Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

"Deset milijardi EUR u modernizaciju Železnice"
Beograd -- Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović sa predstavnicima sindikata železnice razgovarala je o procesima modernizacije i reformisanju četiri preduzeća.

"Vrednost projekata koje realizuju naša železnička preduzeća je šest milijardi evra, uz još četiri milijarde u potencijalnim projektima. Da bismo te projekte realizovali, potrebna su nam moderna i reformisana preduzeća", rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da su sindikati partneri u tom procesu i da je Ministarstvo od samog početka insistiralo da oni budu informisani i uključeni i kad je reč o prioritetima za investiranje i o svim procesima koji se odvijaju na železnici, saopštio je kabinet potpredsednice Vlade.

Predstavnici sindikata istakli su da je prva faza reformi na železnici pohvaljena od strane svih relevantih institucija, da je saradnja sa poslovodstvom i Vladom Srbije bila korektna i otvorena i ukazali da je potrebno obezbediti optimalan broj i strukturu izvršilaca kako bi železnica mogla da prati započete procese modernizacije.

Na sastanku na kojem su razmatrana pitanja u vezi sa socijalnim programom, uslovima rada i materijalnim statusom zaposlenih na železnici, učestvovali su direktori sva četiri železnička preduzeća - Srbija voza, Srbija karga, Infrastrukture železnice Srbije i Železnice Srbije a.d. i sindikalnih organizacija - Sindikata železničara Srbije, Saveza sindikata železničara Srbije, Sindikat izvršnih službi srpskih železnica, Unije sindikata srpskih železnica i Sindikata Srbije karga, dodaje se u saopštenju.

Izvor: B92.net/Telegrafska agencija Nove Jugoslavije
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1315974
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486030#p486030:2y9vh61j je napisao(la):
Пантограф » 19 Okt 2017, 15:16[/url]":2y9vh61j]Telegrafska agencija Nove Jugoslavije
Legendado! :laugh: :laugh: :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486023#p486023:1lz98bdr je napisao(la):
DzonTravolta » 19 Oct 2017 01:34 pm[/url]":1lz98bdr]U pravu si.
Moja greška. :sesir:

Zbog sira i vojne muzike

Odgovor za besmislena pitanja ili pitanja na koje je odgovor apsolutno očigledan.(Vukajlija)

А баш је било смислено, нисам се излупетао... :mrgreen:
Сад ја треба да се као нешто жестим а мени заправо смешно... :lol:

Мени још увек нејасно што није (ако није) пројектовано на 120 км/ч.
Хвала WLABmz и Kokos :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485976#p485976:3stynxm3 je napisao(la):
WLABmz » Чет Окт 19, 2017 10:09 am[/url]":3stynxm3]Bratislava

1217302.jpg

Изгледа предивно, надам се да ће и остале префарбати у ову шему :) Када се очекује долазак у Србију? И откуд ово -1 у борју?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485656#p485656:hn8guw07 je napisao(la):
Пантограф » Tue Oct 17, 2017 8:55 pm[/url]":hn8guw07]А, шта ме то питаш?? Да ли је игде на свету рађено рушење перона? Да ли може? Па, саграђен је, делом на територији Србије, Трајанов мост преко Дунава пре 2.000 година...

Јеси ли свестан каква би сила била потребна да поруши носеће стубове на станици Вуков споменик? Па, ту би се већ и НАТО помучио...

Razumjem sta hoces da kazes, ali svjedno mi nije jasno kakvom tehnologijom bi spustili peron u tunelu.
Mislim da bi mozda bolja opcija od spustanja perona bila dodavanje dva nova kolosjeka sa nizim peronom. Kad bi se vec izvodili radovi...onda bolje prosiriti stanicu.
 
Ваљда ће полупати пероне или ће да подићи доњи строј ако је то изводиво.
 
Rio,zar misliš da peroni na Vukovom Spomeniku drže stubove??? Svaki od stubova na peronskom delu stajališta Vukov Spomenik idu znatno dublje u odnosu na sam nivo koloseka,a da ne pričam o visini samog perona.
Tako da ako se odluče da snižavaju celu površinu to je sasvim izvodljivo.
Mada po meni sasvim je dovoljno da spuste onaj deo od spoljne ivice stubova do ivice perona i da prodju puno jednostavnije i jeftinije nego da lupaju celu površinu.
 
mvbg1: bez uvrede za bilo koga, ali Rio dosta priča napamet iz razumljivih razloga. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486055#p486055:10w4v374 je napisao(la):
Veliki Vracar » 19 Okt 2017, 16:57[/url]":10w4v374]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486023#p486023:10w4v374 je napisao(la):
DzonTravolta » 19 Oct 2017 01:34 pm[/url]":10w4v374]U pravu si.
Moja greška. :sesir:

Zbog sira i vojne muzike

Odgovor za besmislena pitanja ili pitanja na koje je odgovor apsolutno očigledan.(Vukajlija)

А баш је било смислено, нисам се излупетао... :mrgreen:
Сад ја треба да се као нешто жестим а мени заправо смешно... :lol:

Мени још увек нејасно што није (ако није) пројектовано на 120 км/ч.
Хвала WLABmz и Kokos :sesir:
Nisam ni hteo da ljutim bilo koga, mislio sam da možda postavljaš retoričko pitanje.
Zašto su pruge u Srbiji spore? Zbog neodržavanja, nemarnosti i besparice. Plus, blaga "pomoć" gde je loša konfiguracija terena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486076#p486076:ehzor75r je napisao(la):
Дошљак » Čet Okt 19, 2017 7:16 pm[/url]":ehzor75r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485976#p485976:ehzor75r je napisao(la):
WLABmz » Чет Окт 19, 2017 10:09 am[/url]":ehzor75r]Bratislava

1217302.jpg

Изгледа предивно, надам се да ће и остале префарбати у ову шему :) Када се очекује долазак у Србију? И откуд ово -1 у борју?

Vrhunski izgleda , svidja mi se sto su one retro farove zamenili ovim kockastim , nekako modernije mi izgledaju sad kao RVR al nekako bolje :D :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486122#p486122:9ny9u5yp je napisao(la):
DzonTravolta » Čet Okt 19, 2017 10:32 pm[/url]":9ny9u5yp]
Zašto su pruge u Srbiji spore? Zbog neodržavanja, nemarnosti i besparice. Plus, blaga "pomoć" gde je loša konfiguracija terena.

Da se razumemo, u Srbiji ne postoji održavanje pruga, a to je više rezultat nemarnosti, a ne besparice. Svaka remontovana pruga zahteva održavanje, a u Srbiji misle da kad remontuju da 20 godina ne moraju da misle o tome. Bedna je količina remonta pruga odrađena u poslednjih 20 godina, a još bedniji rezultati tih remonta. U 90% slučajeva situacija posle remonta je bila lošija od projektovane remontom, i taj trend traje. Beograd - Budimpešta brza pruga, ako bude 120 km/h, to će biti uspeh, ako bude 160 km/h biće senzacija. 200 km/h, to se neće desiti, pazite šta sam vam rekao!
 
Na mađarskom forumu se već sprdaju sa našom prugom za 200 km/h. Kažu: "šta će da teraju tom brzinom, migove?" :D
 
Realno, ako je konstantno 120-160 km/h, za naše uslove je to i više nego dobro. Akcenat je na "za naše uslove".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486193#p486193:2hofql70 je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Okt 20, 2017 11:40 am[/url]":2hofql70]Realno, ako je konstantno 120-160 km/h, za naše uslove je to i više nego dobro. Akcenat je na "za naše uslove".

Upravo, našima su savetovali da rade prugu za 160 km/h jer je mnogo jeftinije, a malo sporije. Naravno, Zorana i ekipa su želeli 200 km/h, koji će verovatno biti samo na papiru na kraju...Mađari rade za 160 km/h svoj deo, pa čak se dosta prašina digla kod njih što se pravi tako skupa pruga kroz ruralne delove gde ima jako malo stanovnika i gde nema realne potrebe za tim.
 
Mislim da se pruga ne pravi za te ruralne delove (koji nisu ništa bogatiji od naših ruralnih delova, da se ne lažemo), već da bi se veliki gradovi (aka. Atina, Solun, Beograd, Budimpešta, a verovatno i Prag i Beč) brže povezali. Teško da će taj voz stajati u nekoj Ferencšekerfekermekerdekervaroši
 
kad vec teraju kroz ravnicu, nek odrade geometriju i za 300 pa nek bude tu za svaki slucaj i za 50 godina, a signalizaciju i sve ostale neophodnosti treba raditi za 160 i svi su na dobitku.
s druge strane ovo je jedan od sns politickih megalomanskih projekata i treba ga posmatrati u tom svetlu, samo sto se ovog puta svi slazemo da je koristan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486117#p486117:2rsvuxrc je napisao(la):
mvbg1 » Thu Oct 19, 2017 9:14 pm[/url]":2rsvuxrc]Rio,zar misliš da peroni na Vukovom Spomeniku drže stubove??? Svaki od stubova na peronskom delu stajališta Vukov Spomenik idu znatno dublje u odnosu na sam nivo koloseka,a da ne pričam o visini samog perona.
Tako da ako se odluče da snižavaju celu površinu to je sasvim izvodljivo.

Pogledajte prilog 1

Ove kocke na slici iznad su zapravo stubovi. Ne mislim da "peroni drze stubove" vec se radi o necem drugom.
Obican stub u presjeku izgleda ovako...



Kad se gradila stanica dimenzije stubova su odredjene matematickim proracunom u kom je figurisala i ova stavka sa slike (Df). To je dubina na kojoj je temeljna stopa, odnosno rastojanje izmedju najnize takce temelja i temeljne ploce. Ta temeljna ploca je zapravo peron, prekriven plocicama. Ako mi sad hocemo da spustimo peron za 30cm to bi znacilo da ce se ova dimenzija Df smanjiti a to ce onda uticati na prvobitni proracun. U kojoj mjeri ne znam jer naravno nemam ni podatke ni znanje da to izracunam. Ovim samo zelim ukazati gdje je potencijalni problem kod spustanja perona.

Lako je spustiti peron kad je on na povrsini zemlje pa stubovi na njemu samo nose nadstresnicu. Onda se nadstresnica moze i skinuti pa naknadno dici na novim stubovima. Ali sta uraditi kad je sve pod zemljomi kad su ovi ogromni stubovi optereceni tonama zemlje i betona? To bi mogao biti nezgodan posao.

Mada po meni sasvim je dovoljno da spuste onaj deo od spoljne ivice stubova do ivice perona i da prodju puno jednostavnije i jeftinije nego da lupaju celu površinu.

Sto se toga tic, to bi nesumnjivo bilo gradjevinski puno lakse i sigurnije...ali samo gradjevinski. Da li si ti negdje mvbg vidio stepenicu na peronu?
Ovakvim spustanjem napravila bi se stepenica a da li je to bezbjedno...cisto sumnjam. Sta ako neko promasi stepenicu i podleti pod voz?

Zato i kazem da mi je ta ideja o spustanju perona na Vuku zanimljiva i zanima me kako ce to izvesti. Mozda neko gradjevinske struke zna vise o ovoj problematici.
 
Прва локомотива кинеске производње стигла је у Србију, а очекује се долазак још једне, саопштио је кинески произвођач ЦРРЦ "Zuzou Locomotive", преноси "Сингхуа". Уговор о испоруци две локомотиве потписан је 2016. године са термоелектраном "Никола Тесла".

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... rbiju.html
 
Ma ta lokomotiva je stigla u Srbiju pre par meseci.
Do sada je kao bio probni perio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486209#p486209:2by2k93d je napisao(la):
arapski investitor » Fri Oct 20, 2017 1:23 pm[/url]":2by2k93d]kad vec teraju kroz ravnicu, nek odrade geometriju i za 300 pa nek bude tu za svaki slucaj i za 50 godina, a signalizaciju i sve ostale neophodnosti treba raditi za 160 i svi su na dobitku.
s druge strane ovo je jedan od sns politickih megalomanskih projekata i treba ga posmatrati u tom svetlu, samo sto se ovog puta svi slazemo da je koristan.

Srbiji nisu potrebne vece brzine od 160 km/h jer Srbija nije velika poput Nemacke ili Francuske nama je potrebno svuda gde moze maksimum za 160 km/h da se naprave. Jos je bolje ako se recimo donji stroj uradi za 200 km/h. E sada ako oni zaista urade 200 km/h od Stare Pazove do novog sada to moze biti problem jer tu mogu samo brzi vozovi ali recimo teretni ne bi mogli da idu tuda. Ako bi Vmax od Stare Pazove do Novog Sada bio 160 km/h teretnjaci bi isli 100 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486311#p486311:15h0u03x je napisao(la):
RioBL » 20 Oct 2017 07:32 pm[/url]":15h0u03x]

Sto se toga tic, to bi nesumnjivo bilo gradjevinski puno lakse i sigurnije...ali samo gradjevinski. Da li si ti negdje mvbg vidio stepenicu na peronu?
Ovakvim spustanjem napravila bi se stepenica a da li je to bezbjedno...cisto sumnjam. Sta ako neko promasi stepenicu i podleti pod voz?

https://en.wikipedia.org/wiki/Boileau_premetro_station

При чему је у нашем случају потребно знатно мање спуштање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486207#p486207:34xcvpzn je napisao(la):
DzonTravolta » 20 Oct 2017 11:54 am[/url]":34xcvpzn]Mislim da se pruga ne pravi za te ruralne delove (koji nisu ništa bogatiji od naših ruralnih delova, da se ne lažemo), već da bi se veliki gradovi (aka. Atina, Solun, Beograd, Budimpešta, a verovatno i Prag i Beč) brže povezali. Teško da će taj voz stajati u nekoj Ferencšekerfekermekerdekervaroši

Мораће да стане понегде, јер воз који не стаје од границе до Пеште Мађари сигурно неће пустити у саобраћај. То се не ради. Возови Беч - Минхен, рецимо, стају у месту Санкт Пелтен. Постоје саобраћајни, просторни и економски разлози зашто је тако. Ипак ови наши балканско-средњоевропски градови нису Пекинг и Шангај да воз може да прескочи све што је између - чак и у случају поменута два града, то ради тек неколико возова дневно.

С тим у вези, није ми јасно зашто Мађари нису инсистирали на траси преко Сегедина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486377#p486377:2e2cvze5 je napisao(la):
Kolega2357 » Sub Okt 21, 2017 2:50 am[/url]":2e2cvze5]E sada ako oni zaista urade 200 km/h od Stare Pazove do novog sada to moze biti problem jer tu mogu samo brzi vozovi ali recimo teretni ne bi mogli da idu tuda.

Lupi i ostade živ! Pruge za brzine do 200 km/h su za mešoviti saobraćaj, pa čak se u nekim zemljame pruge i za preko 200 km/h koriste za teretnjake tokom noći.
 
Vrh