Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Propis je jasna. Putni prelaz se može obezbediti branicima, polubranicima, andrejin krst i znak stop. Branici i polubranicu fizički zatvaraju prugu, a andrejin krsti i znak stop naređuju vozaču da se mora zaustaviti, upoznati za situaciom, pa tek onda preći.
Isto kao kad bi bez stajanja uleteo u raskrsnicu sa puta nižeg prvenstva. Koja je verovatnoća da te neće niko udariti.
Koliko je voz mogao biti udaljen od puta pre udesa u trenutku kada je čelo busa bilo neposredno pred prugom? 20-25m lična procena( da je bilo više, bus bi prošao ili bi dobio udarac u zadnji deo, a ne po sredini, što je slučaj). Kolika je verovatnoća da je baš tolika magla bila da se ništa ne vidi na toj razdaljini?
Vozač ima 31 godinu, poprilično mlad.
Ovo što se desil je kompletno stanje našeg društva. Krivi su bukvalno svi. Stanovništvo je primitivno, neobrazovano, bez želje da svoju samoživost suzbije. Drugim rečima, niko ne želi da poradi na sebi da bi sutra bio bolja osoba.
Vreme će odneti događaj u zaborav, sem kod porodica nasdradalih. Nastaviće se isto, ulagaće se u propagandu, kič i nebitan luksuz, jel to kod neobrazovanog stanovništva donosi glas za što duži ostanak na tronu. Da se razumemo, pričam za period poslednjih 20 godina, ne samo za ovu vlast.

Saučešće porodicama nastradalih.
 
Можда треба размислити о постављању успоривача (тзв. лежећи полицајци) испред пружних прелаза. Чини ми се да би то довело до избегавања овакве трагедије.
 
Kod mene u kraju je 'majka priroda' napravila usporivače u vidu rupa dubokih skoro do Australije pa se prelazi da 5 kmh. Ali opet nije bezbedno jer je mnogo rastinja uz put i veććina ljudi izbegava taj pravac.


Sad po priči nadležnih ispada da su u inostranstvu glupi što postavljaju branike, polubranike i svetlosnu signalizaciju, a mi pametni jer treba da stavljamo uvo na šinu da vidimo jel dolazi.
 
A da, zaboravih još nešto. Proletos u Resniku sam čekao da pređem prugu na putu Resnik-Rušanj. Branici su se spustili, teretni voz naišao i stao. Branici su se potom podigli ali je teretna kompozicija i dalje stajala na istom mestu zatvarajući put. Koliko su dakle uopšte pouzdani ti sistemi kod nas?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590247#p590247:2u5vux7q je napisao(la):
puskele » Sub Dec 22, 2018 8:15 am[/url]":2u5vux7q]
Koliko je voz mogao biti udaljen od puta pre udesa u trenutku kada je čelo busa bilo neposredno pred prugom? 20-25m lična procena( da je bilo više, bus bi prošao ili bi dobio udarac u zadnji deo, a ne po sredini, što je slučaj).
Loša ti porocena. Bus je prepolovljen na pola a to je 9m od čela. Bus je išao oko 15km/h preko pruge a što je oko 4m/s. Dakle oko 2.25s mu je trebalo da polovina busa bude na pruzi. Voz ako se kretao 72km/h to je okruglo 20m/s odnosno bio je udaljen 45 metara kada je čelo busa bilo na pruzi t.j. 50 metara ako računaš čelo voza ispred pruge.
 
Jedan od razloga što u inostranstvu ima više rampi je što tamo vozovi idu brzo, na vreme, mnogo para se ulaže u železnicu...

Mi nemamo para da plaćamo fizičko tehničku zaštitu rampi, jer je poznato da se kod nas sve to krade.

A i još jedna stvar. Kod nas prilikom jače kiše semafori prestaju da rade. Zamislite da se to desi na pružnom prelazu sa rampom i semaforom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590316#p590316:388gahh6 je napisao(la):
astrodule » 22 Dec 2018 02:25 pm[/url]":388gahh6]Jedan od razloga što u inostranstvu ima više rampi je što tamo vozovi idu brzo, na vreme, mnogo para se ulaže u železnicu...

Mi nemamo para da plaćamo fizičko tehničku zaštitu rampi, jer je poznato da se kod nas sve to krade.

A i još jedna stvar. Kod nas prilikom jače kiše semafori prestaju da rade. Zamislite da se to desi na pružnom prelazu sa rampom i semaforom?
Prestanite sa 'nemamo para' izgovorima. Ako je tako hajde da počupamo pruge, preoremo puteve i vratimo se na volujska kola. Civilizacija je lepa, ali skupa. U svakom slučaju nije obavezna. Nadam se da ipak imamo konsenzus da želimo civilizaciju i da prihvatamo cenu nastavka njenog razvoja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590302#p590302:1xemogvg je napisao(la):
tragac » Sub Dec 22, 2018 2:53 pm[/url]":1xemogvg]Kod mene u kraju je 'majka priroda' napravila usporivače u vidu rupa dubokih skoro do Australije pa se prelazi da 5 kmh. Ali opet nije bezbedno jer je mnogo rastinja uz put i veććina ljudi izbegava taj pravac.


Sad po priči nadležnih ispada da su u inostranstvu glupi što postavljaju branike, polubranike i svetlosnu signalizaciju, a mi pametni jer treba da stavljamo uvo na šinu da vidimo jel dolazi.

podseti me za to rastinje, u vojvodini je verovatno neka tradicija da raznorazno rastinje ide celom duzinom pruge, verovatno je tih metar levo i desno od sina u vlasnistvu zelecnica pa nikog ne boli patka zadnjih 130 godina da to ocisti, i normalno ako je pruzni prelaz na mestu gde je makar i mala krivina pruge ne vidi se apsolutno nista, fala bogu pa su te pruge toliko lose da vozovi fizicki ne mogu brze od 30 na sat
 
Све су то последице мањка људства у железници. Зато што фале чувари имамо неисправну сигнализацију, а појас уз пругу није одржаван пошто нема радника да крче шибље.
 
Ovakve stvari se dešavaju i dešavaće se, ali je neverovatno da taj PP nema ni svetlosnu signalizaciju. Drugo, ako nema baš ništa, postoje one vibro trake u slični usporivači drumskog saobraćaja.

Prema podacima iz "ИНФРАСТРУКТУРА ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ А.Д. - ИЗЈАВА О МРЕЖИ - 2019." (http://infrazs.rs/IzjavaMreza/izjava o mrezi 2019_1.pdf) dozvoljena brzina železnice tu je 70km/h, što je skoro 20m/s. Ako je pretpostavimo da je autobusu potrebno oko 5 sekundi da pređe prugu, neophodno je da vidljivost bude bar 150m.

Najverovatnije jeste odgovaran vozač autobusa. Kasno je zapazio voz. Onda umesto da koči, pokušao je da ga izvuće. Preračunao se za manje od 1s, za koliko bi preostalih par metara autobusa bezbedno udaljilo u sigurnost. Jedna jedina sekunda...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590315#p590315:3tvdn61i je napisao(la):
ttbgd » Sub Dec 22, 2018 2:21 pm[/url]":3tvdn61i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590247#p590247:3tvdn61i je napisao(la):
puskele » Sub Dec 22, 2018 8:15 am[/url]":3tvdn61i]
Koliko je voz mogao biti udaljen od puta pre udesa u trenutku kada je čelo busa bilo neposredno pred prugom? 20-25m lična procena( da je bilo više, bus bi prošao ili bi dobio udarac u zadnji deo, a ne po sredini, što je slučaj).
Loša ti porocena. Bus je prepolovljen na pola a to je 9m od čela. Bus je išao oko 15km/h preko pruge a što je oko 4m/s. Dakle oko 2.25s mu je trebalo da polovina busa bude na pruzi. Voz ako se kretao 72km/h to je okruglo 20m/s odnosno bio je udaljen 45 metara kada je čelo busa bilo na pruzi t.j. 50 metara ako računaš čelo voza ispred pruge.

Voz se nije kretao velikom brzinom obzirom gde se zaustavio posle nesreće a opet dovoljno velikom da prepolovi autobus. Šta god vozač autobusa snosi veliku odgovornost i verovatno jedinu krivicu.

Ono što me uvek izluđivalo dok sam vozio to je nabijanje i zadržavanje putnika na prednjoj platformi, ne samo da ometaju preglednost već i odvlače pažnju , što svojim večitim pomeranjem što sada sa velikim mobilnim telefonima.

Pogledajte prilog 1

Dovoljno da neku bude tu i da bitno smanji preglednost.
Na žalost u ZOBS-u ima član koji zabranjuje ometanje vozača u toku vožnje ali su novim izmenama izbacili stavku o kažnjavanju ometača.

Drugo to su ovi autobusi sa tim malim prednjim bočnim prozorima.





Svi ti dodatni bočni stubovi pa zatim vrata pa široka guma vrata doprinose smanjenju vidnog polja vozača tj povećanju mrtvih uglova.

Opet kako šta god bilo vozač je taj koji je loše procenio situaciju.


Moj stav je da nema bezbednog pružnog prelaza , da uvek treba biti 100% siguran i tek onda preći sa vozilom preko pruge. Tako i radim lagano priđem, tek kad se uverim da nema voza nastavljam kretanje.
 
Du81iwYX0AAhEG8.jpg:large
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590317#p590317:1530dy1v je napisao(la):
tragac » 22 Dec 2018 02:28 pm[/url]":1530dy1v]Ako sad kažem šta mislim banovaće me, a možda mi dođu i panduri
file.php
Prosto je neverovatno kakve sam sve komentare o nesreći pročitao na društvenim mrežama. Poznavanje propisa,
ponašanje u saobraćaju i kultura su ravni nuli i nije ni čudo što se dešavaju takve nesreće. Vozač autobusa je direktan krivac zato što
nije poštovao saobraćajne znake, koristio je mob. tel i nije zaustavio vozilo na znak STOP, što je dovelo do nesreće.
A ovaj voz sa slike je uslikan u trenucima kada je prešao prelaz, kada je bio na samom prelazu ali ne i kada je stao ispred prelaza,
tako da se ova fotografija i situacija sa nje pogrešno tumači, zbog neznanja ili (zlo)namerno.
O situaciji kao na slici pisao sam pre par meseci pa ću sada to i da ponovim:
'Većina vozača u Srbiji nije svesna toga da podignuta rampa na putnom prelazu ne znači da se preko tog
prelaza može preći tek tako, bez zaustavljanja. Kada dođe do kvara na putnom prelazu rampe su uvek podignute
a vozač drumskog vozila to ne može da zna. To znaju otpravnik vozova (TK dispečer) i mašinovođa i oni postupaju
prema propisima proisteklim iz Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja. Voz se zaustavlja ispred tog prelaza
( prosto rečeno da bi ga vozači drumskih vozila uočili ) i nastavlja dalju vožnju. Na svakom takvom prelazu postoji
saobraćajni znak STOP i Andrejin krst koji obavezuju vozača drumskog vozila da propusti šinsko vozilo bez
obzira što su rampe podignute. Na to ga obavezuje i jedno od osnovnih pravila saobraćaja...
''
 
@Zika
pa dobro sta da rade ljudi kad je guzva da se u autobus jedva ulazi? moraju da stoje tu napred
 
@Rile,a što je najgore onaj mamlaz iz Agencije za drumski saobraćaj(ili kako se već ta institucija zove),izjavi da znak "STOP" ispred putnog prelaza možemo okačiti mačku o rep. Da je on tu samo zato kako bi železnica skinula potencijalnu odgovornost sa sebe.
Posle svega pročitanog i odslušanog sve više sam za to da se uvede propis da stajemo ispred svakog hebenog prelaza ,pa nek posle kukaju kako nam vozovi putuju do Niša 10 i više sati. Izgleda da smo kao nacija otišli u q*** skroz.
Niko od tih pametnjakovića ni da se zapita kako je mašinovodji. Nosi 5 ljudskih života na svojoj duši,a zbog koga??? Zbog čega??? Zbog jedne b***,kojoj je bilo teško,mrsko,valjda suvišno po njegovom razmišljanu da ulagani i da polako pridje do granice preglesnosti. Niko me ne moze ubediti da voz ne može da se vidi ako se pridje na metar od koloseka. Železnički koloseci u krivini nemaju poluprečnik od tri metra pa će voz da "iskoči" za sekundu ispred vozila. Ima sasvim dovoljno i vremena i mesta da se vozač uveri da li voz nailazi ili ne,i ako se ukaže potreba vrati metar u rikverc.
Ali NE. Sad je najpopularnije osuti drvlje i kamenje na železnicu kako je ona odgovorna za debilizam i bezobrazluk pojedinih vozača koji svojom nemarnošću i ne znanjem dovedu stvar do toga da padnu ljudske žrtve u ovakvim incidentima. Ne ,nisam napisao nesrećama, jer ovo nije nesreća. Ovo je težak incident koji je prouzrokovan nečijom nemarnošću i bezobrazlukom.
Kucaš poruke dok voziš a životi nečije dece su ti stavljene u ruke.
MORE MARŠ U TRI LEPE.
 
Razlika izmedju Srbije i trulog zapada je da ce na zapadu uciniti sve da se ovako nesto ne ponovi, tj u najmanju ruku ce postaviti rampe, a u izuzetnim situacijama ce denivelisati prelaz. Iako je ukrstanje propisno obelezeno, ocigledno da to nije dovoljno vec se mora spreciti da se ovo ponovi. A kako to biva kod nas, uvek cekamo da se nesto strasno dogodi da bi reagovali.
 
Nema ovo veze sa signalizacijom, koja je jasna i nedvosmislena, već sa nepoštovanjem propisa, kulturom i beskrajnom ljudskom
glupošću. To je ono što treba lečiti u Srbiji. Možeš da staviš rampe i barikade kakve hoćeš, opet će se naći junoše kojima ni to
neće biti dovoljno.

 
Полубраник има улогу да нпр. ако се неко затекне на прелазу приликом спуштања да не остане заграђен између два браника. Старе бранике су иначе спуштали ручно.
 
Na svaki prelaz po da reflektora dobra na senzor nocu
Po kamera kupilasta
Ogranicenje visine zbog kontaktnog voda i ono rusko cudo sto izlazi iz zemlje
I kaznjavanje bu**** u kolima kaznjavanje svaki put sve vise i vise ...
 
Vrh