Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615075#p615075:coyedyqk je napisao(la):
Пантограф » Uto Apr 09, 2019 3:08 pm[/url]":coyedyqk]Изгледа Кинези притисли Мађаре:

Konzorcijum za rekonstrukciju dela pruge Budimpešta-Beograd u Mađarskoj biće izabran do kraja aprila?
Mađarski ministar finansija Mihalj Varga rekao je da bi do kraja aprila mogao da bude izabran konzorcijum za rekonstrukciju železničke pruge Budimpešta - Beograd, koju finansira Kina.

Posle razgvora u Pekingu sa predstavnicima kineske Eksim banke, koja velikim delom finansira projekat, Varga je rekao da će rekonstrukcija pruge koja treba da bude završena do 2023. omogućiti Mađarskoj da ostane konkuretna u trci za transportne rute za kineske kompanije koje dopremaju robu u Evropu.

Mađarska Vlada je u decembru najavila da će raspisati novi tender za projekat pošto su početne ponude bile 20% više u odnosu na procenjeni trošak od oko 1,8 mlrd EUR za deonicu kroz Mađarsku.

Извор: еКапија
Линк: https://www.ekapija.com/news/2465955/ko ... izabran-do

Optimističan prevod sa mađarskog na srpski. Mađari kažu da će krajem aprila tek biti izabrana glavna kompanija koja treba da odradi sve planove i dobije sve dozvole, a radovi bi tek 2020. mogli da krenu.
 
E a mogu da zamislim madjare kako pricaju eto Srbi vec postavljaju sine na odredjenim deonicama a mi jos nismo ni poceli radove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615468#p615468:2vd6j6y9 je napisao(la):
spatiotecte » Sre Apr 10, 2019 8:17 pm[/url]":2vd6j6y9]E a mogu da zamislim madjare kako pricaju eto Srbi vec postavljaju sine na odredjenim deonicama a mi jos nismo ni poceli radove.

Kod njih je mnogo aktuelnija priča zbog čega se gradi pruga od 2 milijarde evra kroz najređe naseljeni deo Mađarske, umesto da se trasira preko Kečkemeta, Kiškunfeleđhaze i Segedina.
 
Pa to je njihov problem sto nisu trasirali prugu tamo gde je njihov licni interes.
Mogli smo i mi za 2 milijarde evra da pravimo prugu preko Zrenjanina i Sente umesto Novog Sada i Subotice, ali ipak nismo tolike budale da brza pruga zaobidje drugi i peti najveci grad u Srbiji.
 
„Инфраструктура железнице Србије“ у понедељак, 15. априла, почиње реконструкцију регионалне пруге Марковац – Ресавица, чија дужина износи 53 километара.

Планирано је да радови на реконструкцији пруге Марковац – Ресавица буду завршени до краја 2019. године.

Радови у понедељак почињу између железничких станица Свилајнац и Деспотовац.

Укупна вредност реконструкције пруге Марковац – Ресавица износи око 2,3 милијарде динара, а радови ће се одвијати током дана, док ће ноћу бити организован саобраћај теретних железничких композиција.


Овом пругом саобраћају само теретни возови, док је путнички железнички саобраћај на овој деоници обустављен још 1998. године.

Између Марковца и Ресавице тренутно просечно месечно саобраћа 120 теретних железничких композиција.

Ова пруга изграђена је пре 85 година и од тада није реконструисана. Због тога је брзина возова ограничена на 10-30 км/сат. Због лошег стања железничке инфраструктуре само током прошле године на овој прузи догодило се седам исклизнућа теретних вагона.

Након реконструкције ове пруге, њена носивост биће повећана са 16 на 20 тона по осовини, што ће омогућити саобраћај дужих и тежих теретних железничких композиција.

Брзина теретних возова након реконструкције пруге биће повећана на 65 км/сат.

http://infrazs.rs/2019/04/infrastru...-6tu4-xs78ITF_-tQhiR6GJrcBaDD1h99SXO7V9ipKanA
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614679#p614679:3p3b8qk9 je napisao(la):
Somi303 » 07 Apr 2019 10:58 pm[/url]":3p3b8qk9]Живо ме занима кад и како је с*** успела да запиша овај комад инфраструктуре? :x
Запишавање града by Somi303, on Flickr
Па људи имају фирму за то.
Наше услуге су веома флексибилне. Пројектоване су према потребама наших корисника, а применом најновијих технолошких решења, у могућности смо да у потпуности оправдамо Ваше поверење.
Опремљени смо за:
• Извођење грађевинских радова при изградњи објеката инфраструктуре (рушења, ископи, подбушавања, затрпавања са набијањем и обнављање порушених површина);

• Монтажне радове на инфраструктурним објектима;

• Спајања, мерења и израду мерних протокола на свим врстама телекомуникационих каблова (оптички, телефонски, УТП и коаксијални);

• Израду техничке документације.

Располажемо великим бројем возила, машина и камиона, који омогућавају извођење комплетних грађевинских радова на пољу телекомуникација, енергетике, водовода и гасовода.
 
Надам се да се нешто боље види цртеж, боље нисам могао :?
Pogledajte prilog 3

Иначе су пробили цео потходник тј. ископали земљу до нултог нивоа. Нисам могао да прођем да сликам због блата, нисам био у мојим баканџама за блато :D . Надам се да се на овој слици и зумБираној види, барем колико се види. Слике су од данас-недеља,

Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
а ова од јуче-субота

 
Док сам фотографисао цртеже потходника са табле, наишао је Оптима Експрес воз, нешто сам и читао о њему, који саобраћа на линији Аустрија – Турска и назад. Скоро па 15 вагончића, што скоро нисам видео толико путничких вагона, а сви су спаваћа кола, једна кафана :D -вагон ресторан и један вагон (први), вероватно за пошиљке и потрепштине за сам воз.

Колико сам видео на интернету, тај воз је и ауто воз, али сад није било вагона за аутомобиле, пошто се воз враћао за Аустрију (матична станица Филах). Вероватно сад пред католички Ускрс је воз према Турској имао ауто вагоне, а кад се буду турски гастарбајтери враћали, тада ће сигурно бити прикачени ти вагони. Иначе се путује 32 часа у правцу Турске, а назад 36 часова.

https://www.optimatours.de/fahrplan.php
https://www.optimatours.de/?lang=EN
https://forum.malezeljeznice.net/index. ... 752/page-3

Видео снимак Оптима Експрес композиције са вагонима (ауто воз), снимљено негде у Србији https://www.youtube.com/watch?v=f89_-WV ... kovi%C4%87

Јучерашње фотографије – недеља 14.април 2019.
Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2
И још две фотографије овог воза, снимљене у Србији са истог места од два различита аутора, пише на фотографијама.
Pogledajte prilog 1
 
Да ли би било исплативо уводити такав воз за Србију?
 
Мислим да само по Србији , не. Али рецим, сличан воз од Београда до Бара (мада постоји), а може и од Суботице до Бара, а са оваквим условима какве нуди Оптима Експрес, то би већ могло !
 
Ja сам мислио на некакв гастарбајтерски аутовоз-експрес, типа Немачка-Србија или Аустрија-Србија, са стајањима само у БГ и Нишу (за аутомобиле да се користе аутовагони са бочним излазом) и то у сезонама празника. И било би интересантно знати колико дуго путује овај воз од Аустрије до БГа.
 
А ја већ годинама предлжем ноћни експресни ауто-воз Београд - Солун у летњој сезони.

Ујутро си на солунској штајги, са својим маторим пунтом или корсом који ти дођу као рентакар на аеродрому. Ниси се гњечио у пунту целу ноћ и, (релативно) свеж, продужаваш за Халкидики.

Идеално за наше могућности.
 
Velika frka u Nemackoj zbog nekonkurentnosti ICE avionskom saobracaju. Planeri 80ih tamosnjih zeleznica su radili projekte zeleznica za velike brzine za realne prosecne brzine od 120 do 160 km/h. Ovako DB danas nije konkuretna. Nemacke medije navode da je ICE daleko iza TGVa a daleko izostaje i sa zeleznicama u Spaniji i Italiji. Zanimljive analize u Spiegel u aktuelnom izdanju: https://www.spiegel.de/reise/deutschlan ... 59209.html

A u ovom clanku takode u Spiegel vidimo da DB ako hoce da bude konkorentna, mora da podigne brzine na makar 250 km/h (Hamburg-Minhen npr.).
https://www.spiegel.de/reise/aktuell/tg ... 60916.html

160 km/h malo za danasnje potrebe?
 
Domicil vagona Optima Expressa je Drjanovo - Bugarska. Ove vagone je Optima kupila od Bugarskih železnica. U pitanju su kušet vagoni i jedan vagon restoran.

Ova snimljena kompozicija je bez putnika - odlazak vagona iz Drjanova za Filah zarad pokretanje prvog voza iz Filaha u sezoni. Prvi, plavi vagon je salon/spavaći vagon Srbija Voza koji je iznajmljen Optimi - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_Salon-9980.php. On je u Rakovici uvršten u ovaj voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616657#p616657:2zkbbdvp je napisao(la):
Žika » 15 Apr 2019 05:02 pm[/url]":2zkbbdvp]
file.php
Citat za novoizgradenu trasu Minhen Berlin (600 km) u Spiegel: "Bisher, sagt er, habe die Bahn im München-Berlin-Verkehr einen Marktanteil von 20 Prozent. Etwa die Hälfte der Reisenden nutzten das Flugzeug, 30 Prozent das Auto. Dieses Verhältnis soll sich nun drehen: Fricke sieht die Bahn künftig als Marktführer bei 40 Prozent, das Flugzeug bei 35 und das Auto bei 25 Prozent.

Dass ein solches Ergebnis - wenn es denn dazu kommt - immer noch weit unter den Möglichkeiten eines modernen Bahnbetriebs bleibt, lässt Fricke unerwähnt. Zwischen München und Berlin liegen auf dem kürzesten Straßenweg nicht einmal 600 Kilometer. Eine solche Distanz in sechs Stunden zu bewältigen ist erbärmlich. Und auch vier Stunden sind unbefriedigend."
Clanak sa titulom - ICE trasa Berlin - MInhen: kakav promasaj
https://www.spiegel.de/spiegel/ice-stre ... 82450.html
 
Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.
 
Najbolji pokazatelj je udeo putnickog prevoza. Za Minhen Berlin je bio 50% avion, 20% zeleznica i 30% privatnom vozilo. Razlog: vreme putovanja. Uostalom i na zeleznicku stanicu se ide ranije i putuje se nekako. Sto se tice nemackih aerodroma, do njih uglavnom ide prgradski voz ili ICE. Avionska karta se moze i vaditi organizovano sa prevozom do aerodroma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616767#p616767:1khad10q je napisao(la):
smirgla » Uto Apr 16, 2019 7:49 am[/url]":1khad10q]Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.

Na slici koju sam postavio uzima se upravo to neko vreme koje se gubi , npr. sam let Berlin-Frankfurt traje oko 1 h i 10-15 m dok je prikazano ukupno vreme 3 h 11 min.
 
Ali za zeleznicu je uzeto samo neto putovanje od polazka do dolazka. Poredenje nije vrednostojno. I na zeleznice postoji taj bruto. Takode uzeti su samo najidealnije ICE polasci za pojedine relacije. Trebalo je uzeti prosek svih ICE vozova na tim relacijama.
 
Ne znam za ostale, ali ja bih pre isao zeleznicom pa makar i duze (naravno u razumnom odnosu). Neudobnost modernog putovanja avionom je dostigla vrhunac.
 
U principu da, ali zeleznice DB nisu dovoljno pouzdane (kasnjenje, izostatak). Kad je zbog posla, onda je ta situacija nepodnosljivo. Zato je ovde sad i diskusija zbog malih brzina i nepouzdanosti (naravno se misli na poslovni svet koji kasni na sastanke i slicno). Kad je termin u Hamburgu ili Kelnu do kasno uvece, onda zeleznica koja putuje 6 sati nazad za Minhen i nije neka alternativa avionu.
 
Vrh