Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590497#p590497:3hdyqe6j je napisao(la):
kingmanowar » 23 Dec 2018, 04:41[/url]":3hdyqe6j]Razlika izmedju Srbije i trulog zapada je da ce na zapadu uciniti sve da se ovako nesto ne ponovi, tj u najmanju ruku ce postaviti rampe, a u izuzetnim situacijama ce denivelisati prelaz. Iako je ukrstanje propisno obelezeno, ocigledno da to nije dovoljno vec se mora spreciti da se ovo ponovi. A kako to biva kod nas, uvek cekamo da se nesto strasno dogodi da bi reagovali.
Ne nego je razlika u tome, sto ce mamlaze, oni koji ne stanu na znak STOP ili poput ovog sa slike koji prelazi i ako je spustena rampa, biti kaznjen, da mu nikad ne padne na pamet ponovo da uradi. A da ne govorim o onom lomnjenju rampi u Batajnici na primer. Kod nas kamere sluze samo za ukras.

Eventualno resenje je staviti lezenje policajce 20m ispred pruznih prelaza koji nemaju rampe, pa da vozac mora da uspori hteo ne-hteo
 
Sama potreba da se pred bilo šta postavljaju branici, izdignuća, bodljikava žica, bunkeri, stajaći rov, mitraljesko gnezdo, ne govori o ozbiljnim merama bezbednosti, nego o primitivizmu sredine u kojoj se mere primenjuju. Ako ti znak stop ne znači ništa, neće ti značiti ništa ni kada se uključuješ na put sa prvenstvom prolaza, treba li i tu stavljati branike? Još jedna odvratna crta domaćeg mentaliteta se oslikava u komentarima na incident, gde pojedinci pokušavaju da zauzmu stranu i potpuno su gluvi za činjenice, ako iste ne potkrepljuju njihov stav. Neki idu dotle da izmišljaju nepostojeće "propise", što je bolest svoje vrste, jer će neku budalu ubediti da je to zaista tako i da mogu da se nadmudruju sa vozovima. O tome da svi znaju sve, i da za njih "nemaju pojma" ljudi kojima je to struka, više ne vredi ni trošiti reči, to je postalo podrazumevajuće stanje, pa se iz raznih pametnih komentara može izvući zaključak da je za mnoge poimanje voza jednako poimanju Škode Fabije, da može da kreće, staje, ubrzava i usporava po svom nahođenju i potrebi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590588#p590588:4x8igtff je napisao(la):
milanche » 23 Dec 2018 05:43 pm[/url]":4x8igtff]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590497#p590497:4x8igtff je napisao(la):
kingmanowar » 23 Dec 2018, 04:41[/url]":4x8igtff]Razlika izmedju Srbije i trulog zapada je da ce na zapadu uciniti sve da se ovako nesto ne ponovi, tj u najmanju ruku ce postaviti rampe, a u izuzetnim situacijama ce denivelisati prelaz. Iako je ukrstanje propisno obelezeno, ocigledno da to nije dovoljno vec se mora spreciti da se ovo ponovi. A kako to biva kod nas, uvek cekamo da se nesto strasno dogodi da bi reagovali.
Ne nego je razlika u tome, sto ce mamlaze, oni koji ne stanu na znak STOP ili poput ovog sa slike koji prelazi i ako je spustena rampa, biti kaznjen, da mu nikad ne padne na pamet ponovo da uradi. A da ne govorim o onom lomnjenju rampi u Batajnici na primer. Kod nas kamere sluze samo za ukras.

Eventualno resenje je staviti lezenje policajce 20m ispred pruznih prelaza koji nemaju rampe, pa da vozac mora da uspori hteo ne-hteo

Gresis Milane, bar sto se Australije tice. Ovde polaze od pretpostavke da su ljudi debili i veliki napori se ulazu da se nesreca predupredi. Mnogo vise se ulaze u edukaciju nego u represivne mere kaznjavanja. Ako te uhvate za isti prestup vise puta, dobices visoku kaznu ali takodje ces morati da pohadjas odredjen kurs o tome da vise tako nesto ne napravis. Ili ako si psiholoski slucaj, zavrsices u bolnici ili ce da te deportuju na Nauru :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590555#p590555:e9kpm2fp je napisao(la):
direktor » 23 Дец 2018 02:28 pm[/url]":e9kpm2fp]Na svaki prelaz po da reflektora dobra na senzor nocu
Po kamera kupilasta
Ogranicenje visine zbog kontaktnog voda i ono rusko cudo sto izlazi iz zemlje
I kaznjavanje bu**** u kolima kaznjavanje svaki put sve vise i vise ...

Оно чудо што излази из земље је неупотребзиво у батајници јер непосредно после преласка рампе постоје два скретања лево а возила из супротног правца имају првенство пролаза тако да се возило може заглавити на рампи чекајући да скрене.

Такође простор око рампе је у комуналном хаосу јер се ту тик ут пругу налази мини бувљак. Овде би стално требало да буде неко ко ће водити рачун ао безбедности.
обратити пажњу на 10:00 у снимку из viewtopic.php?f=17&t=968&start=10150#p590101
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590666#p590666:3euuwdql je napisao(la):
kingmanowar » 24 Dec 2018, 06:26[/url]":3euuwdql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590588#p590588:3euuwdql je napisao(la):
milanche » 23 Dec 2018 05:43 pm[/url]":3euuwdql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590497#p590497:3euuwdql je napisao(la):
kingmanowar » 23 Dec 2018, 04:41[/url]":3euuwdql]Razlika izmedju Srbije i trulog zapada je da ce na zapadu uciniti sve da se ovako nesto ne ponovi, tj u najmanju ruku ce postaviti rampe, a u izuzetnim situacijama ce denivelisati prelaz. Iako je ukrstanje propisno obelezeno, ocigledno da to nije dovoljno vec se mora spreciti da se ovo ponovi. A kako to biva kod nas, uvek cekamo da se nesto strasno dogodi da bi reagovali.
Ne nego je razlika u tome, sto ce mamlaze, oni koji ne stanu na znak STOP ili poput ovog sa slike koji prelazi i ako je spustena rampa, biti kaznjen, da mu nikad ne padne na pamet ponovo da uradi. A da ne govorim o onom lomnjenju rampi u Batajnici na primer. Kod nas kamere sluze samo za ukras.

Eventualno resenje je staviti lezenje policajce 20m ispred pruznih prelaza koji nemaju rampe, pa da vozac mora da uspori hteo ne-hteo

Gresis Milane, bar sto se Australije tice. Ovde polaze od pretpostavke da su ljudi debili i veliki napori se ulazu da se nesreca predupredi. Mnogo vise se ulaze u edukaciju nego u represivne mere kaznjavanja. Ako te uhvate za isti prestup vise puta, dobices visoku kaznu ali takodje ces morati da pohadjas odredjen kurs o tome da vise tako nesto ne napravis. Ili ako si psiholoski slucaj, zavrsices u bolnici ili ce da te deportuju na Nauru :laugh:

Novcane kazne nisu represivne mere, vec mera edukacije. I kao sto kazes ako ponovos isti prekrsaj vise puta, kazna se povecava, oduzima se dozvola, ponavljas testove ili na kraju ides u ludnicu :D Zato i govorim da je problem sto se u Srbiji ljudi ne kaznjavaju za svoja ne dela, tj nemaju osecaj odgovornosti i uvek se trazi opravdanje. Sad nije dovoljan znak STOP nego su krive rampe sto nisu postavljene ili ne znam, fanfare da trube.
Odustvo kaznjavanja se moze videti i po lomnjenju branika, kradji tegova za el.mrezu i druge zel.opreme. Ne pamti se kad je neko uhapsen, procesiran a kamoli osudjen za to. Mislim da je to prvenstveno probem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590724#p590724:1fl0gsgx je napisao(la):
Пантограф » 24 Dec 2018 12:30 pm[/url]":1fl0gsgx]U Batajnici će sve biti denivelisano iz kineskog kredita, i pružni prelazi i pruge međusobno.
Ovako se moraju obnavljati svi magistralni pravci
 
Milanche BRAVO! Pravnici su odavno utvrdili na nebrojeno puno primera da visina kazne nije ono što dovodi do smanjenja počinjenih dela već procenat procesuiranih počinilaca. kad bi ti znao da ćeš gotovo sigurno biti kažnjen ako ne staneš na znak stop vrlo brzo bi ti ušlo u svest i podsvest! pa prva ili prve dve kazne mogu da budu i samo pisane opomene sa grafičkim prikazom kako se staje na znak stop i zašto se to radi (urađeno tako da retardiran čovek može da razume) i kroz manje od godinu dana imaš jedno lepo poštovanje tog znaka.
ja bih isto uveo i za brzinu, ovo što kao isprobavaju na auto putu treba uvesti na sve magistralne puteve plus staviti automatske radare ispred škola i vrtića i svi bi vozili bezbednih 30 kmh pored mališana jer život jednog deteta svakako vredi više nego to da ti negde stigneš minut ranije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590401#p590401:1mmc6a6p je napisao(la):
Pendolino » 22 Dec 2018 08:29 pm[/url]":1mmc6a6p]Ovakve stvari se dešavaju i dešavaće se, ali je neverovatno da taj PP nema ni svetlosnu signalizaciju.

Ne samo taj. I dalje ka Doljevcu su sva sela povezana sa regionalnim putem Doljevac-Nis po slicnom principu kao i Donje Medjurovo. Znaci izmedju sela i glavnog puta ide pruga i sela su asfaltnim putem povezana tako da put ide preko pruge. Sve su to "ziva" sela, sa dosta stanovnika i sa velikom frekfencijom saobracaja. Ni na jednom prelazu nema rampe, a ni svetlosne signalizacije.

Inace meni je pravo cudno kako se ovako nesto mnogo ranije nije desilo. Zamislite u vreme SFRJ, pa ovde su vozovi sibali na svakih 15 minuta.

Inace neverovatna scena je nocu kada ide teretni voz, mrkli je mrak, ako vam nije otvoren prozor pa da cujete tutnjavu, malo fali da naletite na vagone u pokretu. Svi prelazi su na blagim uzvisenjima, ali po mrklom mraku tek kada predjete najveci deo uzvisenja vidite da prolazi voz u toj potpunoj tami. Tu je kriva i lokalna samouprava sto ti prelazi barem nisu osvetljeni s obzirom da su tu glavni vodovi prema selu i moglo bi lako to da se izvede.

I sta sada, uradice rampe i resice problem u ovom jednom selu?! a sta je sa drugim selima prema Doljevcu? Gornje Medjurovo, Belotinac, Batusinac, Capljinac sve su to sela koja imaju identican ovakav pruzni prelaz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590724#p590724:14u41atn je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 24, 2018 12:30 pm[/url]":14u41atn]U Batajnici će sve biti denivelisano iz kineskog kredita, i pružni prelazi i pruge međusobno.
Nije tačno, denivelacija neće biti deo kineskog kredita, tu obavezu na sebe je uzeo grad Beograd, ali povodom toga se ne radi ništa.
 
O овоме је и раније било речи, а овај пројекат је давао наду да ће се убрзати изградња. У пројекту који је био овде види се да се потпуно измешта пружни прелаз и да треба да се изгради нова деоница р-267
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590753#p590753:2rwyyfcd je napisao(la):
ttbgd » 24 Dec 2018 01:29 pm[/url]":2rwyyfcd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590724#p590724:2rwyyfcd je napisao(la):
Пантограф » Pon Dec 24, 2018 12:30 pm[/url]":2rwyyfcd]U Batajnici će sve biti denivelisano iz kineskog kredita, i pružni prelazi i pruge međusobno.
Nije tačno, denivelacija neće biti deo kineskog kredita, tu obavezu na sebe je uzeo grad Beograd, ali povodom toga se ne radi ništa.

Kako god, biće denivelisano, jer je tako po projektu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590742#p590742:3tfj03pp je napisao(la):
forest » 24 Dec 2018 01:03 pm[/url]":3tfj03pp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590401#p590401:3tfj03pp je napisao(la):
Pendolino » 22 Dec 2018 08:29 pm[/url]":3tfj03pp]Ovakve stvari se dešavaju i dešavaće se, ali je neverovatno da taj PP nema ni svetlosnu signalizaciju.

Inace meni je pravo cudno kako se ovako nesto mnogo ranije nije desilo. Zamislite u vreme SFRJ, pa ovde su vozovi sibali na svakih 15 minuta.

Pa, možda se tu nije desilo, al se dešavalo na drugim mestima. U Ćupriji je, recimo, voz ubio čitav vod vojske koju je kapetan postrojio na pruzi, al o tome nije smelo da se piše, zbog vojne tajne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590741#p590741:ixnd7sry je napisao(la):
Gorstak89 » Mon Dec 24, 2018 1:01 pm[/url]":ixnd7sry]Milanche BRAVO! Pravnici su odavno utvrdili na nebrojeno puno primera da visina kazne nije ono što dovodi do smanjenja počinjenih dela već procenat procesuiranih počinilaca....
Ne slazem se. Kada bi suludo slalom prelazenje preko pruznog prelaza na kome je spustena rampa te kostalo recimo 2000 evra voleo bih da vidim tog pametnjakovica kome vise vredi tih 5 minuta ne cekanja od tog novca.
 
Putni prelaz u Nišu na kome su rampe neispravne.
Vozaču belog Renoa svaka čast na poštovanju propisa i vertikalne signalizacije ali i ovde se
može videti nekoliko njih kojima se mnogo žuri.

[YouTube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=83nzMu4e62U[/youtube][/YouTube]

'Većina vozača u Srbiji nije svesna toga da podignuta rampa na putnom prelazu ne znači da se preko tog
prelaza može preći tek tako, bez zaustavljanja. Kada dođe do kvara na putnom prelazu rampe su uvek podignute
a vozač drumskog vozila to ne može da zna. To znaju otpravnik vozova (TK dispečer) i mašinovođa i oni postupaju
prema propisima proisteklim iz Zakona o bezbednosti železničkog saobraćaja. Voz se zaustavlja ispred tog prelaza
( prosto rečeno da bi ga vozači drumskih vozila uočili ) i nastavlja dalju vožnju. Na svakom takvom prelazu postoji
saobraćajni znak STOP i Andrejin krst koji obavezuju vozača drumskog vozila da propusti šinsko vozilo bez
obzira što su rampe podignute. Na to ga obavezuje i jedno od osnovnih pravila saobraćaja...
''
 
Vaistinu

6. Obeležavanje prelaza puta preko železničke pruge
Član 153.
Prelaz puta preko železničke pruge mora biti obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom.
Na prelazu puta sa savremenim kolovoznim zastorom (asfalt, beton, kocka i sl.) preko železničke pruge moraju se postaviti semafori
kojima se najavljuje približavanje voza.
Na prelazu puta preko železničke pruge postavljaju se branici ili polubranici kojima se zabranjuje i sprečava prelazak vozila preko
železničke pruge, kojima mogu biti pridodati uređaji za davanje zvučnih znakova koji upozoravaju na spuštanje branika, odnosno
polubranika.
Kada su na prelazu puta preko železničke pruge postavljeni branici ili polubranici, a uređaj za njihovu upotrebu nije ispravan ili se
ne koristi, ti branici moraju biti uklonjeni ili na odgovarajući način prekriveni. Ukoliko se radi o delu puta koji nema savremeni
kolovozni zastor na tom mestu mora se postaviti svetlosni saobraćajni znak koji najavljuje približavanje voza.
Bliže propise u pogledu vrste, izgleda, tehničkih karakteristika i načina postavljanja i mestima na kojima se moraju postaviti branici
ili polubranici, uređaja za davanje svetlosnih, zvučnih znakova i načinu njihove upotrebe, donosi ministar nadležan za poslove
saobraćaja.

Juče je Rebić stidljivo spomenuo da krivicu ne snosi samo vozač, već i Štrumfetino ministarstvo, a Štrumfeta je rekla da Rebić nije bio najprecizniji.


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Nije sve, baš tako, crno-belo.Postoji i poslednji član pomenutog člana zakona koji kaže:

''Bliže propise u pogledu vrste, izgleda, tehničkih karakteristika i načina postavljanja i mestima na kojima se moraju postaviti branici ili polubranici, uređaja za davanje svetlosnih, zvučnih znakova i načinu njihove upotrebe, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.
 
Kako god, vozač autobusa ima veliku odgovornost. Možda i svu.
Jer sudija kaže da se vozač nije uverio da može bezbedno da izvede radnju i tu se priča završava. Mogu da se iznesu olakšavajuće ili otežavajuće okolnosti.
 
Pa ne znam baš. Ako piše "moraju se postaviti semafori" tu nema baš mesta za nedoumicu.

Bliži propisi bi bili da se pojasni kakav semafor, i tako neki detalji, a ne da semafor ne treba da postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591246#p591246:2dw8aa5b je napisao(la):
Rile » Sre Dec 26, 2018 10:00 am[/url]":2dw8aa5b]Nije sve, baš tako, crno-belo.Postoji i poslednji član pomenutog člana zakona koji kaže:

''Bliže propise u pogledu vrste, izgleda, tehničkih karakteristika i načina postavljanja i mestima na kojima se moraju postaviti branici ili polubranici, uređaja za davanje svetlosnih, zvučnih znakova i načinu njihove upotrebe, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.

Odlično zapažanje Rile. Postoji bliži propis koji očigledno nije usaglašen sa članom 153 ZOBS-a

https://www.paragraf.rs/propisi/pra...erama_za_osiguranje_bezbednog_saobracaja.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591250#p591250:3q3trb8f je napisao(la):
Žika » Sre Dec 26, 2018 10:07 am[/url]":3q3trb8f]Kako god, vozač autobusa ima veliku odgovornost. Možda i svu.
Jer sudija kaže da se vozač nije uverio da može bezbedno da izvede radnju i tu se priča završava. Mogu da se iznesu olakšavajuće ili otežavajuće okolnosti.

Gde si video da je sudija to izjavio? Može link?
 
Vrv misli uopšteno jer sudija uvek ima ono "nije uskladio brzinu sa uslovima na putu"

Ipak, neko napokon mora da odgovara za ovakve neusaglašenosti. Naravno, uvek neko može da presudi da neusaglašenosti nema, ali to su pravne nauke (a ne prirodne)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591267#p591267:1ajjm72c je napisao(la):
ttbgd » Sre Dec 26, 2018 10:54 am[/url]":1ajjm72c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591250#p591250:1ajjm72c je napisao(la):
Žika » Sre Dec 26, 2018 10:07 am[/url]":1ajjm72c]Kako god, vozač autobusa ima veliku odgovornost. Možda i svu.
Jer sudija kaže da se vozač nije uverio da može bezbedno da izvede radnju i tu se priča završava. Mogu da se iznesu olakšavajuće ili otežavajuće okolnosti.

Gde si video da je sudija to izjavio? Može link?

Bilo koja sudnica gde se donose rešenja o kažnjavanju vozača. Video sam ih bezbroj.
 
Данас постављена рампа на пружном прелазу у Реснику. Колико бисмо ли чекали да је врате да не беше оне погибије..Ако неко зна да ли је враћена у Кијеву нека пише.
 
Vrh