Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne verujem da će zbog ovoga prestati „čašćavanje“ konduktera. Ni sada nisu moguće manipulacije ako je karta zaista izdata (pisao je o tome mvbg1 na prethodnoj strani). Problem je kad kondukteri uopšte ne izdaju kartu, a ni putnik ne želi da plati punu cenu pa se dogovore.

Ipak, za one savesne konduktere ovo je olakšanje, naročito tamo gde nema blagajne na stanici i putnici kupuju kartu u vozu. Bilo bi dobro kada bi uveli automate za prodaju karata, kupovinu preko interneta, mobilnog itd., ali to ćemo verovatno još dugo čekati.
 
не знам да ли сте уопште прочитали тендерску документацију, али на страни 7 јасно пише:

Провера/поништавање свих типова електронских карата
• Карте продате на мобилном терминалу.
• Карте продате на рачунарима у станицама.
• Карте продате на АТМ уређајима у станицама
• Карте подате online преко web сајта "Србија Воза" а.д.
Провера и поништење карате ће бити рађено у online режиму како би свака злоупотреба била смањена на минимум. За сваку карту, по јединственом броју,корисник (кондуктер) ће добити све потребне информација везане за карту (плаћену релацију, разред, име путника, да ли је карта већ поништена или не …)

што значи да ће сигурно у будућности и ово омогућити. не бих се изненадио да већ у току следеће године, када се ови уређаји уведу у употребу, распишу и тендер за АТМ уређаје и за online продају
 
na moju veliku zalost, ali na srecu po ovaj problem, zivimo u kapitalizmu, gde za manuelne poslove za koje nije potrebna strucna sprema tipa kondukter u vozu vazi moto "ako neces ti, ima ko ce". resenje je jednostavno - prva prijava 10% od plate, druga 30%, treca - otkaz. s obzirom na ucestalost muljanja, ima sasvim dovoljno nas koji se iz xy razloga necemo "dogovoriti" sa kondukterom, vec cemo mu traziti isprave, da prijave pljuste. ovaj fenomen je toliko rasprostranjen da bi u roku od par meseci poprilican broj konduktera bio otpusten, pa bi se ljudi opasuljili. jedino sto je potrebno je da rukovodstvo zeleznica ima zelju da zaustavi kriminal, koji je toliko ucestao da je postao pravilo. s druge strane ne vidim zasto ne bi, njima bi te pare otisle u dzep.

naravno postoji i moralna dilema, da li kondukteri "potkradaju" zato sto su obesni, ili jednostavno jedva sastavljaju kraj sa krajem. ali vam tvrdim da ima i postenih i nepostenih ljudi i sa jedne i sa druge strane finansijskog spektra, tako da to nije nikakav izgovor. uostalom ljudi moraju shvatiti da njihove plate zavise direktno od profitabilnosti zeleznice, tako da potkopavaju i potkradaju sami sebe.
 
Što se tiče konduktera, ja njih nimalo ne žalim.
Idem vozom iz Budimpešte u Beograd, ušli u dotični Romi, koji su proterani iz Nemačke. Naravno, nemaju kartu. Ne znam kako su zavrnuli Mađare, ali sa našima su se veoma lako dogovorili.
 
Inače, svakako pohvala za novi sistem. Valjda će konačno to rešiti i problem prema kome, recimo, ako treba negde da se preseda, ne moram sam da znam gde se preseda, već sistem sam računa i određuje optimalno rešenje.
Drugo pitanje je koliko je to realno, imajući u vidu tačnost i taktnost naših vozova.
 
Sto volim ove namestene tendere, gde stave konfiguraciju koju zadovoljava samo jedan uredjaj. Ne verujem da su toliko ludi da samostalno kupuju ATM-ove, sigurno ce ici na dil sa nekom bankom.
 
Kad smo već kod voznih karata, Srbija voz je pre nekoliko meseci na sajtu objavio sve tarife osim globalnih: http://www.srbvoz.rs/page62.html. Nema cena za konkretne relacije, već se iz Daljinara (deo VII) očitava kilometraža, a potom u delovima III i IV cene na blagajni i u vozu. Na to treba dodati i dodatke za viši rang (brzi, RE itd.).

Infrastruktura ŽS ima na sajtu Izjavu o mreži, gde se nalaze bukvalno svi podacima o prugama i službenim mestima (stacionaže, najveće dopuštene brzine, minimalni poluprečnici brzina, načini regulisanja saobraćaja itd.): http://infrazs.rs/IzjavaMreza/IzjavaMreza2016.PDF. Koga zanima, može da pronađe mnoge zanimljive podatke (npr. kada su pojedine deonice puštene u saobraćaj).

Zanimljivo mi je da je stvarna razdaljina uglavnom manja od odstojanja datih u putničkim tarifama. Npr. Beograd – Novi Sad: 78,039 km / 91 km; Beograd – Niš: 243,583 km / 271 km.
 
Zanimljivo mi je da je stvarna razdaljina uglavnom manja od odstojanja datih u putničkim tarifama. Npr. Beograd – Novi Sad: 78,039 km / 91 km; Beograd – Niš: 243,583 km / 271 km.

Dakle, karta (BG-NS) bi trebala da kosta 256, umesto 288 dinara :?:
 
Da, kada bi putnička tarifa bila usklađena sa (građevinskom) dužinom pruge. Ali Srbija voz ima drugačiju tarifnu politiku tako da je cena 288 din., što je i dalje mnogo jefitnije od autobusa.

Inače, u Novom Sadu na železničkoj stanici postoji istaknut cenovnik za putničke vozove, u Beogradu mislim da ne postoji.

 
Ово би могло да значи да ће ускоро неке деонице постати четвороколосечне, а, ако се буквално чита што је написано, Нови железнички мост добија близанца:


УГОВОРИ ВРЕДНИ 734 МИЛИОНА

БЕОГРАД, 03. новембар 2016. (ФоНет) - Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписаће током Самита шефова влада Кине и 16 земаља централне и источне Европе у Риги уговоре за инфраструктурне пројекте вредне 734 милиона евра.

Михајловић ће, заједно са представницима Инфраструктуре Железнице Србије и конзорцијума кинеских компанија Чајна рејлвеј интернешнал и Чајна комјуникејшн констракшн компани, потписати комерцијални уговор вредан 319 милиона евра за реализацију прве фазе пројекта Београд-Будимпешта, од српске престонице до Старе Пазове, саопштило је Министарство.

На самиту ће бити потписан и Меморандум о разумевању са кинеском Ексим банком о кредитирању пројекта мађарско - српске железнице на територији Србије.

Изградња двоколосечне пруге дужине 34,5 километара од станице Београд-центар до Старе Пазове за брзине до 200 километара први је пројекат кинеске железнице на тлу Европе и биће грађена у складу са свим домаћим прописима и стандардима Европске уније, додаје се у саопштењу.
 
Besan sam zbog ovih informacija. Trebali su novu prugu tamo gde je najgora ili makar na 120 da je dignu onu sto je najlosija, a ne se vozimo 30 od NS-SU a sve ravno nigde nista.
 
Shvatate li sta znaci izgraditi novu prugu na delu Beograd-Stara Pazova?

Prelazak na 4 koloseka ce omoguciti razvoj regionalne zeleznice koja ce koristiti postojeca 2 koloseka brzina 100 do 120km/sat sto potpuno opravdava da se pocne bas sa tom deonicom.
 
Mislim Spatio da nisi dobro razumio.
Nece se graditi nikakva nova pruga niti dodavati dva kolosjeka. Mogu se kladiti da im tekst znaci da ce samo podici tehnicke karakteristike postojece dvokolosjecne pruge, tako da dionica Beograd Centar - Stara Pazova bude za 200km/h.

Ja nista spektakularno ne ocekujem. Daj boze da nisam u pravu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414384#p414384:3srfkpiu je napisao(la):
RioBL » 03 Nov 2016 09:40 pm[/url]":3srfkpiu]Mislim Spatio da nisi dobro razumio.
Nece se graditi nikakva nova pruga niti dodavati dva kolosjeka. Mogu se kladiti da im tekst znaci da ce samo podici tehnicke karakteristike postojece dvokolosjecne pruge, tako da dionica Beograd Centar - Stara Pazova bude za 200km/h.

Ja nista spektakularno ne ocekujem. Daj boze da nisam u pravu.

Dodace se 2 nova koloseka izmedju Beograda i Stare pazove jer je tako planirano jos 80ih.
Cak sta vise izmedju stare i nove pazove levi i desni kolosek su razdvojeni i izmedju njih postoji praznina koja je upravo predvidjena da se dograde 2 nova koloseka.
Predvidjeno je da se izgradi novi dvokolosecni bezanijski tunel kao sto je predvidjeno da se urade novi podvoznjaci za 4 koloseka ispod zeleznicke NBG trase.
 
Sigurno je i 80ih planirano da se od Novog Sada do Subotice ide 50 km/h. Prioriteti Spatio, prioriteti!

1) Ako se dobro sećam priče sa neke stranice ove teme, za brzine preko 160 km/h neophodno je da sva ukrštanja sa drumskim saobraćajem budu denivelisana. Pretpostavljam da je neophodan i veći radijus krivina i ostale tehničke karakteristike koje povećavaju cenu i to dosta.

2) Mi smo upravo kupili 21 voz kojima je maksimalna brzina 160 km/h, ko zna kada ćemo opet nabavljati kompozicije ili lokomotive i vagone, ali pretpostavljam da su oni koji mogu da idu 200 km/h skuplji.

3) Koliko km brzih pruga imaju Češka, Mađarska, Slovačka, Slovenija, Hrvatska...?? A mi ćemo, dok nam je prosečna brzina vozova 40 km/h, prvo da gradimo neverovatnih 45 km pruge Beograd - Stara Pazova, gde ćemo imati 4 koloseka da biramo oćemo 200 ili 120 na sat. Samo što neće imati šta da ide 200 narednih 20 godina. Umesto da napravimo drugi kolosek i sredimo postojeći na relaciji NS - SU, i za maksimum 5 godina skratimo vozno vreme Beograd - Subotica na 2 sata. Nama Kinezi prave prugu za 200 km/h, verujem da nam daju i vrlo povoljan kredit za to.
 
1 - Pruga je vec planirana da bude potpuno denivelisana
2 - Imamo vec 21 putnicka kola Gosa tipa Z1 proizvedenih 1999-2000 za brzine od 200 km/sat. (trenutno redukovane za 160)
Flertovi su mogli da se naruce za brzine od 160 ili 200 mi smo izabrali 160 ali moze bez problema da se apgrejduju za 200.
Postoji naravno mogucnost da se nabave nova vozna sredstva kineske proizvodnje.
3 - Druga faza Novi Sad - Subotica krece odmah nakon prve.

4 - Verujem kinezima, do sada nisu nista usrali u Srbiji.
 
Spatio ti gosini vagoni pitanje je mogu li i 160 a kamoli 200 kmh
Kokos je apsolutno u pravu inace vicic bjese vec poceo da gradi tu prugu ako se nevaram
 
Ne Direktore, Kokos nije u pravu!
Naravno da mogu Gosa Z1 da voze 160 i redovno voze tom brzinom kad ih salju na Avalu (Beograd-Bec), na deonici Budimpesta-Bec vozovi idu brzinom od 160.
Problem tih Z1 gosa kola nikad nije bio da li mogu da idu 160 ili ne, teoretski mogu cak i 230 nego su imali problem sa statickim pretvaracem koji se uvek kvario i ta boljka nikako da se sredi samim tim veliki broj tih kola je redovno bio iskljucen iz saobracaja pa mora da se zameni nekim MAV kolima.
Nek me ispravi neko od zeleznicara foruma ako lupetam ali aktivno pratim railserbia forum tako da ipak mislim da znam o cemu pricam.
 
Kola da bi isla 160 moraju da budu u RIC da svi djelovi budu orginalni i novi nema taus djelova i skidanja sa jednog na drugi .Mozda i voze 160 kmh ali to teoretski o vecim brzinama ne bih sjedao u ista .Da su najbolji vagoni koje imamo jesu da su se ofucalu jesu .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414419#p414419:24v3dvfm je napisao(la):
direktor » 04 Nov 2016 12:12 am[/url]":24v3dvfm]Kola da bi isla 160 moraju da budu u RIC da svi djelovi budu orginalni i novi nema taus djelova i skidanja sa jednog na drugi .Mozda i voze 160 kmh ali to teoretski o vecim brzinama ne bih sjedao u ista .Da su najbolji vagoni koje imamo jesu da su se ofucalu jesu .

Direktore zao mi je sto moram to da ti kazem ali sada se jos vise zakopavas i pokazujes koliko ne znas o zeleznici.
RIC oznaka oznacava da kola mogu da budu pustena u medjunarodni saobracaj, nema to nikakve veze sa originalnim i novim delovima koje spominjes.
A nasa Z1 kola su naravno RIC 160 inace ne bi mogle da napuste teritoriju Srbije
Ranije su bila RIC 200 ali su deklasirana.
 
spatiotecte":3m6tiu8y je napisao(la):
3 - Druga faza Novi Sad - Subotica krece odmah nakon prve.
Nažalost, ne znamo ni kad počinje prva faza, a kamoli kad će druga. Bojim se da ne bude kao sa ruskim kreditom, početak radova od Stare Pazove do Novog Sada se stalno prolongira, trebalo je da počne u jesen prošle godine, a sad je izvesno da neće krenuti pre proleća sledeće godine.

Mislim da bi u ovom trenutku pametnija odluka bila da se radi Novi Sad – Subotica nego Beograd – Stara Pazova jer je stanje od Lovćenca do Subotice (što je skoro 50 km) zaista očajno, vozi se maksimalno 40 km/h, a u pitanju je međunarodna pruga. Na ovoj deonici nema tunela (Beograd – Stara Pazova ima bežanijski tunel), ima samo nekih manjih mostova (Beograd – Stara Pazova ima potrebu za još 2 koloseka preko Save), verovatno su i troškovi eksproprijacije manji jer pruga uglavnom prolazi obodima naselja i nema potrebe za rušenjem objekata (možda je čak i rezervisano zemljište za drugi kolosek). Mnogo veći efekat ima podizanje brzine sa 40 km/h na 160 km/h nego sa 80 ili 120 km/h na 160 km/h.

Čim bi se uradilo tih pedesetak kilometara od Lovćenca do Subotice, kapacitet pruge be se značajno povećao, vreme putovanja iz Beograda i Novog Sada do Subotice bi se skratilo barem za sat vremena, a to znači da bismo sa istim brojem garnitura imali više prolazaka, moglo bi da prođe više teretnih vozova (a oni zapravo isplaćuju prugu). Da ne bude zabune, podržavam četiri koloseka od Beograda do Stare Pazove, ali mislim da bismo od deonice Novi Sad – Subotica imali veće koristi u kraćem vremenskom periodu. Nažalost, koliko se čulo u medijima, projektna dokumentacija se radi za Beograd – Stara Pazova, a Novi Sad – Subotica se trenutno ni ne spominje.
 
пише на њима 160. раније сам виђао З1 где је писало 200, али на сликама
 
Vrh