Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Svejedno, nema sta da vuce te vagone.

Niko mi ne rece koliko brzih pruga imaju zemlje poput Ceske, Madjarske i sl?
 
Ima par masina koje mogu da vuku do 180.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414426#p414426:1mgzq70c je napisao(la):
Nikola NS » Pet Nov 04, 2016 1:22 am[/url]":1mgzq70c]
spatiotecte":1mgzq70c je napisao(la):
3 - Druga faza Novi Sad - Subotica krece odmah nakon prve.
Nažalost, ne znamo ni kad počinje prva faza, a kamoli kad će druga. Bojim se da ne bude kao sa ruskim kreditom, početak radova od Stare Pazove do Novog Sada se stalno prolongira, trebalo je da počne u jesen prošle godine, a sad je izvesno da neće krenuti pre proleća sledeće godine.

Mislim da bi u ovom trenutku pametnija odluka bila da se radi Novi Sad – Subotica nego Beograd – Stara Pazova jer je stanje od Lovćenca do Subotice (što je skoro 50 km) zaista očajno, vozi se maksimalno 40 km/h, a u pitanju je međunarodna pruga. Na ovoj deonici nema tunela (Beograd – Stara Pazova ima bežanijski tunel), ima samo nekih manjih mostova (Beograd – Stara Pazova ima potrebu za još 2 koloseka preko Save), verovatno su i troškovi eksproprijacije manji jer pruga uglavnom prolazi obodima naselja i nema potrebe za rušenjem objekata (možda je čak i rezervisano zemljište za drugi kolosek). Mnogo veći efekat ima podizanje brzine sa 40 km/h na 160 km/h nego sa 80 ili 120 km/h na 160 km/h.

Čim bi se uradilo tih pedesetak kilometara od Lovćenca do Subotice, kapacitet pruge be se značajno povećao, vreme putovanja iz Beograda i Novog Sada do Subotice bi se skratilo barem za sat vremena, a to znači da bismo sa istim brojem garnitura imali više prolazaka, moglo bi da prođe više teretnih vozova (a oni zapravo isplaćuju prugu). Da ne bude zabune, podržavam četiri koloseka od Beograda do Stare Pazove, ali mislim da bismo od deonice Novi Sad – Subotica imali veće koristi u kraćem vremenskom periodu. Nažalost, koliko se čulo u medijima, projektna dokumentacija se radi za Beograd – Stara Pazova, a Novi Sad – Subotica se trenutno ni ne spominje.

Bravo, ovo je sustina. Trebalo je prvo raditi Subotica - Novi Sad. Mozda cak od same granice sa HU pa do NS jer je bukvalno sve u stanju raspada. Betonski pragovi su katastrofalni (gde ih ima) a drveni jos gori. Na izlazu iz Subotice su cak ukrali i srafove, pa svaki drugi prag ima srafove. Prosto neverovatno da se voz tuda i krece! Putne prelaze da ne spominjem.
Stvarno mi nikad nece biti jasni u zeleznicama sto drze ljude koji dizu i spustaju rampu, umesto da se automatizuje prelaz i plata ex radnika koristi za otplatu itd... Ili da se ti radnici iskoriste za nesto pametnije!
 
@Dalmatinac,mi nemamo lokomotive koje mogu da vuku vozove sa 180km/h. Ne znam odakle ti ta informacija. Već je nebrojeno puta na ovom forumu postavljano da SV ima lokomotive koje mogu ići samo do 140km/h(441-700)
Za kolosečni pribor si u pravu da je bilo primera kradje ali je u najkraćem mogućem roku to nadomešteno novim. Jer da nije,pruga ne bi bila puštena u saobraćaj. Zato ne iznosi netačne informacije,tj.dezinformacije.
Putni prelazi posednuti radnikom koji opslužuje takav prelaz su procentualno najbezbedniji prelazi što se tiče broja vandrednih dogadjaja u odnosu na automatske pružne prelaze,verovao ili ne. Da li zbog samog prisustva radnika na istom ili nečeg drugog ali vozači drumskih vozila se ne upuštaju u veoma opasnu avanturu obilaženja rampi.
Ja kao mašinovodja više poverenja imam u te klasične prelaze gde rukuje čovek nego u automatske putne prelaze. Denivelacija pružnih prelaza je jedino pravo rešenje koje rešava za sva vremena potencijalne vandredne dogadjaje sa mogućim smrtnim ishodom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414454#p414454:2tan3b2o je napisao(la):
JohnnyLee » 04 Nov 2016 07:03 am[/url]":2tan3b2o]пише на њима 160. раније сам виђао З1 где је писало 200, али на сликама

Upravo ono o cemu pricam, Z1 Gosa kola RIC 200 deklasirana u RIC 160
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414467#p414467:1j9ge3ii je napisao(la):
mvbg1 » Pet Nov 04, 2016 10:39 am[/url]":1j9ge3ii]@Dalmatinac,mi nemamo lokomotive koje mogu da vuku vozove sa 180km/h. Ne znam odakle ti ta informacija. Već je nebrojeno puta na ovom forumu postavljano da SV ima lokomotive koje mogu ići samo do 140km/h(441-700)
Za kolosečni pribor si u pravu da je bilo primera kradje ali je u najkraćem mogućem roku to nadomešteno novim. Jer da nije,pruga ne bi bila puštena u saobraćaj. Zato ne iznosi netačne informacije,tj.dezinformacije.
Putni prelazi posednuti radnikom koji opslužuje takav prelaz su procentualno najbezbedniji prelazi što se tiče broja vandrednih dogadjaja u odnosu na automatske pružne prelaze,verovao ili ne. Da li zbog samog prisustva radnika na istom ili nečeg drugog ali vozači drumskih vozila se ne upuštaju u veoma opasnu avanturu obilaženja rampi.
Ja kao mašinovodja više poverenja imam u te klasične prelaze gde rukuje čovek nego u automatske putne prelaze. Denivelacija pružnih prelaza je jedino pravo rešenje koje rešava za sva vremena potencijalne vandredne dogadjaje sa mogućim smrtnim ishodom.
Za tu 441-700 sam mislio da moze 180 km/h jer sam znao da imamo lokomotivu koja moze vise od 120 kmh na koliko se remontuju delovi K10, samo sam pomesao brzine.
Sto se tice pruge, nisu dezinformacije, prodji peske prugom iz Subotice, ka Aleksandrovu i na krivini pre samog ukrstanja sa putem fali pola srafova koji nisu nadomesteni. Tj takva je situacija bila mesecima! Da li je nesto uradjeno u poslednjih mesec dana ne znam jer nisam isao tuda.
Sto se prelaza tice ne mozes porediti novi automatski prelaz i onaj star 30+ godina koji nije odrzavan ni remontovan ni jednom u tom periodu.
Iskreno, uvek imam vise poverenja u modernu tehnologiju nego u coveka koji moze da ima 10001 problem zbog koga moze da zakaze na poslu koji radi. Samo je pitanje kako se odrzava tehnika, kao sto sam ranije rekao.
 
Kada sam napisao da imam više poverenja u "klasiku" pod tim sam mislio upravo na procenat vandrednih dogadjaja na njima. Naravno da sam za savremenu tehnologiju,ali to ne znači da ako je nešto savremenije i modernije automatski mora biti i bezbednije. Da se razumemo,automatski pružni prelazi su totalno bezbedni ali bezobraznim i debilnim postupcima pojedinih vozača drumskih vozila koji ne poštuju signalizaciju na njima dolazi do nesreća.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414385#p414385:xf4ynco4 je napisao(la):
Kokos » 03 Nov 2016 09:40 pm[/url]":xf4ynco4]Nama pruga od 200 km/h nije potrebna uopste!


Ех... тачно. Стручњаци из РЖД су, рецимо, генијалцима из ЦИП-а и из Министарства представили рачуницу по којој, у случају да од Старе Пазове до Новог Сада саграде пругу за 200 уместо за 160 км на сат, брзи воз стиже - цела три минута раније!!! С обзиром на разлику у цени која се мери десетинама милиона евра, а и да код осталих врста возова, и теретних и споријих путничких, нема никакве разлике у брзини путовања - осим што се смањује капацитет пруге - Руси су предложили да граде спорију и знатно јефтинију варијанту.
Наравно, ми смо тренутно шампиони ирационалности и глупости на просторима које заузима бели човек, тако да смо игнорисали тај пријатељски савет и бандоглаво и задрто инсистирамо на градњи пруге за 200 километара на сат.

Када је о "котрљајућој стоци" (rolling stock-u) реч, "Штадлери" ионако нису погодни за интерсити возове, па им већа макс. брзина од 160 ничему не би ни служила. Ионако нам недостају нове гарнитуре (или локомотиве + вагони), и ценим да бисмо, ако не наручимо нешто на време, могли на брзака да се договоримо са Бакиром да преузмемо понеки босански "Талго". Уз то ће, вероватно, кад направимо пругу Аустријанци продужити неки "Рејлџет" од Пеште до Београда, а он може да иде и 230 на сат.
 
Рејлџет би био супер, таман може да иде као замена за ЖС-ов брзи до Беча. а пруга од 160 км/х би била сасвим довољна за њега (Беч-Будимпшета је 160, као и Беч-Праг)
 
Да. Ал рачунај да је, кад већ правимо такву пругу, ред да имамо воз за Пешту бар на два сата, и још по интерсити за Суботицу на два сата - кад се удруже, то је такт на сат времена ка северу. За то нам ипак треба доста композиција. Сада би било време да се размишља о набавци, а не примећујем да се то чини.
 
знаш како, Флирт би онда могао да иде као ИЦС, јер би се време од Београда до Суботице, са брзином од 160, драстично смањило, на мање од 2 сата, што је подношљиво са његовим седиштима (на основу приче, ја се још нисам возио)
 
Да унесем мсло ружичастијих тонова у расправу.

Нешто се мислим, ми се убисмо разматрајући да ли ће путнички возови до Новог Сада, Суботице, Будимпеште и Беча ићи 160 или 200 на сат, а Кинезе за то баш брига. Њих, заправо, интересује да теретни возови од Пиреја и евентуално нове луке Београд, што пре стижу до Прага као главног кинеског дистрибутивног центра у Европи. Ако се овај њихов план оствари, реч ће бити о огромној количини робе за коју повећање пропусне моћи пруге од 15 до 20 процената уопште није занемариво.

Зато ми уопште није невероватно да у некој будућности саобраћају кинески теретни возови који пиче 200 на сат. А да ли ће Београђани до Новог Сада стизати Флиртом или нечим другим три минута брже него у руској варијани, заболе их Ђо Ка (јел' се тако каже на мандаринском? :? ).
 
Brzine od 200 km/h sada nisu potrebne, ali ce biti, kada se produzi od Minhena do Carigrada ili Berlina do Sofije. Za 25 godine stvari ce izgledati drugacije. Realno je prednost zeleznice gde je brzina 200 km/h. Na 160 km/h nema nikakve prednosti prema avionu i automobilu pa nece ozbilne evropske zeleznice te relacije moci da ukljuce u daljinske ponude.
 
Normalno je da mi dizemo pruge sa projektovanih 120 na 200 tamo gde zapadne drzave podizu brzine sa 160 na 250-300.
Hocete i dalje da ostanemo u 20om veku ili da idemo korak za Evropom?
 
spatiotecte":35hkv739 je napisao(la):
Normalno je da mi dizemo pruge sa projektovanih 120 na 200 tamo gde zapadne drzave podizu brzine sa 160 na 250-300.
Hocete i dalje da ostanemo u 20om veku ili da idemo korak za Evropom?
Zapadne drzave su vece drzave a drugo je to sto neko misli da Srbija moze da se ravna sa zapadnim drzavama...
Neki prosek u GERMANY je 200kmh dok je 250 i 300khm rezervisano za ICE i to na pojedinim deonicama.
Srbiji je i 160 zaista odlicno ne treba mastati o necemu stovje ovde nemoguce iz vise razloga.
 
ALI nije toliko velika razlika u ceni izmedju 160 i 200 jer obicne klase Z1 sa obicnim lokomotivama tipa taurus mogu da voze njima.

Cena skace drasticno kad se grade pruge preko 220 gde mora signalizacija da bude u kabini, gde trebaju kompozicije tipa TGV ili ICE koje zahtevaju kontaknu mrezu koja je zategnuta pod vecim pritiskom.

Nije problem u geometriji pruge, kad je izgradjena za 200 ona moze da posluzi i za 250 ali uz odgovarajucu signalizaciju i uz ogdgovarajuca vozna sredstva.
Geometrija autoputeva je projektovana za brzinu od 120 pa opet mozete voziti njima i 250+ i da se ne prevrnete. Potreban je samo jaci automobil (jaci motor, sire gume, bolje ogibljenje, jace kocnice), isto to pravilo fizike vazi i za vozove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414781#p414781:1ya0u1lf je napisao(la):
KartmenBG » 05 Nov 2016 09:24 pm[/url]":1ya0u1lf]Neka nam prodaju i neke kineske aerodinamicne vozove za relaciju Beograd- Budimpesta :D

Vec su nam poklonili kinezi maketu tog voza. Dakle uzima se u razmatranju nabavka vozila za velike brzine kineske proizvodnje posto mi nemamo vucna sredstva ni za 160 a kamoli za 200.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414766#p414766:1x4j3ikp je napisao(la):
dex87 » 05 Нов 2016, 20:51[/url]":1x4j3ikp]Neki prosek u GERMANY je 200kmh dok je 250 i 300khm rezervisano za ICE i to na pojedinim deonicama.

у Немачкој је просек 160. то што се код нас мисли да је због ИЦЕ просек већи, није. имају доста праваца где је макс. 120-140, тако да када се подвуче црта изађе око 160
 
Tacno JohnnyLee, ali mi i kad bi imali brzinu 300 na deonici Beograd-Subotica imali bi prosek 60 umesto sadasnjih 46.
Sto je i dalje veoma nisko na nivo-u cele drzave.
 
@Сизиф
Теретни возови ће, обрни-окрени, возити најбрже 120 на сат, тако да то нема везе.

@Спасиотект
Разлика у цени градње између пруге за 160 и 200 км на сат је - драстична. Мери се, у конкретном случају Београд - Будимпешта, стотинама милиона евра. Те стотине милиона нису оправдане неким нарочито бржим реалним временима путовања - уштедећемо једно 15 минута до границе и пола сата до Пеште. И за 200 на сат мора кабинска сигнализација.
Но, добро, хоће село да има дужи... па га и продужи.


А сад, важније: данас је у Риги потписан уговор за прву етапу поменуте пруге: Београд - Стара Пазова, 35 км, 319.000.000 долара!

Иако нема детаља, а ја немам (још) ваљаних информација, из енормне суме, а и из недавног саопштења да се гради "двоколосечна пруга од станице Београд центар до Старе Пазове" (цитирао сам на некој од претходних страна), извлачим закључак да ће, можда, Нови железнички мост добити близанца (Бежанијски тунел, то је јасно, хоће сигурно).
 
Ok Pantografe, nisam znao da za 200 treba signalizacija u kabini, a raduje me da ovim projektom prelazimo na jos jedan visi standard.

Sto se tice cene, vrlo je mogu ce da tu ulazi i most blizanac preko Save a mozda i TPS Zemun jer ce morati negde da se garaziraju nove garniture za 200 na sat.
 
To znaci Rusi rade od proleca 2017 St.Pazova-Novi Sad sa vijaduktom i tunelom a Kinezi Beograd-St.Pazova. Ne mogu da verujem, za pet godina do Novog Sada za pola sata.
 
Ma kakvi 200, biće 300, a možda i 500.


Šalim se. Daj bože da bude i 120km/h, ali i da bude 200km/h nema šanse da vožnja traje pola sata
 
Neka i Srbija ima jednu prugu koja je za brzine od 200 km/h. OK, slazem se da bogatije zemlje ne podizu olako brzine, ali situacija ce se sigurno promeniti za 10,20,30 godina..a kod nas se narednih 50 godina nakon izgradnje nece nista raditi, tako da... :)
 
Pa nisam siguran da se nece nista raditi narednih 50 godina. Nakon ove pruge Beograd-Budimpesta mozda se uradi jos jedan projekat sa kinezima za podizanje brzine na BG-Nis na 200 km/sat posto oni imaju potrebu za povezivanjem sa lukom Pirej u Atini za koju su nedavno postali vecinski vlasnici.
Zamislite da moze se putuje od Nisa do Subotice za manje od 3 sata vozom, to bi preporodilo zeleznicki putnicki saobracaj u Srbiji.
 
Vrh