Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458544#p458544:jlq51ku8 je napisao(la):
Kokos » 14 Jun 2017, 13:53[/url]":jlq51ku8]Ja bih pre rekao da je krajnje vreme da se sve bitne pruge u zemlji elektrifikuju, tu mislim na Lapovo - Kraljevo, Niš - Dimitrovgrad i Pančevo - Vršac.
Potpisujem svaku reč. Lapovo-Kraljevo je, štaviše, obaveza države prema ugovoru sa Fijatom, Niš-Dimitrovgrad je spominjan više puta, a Pančevo-Vršac će biti meseca limburga.
 
То дефинитивно, али пошто су сад три различита предузећа, мислим да Србија воз не сме да се узда у ИЖС већ да сами омогуће брже путовање својим муштеријама.
 
Srbija voz je jedno od najneprofesionalnijih preduzeća u zemlji, a i šire.
Mislim da je u ovom trenutku vrlo tanka linija između nepostojanja železničkog saobraćaja i ovog trenutnog stanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458524#p458524:1hi9quko je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2017 12:08 pm[/url]":1hi9quko]Крајње је време да се набаве гарнитуре и локомотиве које би могле да се крећу и по електрификованим и по не електрификованим пругама.
Jedna od odlicnih solucija sto se tice lokomotiva je i EURO DUAL lokomotiva proizvodjaca STADLER.

Ono sto je interesantno kod ove lokomotive je to da je ovo prva lokomotiva u Evropi sa potpunim "dual power mode" sistemom.
Da pojasnim,do sada su pojedini renomirani Evropski proizvodjaci lokomotiva imali proizvode sa takozvanim "LAST MILE" sistemom koji je omogucavao odredjenu autonomiju elektricnih lokomotiva na prugama koje nisu elektrificirane. Ta autonomija se odnosi na rad odredjene manevre tj. postavljanje vagona na koloseke koji nemaju kontaktnu mrezu i pogodna je za zeleznicke operatere koji sada mogu ponuditi uslugu "od vrata do vrata". Problemcic sa ovim "last mile' sistemom je taj sto su takve lokomotive ogranicene sa autonomijom i max.brzinom koje tada lokomotive mogu da predju-razviju.
Tu ova Stadler-ova lokomotiva dolazi do izrazaja. Njena max brzina u dizel i elektro modu je 160km/h i predvidjena je za vucu kako teretnih tako i vozova za prevoz putnika. Stadler nudi u svom asortimanu i lokomotive sa cetiri i lokomotive sa sest osovina.Srbija vozu bi model sa 4 osovine bio pun pogodak i sa ovom lokomotivom bi resili jednom za svagda probleme oko promene tipa vuce prilikom prelaza sa elektificiranih na nelektrificirane pruge i obratno.
 
Koliko bi nam primeraka trebalo. Zanima me takodje kako funkcionise taj prelazak verovatno u okviru stanice gde se spusti pantograf i ukljuci dizel (koliko okvirno vremenski traje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458446#p458446:3d127ndq je napisao(la):
Politikolog » Wed Jun 14, 2017 9:42 am[/url]":3d127ndq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458360#p458360:3d127ndq je napisao(la):
Kolega2357 » Uto Jun 13, 2017 9:54 pm[/url]":3d127ndq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458118#p458118:3d127ndq je napisao(la):
Politikolog » Tue Jun 13, 2017 10:51 am[/url]":3d127ndq]Nemoguce! Dizel mora da bude na celu na deonici kad on vuce - zbog preglednosti! Ne postoji mogucnost daljinskog upravljanja, pa da kazemo da mv u elektro lokomotivi koja je na celu upravlja sa dizelom iza nje. Tako da mora dizel da dodje tu na celo voza!
Ajd u lapovu stajanje od 25 min nije strasno, taman ako malo bude kasnio, za 15 min moze da se izvrsi zamena lokomotiva i proba kocenja i krenuce na vreme...

Nema to veze o preglednosti o cemu pricas nije te to pitao. Kakva preglednost? Pa normalno ako dizel vuce da ce ide na pocetak, jos je pruga nije elektrifikovana. To nema veze sa logikom o cemu pricas. 661 je napravljena da bude dvoposed jer ima jednu upravljacnicu. Jedan prati signale a drugi vozi upravo je tako zbog nepreglednosti.

Hteodh da objasnim coveku sto sire, ne ulazeci u detalje da to nije dozvoljeno ni propisima, ni moguce zbog preglednosti. Da preglednosti jer mv i pomocnik ako je 661 u pitanju moraju da vide ispred sebe prugu i signale. Tehnicki je izvodljivo da 441 bude na celu, a da dizel koji je iza nje gura nju i vuce voz - zar ne? Kazem tehnicki - bitna stavka posto ces se uhvatiti ovog ko pijan plota! I vrv ce ici 666 a ne 661 i onda ne treba dvoposed, ali to je nebitno za ovu pricu! Takodje sam hteo da kazem coveku da je nemoguc sinhron elektro i dizle tj 441/444 i 661/666 - pa sam spomenuo daljinsko upravljanje - da ne ulazimu detalje...
A sad i ti lupas o 661, ko prati signale, a ko vozi voz? Sta ako je signal sa strane mv - onda on ne vozi voz, nego samo prati signal? Pomocnik je obavezan u 661 bas zbog (ne)preglednosti, jer mv ne moze da vidi zbog cela lokomotive(duzeg ili kraceg) drugu stranu pruge - pa moze neko da mu izleti, ili ako je signal sa druge strane ne vidi ga itd.
Znaci ne lupetaj samo da bi lupetao ovde, videli smo do sad tvoju strucnost...

Nemoj samo ti nekom da govoris da lupeta prvi si ti poceo da lupetas kako ide dizel skroz napred zbog preglednosti. To sto ti pricas da tehnicki moze je samo da zelis da dokazes koliki si egoista i da se ponasas kao malo dete da bi dokazao nesto. Naravno da ne mogu da idu dizel i elektro u sinhron ali mogu da budu jedni ispred drugih. Ti ne mozes meni da pricas nista o zeleznici jer si nadobudan mnogo, volis ovde da pametujes ovde kako samo ti jedino ispravno mislis. Ja sam vec objasnio zasto je 661 dvoposed a ti ponavljas kao papagaj i ovde pokusavas da meni imputiras kako sam ja rekao "A sad i ti lupas o 661, ko prati signale, a ko vozi voz? Sta ako je signal sa strane mv - onda on ne vozi voz, nego samo prati signal?" ne to si ti rekao i niko vise.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458597#p458597:1k7spkei je napisao(la):
Igor » Wed Jun 14, 2017 5:13 pm[/url]":1k7spkei]Koliko bi nam primeraka trebalo. Zanima me takodje kako funkcionise taj prelazak verovatno u okviru stanice gde se spusti pantograf i ukljuci dizel (koliko okvirno vremenski traje).

Spusti se pantograf na elektro i kocnik se stavi u iskljucni polozaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458597#p458597:bpkubmsv je napisao(la):
Igor » 14 Jun 2017 04:13 pm[/url]":bpkubmsv]Koliko bi nam primeraka trebalo. Zanima me takodje kako funkcionise taj prelazak verovatno u okviru stanice gde se spusti pantograf i ukljuci dizel (koliko okvirno vremenski traje).
Po meni minimum 10 komada. A sto se tice prelaska sa elektro na dizel mod i obrnuto,to je moguce odraditi i u toku voznje bez potrebe da se staje.
 
Kolega2357 lepo procitaj moje postove i videces da ni jednog trena nisam pokusavao sve do zadnjeg posta da tebi dokazujem ista tj. do tad se tebi nisam ni obracao! Niti da je moje misljenje jedino bitno i ispravno, da ne bude zabune. Odgovorio sam teoretski, ako ti ne mozes to da shvatsis - sta da ti radim. U mom zadnjem postu sam se spustio na tvoj nivo i banalizovao stvari - ono sto si ti boldovao...
Ovde i vrabci na grani znaju da ti imas problem sa nekim forumasina tj sukob i sta cu ti ja sad? Da teram tuk na luk iskreno me i mrzi. Ako ti moji egoisticni postovi smetaju prosto ih preskoci, nemoras po svaku cenu da ispadnes da si ,,najpametniji" i ti da ispravljas nekog kad u 90% slucajeva nemas za to razlog(ne mislim ovde samo na mene), nego eto ti imas sta da napises... Da sam bilo sta lose napisao gore ispravio bi me mv ili neko ko je zavrsio zeleznicku ili radi na zeleznici, a ima ih na forumu. Ovako je tvoj post u fazonu i ja da kazem sta mislim i malo da kontriram!

Poz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458064#p458064:1k5emyna je napisao(la):
JohnnyLee » 13 Jun 2017 05:59 am[/url]":1k5emyna]који је дебил ово правио?



не, стварно, баш бих волео да га упознам
file.php
St Rakovica bavljenje jedan minut zbog manipulacije putnika
st Velika Plana 1 minut manipulacija putnika
Lapovo 25 minuta skida se elektro a kači dizelka + proba kočnica
Kragujevac 2 minuta manipulacija putnika
Kraljevo 37 minuta skida se dizelka a kači elektro lokomotiva + proba koćnica
Zablaće 28 minuta ukrštavanje sa vozom 12432 iz Bara
Pruga je jednokolosečna pa je iz tog razloga bavljenje u stanici Zablaće čitavih 28 minuta.
 
Bolje je da uradimo elektrifikaciju umesto nabavke ovakvih lokomotiva, jer kako smo lenji ima elektrificirana mreza da nam i dalje ostane na nivou iz 1989te.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458676#p458676:2dz9fhdc je napisao(la):
spatiotecte » 14 Jun 2017 10:41 pm[/url]":2dz9fhdc]Bolje je da uradimo elektrifikaciju umesto nabavke ovakvih lokomotiva, jer kako smo lenji ima elektrificirana mreza da nam i dalje ostane na nivou iz 1989te.
Spatio,upravo iz razloga koji si naveo da nam je elektrifikacija pruga na nivou 89-te(izuzev Kraljevo-Čačak) ja sam pre za soluciju da se nabave ove lokomotive nego da se patimo još tri četiri decenije sa promenom vuče u Nišu,Lapovu,ako se vrati Rumun jednog dana i u Pančevu.
Lokomotive će se svakako nabavljati u neko dogledno vreme a elektrifikacija pomenutih pravaca teško da će ugledati svetlo dana. Čak i ako se ove pruge i elektrificiraju ove dual-mod lokomotive će i dalje moći nesmetano da voze svuda.Šta više,u slučaju nekih vandrednih okolnosti kada isporuka električne energije u kontaktnu mrežu nije moguća sa ovim lokomotivama se automatski isključuju kašnjenja prouzrokovana čekanjem pomoćne dizel lokomotive i prevlačenja preko tog havarisanog mesta.
 
Da li neko zna kada ce voz Beograd-Bar krenuti svojom trasom ? Oduzi se ova rekonstrukcija vec rekonstruisanog.

mvbg1 da li se nesto suska oko druge linije BG Voza, hoce li se nabavljati nove garniture, ili bar polovne.
 
Нове дуал локомотиве би помогле и за успостављање путничких линије према Републици Српској и БиХ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458703#p458703:3hrgxogf je napisao(la):
gilipter » 15 Jun 2017 12:09 am[/url]":3hrgxogf]Da li neko zna kada ce voz Beograd-Bar krenuti svojom trasom ? Oduzi se ova rekonstrukcija vec rekonstruisanog.

mvbg1 da li se nesto suska oko druge linije BG Voza, hoce li se nabavljati nove garniture, ili bar polovne.
Završetak remonta ovog dela Barske pruge od Resnika do Vreoca je planiran 15.07. kako je i projektom zamišljeno.
A što se tiče druge linije BG:VOZ-a,šuška se već duže vreme. Kada se završi remont pruge od Resnika do rasputnice G u Topčideru koji se trenutno radi,stvaraju se neophodni uslovi za pokretanje ove linije.
Nove garniture za potrebe BG:VOZ-a se još ne spominju već remont postojećih RVR 412.
 
Jos kad bi neko tako nesto prodavao polovno i da nam odgovara
 
Trenutni remont je, koliko sam shvatio, nešto opsežniji nego ovi do sada, tako da me ne bi čudilo da malo upristoje garniture.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458806#p458806:260v9eb0 je napisao(la):
DzonTravolta » 15 Jun 2017 12:28 pm[/url]":260v9eb0]Trenutni remont je, koliko sam shvatio, nešto opsežniji nego ovi do sada, tako da me ne bi čudilo da malo upristoje garniture.
Remont i modernizacija. Šta konkretno znači i koji stepen modernizacije je u pitanju videćemo uskoro.
 
Pa da. Lično bih voleo da se iskoristi prilika da se aktuelne očiste od grafita, iako po tom pitanju ostaje ključno da se depoi čuvaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458648#p458648:1qcyytk4 je napisao(la):
Rile » 14 Јун 2017, 22:24[/url]":1qcyytk4]St Rakovica bavljenje jedan minut zbog manipulacije putnika
st Velika Plana 1 minut manipulacija putnika
Lapovo 25 minuta skida se elektro a kači dizelka + proba kočnica
Kragujevac 2 minuta manipulacija putnika
Kraljevo 37 minuta skida se dizelka a kači elektro lokomotiva + proba koćnica
Zablaće 28 minuta ukrštavanje sa vozom 12432 iz Bara
Pruga je jednokolosečna pa je iz tog razloga bavljenje u stanici Zablaće čitavih 28 minuta.

Лапово и Краљево су ок. проблем је Заблаће. па Чачак је још 5 минута вожње, могли су ту да ставе дуже чекање, а не у Заблаћу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458574#p458574:1qcyytk4 je napisao(la):
mvbg1 » 14 Јун 2017, 16:10[/url]":1qcyytk4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458524#p458524:1qcyytk4 je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2017 12:08 pm[/url]":1qcyytk4]Jedna od odlicnih solucija sto se tice lokomotiva je i EURO DUAL lokomotiva proizvodjaca STADLER.

некадашњи Vossloh, које је купио Штедлер пре пар година. иначе, у Британији вози 10 комада (класа 88). свакако лепа машина, која би нама добро дошла
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458946#p458946:3uusz1bb je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Jun 15, 2017 10:44 pm[/url]":3uusz1bb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458648#p458648:3uusz1bb je napisao(la):
Rile » 14 Јун 2017, 22:24[/url]":3uusz1bb]St Rakovica bavljenje jedan minut zbog manipulacije putnika
st Velika Plana 1 minut manipulacija putnika
Lapovo 25 minuta skida se elektro a kači dizelka + proba kočnica
Kragujevac 2 minuta manipulacija putnika
Kraljevo 37 minuta skida se dizelka a kači elektro lokomotiva + proba koćnica
Zablaće 28 minuta ukrštavanje sa vozom 12432 iz Bara
Pruga je jednokolosečna pa je iz tog razloga bavljenje u stanici Zablaće čitavih 28 minuta.

Лапово и Краљево су ок. проблем је Заблаће. па Чачак је још 5 минута вожње, могли су ту да ставе дуже чекање, а не у Заблаћу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458574#p458574:3uusz1bb je napisao(la):
mvbg1 » 14 Јун 2017, 16:10[/url]":3uusz1bb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458524#p458524:3uusz1bb je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2017 12:08 pm[/url]":3uusz1bb]Jedna od odlicnih solucija sto se tice lokomotiva je i EURO DUAL lokomotiva proizvodjaca STADLER.

некадашњи Vossloh, које је купио Штедлер пре пар година. иначе, у Британији вози 10 комада (класа 88). свакако лепа машина, која би нама добро дошла

Uopsteno je problem sve od Lapova do Kraljeva i posle do Uzica jer sve pruga u medjustanicnoj zavisnosti.
 
12432 креће из Чачка у 01:56 и до Заблаћа му треба 7 минута, што значи да се 12432 и 12433 укрсте у 02:03 у Заблаћу, а онда 12433 чека још 22 минута уместо да крене према Чачку. Занимљиво. У међувремену су из реда вожње избацили бављење у Заблаћу, али време доласка у Чачак је остало исто. Срећом, брзо ће се вратити на редовну трасу.

Иначе, нестварно делује да се нека релација у Србији пређе брже возом него аутомобилом јер, и тамо где су нам добре пруге, нема брзих возова.

Pogledajte prilog 1
 
Apropo priče o elektro dizel vozovima.
Proizvodjač železničkih vozila Stadler je u svoju ponudu uvrstio i svoj prvi "dual-mod" voz iz serije FLIRT.
Ovaj voz je u osnovnoj verziji predvidjen kao trodelni plus dizel modul.
Ima 159 sedišta u drugom razredu,16 preklapajućih sedišta. Opciono je moguće dodati još dvoja kola i još jedan dizel modul.
U elektro modu maksimalna brzina mu je 160km/h i isporučuje snagu od 2600kw,dok u dizel modu dostiže brzinu od 140km/h a dizel agregat isporučuje 700kw.
Aluminijumska konstrukcija je zaslužna za to da je osovinski pritisak samo 18t i kao takav je izuzetno podoban za regionalni saobraćaj na prugama koje trpe manje osovinsko opterećenje nego što je slučaj sa magistralnim prugama.


Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Vrh