Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

нису готови пројекти за све станице. друго, радиће се и друге станице, не само ка Суботици. колико само има станичних објеката који су толико пропали да могу само да их сруше и изграде ново? ето им пример како би могли. чини ми се да је Земун сличан, само Земун треба да буде већи објекат, узевши у обзир значај те станице
 
Zemun dobija jeftinu karton stanicu, Nbg dobija jeftine nadstrešnice, Prokop nema staničnu zgradu. Ja bih rekao da ova rekonstrukcija i izgradnja brze pruge uopšte nema za cilj poboljšanje železničkog saobraćaja i kvaliteta usluge, već je jedna velika farsa i još jedna glupost koju ćemo plaćati decenijama. Ili treba nešto uraditi kako treba ili ne uraditi uopšte.
O političkoj šteti što se tiče našeg ugleda u Evropi bolje da ne govorimo. U ovoliko turbulentnim vremenima na globalnom nivou angažovati Kineze i Ruse da nam rade prugu ne doprinosi ni malo integrisanju Srbije u EU, ali je to druga tema...
 
Za to su krivi projektanti a ne država, Država je obezbedila pare preko kredita, a za izgled nadtresnica i stanica su krivi inženjeri i arhitekte iz CIP-a.
 
Kriv je onaj koji je odobrio i nije vratio na doradu u globalu sve ih boli ona stvar kako ce stanice izgledati na zalost jer se ti koji odlucuju nece voziti i koristiti
Bolje i smislenije su projektovane stanice 1884
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721207#p721207:3ixezajc je napisao(la):
spatiotecte » Pet Mar 27, 2020 3:02 pm[/url]":3ixezajc]Za to su krivi projektanti a ne država, Država je obezbedila pare preko kredita, a za izgled nadtresnica i stanica su krivi inženjeri i arhitekte iz CIP-a.
A ti realno misliš da država nema ruke i u procesu projektovanja pa ne poštuje se tu struka kao za vreme Tita što bi se reklo. :lol:
CIP projektuje to što im se "od gore" naredi. Možda bih se u tome složio da ti koji tamo rade ne bi ni onda znali da isprojektuju da imaju svu slobodu i političku i finansijsku.
 
Problem je sto su svi nasi dobri strucnjaci otisli na zapad, ko zna ko je projektovao ove stanice i nadstresnice, mozda neki student ili novajlija na praksi, mozda neki stariji inzenjer koji je pred penzijom i koji projektuje u stilu 1987, necemo nikad znati ali kadrovi u CIP-u ne valjaju i ti sto odobravaju projekte su zapravo ti isti kadrovi i rukovodstvo CIP-a

@Andrey
Vlada se ne razume u dizajn i arhitekturu, Vucic i Brnabicka nemaju pojima koliko je neka nastresnica ili stanica moderna ili staromodna.
Oni su samo tu da obezbede novac i da se pobrinu da radovi (ne) teku prema zadatim rokovima.
Kako oni mogu da se razumeju u estetiku kad nisu zavrsili skolu za to?

Kazes da CIP projektuje ono sto mu se naredi od "gore", pa od "gore" mu se naredi da napravi zeleznicku stanicu sq funkcionalnim karakteristikama i to je to a sad kako ce ta stanica estetski da izgleda to zavisi od vestine projektanta i njegovog talenta.
 
Pa Vučić je lično crtao autoputeve kako da se ne razume, razume se on u sve.
Šalu na stranu znam da tamo u CIP rade nekomptetentni ljudi i verovatno neki starci koje nikako da pošalju u penziju a da mladi kompetentni ljudi koji bi tu znali da urade nešto moderno i kvaltetno ne dolaze do izražaja.
 
зато треба забранити ЦИП-у да пројектује грађевинске објекте. они само треба да се држе нискоградње, а објекте оставити да буду на конкурсу. нпр. да се организује јавни конкурс за типску железничку станицу површине до 200 м2, затим до 400 м2, итд. па да се најбоља решења изаберу. исто важи и за надстрешице и све остало што ЦИП-у треба забранити
 
Definitivno. Glavnu stanicu u jednoj državi treba da projektuju arhitekte i na konkursu, ovo što su ponudili je sramota.
Takodje, sva stajališta u gradu (možda i u državi) trebalo bi projektovati tipski, da budu jeftina za "održavanje" (eventualna zamena oštećenih delova), kvalitetnija, i bez mnogo komplikovanja. Austrija je odličan primer kako železnica treba da izgleda.
Studenti završne godine bi ovaj posao odradili fantastično u poredjenju sa ovim što se servira iz CIP kuhinje. Pogledajte samo količinu materijala uloženog u ove nadstrešnice, pored svega toga izgledaju odvratno i nekvalitetno, a svaka druga stanica/stajalište imaju skroz različite elemente, pa se non stop improvizuje.
 
Oni i jesu projektovali tipske nadstresnice, to su ove nove na NBG I ostalim stanicama na pruzi BG-NS. Prototip te stanice je bio izgradjen u stanici Resnik. Znaci to su nadstresnice koje imaju čak 3 stuba umesto jednog ne znam odakle takvo debilno rešenje? A to je CIP osmislio.
 
Jesu tipske, ali su im ovaj krš ustvari "Premium" varijanta, obično stavljaju one stajališne kućice još lošijeg kvaliteta. Nisu ni sami svesni koliko su ustvari zakomplikovali i koliko će sve ovo da košta skuplje zbog lošeg kvaliteta.
 
Osim nadstrešnica, trebalo bi uvesti i standardizovane table na svaku železničku stanicu, od najmanje stanice u svakom selu pa sve do Prokopa, isto kao što se to radi u Nemačkoj. Da je vlasti realno stalo do železnice, ovo bi već odavno uradili.
Usluga železnice u Srbiji je katastrofalna u svakom smislu, ali i ovakve male estetske promene doprinose do poboljšanja usluge, kao što bi i poboljšalo uslugu da se ispišu samo koloseci umesto perona na svakoj stanici kada je to nepotrebna informacija koja samo zbunjuje putnike.
lehrter-bahnhof_383619a.jpg

wien-hauptbahnhof-wird-noch-spaerlich-793205.jpg
 
Da, upravo tako nešto. :D
Nažalost ovaj nivo civilizacije naša železnica neće dostići ni narednih 100 godina.
 
Najgore je što je reč o relativno jednostavnim stvarima, samo što ljudi bez očiju (čitaj mozga) su najčešće na bitnim položajima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721066#p721066:grg87kae je napisao(la):
WLABmz » Pet Mar 27, 2020 2:16 am[/url]":grg87kae]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720959#p720959:grg87kae je napisao(la):
spatiotecte » Čet Mar 26, 2020 9:11 pm[/url]":grg87kae]
520e82c0a8f7b8bffc668e7c737b55da.jpg

Oznaka 60 E1 R260 na šini upravo dokazuje to.

Kako i šta tačno dokazuje? Voleo bih da nam kažeš. Pošto meni baš nije najjasnije.

60E1 R260 je najniži kvalitet šine koji se po PRAVILNIKU O TEHNIČKIM USLOVIMA I ODRŽAVANJU GORNJEG STROJA ŽELEZNIČKIH PRUGA ("Sl. glasnik RS", br. 39/2016 i 74/2016) mora ugrađivati na magistralne pruge, a 49E1 R200 na regionalne i lokalne pruge. I pored tog pravilnika, na mnogo magistralnih pruga su od 2016. godine ugrađene šine 49E1 R200, a razlika do 60E1 R260 otišla u nečiji džep...


Mislim da to nisi u pravu al ajd..
 
Skinuto sa Tik Toka ali vredno paznje
7ce076034bcb0c68884386ec291212e0.gif


Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
Фотографија од 28.03.2020., нова заштитна ограда и на железничком надвожњак изнад Омладинских бригада

IMG_20200328_135033_resized_20200329_121919416.jpg
 
Djeluje kao prefarbana stara mislim da bijela bija nije naj srecniji izbor al ajd sta je tu je sad ...
 
Ето колико редовно одржавање као што је фарбање значи.
 
And7rey":1yxbser5 je napisao(la):
Nažalost ovaj nivo civilizacije naša železnica neće dostići ni narednih 100 godina.

Neće dostići nikad. Nije stvar u železnici, nego baš kao što si rekao, u civilizovanosti.

drumstep":1yxbser5 je napisao(la):
Mislim da to nisi u pravu al ajd..

Nema šta da misliš da li sam u pravu ili nisam. Postoji pravilnik u kome sve piše crno na belo...
 
Koje nisi okacio ovdje ali ih tumacis kako tebi odgovars...
 
Vrh