у могућности одлулим да на релацији Шабац-Београд и обрнуто путујем возом "што се мучим два сата кад аутобус стигне за сат и по". Железница ће морати пуно да ради да би поправила углед у народу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714360#p714360:2g61zdnb je napisao(la):
Пантограф » 05 Мар 2020, 09:46[/url]":2g61zdnb]Ма, није то баш тачно. Ка Новом Саду је до обнове пруге воз имао све више и више путника, дошло се на крају до мање-више поласка на сваки сат и било је одлично попуњено, што се сада дешава са возовима за Ваљево и Ужице. Радим са младом Ужичанком, која је прошле године први пут у животу путовала возом у завичај, и сад путује сваки пут. И у возу се петком - стоји до Ваљева. Гужва је као у градском аутобусу.

нормалне фирме би увеле купловане возове у таквим ситуацијама. нека ме неко исправи, али мислим да 4 Флирта могу да се споје у једну композицију, а све станице од Прокопа до Ужица имају довољну дужину перона за тако нешто

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714360#p714360:2g61zdnb je napisao(la):
Пантограф » 05 Мар 2020, 09:46[/url]":2g61zdnb]А сад замислите да је Србија воз нормална компанија, да има макар најосновнији маркетинг: "Раковица-Ваљево 1 сат 5 минута, повратна карта већ од ... дин."

да је СВ нормална компанија, прво би имала нормалне редове вожње, а после све остало
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714390#p714390:39hi794n je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Mar 2020 10:56 am[/url]":39hi794n]
нормалне фирме би увеле купловане возове у таквим ситуацијама. нека ме неко исправи, али мислим да 4 Флирта могу да се споје у једну композицију, а све станице од Прокопа до Ужица имају довољну дужину перона за тако нешто
Tačnije tri flirta mogu da se spoje u sinhron. Na žalost od njihovog dolaska ni jednom se nije desilo da se tri spoje iz komercijalnih razloga.
Imao sam prilike da vozim u tom sastavu samo na probnim vožnjama i nikad više.
 
Dokle god red voznje prave ''menadzeri'' sa kupljenim diplomama, nece biti bolje. Pri tome se ne voze vozom. Red voznje se stima prema autobuskim prevoznicima koji mozda imaju tal sa nekim. :roll:
Vise puta je pokusavano na sremskoj pruzi pisati peticije u vezi reda voznje i ustimavanja polazaka vozova (u glavnom jutarnjih) iz Sida ka Beogradu... niko nista...
Drugi veliki problem je infra koja je u ocajnom stanju, signali ne rade, putni prelazi ne rade, brzine su male. Brzo se zivi i ljudi ocekuju brzinu, tacnost i pouzdanost koje na zeleznici na zalost nema i pitanje da li ce je biti.
Sve cemo videti kad se remont za Novi Sad i SId zavrsi, i to ce jako brzo.
Taj voz od Rume do Sabca i Zvornika ide redovno prazan dok vozilo 711 trosi nenormalnu kolicinu dizela. Ne znam ko je resen da u 2020-oj godini ide na blatnjavo stajaliste i ceka voz za koji nije siguran da li ce stici..
Cini mi se da je sve prepusteno slucaju pa neka ide kako ide. Mozda ce to neki putnicki privatni operater bolje da resi.,ne sumnjam. :sesir:
 
Дабоме да би приватни оператер радио боље. Хиљаду пута боље.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714390#p714390:1omym2bm je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Mar 2020 10:56 am[/url]":1omym2bm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714360#p714360:1omym2bm je napisao(la):
Пантограф » 05 Мар 2020, 09:46[/url]":1omym2bm]А сад замислите да је Србија воз нормална компанија, да има макар најосновнији маркетинг: "Раковица-Ваљево 1 сат 5 минута, повратна карта већ од ... дин."
да је СВ нормална компанија, прво би имала нормалне редове вожње, а после све остало
Заправо, нашао би се и пример фирме која опстаје са лошом услугом - ако има добар маркетинг. Билборд код Студентског града са посебним понудама за... студенте (охо-хо, каква инвентивност!), као и ефикасна кампања на Фејсбуку (бустује се са 5$ за неколико хиљада кликова, па тако неколико пута), коштају много мање од оправке воза нпр. А нешто би се после и зарадило за оправку...
 
dzaba... sve tri firme vodi jagnjeca brigada, niko nije na strani omladine i modernog drustva. Jos se radi po pravilnicima od pre cetrdeset godina. losa logistika, marketing i sta vec.. pogledajte kako se promovise zeleznica na zapadu i sve ce vam biti jasno. ovo ovde je jos uvek sivi srednji vek.
 
Е, то је то. Што је најгоре, пре 40+ година су и имали некакве кампање, рецимо за пословне возове (који су се борили за путнике са Јатом).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714406#p714406:1hl57odp je napisao(la):
mvbg1 » 05 Мар 2020, 11:31[/url]":1hl57odp]Tačnije tri flirta mogu da se spoje u sinhron. Na žalost od njihovog dolaska ni jednom se nije desilo da se tri spoje iz komercijalnih razloga.
Imao sam prilike da vozim u tom sastavu samo na probnim vožnjama i nikad više.

значи три. очито је да постоји комерцијални разлог за синхроно, викенд поласци до Ужица, види се по сликама, а и сведочењу људи да су возови пуни. могла би да буде и варијанта три до Пожеге, па се један откачи, и до Ужица настављају два а један до Краљева. гарантовано би било довољно путника да се сви попуне
 
Stanica Ljairšund na Gardermun liniji, Oslo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EMPa6PNnTcg[/youtube]

U pitanju je stanica za lokalne vozove (prigradske i regionalne) na jednokolosečnoj mešovitoj pruzi (stara Gardermun) paralelnoj sa dvokolosečnom novom (nova Gardermun). Nova paralelna trasa dopušta maksimalnu brzinu od 210km/h. Na njoj nema teretnog saobraćčaja jer nije mešovita pruga. Posle Leirsunda trase se delimično odvajaju da bi se spojile kod Ljindberga nakon čega ponovo prolaze paralelno do Kljufte posle koje se ponovo odvajaju za aerodrom (nova), odnosno pravo kroz Jeshajm, Nurdbi, Hauršeter i Dal (stara) da bi se na kraju spojile u Eidsvolu. Stara jednokolosečna mešovita pruga posle Eidsvola koja nastavlja dalje za Trondhajm zove se Dovre linija.

Na klipu se mogu videti vozovi klase 71 (Adtranz, sada Bombardier) i 74 (Stadler FLIRT 200) kako se kreću brzinom od 210, odnosno 200km/h. Brzina od 210km/h je odabrana da bi se od Osla do aerodroma stizalo za manje od 20 minuta. Flytoget saobraća na 10 minuta te s obzirom da pristaje u Ljilestramu zaista predstavlja pravi primer komuter železnice velike brzine. Od Oslo S do aerodroma ima 51,58km uz napomenu da je Ljilestram od centralne stanice udaljen 20,68km, odnosno od aerodroma 30,9km. Od Kljufte do Ljilestrama ima oko 16km, do Aerodroma oko 15, uz to postoji isključenje/uključenje s brze pruge do perona.

Po čemu se jedina brza pruga u Norveškoj razlikuje od pruge Beograd-Kelebija? Brza pruga nije mešovita, samo je dograđena uz postojeću mešovitu. Na taj način ne samo što je izbegnuto zatvaranje stare pruge (koja može biti rekonstruisana kasnije po potrebi) prilikom gradnje već i propuštanje brzih vozova s prioritetom na štetu svih ostalih - lokalnih prigradskih, regionalnih ili teretnih.

Btw. da se nadovežem na priču o kapacitetu, moram pomenuti da sam jednom stajao od Novog Beograda do Beške ne samo ja već pola putnika u samostalnom Flirtu. Trebalo je da zakače dva. Ne znam šta će s preostalim RVR-ima, da li razmišljaju o remontu ili otpisu ali novih 18 garnitura trebalo bi da omogući koliko-toliko povećanje kapaciteta, odnosno dostupnost bonus garnitura za sinhron. Ako se ne varam od 13 funkcionalnih RVR garnitura navodno 9 saobraća u sklopu BG:Voza, 4 u sklopu SrbijaVoza. I da ih sve zamene novim opet bi ostalo 5 za pojačanje.
 
U svim iole razvijenim evropskim zemljama petkom popodne iz "velikog grada" i nedeljom popodne i ponedeljkom ujutru ka "velikom gradu" se dodaju vagoni (ako je klasična garnitura) ili dupliraju EMV/DMV. Kod nas su to radili jedno vreme na relaciji Beograd - Vršac, ne znam da li sad to rade. Zašto to ne rade ka Užicu koja je ostala jedina svrsishodna linija iz Beograda pored Vršca? Zato što se kod nas red vožnje u 90% slučajeva kreira da bi bio što zgodniji obrt osoblja (mašinovođa i konduktera) i garnitura, a onih 10% ako se slučajno poklopi da odgovara putnicima. Tako je od 90-ih...Zato postoje nebulozni vozovi u sred noći od mesta domicila garniture do negde. Setite se BG-NS linije od pre remonta. Negde oko 4-5 ujutru je iz Beograda za Novi Sad išlo čak 3 voza u prostoru od jednog sata...
 
Ovo je malo OT ali postoji jasan razlog zašto je tako - ne samo u železnici. Postavljeni direktori mogu da naprave najbolju železnicu na svetu ili najgoru ikada u istoriji, ali da li će ostati na poziciji ili ne, to ne zavisi od uspeha ili neuspeha već od partije. U takvoj postavci oni nemaju baš nikakav motiv da se trude oko bilo čega.
 
Nego ljudi, što se ne radujete. Rekoše 19. marta se otvara levi kolosek brze pruge Beograd - Stara Pazova. Za samo 11 dana ići ćemo 200 kilometara na sat levim kolosekom do Stare Pazove... :lool: :lool: :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715295#p715295:3r547gv3 je napisao(la):
WLABmz » 08 Mar 2020 12:29 pm[/url]":3r547gv3]Nego ljudi, što se ne radujete. Rekoše 19. marta se otvara levi kolosek brze pruge Beograd - Stara Pazova. Za samo 11 dana ići ćemo 200 kilometara na sat levim kolosekom do Stare Pazove... :lool: :lool: :lool:
Plava kraljica teške retardacije.
 
eto.. inace kad ga otvore, otvaraju levi teretni od Batajnice do Stare Pazove koji se radi za 120kmh. Svakako zbog remonta na kolosecima pored, brzina nece biti veca od 50kmh. Pricaju da ce do 19og otvoriti samo Bgd Centar-Zemun :lool:
 
Pogledajte prilog 6

88346930_3072428309456524_5515038595645177856_n.jpg


88261616_3072428069456548_7359548189659103232_n.jpg


88237094_3072428126123209_2969305793045725184_n.jpg


88236505_3072427836123238_7164633747608829952_n.jpg


88183289_3072427962789892_6752729156808605696_n.jpg


88098000_3072428209456534_1582341182493556736_n.jpg


Преузето са фејсбук групе "Удружење љубитеља железнице"
 

Prilozi

  • 2020-03-08 20.18.35 www.facebook.com 4f87b7949c71.jpg
    2020-03-08 20.18.35 www.facebook.com 4f87b7949c71.jpg
    62,5 KB · Pregleda: 4.345
Lepa je šema farbanja ali se plašim da bela boja sa našim javašlukom oko pranja vozova bi dovela do toga da bi te garniture bile uvek štrokave.
 
tako je, belo i nase odrzavanje prosto
ne idu jedno sa drugim...

mada logo je topina...sve je tj bolje od one dve pilule


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712961#p712961:1cmac77i je napisao(la):
WLABmz » Sub Feb 29, 2020 11:41 am[/url]":1cmac77i]
WLABmz":1cmac77i je napisao(la):
Zaboravljate da u Srbiji i dalje postoje deonice na Koridoru 10 na kojima vozovi idu 30 km/h, a nisu u planu da se u skorijoj budućnosti remontuju.

I evo, jedna od tih deonica jutros:

https://www.rts.rs/page/stories/ci/story/134/hronika/3870684/resnik-cisterne-gorivo.html

Idemo ponovo, 10-ak dana kasnije, par kilometara dalje na Koridoru X, deonica za koju još ne postoji projekat rekonstrukcije dok se bacakaju sa 200 km/h...

https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2020&mm=03&dd=10&nav_category=16&nav_id=1664596

Kod Ripnja voz iskliznuo iz šina

Beograd -- Železnički saobraćaj na pruzi Beograd - Mladenovac privremeno je izmenjen, jer su jutros tri vagona iskliznula iz šina na ulazu u stanicu Ripanj tunel.
Izvor: Beta utorak, 10.03.2020. | 09:48
Podeli
Ilustracija: Deposit photos/Gudella
Ilustracija: Deposit photos/Gudella

Kakoje saopštilo preduzeće Srbija Kargo, povređenih u incidentu nije bilo, a na licu mesta je železnička komisija koja utvđuje okolnosti udesa, dodaje se u saopštenju.

Teretni voz broj 46869 saobraćao je iz Subotice za Makedoniju i imao je 21 vagon, a tri vagona koja su iskliznula iz šina natovarena su žitaricama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715753#p715753:18h3o4ej je napisao(la):
zexland » Pon Mar 09, 2020 3:27 pm[/url]":18h3o4ej]Ne znam da li sam kacio :)

Bela varijanta sa Gishkovim logotipom :)


file.php

Nisam video ovu varijantu ranije :gobb:
moram reći da sam polaskan :sesir:
 
Takav logo bi bio veliko osveženje za našu železnicu, međutim, u ovakom stanju u kakvom je naša železnica prioritet treba dati mnogo važnijim stvarima (stanjem voznih sredstava, infrastrukture...), a onda na kraju, kao šlag na tortu, mogao bi da dođe ovaj logotip.
Da li je inspiracija za logo bilo ovo? :D
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kowloon ... on_Railway
 
Video sam ovaj logo mnogo kasnije, nekako nam je u našem slučaju Ж bilo dovoljno samo po sebi da od njega krenemo kao ideje, i kada pogledaš ustvari smo samo rastavili slovo ž, zakosili srednju liniju i dobili strelice, što je i bio cilj. Opisali smo gde smo tražili inspiraciju (Britanske, Holandske, Švajcarske železnice), a na kraju mi je nekako našem najsličniji ovaj primer i RŽD :D
U krajnjem slučaju, lepo je moj profesor govorio: "I kada mislite da ste smislili nešto novo, neko u Kini je to već uradio pre vas."
 
Srbija na predposlednjem mestu u Evropi. Albanija najgora na svetu. Indigeni virus je zarazio sve zeleznice istoka od Slovenije do Moldavije. https://www.euronews.com/2020/02/19/a-world-of-train-where-in-europe-is-rail-travel-a-nightmare
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YYGJKkCnn8w[/youtube]
Ima i svetla u tunelu, Srbija u Travel and Turizm competitivness najbrze napreduje ne samo na Balkanu, negu u ukopnoj Evroazijskoj subregiji, barem do sada (prema citiranim podacima WEF).
 

Prilozi

  • wef serbia improved.JPG
    wef serbia improved.JPG
    70 KB · Pregleda: 2.670
  • serbia wef2.JPG
    serbia wef2.JPG
    69,4 KB · Pregleda: 2.647
  • Serbia wef1.JPG
    Serbia wef1.JPG
    13,6 KB · Pregleda: 2.653
Vrh