Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468519#p468519:zexs47w3 je napisao(la):
Пантограф » 31 Jul 2017, 15:45[/url]":zexs47w3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468514#p468514:zexs47w3 je napisao(la):
DzonTravolta » 31 Jul 2017 02:30 pm[/url]":zexs47w3]I davna vremena su se završila. Kraj priče. Postoje grupe o nostalgiji i ne treba to potencirati ovde.

Е, супер. А знаш ли која је главна железничка тековина "давних времена" у Београду? То је гигантска станица конципирана и димензионисана готово искључиво за даљински саобраћај - у време када се из Беча за Атину, и из Прага за Стамбол путовало возом. То је Прокоп. Давна прошлост железнице.
Prokop je oduvek bio zamišljen kao prolazna stanica. :sesir:
Dobro, niko ti ne brani da žališ parnjače i slično.
 
Da se razumemo,to su pogranični vozovi koje sa voznim sredstvima pokrivaju BDŽ i CFR. Srbija Voz sa ovim nema ništa.
 
@DzonTravolta

Мењаш тезе, омбре, а то је логичка грешка. Пролазност станице као атрибут нисам помињао, као ни жал за парњачама (мада, кад је о нашој железници реч, жал за временом парњача је легитимна - али, то су различите категорије).
 
Ja se samo pitam zasto su se opredelili da grade prolaznu stanica kad 95% vozova ima za krajnje odrediste Beograd.
Logika navodi da ceoni tip stanice vise odgovara Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468533#p468533:3hebovuh je napisao(la):
Пантограф » 31 Jul 2017, 17:04[/url]":3hebovuh]@DzonTravolta

Мењаш тезе, омбре, а то је логичка грешка. Пролазност станице као атрибут нисам помињао, као ни жал за парњачама (мада, кад је о нашој железници реч, жал за временом парњача је легитимна - али, то су различите категорије).
Debelo grešiš ako misliš da ja prvi, kao stanovnik Rakovice, ne žalim za vremenima kad sam kao klinac mogao sa svoje stanice da uhvatim bilo koji voz prema jugu (pa i prema severu) i odem bilo gde kuda želim. U tom smislu bi moglo možda i najmanje da me se tiče gde je glavna stanica, da li je čeona, itd.
Činjenica je međutim da ona ide u penziju, da se koncept menja (ostaje da se vidi da li nabolje ili na gore - svakako da gore od trenutne situacije teško da može da bude).
Po završetku radova na pruzi kroz Rakovicu, ja lično sam svakako na dobitku, jer dobijam Štedlere na par stotina metara od moje zgrade+BG voz do Prokopa (zato mi Prokop kao centralna stanica više odgovara). Sad, iz trenutne perspektive u kojoj (što reče Kolega) 95% ljudi nije spremno na promene to ume da nervira.
Ali, kad shvate da su BG vozom na bilo kojoj stanici gde staju Regio vozovi u roku od 5 minuta, cela perspektiva se bitno menja.
I obratno. Sa Prokopa su bilo gde u roku od od par desetina minuta isto bilo gde u Beogradu.
Ali, hajde da ne pokrećemo opet Vrzino kolo ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468549#p468549:hf0k0wzx je napisao(la):
spatiotecte » Mon Jul 31, 2017 5:49 pm[/url]":hf0k0wzx]Ja se samo pitam zasto su se opredelili da grade prolaznu stanica kad 95% vozova ima za krajnje odrediste Beograd.
Logika navodi da ceoni tip stanice vise odgovara Beogradu.

Ja bih rekao, da s obzirom da planovi sa Prokopom datiraju iz vremena SFRJ, da je Prokop zamisljen kao prolazna stanica na linijama koje bi povezivale sjever i jug Jugoslavije. Naravno, bivsa drzava je nestala a s njom i potreba za vozovima bratsva i jedinstva. Sticajem okolnosti pojavio se projekat BNV i neko se odmah sjetio gdje bi mogao da izmjesti vozove sa terena koji mu treba. Pri tom uopste nije bitna stvarna potreba putnika i buducnost zeljeznice.

Medjutim, cak i u situaciji kad 95% vozova terminira u Beogradu, pa cak i na Prokopu, postoji mogucnost da se pojavi nekoliko vozova koji bi saobracali na relaciji Srednja Evropa - Juzna Evropa pa bi na taj nacin prolazni kolosjeci na Prokopu bili od koristi.

DzonTravolta":hf0k0wzx je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468533#p468533 je napisao(la):
Po završetku radova na pruzi kroz Rakovicu, ja lično sam svakako na dobitku, jer dobijam Štedlere na par stotina metara od moje zgrade+BG voz do Prokopa (zato mi Prokop kao centralna stanica više odgovara).

E fino si to rekao. Licno si na dobitku.
S druge strane ja ni u kojoj opciji razvoja zeljeznice u Srbiji nisam na dobitku. Sve i da se desi ono sto bih najvise volio, da glavna zeljeznicka stanica prezivi postojecu sinofobiju i opstane kao zeljeznicka stanica, ja licno nista ne dobijam. U beograd idem 2-3 puta godisnje i to autom a sve zeljeznicke stanice u Beogradu su podjedanko udaljene od Banjaluke.

Zato ja svoje stavove ne zasnivam ni na cemu licnom vec na prostoj logici i na onom sto mislim da je opste korisno za drustvo. A to je da Beograd ima vise pruga i vise stanica. To je imperativ razvoja Beograda i srpske zeljeznice a ne stanogradnja u savskom amfiteatru.
 
Rio, 90% Beograđana, ako već nije, brzo će uvideti prednosti toga što govorim.
Akcenat je na reči "Beograđana", znači ono, onih koji su svaki dan u Beogradu. :kk:

Jedna stvar koju već jako dugo pokušavam da formulišem: ne može generalni razvoj, bilo grada, bilo države biti podređen železnici, naročito ne hirovima pojedinaca koji odbijaju da menjaju stvari, a to je upravo naopak stav koji se ovde plasira. Ne mislim da je Beograd na vodi dobar projekat, naprotiv, ali šta god da se tu radi (a nešto bi se pre ili kasnije gradilo), pruga je morala da leti. Železnica je u službi, baš kao bilo koji drugi vid transporta.
 
Па, није морала да лети. У тренутку када је фирер открио намеру да зида ово срање у Савском амфитеатру, на снази је био план који је предвиђао да се у СА гради градски центар, а да железница - остане. Ето...
 
Da, ali i Prokop ;)
To je ona varijanta koju bih podržao: dosadašnja glavna kao neka gradska stanica, Prokop kao centralna.
 
Nevezano za to da li postoji Prokop ili ne.
Meni nije jasno da kad gradis najveci trzni centar na balkanu, kulu od 168 metara razne hotele, stambene i poslovne zgrade, da ti rusis zeleznicku stanicu koja bi mogla iz svih krajeva zemlje da ti doveze potencijalne potrosace u srce tvog projekta.
Po mom je ovo ravno pucanju sebi u nogu jer lisavas sebe priliva ljudi koji bi mogli dodatno da koriste tvoje usluge.
 
Propali su koloseci koji vode do nje, samoj stanicnoj zgradi je samo bilo potrebno krecenje i malo sredjivanje.
Bilo je u planu da se kredit koji je vec bio odobren za sredjivanje koloseka od Resnika do Beograd Glavne iskoristi i to bi resilo problem.
Vozovi ne bi vise mileli 10km/sat i to bi bio pun pogodak za BnV jer bio onda mogla da se uspostavi gradska zeleznica sa visokim taktom iz svih krajeva grada koja bi zavrsavala na Glavnoj i sve bi se vrtelo oko BnV
 
Lepo je Bosanac napravio vrzino kolo.
Ionako šbbkbb rasprave ne vode ničemu. Sada je to gotovo.
 
Tih 90% je bilo planirano za cupanje pre BnV jer u GUP-u 2021 koji je uradjen davne 2001 su vec imali u vidu da izmeste magacine i teretne koloseke kao i koloseke Beograd spoljne i kontejnerskog terminala.
 
RioBL":1js1lp5v je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468549#p468549:1js1lp5v je napisao(la):
spatiotecte » Mon Jul 31, 2017 5:49 pm[/url]":1js1lp5v]Ja se samo pitam zasto su se opredelili da grade prolaznu stanica kad 95% vozova ima za krajnje odrediste Beograd.
Logika navodi da ceoni tip stanice vise odgovara Beogradu.

Ja bih rekao, da s obzirom da planovi sa Prokopom datiraju iz vremena SFRJ, da je Prokop zamisljen kao prolazna stanica na linijama koje bi povezivale sjever i jug Jugoslavije. Naravno, bivsa drzava je nestala a s njom i potreba za vozovima bratsva i jedinstva. Sticajem okolnosti pojavio se projekat BNV i neko se odmah sjetio gdje bi mogao da izmjesti vozove sa terena koji mu treba. Pri tom uopste nije bitna stvarna potreba putnika i buducnost zeljeznice.

Medjutim, cak i u situaciji kad 95% vozova terminira u Beogradu, pa cak i na Prokopu, postoji mogucnost da se pojavi nekoliko vozova koji bi saobracali na relaciji Srednja Evropa - Juzna Evropa pa bi na taj nacin prolazni kolosjeci na Prokopu bili od koristi.
Рио, не знам зашто возови не би повезивали север и југ Србије? Ево, нпр. од Новог Сада до Ниша (два највећа града после Београда) постоји 12 полазака аутобуса у току дана, а ниједан полазак воза. Аутобуси путују између 4,5 и 5,5 сати, а воз би (са садашњим стањем пруга) могао 5,5 сати, притом стајући на много више станица, што значи и више потенцијалних путника. Тако се не би повезали само Нови Сад и Ниш, већ и Нови Сад и Параћин, Стара Пазова и Јагодина, Инђија и Ниш, итд. Додатно, повезале би се и четири београдске железничке станице.

Свакако јутарњи воз из Ниша иде на Прокоп, само га треба продужити до Новог Сада. Слично и у супротном смеру и, наравно, направити и пар поподневних полазака који би стизали на одредиште у неко пристојно време. То не би коштало практично ништа јер и сада имамо те поласке само их треба спојити. Мада, за Ниш би требало увести још возова из Београда. Наравно, са главне барем док је БАС и даље у Савском амфитеатру. Јер не знам како „Србија воз“ мисли да се из Прокопа такмичи са конуренцијом на БАС-у. Кад се БАС премести на Нови Београд, онда може да се прича о неком возу за Ниш који креће из Земуна, стаје на Новом Београду, Прокопу, Раковици итд. Све остало је сечење гране на којој се седи (ту мислим на „Србија воз“). Али очигледно неко има интерес у томе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468614#p468614:dkxb1vx9 je napisao(la):
Nikola NS » Mon Jul 31, 2017 11:45 pm[/url]":dkxb1vx9]
Свакако јутарњи воз из Ниша иде на Прокоп, само га треба продужити до Новог Сада. Слично и у супротном смеру и, наравно, направити и пар поподневних полазака који би стизали на одредиште у неко пристојно време. То не би коштало практично ништа јер и сада имамо те поласке само их треба спојити. Мада, за Ниш би требало увести још возова из Београда. Наравно, са главне барем док је БАС и даље у Савском амфитеатру.

Па види Никола...
Ја мислим да ми имамо суштински исти став по овом питању. Немам ја ништа против линија НС - НИ које би пролазиле Прокопом. То и јесте предност Прокопа и тзв. новог чвора и то треба искористити. При томе, треба искористити и предности које нуди Главна жељезничка станица у Савском Амфитеатру и омогућити јој опстанак. То је сва мудрост.

Проблем је једино у томе што су неки, који на жалост управљају српском будућности, одлучили да у Савском Амфитеатру оставе НУЛА возова. Такав потез не само да неће донијети ништа добро жељезници већ ће имати и катастрофлане посљедице по њену будућност. А са жељезницом пропада и будућност Београда.

DzonTravolta":dkxb1vx9 je napisao(la):
E, ovo ja zovem razumnom idejom.

Ја бих волио Траволта кад би ти заиста мислио да је разумна идеја о опстанку станице у Савском Амфитеатру али ти рече пар редова изнад...

DzonTravolta":dkxb1vx9 je napisao(la):
Lepo je Bosanac napravio vrzino kolo.
Ionako šbbkbb rasprave ne vode ničemu. Sada je to gotovo.

Како ти може бити разумна идеја ако мислиш да је све готово?

Наравно да није готово ако стручна и општа јавност мисли другачије.
 
Stanicu u SA bi treblo po mom mišljenju pretvoriti u podzemnu prolaznu stanicu ili u metro stanicu. Time je SA oslobodjen od šina, a uži centar je i dalje povezan sa gradskom železnicom koja je trebala da opstane po projektu novog čvora.
 
Evo moj predlog - nek se Beograd vrati na Kalemegdan i u Beogradsku tvrdavu. Tamo mu je pravo i jedino mesto i nigde drugde i bilo gde.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468761#p468761:gwsxuqto je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Avg 01, 2017 8:23 pm[/url]":gwsxuqto]Ti nisi stručna javnost, Rio. Niti je Karlo.
Hteo bih da skrenem paznju da Karlo jeste deo struke i strucne javnosti.
 
Vrh