Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nama treba 5 pendolina, 4 da voze i 1 rez...Ili možda više Flirtova ali udobnijih sedišta, više utičnica, displeji...

Pendolino bi imao smisla za BB ali ona nije pripremljena za nagibne koliko znam
 
Upravo tako, sa 100 miliona evra se moze kupiti 5 pendolina i imas rotaciju BG-NS na svakih pola sata.
4 godine nakon otvaranja BG-NS kad se izgradi NS-SU kupis dodatnih 5 pendolina i resio si problem.
Pri tom taj pendolino na pruzi za 200 moze da vozi 230-240.
 
@spatio, meni deluje kao da nisi seo u voz u Srbiji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609155#p609155:620gdtky je napisao(la):
spatiotecte » Sub Mar 16, 2019 7:10 pm[/url]":620gdtky]Vala ako je u Makedoniji stanje zeleznice bolje nego u Srbiji onda mislim da nemamo sta da pricamo dalje.

Da li si se vozio vozom u Makedoniji? Da li si video njihove brzine u odnosu na naše? Na Koridoru 10 se vozi 100 km/h gotovo celom dužinom. Kamo sreće da je kod nas tako.

spatiotecte":620gdtky je napisao(la):
A tek to da nas Bosna sustize je smesna izjava.

Talgo, tiristorke, remonti pruga...

spatiotecte":620gdtky je napisao(la):
Sto se tice nabavke vozova za 200, ne treba ti 21 garnitura posto ti vozovi upravo idu 200 pa samim tim ima i vise rotacija jer voz putuje manje vremena.
Sa 5-6 garnitura pendolina mozemo bez problema da opsluzimo pravac Beograd Subotica.

E vidiš, tu grešiš. Ušteda vremena sa 160 na 200 km/h od Beograda do Novog Sada je 6 minuta. Umesto 20 vozova, ti bi uzeo 5. Znaš li koliko je skupo i neefikasno održavanje malih serija garnitura? Još kad krene imobilizacija u balkanskom stilu...Kuku lele!

spatiotecte":620gdtky je napisao(la):
Rusi imaju 8 Sapsana (ICE 3) za Moskvu Petersburg i njihov voz zapravo ide 200 vecinom trase koja nije ni denivelisana, samo jednom kratkom deonicom od par kilometara ide 250.

Rusi imaju 16 Sapsana! Da, ta pruga je najproblematičnija u Rusiji pošto je jedina direktna pruga Moskva - Sankt Peterburg. Lokalni i ostali daljinski vozovi su usporeni zbog propuštanja Sapsana. Teretni ne mogu ni da priđu. Ogromni gubici su zbog toga. Odavno je Rusija planirala novu odvojenu prugu za velike brzine Moskva - Sankt Peterburg zbog svega ovoga, ali nemaju dovoljno novca.

spatiotecte":620gdtky je napisao(la):
Pri tom taj pendolino na pruzi za 200 moze da vozi 230-240.

Ovo nije tačno! Pendolino (sa uključenom nagibnom tehnikom) u zavisnosti od konfiguracije pruge i signalizacije može ostvariti do 25% veću brzinu u krivinama od konvencionalnih vozova zbog aktivnog naginjanja sanduka. Uglavnom je potrebna je dvoznačna signalizacija. Na ravnim deonicam i deonicama sa velikim radijusima krivina (kao što je buduća modernizovana pruga Beograd - Subotica - državna granica) Pendolino ne može ostvariti prednost u brzini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609187#p609187:1tc5j9q9 je napisao(la):
spatiotecte » 16 Mar 2019 08:51 pm[/url]":1tc5j9q9]pa ne znam sam si napisao iznad da nam treba 5 pendolina...
zato što je cost-benefit od prelaska sa 160 na 200 premali da opravda to. A nagibni vozovi su za brdsko-planinske pruge, a ne za Vojvodinu. Da, Hrvati stavljaju nagibne na ravničarske pruge, ali njihova železnica nije u mnogo boljem stanju od naše, posebno u organizacionom smislu.

Prvo da mi izguramo naše Flirtove do Vmax negde pa onda da razmišljamo o bržim garniturama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609214#p609214:1isnt52k je napisao(la):
WLABmz » 16 Mar 2019 11:18 pm[/url]":1isnt52k]@spatio, meni deluje kao da nisi seo u voz u Srbiji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609155#p609155:1isnt52k je napisao(la):
spatiotecte » Sub Mar 16, 2019 7:10 pm[/url]":1isnt52k]Vala ako je u Makedoniji stanje zeleznice bolje nego u Srbiji onda mislim da nemamo sta da pricamo dalje.

Da li si se vozio vozom u Makedoniji? Da li si video njihove brzine u odnosu na naše? Na Koridoru 10 se vozi 100 km/h gotovo celom dužinom. Kamo sreće da je kod nas tako.

spatiotecte":1isnt52k je napisao(la):
A tek to da nas Bosna sustize je smesna izjava.

Talgo, tiristorke, remonti pruga...

spatiotecte":1isnt52k je napisao(la):
Sto se tice nabavke vozova za 200, ne treba ti 21 garnitura posto ti vozovi upravo idu 200 pa samim tim ima i vise rotacija jer voz putuje manje vremena.
Sa 5-6 garnitura pendolina mozemo bez problema da opsluzimo pravac Beograd Subotica.

E vidiš, tu grešiš. Ušteda vremena sa 160 na 200 km/h od Beograda do Novog Sada je 6 minuta. Umesto 20 vozova, ti bi uzeo 5. Znaš li koliko je skupo i neefikasno održavanje malih serija garnitura? Još kad krene imobilizacija u balkanskom stilu...Kuku lele!

spatiotecte":1isnt52k je napisao(la):
Rusi imaju 8 Sapsana (ICE 3) za Moskvu Petersburg i njihov voz zapravo ide 200 vecinom trase koja nije ni denivelisana, samo jednom kratkom deonicom od par kilometara ide 250.

Rusi imaju 16 Sapsana! Da, ta pruga je najproblematičnija u Rusiji pošto je jedina direktna pruga Moskva - Sankt Peterburg. Lokalni i ostali daljinski vozovi su usporeni zbog propuštanja Sapsana. Teretni ne mogu ni da priđu. Ogromni gubici su zbog toga. Odavno je Rusija planirala novu odvojenu prugu za velike brzine Moskva - Sankt Peterburg zbog svega ovoga, ali nemaju dovoljno novca.

spatiotecte":1isnt52k je napisao(la):
Pri tom taj pendolino na pruzi za 200 moze da vozi 230-240.

Ovo nije tačno! Pendolino (sa uključenom nagibnom tehnikom) u zavisnosti od konfiguracije pruge i signalizacije može ostvariti do 25% veću brzinu u krivinama od konvencionalnih vozova zbog aktivnog naginjanja sanduka. Uglavnom je potrebna je dvoznačna signalizacija. Na ravnim deonicam i deonicama sa velikim radijusima krivina (kao što je buduća modernizovana pruga Beograd - Subotica - državna granica) Pendolino ne može ostvariti prednost u brzini.


WLAB,
Makedonci imaju manje od 200 km koridora X, za razliku od Srbije koja ima 4 puta vise km tog istog koridora.
Voze se 100 na sat, vau kakvo dostignuce!
Sta imaju od novih voznih sredstava? Skoro pa nista, samo 3 nove EMV.
I oni su bolji od nas? Ma vazi...

Bosanci imaju talgo vagone koje vuce 441, pa to vec kao pojava je skroz smesno, a ti isti talgo vozovi su proveli 7 godina u depou i nisu bili vozeni kao i onaj nesrecni hrvatski EMV koji nije vise ni u njihovom vlasnistvu.
I oni nas sad stizu.

E to je ono sto iritira, samo pljuvanje po Srbiji i sve sto se radi u Srbiji ne valja ali kad bosanac nabavi Talgo a Makedonac se vozi 100 na sat onda su oni bolji od nas. :violina:
 
Па мало се ово код нас радило све на врат на нос. Набављени су ФЛИРТови, али нису погодни за већину перона у Београду. Сређена је пруга до Панчева али без моста па се сада ту опет ради, и опет немамо воз БГ-ПА изузев за Вршац и Зрењанин и ако реална потреба постоји. Та пруга је фактички неискоришћена. Сређена је пруга Шабац-Зворник, набављени нови ДМВ у већем броју, а онда уведу вампирксе поласке возова да човек бе може да се организује да се у истом дану провоза од Руме до Лознице и врати, и ни један воз не хвата нормално возове у Руми за преседање до Београда, а није им у плану да продуже возове из Лознице и Шапца од Руме до Београда. Ево сад и ова пруга за брзине од 200 на сат, питање је колико ће уопште и моћи возова ту да пројури 200 на сат, чак ћемо видети да ли ће и ФЛИРТ нагурати ту свој vmax од 160. Да не спомињем то што им не пада на памет да уведу са711 директни воз БГ-Крагујевац, што су и остали велики градови Србије који имају пругу не повезани железничком линијом са престоницом (Чачак, Крушевац, Краљево, Смедерево, Пожаревац, Лесковац, Врање, већ помињани Крагујевац, Шабац, Лозница, Зворник).
 
Smesno je jer taj voz ne lici ni na sta kad ga vuce 441.
A inace Talgo je jedan od ruznijih vozova za velike brzine sa onako niskim i kratkim vagonima koji imaju po jednu osovinu.
TGV, Pendolino i ICE su manekeni za njega.
 
Pa dobro ne ide za izbor miss ali je smesno pre svega nabavljati vozove koji su predvidjeni da idu preko 200 a nabavljeni su da rade na prugama u Bosni koje jedva na par mesta dozvoljavaju 100 na sat.
 
Više se ne prave nova vozila za 70 koliko je dominantna brzina u BiH ili za 100 na sat.
 
Сестра се прошле године возила Талгом од Сарајева до Мостара и презадовољна је вожњом њим и услугом у возу, њен лаички коментар је био да је њихова железница модернија од наше.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609300#p609300:cdgvv705 je napisao(la):
spatiotecte » Ned Mar 17, 2019 11:20 am[/url]":cdgvv705]


WLAB,
Makedonci imaju manje od 200 km koridora X, za razliku od Srbije koja ima 4 puta vise km tog istog koridora.
Voze se 100 na sat, vau kakvo dostignuce!
Sta imaju od novih voznih sredstava? Skoro pa nista, samo 3 nove EMV.
I oni su bolji od nas? Ma vazi...

Bosanci imaju talgo vagone koje vuce 441, pa to vec kao pojava je skroz smesno, a ti isti talgo vozovi su proveli 7 godina u depou i nisu bili vozeni kao i onaj nesrecni hrvatski EMV koji nije vise ni u njihovom vlasnistvu.
I oni nas sad stizu.

E to je ono sto iritira, samo pljuvanje po Srbiji i sve sto se radi u Srbiji ne valja ali kad bosanac nabavi Talgo a Makedonac se vozi 100 na sat onda su oni bolji od nas. :violina:

Srbija ima i 4x više stanovnika i 4x veći BDP. Ali se zato ide Koridorom X 20-30-40 km/h često i satima! Makedonci su i u najtežim momentima držali Koridor X na uglavnom 100 km/h. U Evropi je železnička infrastruktura jedino u Albaniji lošija od Srbije.

Vuče 441-900, to je modernizovana lokomotiva, nešto kao naše 444. Ne vidim u čemu je problem da lokomotiva vuče Talgo vozove. Pa to se radilo, radi i radiće svugde u Evropi - u Španiji, Portugalu, Francuskoj, Italiji, Nemačkoj, Švajcarskoj, Poljskoj, Belorusiji, Rusiji, Kazahstanu, Bosni i Hercegovini. Samo je u Hrvatskoj i Srbiji, kada su ŽFBH htele da Talgo vozi za Zagreb i Beograd odjednom nastao problem. Brdoviti Balkan...

Meni je žao što ti moje postove u kojima kritikujem očigledno katastrofalno stanje železnice shvataš kao pljuvanje po Srbiji. Tvrdim, a to će ti potvrditi i železničari sa stažom da stanje u železnici nikad nije bilo gore!
 
Znaci sa 21 Flirtova, 39 rusa i 8 Vektrona (i ako ih koristi Srbija Kargo opet su to nase lokomotive) plus remonti desetine km svake godine (ok traljavi su slazem se) ti tvrdis da je stanje gore nego ikada?
Gore i nego 90ih? Tada se obnavljalo u proseku 7 km godisnje a i tada je bilo traljavo.
OK... :kafa:

Ako su Sinobus i Makosa bili bolji onda si u pravu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g-XOgiTEm3s[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609412#p609412:2ndzznsa je napisao(la):
spatiotecte » Ned Mar 17, 2019 7:38 pm[/url]":2ndzznsa]Znaci sa 21 Flirtova, 39 rusa i 8 Vektrona (i ako ih koristi Srbija Kargo opet su to nase lokomotive) plus remonti desetine km svake godine (ok traljavi su slazem se) ti tvrdis da je stanje gore nego ikada?
Gore i nego 90ih? Tada se obnavljalo u proseku 7 km godisnje a i tada je bilo traljavo.
OK... :kafa:

Ako su Sinobus i Makosa bili bolji onda si u pravu.

Da, gore nego 90-ih! Zato što su se tad održavale pruge koliko toliko i ostale su u dobrom stanju iz SFRJ. Ovi remonti lokalnih pruga sa polovnim materijalom koji se dešavaju su samo zakasnelo održavanje jer se pruge nisu održavale 20 godina. Pogledaj brzine tad i sad i dovoljno je. Postojao je neki sistem koji se iz godine u godinu urušavao i dalje se urušava. Na rukovodećim mestima su SNS butik kadrovi.

Tih 21 Flirtova i 39 Rusa umesto da povećaju broj polazaka, oni su samo zamenili stare vagone koji su prodati u staro gvožđe. I pre Flirtova i Rusa bio je isti broj polazaka putničkih vozova, ako ne i veći. Srbija je nasledila preko 500 putničkih vagona iz SFRJ, od čega je bar 300 moglo da vozi uz održavanje, remonte i delimičnu modernizaciju kako su uradili Slovenci ili Hrvati. Pogledaj njihove putničke vagone.
 
У српској железници је приметно да од 1990. нема ни м од модернизације.
 
Истна нажалост, нови возови су само лажна слика бољитка, а композиције са вагонима су отписани из унутрашњег саобраћаја што је велика грешка. Логично би било да су ДМВ само заменили Шинобусе и Макосе на локалним линијама, а ФЛИРТови РВРове на унутрашњем саобраћају, па да су пребачени сви РВР на БГ воз, а да су остале и композиције са локомотивама и вагонима. Ја сам у Нови Сад највише волео да путујем у купеу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609430#p609430:188g3lio je napisao(la):
Žika » Sun Mar 17, 2019 9:06 pm[/url]":188g3lio][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=g-XOgiTEm3s[/youtube]

Ijao pa to je kod mene u Schleswig-Holstein, zakljucujem po amblemu. Nisam video taj jos u saobracaju, ali verovatno kada zavrse sa testiranjem skroz. Eto, nije da se ne modernizuje zeleznica, samo nije bas tu u Srb. Dakle zeleznica se modernizuje, samo vi trebate da predjete kod mene. I resen problem modernizacije zeleznice!
 
Prelazim ali južnije, odakle se za manje od dva sata stiže do centra Pariza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609173#p609173:zxuyth6m je napisao(la):
tragac » 16 Мар 2019, 19:48[/url]":zxuyth6m]Nama treba 5 pendolina, 4 da voze i 1 rez...Ili možda više Flirtova ali udobnijih sedišta, više utičnica, displeji...

Pendolino bi imao smisla za BB ali ona nije pripremljena za nagibne koliko znam


непотребно бацање пара за набавку новог модела воза, од друго произвођача. у Норвешкој возе ФЛИРТ-ови 200 на сат, тако да ми можемо да поручимо исте, 5-6 комада, а за остатак пара стандардне за 160
 
Vrh