Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609615#p609615:2uns1ouw je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Mar 18, 2019 2:41 pm[/url]":2uns1ouw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609173#p609173:2uns1ouw je napisao(la):
tragac » 16 Мар 2019, 19:48[/url]":2uns1ouw]Nama treba 5 pendolina, 4 da voze i 1 rez...Ili možda više Flirtova ali udobnijih sedišta, više utičnica, displeji...

Pendolino bi imao smisla za BB ali ona nije pripremljena za nagibne koliko znam


непотребно бацање пара за набавку новог модела воза, од друго произвођача. у Норвешкој возе ФЛИРТ-ови 200 на сат, тако да ми можемо да поручимо исте, 5-6 комада, а за остатак пара стандардне за 160

Za NSB je odrađen poseban model, sa drugačijim profilom. Ne znam da li bi mogao da vozi kod nas. Nama bi za IC linije idealan bio Flirt sa ovakvim enterijerom https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_ED160.php. Samo, 5-6 komada je smešna količina.
 
па за ИнтерСити, који би имао неколико полазака дневно, 5-6 је довољно. остатак би био за регио и локални саобраћај
 
pa zar nam za IC treba voz sa stolovima? kad je vožnja do 30 minuta max? mada uglavnom daleko manja, ne idu baš svi sa jednok kraja grada na drugi?
 
Kupei se izbacuju skoro svuda u Evropi i menjaju se tim "monovolumen" dizajnom kao autobusim jer je ekonomičnije, staje više putnika, vagoni su nešto lakši, lakše ih je i održavati, prati, čistiti...osvetliti. Eh kadse setim prošlogodišnjeg puta u Mađarsku, desetak ljudi u vozu, ja sam u kupeu ceo dan, ali to verovatno nikad više neću moći da iskusim, nigde se više ne toleriše takvo bacanje resursa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609629#p609629:32hqoes9 je napisao(la):
JohnnyLee » 18 Mar 2019 02:30 pm[/url]":32hqoes9]па за ИнтерСити, који би имао неколико полазака дневно, 5-6 је довољно. остатак би био за регио и локални саобраћај

Znaš kako, ako napravimo dvokolosečnu prugu za 160-200 km/h do Subotice i ne uvedemo intersiti voz po takvoj pruzi na svaki sat, onda treba da nam ukinu i prugu, i intersiti, i inter, i siti... i sve po spisku. Koji je rezon da se takav jedan resurs ne koristi sa bar 30% kapaciteta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609637#p609637:2io3o2ja je napisao(la):
Gorstak89 » Pon Mar 18, 2019 3:44 pm[/url]":2io3o2ja]pa zar nam za IC treba voz sa stolovima? kad je vožnja do 30 minuta max? mada uglavnom daleko manja, ne idu baš svi sa jednok kraja grada na drugi?

Sve ispod 45min BG-NS i 1h30min BG-SU je poprilično nerealno.
 
Po projektu "Brze pruge Srbije" (TGV, Vmax 250 km/h) bilo je BG - NS 45 minuta (i BG - Niš 2 sata).
 
1:30 do Subotice je sasvim OK. I sa mađarske strane da bude toliko do Budimpešte. Pa brzinom Railjeta do Beča. Eto za manje od 6h do Beča, ako uđemo u EU i manje od 5h
 
Kad smo kod Mađarske, tamo je propao tender za gradnju. Otpor planiranoj pruzi Beograd - Budimpešta u tamošnjoj javnosti je veliki, zbog ekstremne neisplativosti. Ne bi me čudilo da odustanu, ili da drastično promene parametre trase (da se vrate na varijantu preko Segedina, što je i meni mnogo smislenije, ili da preko Kelebije samo rekonstruišu postojeći kolosek za 120 km/h, ne dograđujući drugi).

U svakom slučaju, bez mađarske deonice, ne bismo smeli ni da razmišljamo o drugom koloseku i 160-200 km/h severno od Novog Sada.
 
OK, neka onda naši obnove prugu Subotica-Horgoš. Samo što bi morali da menjaju i trasu jer sad ide kroz centar Palića. Naravno da je logičnije da ide kroz Segedin i Kečkemet, nego onajpravac koji podseća na Transmongolsku železnicu,satima ide voz ne vidiš ni jednu kuću pored. Pruga Budapest-Tompa može čak i da postane teretna, ali to je već njihov problem. Isto kao i izmeštanje glavne stanice u Segedinu, jer je sadašnja čeona i uvučena u centar.

Najrealnije je da se krene sa gradnjom Subotica-Morahalom-Segedin zapad
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609822#p609822:2kbsq5mo je napisao(la):
Пантограф » 19 Mar 2019 08:54 am[/url]":2kbsq5mo]

U svakom slučaju, bez mađarske deonice, ne bismo smeli ni da razmišljamo o drugom koloseku i 160-200 km/h severno od Novog Sada.

Zasto? Pa mi tu prugu gradimo i zbog nas.
 
Zbog brojki i slova, odnosno, više zbog brojki. "Zbog nas" svakako ne treba da gradimo ništa što će biti finansijski Černobilj za ionako siromašnu zemlju. Brzine od 200 km/h bez veze sa najbliža dva milionska grada, Peštom i Bečom, sigurno ne mogu biti opravdane. Tolika potražnja za skupim kartama do Novog Sada i Subotice, sasvim izvesno, ne postoji.
 
Ljudi, zaboravite na 200 km/h. Jednostavno ne postoji ekonomska isplativost da voz ide tom brzinom, čak iako je pruga sposobna za tu brzinu. Dobro je što se pruga pravi sa elementima trase za 200 km/h i bez putnih prelaza. Ajde mi prvo da vidimo hoće li sve uraditi kako treba da bi uopšte mogli vozovi preko 120 km/h da idu, pošto se to nikada do sad u Srbiji nije dogodilo, a radile su se modernizacije za 160 km/h...
 
Ali ne postoji ni ekonomska isplativost da vozovi idu 40 kmh kao sada. Osim za autobuske prevoznike.

Redovi vožnje su tek sramota. Gde su vozovi Beograd-Zaječar sad kada je obnovljena pruga? Ili Beograd-Kragujevac? Jel to što ruska garnitura "ne sme u tunel? Ili što će smrdeti prepodobni Prokop na dizel isparenja od par DMV polazaka dnevno? Daj to je smešno, red vožnje se pravi da autobuska mafija ima svoju korist...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609660#p609660:15ujnc8t je napisao(la):
Пантограф » 18 Мар 2019, 17:11[/url]":15ujnc8t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609629#p609629:15ujnc8t je napisao(la):
JohnnyLee » 18 Mar 2019 02:30 pm[/url]":15ujnc8t]па за ИнтерСити, који би имао неколико полазака дневно, 5-6 је довољно. остатак би био за регио и локални саобраћај

Znaš kako, ako napravimo dvokolosečnu prugu za 160-200 km/h do Subotice i ne uvedemo intersiti voz po takvoj pruzi na svaki sat, onda treba da nam ukinu i prugu, i intersiti, i inter, i siti... i sve po spisku. Koji je rezon da se takav jedan resurs ne koristi sa bar 30% kapaciteta?

мислим да би ИнтерСити на сат био много. БГ-Су на сваких сат, то да. али ИнтерСити би могао да буде сваки други или трећи полазак
 
To onda pokazuje da nema potrebe za dvokolosečnom prugom. Kad npr. u Škotskoj obnove neku ranije ukinutu jednokolosečnu prugu, uvedu takt na pola sata. A mi ćemo na duplom koloseku da imamo jedan jedini putnički voz na sat? I još jedan teretni. Pa, ko to radi, gde to može da ima? Koliko je to onda bacanje para niz vetar?

Dalje, ono što bi moralo da bude, osim frekvetnog saobraćaja od BG do SU, jeste i obnova bočnih pruga. I onda, u sinhronizovanom redu vožnje, polazak za Sombor na svaka dva sata iz NS, i na svaka dva iz Vrbasa (što daje vezu za Sombor na svaki sat) i sl. I obnova pruge od Vrbasa do Bečeja, i veza sa Novim Bečejom i Kikindom.

Bez takve osnove, apsurdno je ulaganje u visoki standard centralnog pružnog pravca - kičma bez skeleta ne vredi ništa.
 
не не, Београд-Суботица воз на сваких сат времена. а деонице између и чешће. нпр. локални воз Нови Сад-Суботица који би ишао на 15 до 20 минута, па инђија-Кисач, итд. итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609939#p609939:3phzcvu1 je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Mar 19, 2019 4:16 pm[/url]":3phzcvu1]не не, Београд-Суботица воз на сваких сат времена. а деонице између и чешће. нпр. локални воз Нови Сад-Суботица који би ишао на 15 до 20 минута, па инђија-Кисач, итд. итд.

Super, samo koji vozovi? :lool:
 
Uputstvo za ložača parne lokomotive :)

Zanimljivo je uporediti potreban nivo znanja i kompleksnost zadataka današnjih mašinovođa i nekadašnjeg dobro uigranog para ložač-mašinovođa. Kad se uzme u obzir i da je svaka parna lokomotiva ubrzo postajala ne malo različita od svakog drugog primerka istog modela, držati svaku od njih, stalno, na samom osetljivom optimumu performansi ... ovo je bila ne samo maistorija nego maltene i umetnost. Gospodin mašinovođa. Nema puno automatskih kontrolnih mehanizama. Moraš da znaš svaku od njih "u dušu". Moć i osetljivost velike mašine u istom paketu. I zbog ovolike interakcije i složenosti, sa verovatno donekle posebnom vezom mašine i čoveka. Iako je to naravno komedija i preterivanje, ali pada mi na pamet nemi film General Bastera Kitona.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6QwfBCDZqxY[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610056#p610056:3js8hb8b je napisao(la):
WLABmz » 20 Мар 2019, 00:00[/url]":3js8hb8b]
Super, samo koji vozovi? :lool:

па ваљда се купују ЕМВ за 100 милиона €?
 
Да би железница била иоле конкурентна и привлачна путницима, поред сређене инфраструктуре потребно је најмање по 10-15 ЕМВ/ДМВ по главним чворовима (Београд, Нови Сад, Краљево, Ниш, Суботица) + 30 ЕМВ за БГ воз.
 
Са заинтересованим проуивођачем направити кооперацију и склапати возове у Србији. Можда ће финални производ бити нижег квалитета, али ће цена свакако бити нижа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610102#p610102:tf6v2dxs je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Mar 20, 2019 11:09 am[/url]":tf6v2dxs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610056#p610056:tf6v2dxs je napisao(la):
WLABmz » 20 Мар 2019, 00:00[/url]":tf6v2dxs]
Super, samo koji vozovi? :lool:

па ваљда се купују ЕМВ за 100 милиона €?

Čekaj, stani. Od trenutnih 21 kupljenih EMV vozi oko 15, znači računaj od novih 20-ak da će voziti takođe 15-ak. To je ukupno 30. Da li zaista misliš da 30 EMV dovoljno za takav takt? A šta ćemo sa ostatkom Srbije? Pa Luksemburg koji ima 265 km elektrificiranih pruga ima 63 EMV i 34 elektrolokomotiva za putnički saobraćaj, a nemaju takt na 15 minuta. Nama je potrebno 300 vozova da bi imali iole solidan saobraćaj na nivou srednje razvijenih zemalja EU. I naravno remont kompletne mreže pruga.
 
шта си бре сав негативан? то је само теоретисање. ако буде да иду на пола сата биће пуна капа, а не на 15 минута
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610165#p610165:17ie1eji je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Mar 20, 2019 2:06 pm[/url]":17ie1eji]шта си бре сав негативан? то је само теоретисање. ако буде да иду на пола сата биће пуна капа, а не на 15 минута

Izgleda da su realnost i negativnost u Srbiji sinonimi :mrgreen:

Ako bude išao na sat vremena, biće dobro...
 
Vrh