Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Потписан уговор о модернизацији и ремонту пет електромоторних возова
БЕОГРАД, 23. новембра 2017. (Бета) - Србијавоз и конзорцијум који чине Шинвоз ЛТД Зрењанин и ЦРРЦ Џусоу лоцомотиве из Кине потписали су данас уговор о ремонту и модернизацији пет електромоторних возова.

Како је саопштио Србијавоз, вредност овог уговора је 3,48 милиона евра и финансира се из средстава кредита ЕБРД.

Ремонтом и модернизацијом ових електромоторних возова, како наводе, биће повећаван број гарнитура за потребе БГ воза и регионалног саобраћаја.
 
Koliko mi njih imamo? Koliko je remontovano , koliko u voznom stanju ako moze neko da objasni.
 
Video: Mladen Zarkovic / Mladja

Resnik - Valjevo
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YFVl2idLsgo[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495191#p495191:p6r5w5hg je napisao(la):
tragac » 23 Nov 2017 04:12 pm[/url]":p6r5w5hg]Mogli bi da uvedu i Zemun-Vrcin. Požarevacka pruga jeste jednokolosecna ali se baš slabo koristi i ima prostora za 5-6 polazaka dnevno.
Негде 2002 или 2003. је успостављена линија за Умчаре са 4 пара возова дневно. Два пара су ишла од-до Батајнице, а два од-до Земуна. Од 8 возова, само 2 су била иоле попуњена, и то који у 7 стиже у Београд, и што иде из Земуна око 15 часова. Наредних 10-так година су се играли са редом вожње. Рецимо, да би постигли да иде до Мале Крсне, померили поподневни у 17 часова. Такве играрије су разјуриле путнике, као и опадање броја радних места у Раковици. Године када су га продужили до Пожаревца су укинули јутарњи ка Земуну или Панчеву. А пруга је све више и више пропадала.

Ако би данас хтели да боље искористимо тај правац за путнички саобраћај, проблеми су кадровски, технички и тржишни.

Кадровски- Фикс идеја у Дирекцији за јавни превоз је да не желе ни да разматрају оно што у првој и другој зони иде ређе од сваких 15 минута, а у трећој и четвртој ређе од сваких 30 минута. Иза таквих фикс идеја не стоје никаква истраживања, али то је део власти који се не мења са променом партија.

Технички - У питању је један од најоптерећенијих коридора за теретни саобраћај, а без временски и финасијски јасних планова за повећање капацитета. Предвиђени ремонт ће вратити само пројектовано стање, а уколико нисмо економске самоубице, број путничких возова би морао бити ограничен (чак и ако би имали довољно гарнитура). План двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Мала Крсна Велика Плана постоји, и тек са њим би се могла разматрати нека амбициознија прича.

Тржишни За разлику од праваца ка Лазаревцу и Младеновцу немамо такву густину насељености, а са друге стране кретање аутомобилом и аутобусом по аутопуту је конкуренција. Чак и када се ремонтује пруга, било би вредно разматрања тек 5-6 пари возова усмерених на главне смене радника, ђака и студената. Али у осталом, имамо ли више за, рецимо Вршац? А линија добро коришћена!
 
hiavata":1giu2vjs je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494816#p494816 je napisao(la):
Kokos » Wed Nov 22, 2017 12:46 pm[/url]":1giu2vjs]Da, ali je fora što samo ljudi iz okoline će ulaziti u Rakovici, ostali će ići gde im je bliđe Prokop, NBG, Zemun...


Ne znam, verujem da postoji dobar deo putnika cije su navike formirale prilike/stanje u zeleznici od 90ih, u smislu "ako hoces da sednes, iako imas rezervaciju idi na pocetnu stanicu ako mozes". :)
Nisu se te navike formirale samo tokom 90-tih.
Jos pre rasula i raspada zemlje neretka pojava je bila izdavanje duplih rezervacija.
To je posebno bilo izrazeno oko praznika, prvih dana djackog raspusta i u vreme vojnickih zakletvi u JNA.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
И у Јату је "овербукинг" био уобичајена појава.


Него, да поново похвалим Инфраструктуру, као и у случају поправке пруге између Чачка и Краљева:

Поправљено 20 км пруге између Макиша и Батајнице
БЕОГРАД, 24. новемрба (Танјуг) - "Инфраструктура железнице Србије" је данас саопштила да је сопственим капацитетима у претходна два месеца поправила је 20 километара пруге на деоници Београд ранжирна (Макиш) - Остружница - Сурчин - Батајница, као и да ће, до ступања на снагу новог железничког реда вожње 10. децембра, бити завршен ремонт свих 26 километара пруге између Макиша и Батајнице.

На тај начин, "Инфраструктура железнице Србије" омогућиће несметано одвијање радова на модернизацији деонице Београд Центар - Стара Пазова, чији се почетак ускоро очекује, као првој фази изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.

Током радова на модернизацији пруге Београд Центар - Стара Пазова, целокупан теретни железнички саобраћај биће преусмерен на изузетно битну деоницу између Макиша и Батајнице, као алтернативни правац.

Радници "Инфраструктуре железнице Србије" до сада су санирали горњи строј и заменили преко две хиљаде прагова између Макиша и Батајнице, а најобимнији радови урађени су на деоници Остружница - Сурчин, као и у самој железничкој станици Сурчин.

Преостало је да се у наредних петнаестак дана замени још око хиљаду прагова и обави машинско регулисање колосека, па да ова обилазна пруга буде у потпуности оспособљена да прими целокупан железнички робни транспорт који ће ускоро бити преусмерен на Макиш и Батајницу.

Завршетком санације деонице Макиш - Батајница, биће побољшане техничке карактеристике ове пруге и њена пропусна моћ, а брзина теретних железничких композиција биће повећана са 30 на 50 километара на сат.

Ремонт пруге Макиш - Батајница ради се од колосечног материјала придобијеног модернизацијом деоница на Коридору 10 и барској прузи, наводи се у саопштењу.

50 км/х није много, за нормалне брзине је сигурно потребан капитални ремонт, али је много боље од 30 км/х, и добро је да су учестале овакве интервенције на пругама, какве су, рецимо, у Црној Гори све време практично нормална ствар.
 
Да радим у „Инфратруктури“, мене би било срамота да објављујем оваква саопштења. Одржавање пруге је нешто што се подразумева и не треба да буде нека вест. Евентуално може да постоји део сајта где ће се постављати извештаји о одржавању пруга. Још ми је смешније (без обзира што је у питању теретна пруга) што је брзина подигнута са 30 на 50 километара на час. Као да је неко други довео пругу у катастрофално стање, а не они.

Боље би им било да чешће постављају фотографије и извештаје са пруга које се модернизују из руског кредита и да убаце нешто о пројектима који су завршени или су у току (технички описи, графичка документација и слично). Овако им сајт изгледа као промотивна страница министарке и генералног директора кога сваких неколико месеци мењају.
 
Overbuking odavno već nije tehnički moguć kod naših železnica. Mesta u međunarodnim vozovima ka CG i unutrašnjim vozovima se nalaze u domaćem sistemu ORKA, a za sve ostale međunarodne vozove mesta se nalaze u EPA sistemu u Frankfurtu.
 
@Nikola NS

Па ипак, годинама је горући проблем и основно одржавање пруга. Овде је главна новост да Инфраструктура има новца за овакве послове, мимо кредита.
 
Мало сам био преоштар. Наравно, коментар се није односи на поруку на форуму, већ на њихову вест на сајту. Ипак, похвално је да нешто ипак одржавају.
 
Meni nije jasno kako zeljeznica moze da proda vise mjeste nego sto ima u klasama kad uvjek mogu dodati vagona koliko treba rumunki svejedno vukla 3 ili 16 vagona za bar isto kao sto mogu da spregnu dva dmv za vrsac ili dvaemv za ns
 
Mislim da je trebao Kralj da dođe da otvori rekonstruisanu prugu između Ostružnice i Surčina. Mislim da će Srbija da procveta sa ovom brzinom od 50km/h. Punom parom ka modernizaciji.
 
Lepo pise da je kolosecni materijal koriscen sa onog koji je demontiran na koridoru 10.
Kako mozete ocekivati podizanje sa 30 na 100 ako su te sine sa koridora 10 polovne i zamenjene bas iz razloga sto su usporavale saobracaj? :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495534#p495534:2p2cpikm je napisao(la):
direktor » 24 Nov 2017, 21:42[/url]":2p2cpikm]Meni nije jasno kako zeljeznica moze da proda vise mjeste nego sto ima u klasama kad uvjek mogu dodati vagona koliko treba rumunki svejedno vukla 3 ili 16 vagona za bar isto kao sto mogu da spregnu dva dmv za vrsac ili dvaemv za ns

Mogli bi da dodaju da imaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495564#p495564:2wjren2a je napisao(la):
spatiotecte » Sub Nov 25, 2017 1:31 am[/url]":2wjren2a]Lepo pise da je kolosecni materijal koriscen sa onog koji je demontiran na koridoru 10.
Kako mozete ocekivati podizanje sa 30 na 100 ako su te sine sa koridora 10 polovne i zamenjene bas iz razloga sto su usporavale saobracaj? :roll:

Šine su najmanji problem...sve što ide ispod šina je mnogo veći problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495467#p495467:yuaf6uu6 je napisao(la):
Nikola NS » 24 Nov 2017 02:46 pm[/url]":yuaf6uu6]Да радим у „Инфратруктури“, мене би било срамота да објављујем оваква саопштења. Одржавање пруге је нешто што се подразумева и не треба да буде нека вест. Евентуално може да постоји део сајта где ће се постављати извештаји о одржавању пруга. Још ми је смешније (без обзира што је у питању теретна пруга) што је брзина подигнута са 30 на 50 километара на час. Као да је неко други довео пругу у катастрофално стање, а не они.

Боље би им било да чешће постављају фотографије и извештаје са пруга које се модернизују из руског кредита и да убаце нешто о пројектима који су завршени или су у току (технички описи, графичка документација и слично). Овако им сајт изгледа као промотивна страница министарке и генералног директора кога сваких неколико месеци мењају.
Да сам ја директор или ПР у железницама, дао бих исто саопштење, свесан да браним струку.

Разумем и када неко напише "одржавање пруге је нешто што се подразумева", када "БЛИЦ", "КУРИР" и слични избомбардују/спинују "Губиташ", "Нерентабилна пруга", "Вишак запослених" и сличним заглупљивањима.

Онај који не сумња у четри ноге добре двије ноге лоше у главним медијима, нека не чита даље, а они који желе да анализирају информације из више извора нека наставе са плавим текстом.


Железница је једини транспортни систем у држави којем иста та држава ограничава пословну политику. Тако је у свим копненим државама првог и другог света, али са потпуним затварањем финансијске конструкције из буџета, за транспортне системе државног значаја.

У Србији се не затвара финансијска конструкција за одржавање пруга, нема довољно пружних радника нити опреме, а држава забрањује њихово запошљавање. Држава не штити железницу ни у правном смислу, тако да је на тој прузи пре коју годину бакар из скоро све сигналне опреме покраден, без одговарајућег кажњавања починиоца. Некако су се скрпили за камере једино на мосту преко Саве, јер је то место посебно осетљиво у смислу безбедности. У случајевима крађе опреме, а ограничених резерви, приоритет је пруга где иде БГ:ВОЗ.

Пруга је изграђена 1965 године, и за пројектоване брзине би требао капитални ремонт. На одређеним деловима је доста пропао доњи строј (пешке сам обишао целу пругу уз одређено познавање правилника о одржавању пруга). Основни разлог зашто је брзина 30км/с а не мање је како би се избегло прегревање мотора локомотива. Иначе, исклизнућа/испадања из колосека су врло честа.

За тих 50км/с сумњам да су имали неке веће захвате на доњем строју. А ако ћемо о добити, на тај начин је удвостручена пропусна моћ пруге, а ризик од искакања из колосека вишеструко смањен. У том случају се пруга може користити и као алтернативни правац за путничке возове за Железничку станицу Београд у периодима потпуног затварања колосека Батајница-Нови Београд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495625#p495625:o13r647k je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Nov 25, 2017 12:44 pm[/url]":o13r647k]У том случају се пруга може користити и као алтернативни правац за путничке возове за Железничку станицу Београд у периодима потпуног затварања колосека Батајница-Нови Београд.

S tim što neće biti potpunog zatvora. Biće u funkciji jedan kolosek celim tokom radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495651#p495651:xat18pry je napisao(la):
WLABmz » 25 Nov 2017 02:46 pm[/url]":xat18pry]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495625#p495625:xat18pry je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Nov 25, 2017 12:44 pm[/url]":xat18pry]У том случају се пруга може користити и као алтернативни правац за путничке возове за Железничку станицу Београд у периодима потпуног затварања колосека Батајница-Нови Београд.

S tim što neće biti potpunog zatvora. Biće u funkciji jedan kolosek celim tokom radova.
Када се радило Голубинци - Батајница и Панчевачки мост и Панчево главна у одређеним периодима је била потпуна обустава саобраћаја, то је најчешће било по 12 сати обуставе, а везано за уградњу скретница. Било је и периода потпуног искључивања напона, а онда је боље не мењати локомотиву, већ ићи обилазно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495699#p495699:yt85k6j8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Nov 25, 2017 7:38 pm[/url]":yt85k6j8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495651#p495651:yt85k6j8 je napisao(la):
WLABmz » 25 Nov 2017 02:46 pm[/url]":yt85k6j8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495625#p495625:yt85k6j8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Nov 25, 2017 12:44 pm[/url]":yt85k6j8]У том случају се пруга може користити и као алтернативни правац за путничке возове за Железничку станицу Београд у периодима потпуног затварања колосека Батајница-Нови Београд.

S tim što neće biti potpunog zatvora. Biće u funkciji jedan kolosek celim tokom radova.
Када се радило Голубинци - Батајница и Панчевачки мост и Панчево главна у одређеним периодима је била потпуна обустава саобраћаја, то је најчешће било по 12 сати обуставе, а везано за уградњу скретница. Било је и периода потпуног искључивања напона, а онда је боље не мењати локомотиву, већ ићи обилазно.

Ponavljam, neće biti potpunog zatvora. Kao što nema ni na deonici Rasputnica G - Resnik.
 
Ne mogu da se opasuljim koliko je dobra fotka. Mladene, svaka čast! :vops:

23847447_1863767570363672_3161295651357797735_o.jpg
 
Imam par pitanja, vezano za modernizaciju pruge BG-NS, i njoj pratećih pruga, a možda neko ko ovo čita zna i odgovore:
-Da li su ovim radovima kod PTS Zemun predviđeni i podvožnjaci kojima bi bio spojen Dobanovački put na Altini sa Plavim Horizontima? To bi trebalo progurati kako se zna i ume, time bi Altina dobila još jedan smisleni ulaz/izlaz u naselje, osim onog u Ugrinovačkoj koji je katastrofalno rešen?
-Da li je rekonstrukcija pruge Batajnica-Makiš obuhvatila i sređivanje pružnog prelaza na putu Dobanovci-Surčin? Postojeći prelaz je potpuno nepregledan, veoma često rampe ne rade, mnogo je šlepera i kamiona koji usporavaju saobraćaj, samim tim i prelazak preko pruge, i pravo pitanje je koliko još ljudi treba da pogine da bi nadležni rešili bilo šta da urade.
- Gde bi tačno trebalo da bude stajalište Altina?

Unapred hvala :)
 
Fotografija treba da pokaze sta? radove na skretnici? defekt skretnice?
 
Vrh