Dusan Vujovic
2 ч.
Danas je na Železnicama Srbije vladalo potpuno rasulo u putničkom saobraćaju. Putnici BG voza su neadekvatno bili obavešteni o preusmeravanju BG vozova sa linije Ovča - Batajnica na liniju Ovča - Resnik. Ljudi su čekali BG vozove na staroj liniji, koji od jutros saobraćaju na svakih sat vremena i oni koji su bili uporni uspevali su da uđu u prepune vozove. Oni koji su iz pravca Ovče koristili BG vozove u velikom broju nisu znali da ti vozovi ne idu za Batajnicu, već su masovno završavali u Rakovici i Resniku. Po izlasku u tim stanicama u očaju su pokušavali da pronađu voz za nazad, a uz ono malo putnika koji su tražili vozove iz Resnika i Rakovice za Beograd centar saznali su da ti vozovi od danas ne saobraćaju i da ne mogu vozom da se vrate.
Neki "kopletni id***" su se dosetili da preusmere BG vozove na novu liniju Ovča - Resnik, bez obzira na nezavršene radove na pruzi između rasputnice G i Resnika. Ne bi bilo velikih problema da se neko nije dosetio da ti vozovi saobraćaju u intervalu od 30 minuta. Između Pančevačkog mosta i Rakovice, Beograd centra i Rakovice i između Rakovice i Resnika vozovi saobraćaju u staničnom razmaku. To je odmah onemogućilo saobraćanje BG voza u intervalu od 30 minuta, pa je doneta odluka da rasputnica G postane i odjavnica.
Rasputnica G je zbog obavljanja radova na remontu pruge posednuta otpravnikom vozova i skretničarom, pa davanje odjave pozadnjim stanicama nije predstavljalo problem. Najveći problem je nastao zbog zatvaranja levog koloseka između Rakovice i Resnika, zbog obavljanja radova na ugradnji putnog prelaza ispred stanice Resnik. To je uslovilo saobraćanje vozova samo desnim kolosekom. U Rakovici je nemoguće obaviti ukrštavanje vozova jer je zabranjena upotreba skretnica na bloku 2, usled nedovršenih i loše odrađenih radova na skretnicama. To je uslovilo ukrštavanje svih vozova samo na rasputnici G.
Kako BG vozovi nisu mogli da ostvare takt na 30 minuta i kako uprkos svim naporima nisu mogli svi da se propuste jednim kolosekom do Resnika odlučeno je da se svaki drugi BG voz skrati do stanice Rakovica i odatle vrati u Ovču. Ovih dana se svi daljinski vozovi sa klasičnim kolima, koji polaze iz Beograd centra, upućuju u Topčider koji kao da je preuzeo ulogu TPS-a za sve vozove sa klasičnim kolima. Svi vozovi koji dolaze ili polaze iz Beograd centra moraju da odu u Rakovicu ili na Novi Beograd na okretanje, kako bi se dopremili iz/u Topčider. To je stvorilo dodatnu komplikaciju.
Obzirom da BG vozovi imaju apsolutni prioritet, svi ostali vozovi Srbija voza danas su morali da imaju neminovno velika kašnjenja u polascima iz Beograda i dolasku u Beograd. Tako je skoro svaki daljinski voz imao kašnjenje preko 100 minuta u polasku ili dolasku. Usko grlo na potezu nezavršene pruge od rasputnice G do Resnika uzrokovalo je izuzetno velika kašnjenja svih putničkih vozova, a putnici koje je muka naterala da koriste vozove, nisu znali ni kada će poći ni kada će stići na odredište.
Tako je na primer voz 335 morao da provede dobrih sat vremena čekajući nekoliko ukrstavanja na Rasputnici G, a voz 433 je stajao u polaznoj stanici Topčider do 23h. Voz 342 je debelo zakasnio u polasku iz Beograd centra, a voz 340 je u Beograd centar dopremljen sa više od sat vremena zakašnjenja. Voz 1137 je ostao zaboravljen. U celoj toj priči dosta je zaglavio i teretni saobraćaj, jer ni jedan teretni voz nije imao mogućnost da se probije kroz čvor celog dana, a jedan teretni sa opasnim materijama zaglavio je u stanici Krnjača do duboko u noć.
Prioritet potpuno praznih BG vozova u odnosu na brze vozove za Bar, u kojima u jeku sezone ima preko hiljadu ljudi, neverovatno je ponižavajući potez.
Globalno, najveće rasulo na železnici u poslednjim godinama, ali i dokaz da nas ovakva dešavanja u poslednje vreme ne mogu više iznenaditi.
Rakovica,
25.7.2018.