Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da, nije običan tramvaj ali nije ni nezavisan šinski sistem kao što je to klasični metro. To je LRT sistem (light rail transit).

Do sličnog sistema bi i Beograd mogao doći unapređenjem svog tramvaja. Kao u Portu, tuneli u centru a površinski izvan.

Ustvari, najavljivani BG metro bi lako mogao biti baš to.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Највеће железничко градилиште у Европи

Напредују радови на отвореној прузи Стара Пазова – Нови Сад, вредни 248 милиона долара, и на пробијању тунела кроз Фрушку гору и изградњи вијадукта, за шта је одобрено 350 милиона долара



http://www.politika.rs/scc/clanak/40355 ... e-u-Evropi
 
Rekonstrukcija pruge Stara Pazova - Indjija
izvor.pruge i vozovi Vojvodine
 
file.php

@Dalmatinac
Evo par objasnjenja.
Ovde se radi o izlasku iz Pazove, vidi se skretnicka lira prema Indjiji, izlaz iz stanice je cetvorokolosecan.
Skroz desni i skroz levi kolosek idu ka Sidu dok 2 centralna nastavljaju ka Indjiji.
Zapravo do sada je samo levi kolosek od centralnih koloseka isao ka Indjiji posto od tog mesta pruga je bila jednokolosecna. Tj se vidi i stulc drugog buduceg koloseka ka Indjiji.

Skroz desni kolosek se lagano penje (sto se vidi na par slika kako bi preskocio 2 centralna koloseka i i spojio u dvokolosecnu prugu sa skroz levim kolosekom ka Sid-u).
Ne drugim slikama se vide konstrukcijie betonskih mostova (ima ih 2) jedan je za preskakanje pruge za Indjiju a drugi je za preskakanje magistrale (tj produzetak batajnickog druma)
Demontiran je kolosek ka Indjiji kao i kontaktna mreza sa stubovima.
Samo je zastor ostao.
Centralni koloseci ka Indjiji ce biti za 200 km/h
 
Jooj našta liči železnička u Indjiji. Zna li neko da li su i stanice obuhvaćene radovima? Inače sam ja mrzitelj ovih perona blokovskih koje se na zapadu nigde više ne koriste. Trebalo bi proširiti perone i izgraditi nadstrešnicu.
file.php
 
Zgrada je planirana za modernizaciju u okviru radova.
Dobice normalne perone.
 
Негде сам прочитао да ће све станичне зграде у Србији на магистралним пругама бити реновиране.
 
Ono što meni nije jasno, ova pruga do Vojlovice je početkom 90-tih elektrificirana da bi bila uključena u sistem Beovoza, i faktički je sa njom opsluženo skoro celo Pančevo, s obzirom na to da pruga u luku prolazi od glavne stanice oko celog centra grada. 90-tih je zbog nedostatka goriva ovo bila jako bitna veza Pančeva sa Beogradom. I sad posle izgradnje drugog koloseka do Pančevo glavne, niko da u sistem BG:Voza uključi nekadašnju liniju Beovoza, ili bar da reaktivira nešto od Beovoza. Niko me ne može ubediti da i po pitanju direktnih vozova iz Novog Sada koji bi prolazili do Pančeva i po pitanju same veze ka Pančevu nije reč o namernom zanemarivanju.
 
Nema garnitura. Gomila RVR garnitura nije preživela devedesete i sankcije. Čerupane su za delove i ostale da propadnu.
 
Nema garnitura a nema ni dogovora izmedju Beograda i Panceva
 
Пропадоше гарнитуре, пропадоше ремонтери, а пропадоше и паре које се бацају на неефикасан масовни транспорт између Бг и Па, као и паре уложене у ремонт те пруге.
 
86 meseci = 7 godina i 2 meseca, pritom ostaju prelazi u nivou koliko vidim, takođe i kraća ali zahtevnija deonica Budimpešta - Šorokšar.
 
Kako moze 160 sa prelazima u nivoima?
Procitao sam na onom linku da ima 16 podzemnih prolaza.
Znaci pruga je denivelisana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537997#p537997:2e7iojzs je napisao(la):
miki_ns » Pon Maj 14, 2018 6:52 am[/url]":2e7iojzs]Ono što meni nije jasno, ova pruga do Vojlovice je početkom 90-tih elektrificirana da bi bila uključena u sistem Beovoza, i faktički je sa njom opsluženo skoro celo Pančevo, s obzirom na to da pruga u luku prolazi od glavne stanice oko celog centra grada. 90-tih je zbog nedostatka goriva ovo bila jako bitna veza Pančeva sa Beogradom. I sad posle izgradnje drugog koloseka do Pančevo glavne, niko da u sistem BG:Voza uključi nekadašnju liniju Beovoza, ili bar da reaktivira nešto od Beovoza. Niko me ne može ubediti da i po pitanju direktnih vozova iz Novog Sada koji bi prolazili do Pančeva i po pitanju same veze ka Pančevu nije reč o namernom zanemarivanju.

Naravno da je u pitanju namerno zanemarivanje u svrhu izopštavanja Vojvodine, ali ne od strane Srba, već od strane okupatora i njegovih kvislinga koji sprečavaju bolje povezivanje Beograda i Pančeva ( samim tim i centralne Srbije i Banata ) i polagano generisanje novog, drugačijeg, u budućnosti nezavisnog, evropejskog i u konačnici antisrpskog entiteta, koji bi trebalo da potekne od današnjih Vojvođana, uključujući i Srbe, naravno. Pisao sam o tome već u temi o Pančevačkom mostu.

Kao što sam i prognozirao i izrada projekta za novi most preko Ade huje koja je bila najavljena, u međuvremenu je odložena za najmanje godinu dana.
Produžavaće se to još. Izgradnja mosta za teretni železnički saobraćaj preko Dunava nije ni u planu. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538761#p538761:2j6zaku3 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Maj 17, 2018 8:00 pm[/url]":2j6zaku3]Kako moze 160 sa prelazima u nivoima?
Procitao sam na onom linku da ima 16 podzemnih prolaza.
Znaci pruga je denivelisana.

Može kao i na mnogim mestima u Evropi. Preko 160 ne može. 16 podzemnih prolaza na 152 km pruge na kojoj trenutno svaki čas ima nekih seoskih prelaza?

Pročitaj malo detaljnije:

1. 18 grade-separated and 89 level crossings;

2. Bridges 590.4 metres;

3. Number of underpasses: 16;

4. Number of culverts: 72;

5. The length crossing the nature protection area: 50 km;

6. Number of buildings to be removed / demolished: 110;

7. Number of buildings to be upgraded / renovated / reconstructed: 45;

8. Number of buildings to be newly constructed: 98;

9. The length of embankments to be built: approx. 374 track kilometres;

10. The length of track to be built: approx. 379 track kilometres;

11. Reconstruction of catenary wire and supply wire: approx. 444 kilometres.

Kao što vidiš, piše 89 prelaza u nivou.
 
U pravu si nisam dobro video.
Nije mi jasno zasto je pruga potpuno denivelisana u Srbiji i za komercijalnu brzinu od 200 dok je u Madjarskoj sa prelazima i za 160.
Ali najgore je 86 meseci gradnje!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=538785#p538785:2wk8a361 je napisao(la):
spatiotecte » Čet Maj 17, 2018 10:28 pm[/url]":2wk8a361]U pravu si nisam dobro video.
Nije mi jasno zasto je pruga potpuno denivelisana u Srbiji i za komercijalnu brzinu od 200 dok je u Madjarskoj sa prelazima i za 160.
Ali najgore je 86 meseci gradnje!

Zato što je plavuša iz Srbije tražila da se inicijalni projekat za 160 prepravi na 200.
 
http://railcolornews.com/2018/05/17/rs-srbija-kargo-is-about-to-order-8-vectron-ms-locomotives/

Srbija Kargo has successfully finished the negotiations for the purchase of a total of eight Vectron locomotives from Siemens. The company has opted for the MS variant of the locomotive, which will enable cross border operations.

In a recent interview for the Serbian press, the CEO of Srbija Kargo, Dušan Garibović, shared that the Serbian national freight operator has completed the negotiations phase for the purchase of eight multi-system Vectrons from Siemens. The order will be financed by the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) and is related to a tender dating back from 2010. The new locomotives will be ready for use in Serbia, Croatia, Hungary, Austria and Germany.

In the last 6 months the national freight operator has shown continuous efforts for optimization and reforms. This April the company announced a tender for the repair of 31 electric locomotives, series 461 which will be funded once again by the EBRD. The operator is also planning the overhaul of 1100 freight wagons, but this time with own financing.

And since we are well familiar with the eye-catching red ŽS series 444/461, we decided to share our impression of what the Serbian Vectrons (fictional class 445) could look like.

siemens_vectron_SrbijaKargo03railcolorimpression.jpg


S tim što ako je višesistemska, numeracija bi trebalo da bude 541, a ne 445.
 
Vrh