Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Najveća koncetracija putnika je na pravcu BG-NS. To je vrlo kratka relacija gde razlika u maksimalnoj brzini između 160km/h i 200km/h ne čini zaista nikakvu razliku u vremenu vožnje.

Ovaj koncept je loš. Mnogo je bilo bolje ići na taktne regio vozove koji bi saobraćali svakih pola sata. Ono što je mnogo bitnije je da taj voz staje direktno na stanicama sadašnjeg BG voza.
Npr Pančevo-NS, sa svim stajanjima od Pančeva do Batajnice, pa u Pazovi i Inđiji, onda Petrovaradin pa NS.

Od Prokopa do NS za nekih 40-43 minuta, šta fali? Poenta je da uđeš u voz na najbližoj stanici i da što manje zavisiš od gradskog prevoza.

Ovako ćemo imati IC voz koji vozi 35 minuta NS-Prokop i onda još pola sata prevozom do neke lokacije po centru.
 
Неће ићи тако брзо. Стајаће на Новом Београду свакако, верујем и у Земуну, као и у Инђији.
 
ja se ne bih osvrtao na neke IC vozove., posto dobijamo nove garniture a imacemo i ove flirtove, sa dve garniture teoretski moze da se naprave polasci na 45min u oba smera..to bi bili vozovi koji stajju svuda kao i do sad. Jedino novo stajaliste ce biti izmedju Z Polja i Batajnice. Izmedju Indjije i Novog Sada imacemo tri stanice (nova stanica Beska, S karlovci, Petrovaradin), to je za dve manje nego do sad.
 
Mislim da ovi sad imaju bolje ubrzanje od tih novih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707307#p707307:12puy16r je napisao(la):
Пантограф » Tue Feb 11, 2020 2:21 pm[/url]":12puy16r]Неће ићи тако брзо.

Znam, naravno, ali ajde da ne budem maliciozan. Ja zaista ne znam kako će izvući 120km/h kroz tunel do Zemuna i dalje do Zemun polja, za dalje OK.

Hteo sam da uporedim dva koncepta. Jedan je gde zaista brzi voz spaja dva grada uz jednu ili ni jednu stanicu, a drugi je nešto sporiji taktni voz koji staje na više stanica i ide mnogo češće.

U ovom konkretnom slučaju, pogotovu u svetlu totalnog raspada saobraćaja po Beogradu, nemam dilemu da je druga varijanta daleko bolja.
 
Концепт треба да буде комбинација брзих, убрзаних и регионалних возова, а не само једних. Сваки од њих би имао своје путнике. Најбоље би било ако би са регионалног у већим станицама могло да се преседа на брзи уз минимално чекање. Додао бих и неколико експресних возова Нови Сад - Тошин бунар - Нови Београд - Прокоп - Карађорђев парк - Вуков споменик итд. у време јутарњег и поподневног шпица за људе из Новог Сада и Београд који раде у другом граду (већином људи из НС који раде у БГ). Неки минимум је два воза на сат (један убрзани или брзи и један регионални), уз прогушћење интервала у време шпицева. Ако интервал буде сат времена, онда боље и да нисмо градили други колосек јер смо интервал од приближно сат времена имали 2015/2016. на једноколосечној прузи када се путовало барем сат и по од Београда до Новог Сада
 
^^^
Na koje "progušćenje" intervala misliš?
Pruga Beograd-Novi Sad-državna granica se ne modernizuje samo za putnički saobraćaj, a to ovde većina zaboravlja ili namerno zanemaruje.
Većina bi htela da vidi vozove na 15 minuta između Beograda i NS-a, a nisu se zapitali kako bi se odvijao teretni saobraćaj na toj relaciji.
Ako bi se i uspelo da se uglavi neki teretnjak između dva voza za prevoz putnika isti bi morao već u sledećoj stanici da se skrene u stranu i da sačeka da ga putnički pretekne, i tako od stanice do stanice do NS-a. Složićete se da je tako nešto nedopustivo.
To bi se desilo zbog velike razlike u maksimalnim brzinama kojima bi se kretali vozovi za prevoz putnika i vozovi za prevoz robe.
Tako da od tog takta od 15 minuta nema ništa.
Da su 4 koloseka celom dužinom to bi već bilo moguće.
 
Trebala je ta pruga od 1.7 milijarde evra za 200 da se izgradi paralelno sa ovom postojecom samo za putničke vozove a da su se zadužili još 300 miliona evra da rekonstruišu postojeću prugu samo za teretne vozove za brzine od 100 na sat.
Jer kad se zaduzijes 1.7 ili 2 milijarde evra to mu dođe skoro na isto.
 
Ако се добро сећам, била је нека прича да су Кинези били за брзу пругу од Београда преко Баната право ка Мађарској. Да ли је било могуће да се направи брза пруга (200км/ч) право од Панчевца дуж Зрењанинца од око 50 километара која би негде између Титела и Мошорина имала кривину ка Шајкашу и Будисави и онда опет ишла право око 30 километара, прошла тик испод рафинерије, преко канала ДТД и луке и ту се надовезала на кривину пруге од станице НС ка Петроварадину у правцу пруге од станице? Не би било тунела нити надвожњака као што се ради на модернизацији старе трасе, а добио би се и крак Београдског чвора од Панчевца ка Борчи и Падинској скели где би се могле направити станице, и још евентуално код Титела, Шајкаша и Будисаве за НС чвор и њихову градску железницу, али би брзи воз ишао Прокоп-Карађорђев парк-Вуков споменик-Панчевачки мост-Нови Сад без успутних станица по Банату. А даље ка Суботици и Мађарској. А од Шајкаша и Титела би могли да направимо триангл ка Зрењанину, па би имали брзе возове БГ-НС, БГ-Зрењанин и НС-Зрењанин, као и БГ воз са другим Банатским краком ка Борчи и Падинској Скели и НС воз нпр. Тител-Шајкаш-Будисава-НС главна-Сајлов-Кисач-Степановићево као једна линија, а друга нпр. Беочин-Петроварадин-НС главна-Сајлово-Ветерник-Футог.
 
mvbg1 wrote :
....Većina bi htela da vidi vozove na 15 minuta između Beograda i NS-a, a nisu se zapitali kako bi se odvijao teretni saobraćaj na toj relaciji.
Ako bi se i uspelo da se uglavi neki teretnjak između dva voza za prevoz putnika i
sti bi morao već u sledećoj stanici da se skrene u stranu i da sačeka da ga putnički pretekne,
i tako od stanice do stanice do NS-a. Složićete se da je tako nešto nedopustivo....


Au.. ...Pa jest bas tako , narocito sto nam daju pare da bi im njiova roba isla jos brze ( teretni ) a manje ih interesuju nasi putnici
+ 1 :D
pozdrav za velikog BB mvbg1 :sesir:

Setih se stare knjige ,,tajne diplomatije,, gde je napisano da ih je i onda vise interesovao ,,cargo,, tranzitni z. saobracaj nego putnicki
uz to i ako je tada bilo jasno da bi nam i za djabe prugu izgradili samo da bi povezali se sa Carigradom
nas knez pristao da MI ufatimo kredit za uvodjenje zeleznice ( modernizcija )
ako mu carski priznaju biranu-izglasanu knezevsku titulu kao naslednu titulu za potomke,
sto je i ucinjeno.....

Eto oduvek sa tom modrnizacijom zeleznice isle su neke zackoljice :laugh:
 
Kinezi daju kredit, kredit koji mi vraćamo, sve sa kamatom. :)
 
Кинезима треба, а ми се задужујемо?
Да ли је то зато што ћемо транзину ренту да наплаћујемо?
 
Tako dođe, valjda. Srbija kargo naplaćuju vuču tih vozova kroz Srbiju a vidim da se koriste i skg plato kola u tim vozovima pa kontam da i tu ima zarade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707603#p707603:127d95wi je napisao(la):
Dusko » 12 Feb 2020 10:24 am[/url]":127d95wi]Tako dođe, valjda. Srbija kargo naplaćuju vuču tih vozova kroz Srbiju a vidim da se koriste i skg plato kola u tim vozovima pa kontam da i tu ima zarade.
Ne zarađuje samo SK od toga, najveću dobit od toga(ako se misli na kineske COSCO vozove) ima zapravo država, odnosno infrastruktura koja naplaćuje korišćenje te iste pruge.
 
Онда је у реду јер ће дава и да враћа кредит
 
Nemamo mi toliko putnika da nam vozovi lete na svakih pola sata Bgd-Novi Sad + bg vozovi + regio + IC :D a gde je tu teretni saobracaj? Ovde moze da se pise svasta, bice kako bude.,Sve nam na zalost zavisi od kojekakvih menadzera sa kupljenom visom skolom koji se vozovima ne voze.
Brzina ce biti dobra, kada se uzme jedna garnitura u sinhronu na relaciji Bgd-Novi Sad, ona moze da zatvara krug na sat vremena sto je po prilicno zadovoljavajuce.
Takodje, imacemo i Bg vozove do Batajnice koji idu jako cesto (a bice i na dalje tako), mozda i neki produzen do Indjije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707496#p707496:1yz2ndnd je napisao(la):
mvbg1 » Уто Феб 11, 2020 11:20 pm[/url]":1yz2ndnd]^^^
Na koje "progušćenje" intervala misliš?
Pruga Beograd-Novi Sad-državna granica se ne modernizuje samo za putnički saobraćaj, a to ovde većina zaboravlja ili namerno zanemaruje.
Većina bi htela da vidi vozove na 15 minuta između Beograda i NS-a, a nisu se zapitali kako bi se odvijao teretni saobraćaj na toj relaciji.
Ako bi se i uspelo da se uglavi neki teretnjak između dva voza za prevoz putnika isti bi morao već u sledećoj stanici da se skrene u stranu i da sačeka da ga putnički pretekne, i tako od stanice do stanice do NS-a. Složićete se da je tako nešto nedopustivo.
To bi se desilo zbog velike razlike u maksimalnim brzinama kojima bi se kretali vozovi za prevoz putnika i vozovi za prevoz robe.
Tako da od tog takta od 15 minuta nema ništa.
Da su 4 koloseka celom dužinom to bi već bilo moguće.
Знам ја да теретни саобраћај доноси паре на железници. Нисам ни мислио да возови иду цео дан на 15 минута. Нисам чак ни мислио да мора да постоји правилан интервал од 15 минута већ да буде 3-4 путничка воза у вршним часовима (4-6 часова од укупно 24 у току дана) тако да могу да се уклопе и теретни. Остатак дана на пола сата, а на сат времена рано ујутру (углавном викендом) и касно увече. У Мађарској на двоколосечној прузи од Будимпеште ка Бечу и Братислави имају три воза на сат, а у вршни сатима четири воза (и сваки има различито време путовања, тј. различиту просечну брзину). Времена путовања од станице Келенфонд у Будимпешти до Ђера су од 1:05 (за Рејлџет) до 1:48 (за локални воз). Сумњам да на тој прузи има мање теретних возова него на прузи Београд - Нови Сад.

drumstep":1yz2ndnd je napisao(la):
Nemamo mi toliko putnika da nam vozovi lete na svakih pola sata Bgd-Novi Sad + bg vozovi + regio + IC :D a gde je tu teretni saobracaj? Ovde moze da se pise svasta, bice kako bude.,Sve nam na zalost zavisi od kojekakvih menadzera sa kupljenom visom skolom koji se vozovima ne voze.
Brzina ce biti dobra, kada se uzme jedna garnitura u sinhronu na relaciji Bgd-Novi Sad, ona moze da zatvara krug na sat vremena sto je po prilicno zadovoljavajuce.
Takodje, imacemo i Bg vozove do Batajnice koji idu jako cesto (a bice i na dalje tako), mozda i neki produzen do Indjije.
Путника има, само им треба пружити квалитетну услугу. Ваљда је циљ да воз привуче и неке нове путнике (оне који су ишли аутобусом, аутомобилом или уопште нису путовали). Са интервалом од сат времена воз уопште није флексибилан у поређењу са аутобусом (скоро 80 полазака у току дана, што је просечни интервал од 15 минута за период од 5 до 23 часа) или аутомобилом. Није ми баш најјасније ово „+ регио + ИЦ“. У интервал од пола сата рачунам све путничке возове између Београда и Новог Сада (међународне брзе, брзе у унутрашњем саобраћају, убрзане, регио итд.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692990#p692990:oac63bn0 je napisao(la):
WLABmz » Pet Dec 27, 2019 1:46 am[/url]":oac63bn0]
ETCS je vrlo koristan ne samo kod vozova za brzine preko 160 km/h, nego i kod teretnih vozova. A ETCS je ugrađivan i u Mađarskoj i u Grčkoj, pa evo već 10-15 godina nije u funkciju stupio. Mogu misliti kako će to kod nas izgledati, gde je pruga najunosniji izvor robe sakupljačima sekundarnih sirovina...

Zasto ETCS u Madjarskoj i Grckoj vec 10-15 godina nije stupio u funkciju?

Jel postoji jeftinija alternativa za ETCS u vidu starijih sistema? LZB, TVM...? I ima li uopste smisla ugradjivati starije sisteme? Ima li ETCS buducnost kao zajednicki Evropski standard?
 
Skoro sam dosao iz Holandije, tamo se bas dosta voze vozovima. Tako mi je bilo najlakše da obiđem što više gradova. Najduže sam se zadržao u blizini Amsterdama. Istu destinaciju sam prelazio u tri različita intervala imala je linija koja stize za 17min u Amsterdam, drugi dan sam putovao sa linijom koja ima više stanica pa sam putovao istu destinaciju 45min, a treća je bila najduža koja staje na sve stanice i to je trajalo 90min.
 
Slušam razgovore po BG vozu i već nekoliko puta čujem da se spominje potpuno zatvaranje pruge između Zemuna i Batajnice od oktobra, valjda zbog izgradnje nadvožnjaka preko pruge u Zemun Polju na mestu gde je trenutno prelaz sa rampom... Da li neko zna nešto više o tome, trač ili istina?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708221#p708221:2g2zrpyc je napisao(la):
kojekude » 14 Feb 2020 07:06 am[/url]":2g2zrpyc]Slušam razgovore po BG vozu i već nekoliko puta čujem da se spominje potpuno zatvaranje pruge između Zemuna i Batajnice od oktobra, valjda zbog izgradnje nadvožnjaka preko pruge u Zemun Polju na mestu gde je trenutno prelaz sa rampom... Da li neko zna nešto više o tome, trač ili istina?
Nema od toga ništa.
Toliko. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708222#p708222:pyxjgkw7 je napisao(la):
mvbg1 » Пет Феб 14, 2020 9:46 am[/url]":pyxjgkw7]
Nema od toga ništa.
Toliko. :kafa:

Од надвожњака или од затварања пруге?
 
Vrh