[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=630153#p630153:ubp156s3 je napisao(la):
Somi303 » 14 Jun 2019 04:40 pm[/url]":ubp156s3]
Јел може која реч више о том цо-цо и бо-бо распореду, предности, мане итд?
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
Co'-Co' znači da lokomotiva ima obrtna postolja sa tri osovine( C ) od kojih je svaka pogonska sa svojim vučnim motorom ( o' )
Bo'-Bo' je isto kao i gore napisano samo sa po dve pogonske osovine u obrtnom postolju.
Postoji mnogo kombinacija sa tim rasporedom osovina koje zavise od serije do serije lokomotiva(Bo-Bo,Co-Co,
1'-A-1',itd...) Važno je napomenuti da ova oznaka "prim" označava da u obrtnom postolju svaka osovina ima svoj zasebni vučni motor.
E sad malo o prednostima i manama dvoosovinskih i troosovinskih obrtnih postolja, ali pre toga da napišem koju reč o adheziji i njenom uticaju na samo kretanje voza.
Adhezija je fenomen koji nastaje pri dodirivanju dva tela.
Fenomen adhezije između točka i šine čini osnovu vuče uopšte,jer omogućuje stvaranje vučne sile,a time i kretanje.
Obimna vučna sila može da se povećava do odredjene vrednosti do koje se ne narušava adhezija točkova i šina.
Kada obimna vučna sila postane veća od adhezione,adhezija se narusava i osovine kreću da klize(proklizavaju).
Pri dugotrajnom klizanju,posebno pri vožnji na usponu voz može da se zaustavi.
Tu dolazimo do razlike izmedju Co'-Co' i Bo-Bo'.
Šestosovinske lokomotive mnogo bolje isporučuju snagu na šine bez narušavanja adhezije od četvoroosovinskih lokomotiva. Tu je problem kod Vectrona,koji imaju raspored osovina Bo'-Bo',i koji u uslovima vlažne i zaprljane šine ne uspevaju da svoju ogromnu snagu isporuče na iste već dolazi do velikih proklizavanja i poteskoća u vuči.
Mana obrtnih postolja sa tri osovine u odnosu na dve osovine je ta što mnogo teže savladavaju krivine u odnosu na ove druge.
Mogao bi mnogo toga napisati na ovu temu ali neki drugi put da ne zagušujem i dosadjujem.