Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Novosti
2.7.2016.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... etiri-sata

Beogradske priče: Do Zagreba za četiri sata

Italijanski vozovi predstavljeni na beogradskom Jesenjem sajmu 1938. Tadašnja brzina predstavljala veliki iskorak ondašnje tehnologije

Specijalni voz "Breda" je u okviru Jesenjeg sajma u Beogradu 1938. godine bio poseban pokretni eksponat koji je spajao dva najvažnija grada predratne Jugoslavije.

Italijansko tehnološko čudo saobraćalo je između Beograda i Zagreba, tokom vožnje koja je trajala samo četiri sata i 20 minuta, što je za ono vreme predstavljalo izuzetno brz način transporta.

Izveštači beleže da je početkom septembra te godine ostalo samo još nekoliko sedmica tokom kojih će "Breda" putovati između ova dva grada, a od 1. oktobra linija će biti ukinuta, pa će vozovi ponovo "klackati" dva puta duže.

Tog, 5. septembra, posebna državna komisija je putovala ovim vozom kako bi utvrdila sve pogodnosti koje bi Jugoslavija imala ukoliko kupi ovakvu železničku kompoziciju, a novinari su imali priliku da se provozaju, zajedno sa nekolicinom izabranih putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395495#p395495:xp8yvksc je napisao(la):
Дошљак » 02 Jul 2016 10:01 am[/url]":xp8yvksc]Изгледа су у Србија возу потпуни идијоти. Нема токова путника на релацији Шабац-Београд? Па за Шабац са БАСа има скоро 30 полазака дневно. Они живе у неком другом универзуму изгледа.
Ово продужење путовања на 2 сата је тотална глупост. Онда би се Лознице изгледа путовало 4-5 сати?
То да аутобус Београд-Обреновац-Шабац и јесте бржи од оног што иде аутопутем опет тих полазака има свега пар и то од Банбуса и Ласте.
Analizirao sam sve primedbe i predloge, i došao do toga da su neke vremenske razdelne tačke, kada vozovi trebaju stizati u Šabac i odloaziti u oba pravca sledeće:
6:45, 10:35, 13:15-13:45, 15:45, 19:35. Na osnovu toga sam napravio predlog reda vožnje sa dve garniture, po kojem radnim danom za Beograd ima u 6:45 i 15:45, iz Beograda u 9:00 i 18:00, za Sremsku Mitrovicu u 10:35, 13:45 i 19:35, iz Sremske Mitrovice u 5:55, 12:25 i 14:55, za Loznicu u 3:20, 6:45, 10:30, 13:45, 15:45, 19:35, iz Loznice u 5:45, 9:35, 12:15, 14:45, 18:35, 22:10. Za Zvornik 3:20, 6:45, 15:45, 19:35, iz Zvornika u 5:15, 9:05, 18:05, 21:40. Petkom i nedeljom se poslednji polazak za Sremsku Mitrovicu preusmerava za Beograd (razmotriti i subotom), a vikendom se đački polasci ukidaju, i jedan voz više ide za Zvornik. Ako bi ubacili u sistem i treću garnituru, mogli bi mnogo više.

Ali, vezano za Beograd - Obrenovac - Šabac, ja sam svakog radnog dana putovao jedno vreme Beograd - Obrenovac. U vreme kada najveći broj ljudi putuje, ne može se ni kolima stići za manje od 45 minuta, a autobusom, čak i onim koji staje samo na 1-2 mesta, sat vremena. Može brže rano ujutru, i kasno uveče, i možda danima praznika kada nisu smene za godišnje odmore i slično.
 
Начелник Шабачког округа жели да се састане са нама. И из самих Железница Србије су навели да желе да пошаљу делегацију из Немањине на састанак. Пријатно смо изненађени одзивом.
 
Inace slikano na ulasku u mesto Saraorci,iz pravca Smedereva. :) Sve ovo izgleda lepo,teretni saobracaj ide sve cesce,dok putnickog nema...
 
SRPSKO NJET PUTINU Na pomolu raskid ugovora o kreditu teškom 500 miliona evra
Slađana Vukašinović | 09. 07. 2016 - 19:33h
| Komentara: 72

Ministar finansija Dušan Vujović ovih dana pokušava da izvuče Srbiju iz ugovora sa Rusijom oko kredita za finansiranje "Železnica Srbije" u vrednosti od 800 miliona dolara, saznaje "Blic".


Reč je o kreditu koji je još 2008, za vreme vlasti Borisa Tadića, dogovoren sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom. Aktiviran je tek kada je Aleksandar Vučić postao premijer. Radovi su već počeli na nekim projektima i kupljeno je 27 ruskih dizel vozova i lokomotiva. Do sada je povučeno 300 miliona dolara, a ostalo je još 500 miliona.

Scenario raskida trebalo bi da se odigra kroz formu zahteva srpske strane da se produži rok za realizaciju kredita i posle krajnjeg roka - decembra 2017. godine, što ruska strana verovatno neće prihvatiti. Izvor "Blica" iz Ministarstva finansija tvrdi da su papiri već spremljeni za uručenje ruskoj strani.

Izvor "Blica" iz tehničke vlade kaže da ministar Vujović smatra da ruski kredit nije povoljan po Srbiju. Podsećanja radi, godišnja kamata ruskog kredita je 4,1 odsto, sa grejs periodom od četiri godine i rokom otplate od 10 godina. Vujović je uveren da bi se novac mogao naći na drugoj strani po boljim uslovima i spreman je, kaže naš izvor, da ide s Rusima čak i na arbitražu.


Drugi izvor "Blica" iz Ministarstva finansija kaže da je čitav tim ministra Vujovića na nogama kako bi osmislili formu raskida i kako bi se platila što manja šteta. Naš sagovornik ističe da je Ministarstvo finansija bilo upoznato sa svakim detaljem kredita jer su učestvovali u njegovom kreiranju, kao i u aneksima, pa da je takav obrt neobičan.

- Postoje naznake težnje nekih svetskih i evropskih finansijskih institucija da se ograniči priliv ruskog novca u srpske infrastrukturne investicije. U Ministarstvu se šuška da će se posle raskida sa Rusima sklopiti novi ugovor sa EBRD ili Svetskom bankom. Pitanje je kako će Srbija posle svega proći na arbitraži - tvrdi izvor "Blica".

Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, kaže za "Blic" da ne zna razloge za mogući raskid kreditnog ugovora sa Rusijom oko "Železnica", ali da bi Rusija mogla da zatraži odštetu. Kovačević pritom iznosi i neke sporne elemente ugovora.

- Suština je što se prilikom potpisivanja ugovora nije videlo kako će se sve iz tog paketa završiti. Naime, kupljeni su vozovi slični onima koje "Goša" proizvodi, a ne savremeniji. Onda je trebalo da se kupuju naši, a ne ruski - kaže Kovačević.

Odgovor Ministarstva finansija: Želimo da produžimo rok

Iz Ministarstva finansija nisu želeli direktno da nam odgovore da li je na pomolu raskid ugovora sa Rusima.
Dušan Vujović

"Kao što je poznato, originalni rok raspoloživosti sredstava kredita je 31. decembar 2017. godine. Taj rok nije dovoljan da se završi projektovanje i izvođenje radova na predviđenim projektima. U toku su pregovori da se obezbedi neophodno produženje roka za realizaciju tog kredita", piše u odgovoru Ministarstva finansija.

Iskorišćeno 300 miliona dolara

Ugovor o ruskom kreditu vrednom 800 miliona dolara potpisan je januara 2013. godine.

Kredit je namenjen modernizaciji i elektrifikaciji pruge Beograd - Pančevo, obnovi šest deonica pruge na koridoru 10 ukupne dužine 111 kilometara, nabavci novih dizel-motornih vozova, izgradnji pruge Valjevo - Loznica i rekonstrukciji srpskog dela pruge Beograd - Bar. Do sada je povučeno oko 300 miliona dolara. Godišnja kamata je 4,1 odsto, sa grejs periodom od četiri godine i rokom otplate od 10 godina.

http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/srps ... ra/k8dk2el
 
Ovo je glupost iz blica, ne vidim kako da poniste ugovor koji je realizovan preko 50%
 
ruski dmv su preplaceni i od starta mi nije jasna kupovina tolikog broja istih. cena je uporediva state-of-the-art svajcarcima koje smo kupili (27 dmva kosta kao 21 emv), cenim da flirt3 dizel nije po ceni mnogo daleko. jedini razlog za to koji mi je padao na pamet su neki politicki poeni i rusofilija, ali mi tek ova vest, ako se ispostavi kao tacna, ne bi imala nikakvog smisla. zasto se lepo u startu nije islo sa flirt3 dmvom, koristili bi se mahom isti delovi, isti ljudi bi popravljali oba, verujem da bismo i uz normalne pregovore uz kupovinu 50ak komada (koliko je para otislo na flirt3 emv+mvm dmv) dobili i veca servisna ovlascenja, a ne da se za jedan pukli far ceka po 6 meseci novi iz svajcarske uz svajcarce koji rade u zemunu.

ruski kredit (tih 700 miliona za infrastrukturu) je bio preko potreban, sad da li je kamata 4,1 ili 3,1 mi deluje kao los izgovor za izlazak iz price kada cemo razliku u kamati svakako da platimo kao sudsku odstetu.

da zakljucim pricu: ako su vec sklopili idiotski posao (navodno vujovic to tvrdi zbog visine kamatne stope, meni smeta nabavke dmva uz prekopotrebno obnavljanje pruge), trebalo je da cute do kraja. nadam se da je ova spekulacija neistinita, inace pisamo uz vetar.
 
jedino realno objasnjenje koje mi pada na pamet je da se ugovor raskida da bi se posao za koridor 10 namestio kinezima, posto i jedni i drugi treba da rade istu deonicu bg ns ali to ovu vest ne cini nimalo manjom svinjarijom.
 
Mislim da je kredit od Rusa trebalo iskoristiti za infrastrukturu, a od zapada kupovati lokomotive i vozove, ako već ne možemo sami to uraditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396682#p396682:1nmwyluk je napisao(la):
Stomatolog » Sun Jul 10, 2016 12:16 pm[/url]":1nmwyluk]Mislim da je kredit od Rusa trebalo iskoristiti za infrastrukturu, a od zapada kupovati lokomotive i vozove, ako već ne možemo sami to uraditi.

Postojece lokomotive serije 444 se mogu sa zamenom reduktora da postignu brzinu od 160 km/h.
 
Cemu i dokle ciganisanje, iovako smo prezaduzeni, sta fali da se na kredu uzme par novih da nas sluzi narednih 20godina ako ne i vise...
Sve bi nesto da stekamo da ispadne jeftinije kad ono na kraju sve smo sveli na duplo, troduplo veci trosak.
 
Дакле, раскида се убедљиво најуспешнији и најсмисленији кредит од 2000е на овамо. Прочитајте коментаре ботова на ову вест и све је јасно.

ПС: Мекбејн, и даље сумњаш да смо колонија?
 
Sumnjam da se bilo sta raskida. Mozda smo mogli malo prakticniji da budemo po pitanju nabavki dmv-ova tj mogli su da se uzmu i neki vagoni ili da se napravi neka saradnja sa nasim posrnulim fabrikama. Rekonstrukcija na K10 se radi na kasicicu ali bolje i to nego nista dok ce duzinski gledano sasvim fina duzina biti radjena na Barskoj pruzi.
 
Naši železnički mozgovi od početka šetaju te Ruse od jednog do drugog žarišta. Sama greška je u tome što rehabilitacija želeničkih magistrala nije strateški podeljena tako da Rusi rade jedan, Kinezi drugi a Zapad treći pravac. Tako bi se dobila najbrža rehabilitacija. Ovako su Rusi čas u Pančevu, čas oko Plane, pa na Jugu a onda prelaze na Valjevo. Rade po principu hauzmajstora - hajde tamo gde gori da ih pošaljemo da zamene, zakrpe. Rezultat je da nijedna obnovljena deonica nije duža od par desetina km, a glavne pružne pravce je potrebno odnoviti na bar 70% dužine.

A greška je što su uopšte kupovani samo DMV. Šta ćemo sa 40 DMV kada su glavni pravci elektrifikovani a mnogi od sporednih koji nisu se ukidaju? Stavićemo DMV na elektrifikovane pruge? U stvari odavno jesmo, Požega-Kraljevo već nekoliko godina ide 711 iako je pruga potpuno elektrificirana. Sledeće je ubacivanje DMV 711 umesto 412-416 na medjugradskim linijama.
 
Видели смо како се добија бржа реализација западним кредитима и фирмама на деоници Гиље Ћуприја или Жежељовом Мосту, Бешки... Заправо видели смо то на сваком инфраструктурном пројекту које су кредитирали и градили наши окупатори и они који су то све рушили 99е. Знам ја да Србин имаде памћење краће, чак и од своје памети али ви петоколонаши му га баш дајете по бесмислицама. Ма само преко Алпине су изнели на милијарде из ове колоније.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396918#p396918:3ckok5e5 je napisao(la):
tragac » 12 Jul 2016 08:57 am[/url]":3ckok5e5]Ovako su Rusi čas u Pančevu, čas oko Plane, pa na Jugu a onda prelaze na Valjevo. Rade po principu hauzmajstora - hajde tamo gde gori da ih pošaljemo da zamene, zakrpe. Rezultat je da nijedna obnovljena deonica nije duža od par desetina km, a glavne pružne pravce je potrebno odnoviti na bar 70% dužine.
Шта бре ово пишеш? Какве су ово бесмислице? Какво крпљење? За овај новац деонице су дугачке а радови изведени одлично и пре рока, брзине доведене на пројектовано стање и ово је убедљиво најобимнија реконструкција железничке мреже коју смо икада имали. Уз то, Руси су нам послали врхунске стручњаке који покушавају да пренесу знање нашим младим инжењерима на саобраћајном факултету и у ЖС. .Послушај само неку од многих изјава Султанова и све је јасно.

Уби те стокхолмски синдром.
 
Сетимо се да је прво била прича да ће Руси да раде пругу Ваљево - Лозница.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396975#p396975:36mdttdr je napisao(la):
Delija » 12 Jul 2016 01:46 pm[/url]":36mdttdr]Видели смо како се добија бржа реализација западним кредитима и фирмама на деоници Гиље Ћуприја или Жежељовом Мосту, Бешки... Заправо видели смо то на сваком инфраструктурном пројекту које су кредитирали и градили наши окупатори и они који су то све рушили 99е. Знам ја да Србин имаде памћење краће, чак и од своје памети али ви петоколонаши му га баш дајете по бесмислицама. Ма само преко Алпине су изнели на милијарде из ове колоније.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396918#p396918:36mdttdr je napisao(la):
tragac » 12 Jul 2016 08:57 am[/url]":36mdttdr]Ovako su Rusi čas u Pančevu, čas oko Plane, pa na Jugu a onda prelaze na Valjevo. Rade po principu hauzmajstora - hajde tamo gde gori da ih pošaljemo da zamene, zakrpe. Rezultat je da nijedna obnovljena deonica nije duža od par desetina km, a glavne pružne pravce je potrebno odnoviti na bar 70% dužine.
Шта бре ово пишеш? Какве су ово бесмислице? Какво крпљење? За овај новац деонице су дугачке а радови изведени одлично и пре рока, брзине доведене на пројектовано стање и ово је убедљиво најобимнија реконструкција железничке мреже коју смо икада имали. Уз то, Руси су нам послали врхунске стручњаке који покушавају да пренесу знање нашим младим инжењерима на саобраћајном факултету и у ЖС. .Послушај само неку од многих изјава Султанова и све је јасно.

Уби те стокхолмски синдром.
A tebe ubi potreba da svoju morbidnu putinofiliju pokazuješ i gde treba i gde ne treba. Nigde nisam dovodio u pitanje kvalitet radova, već organizaciju raspodele radova, a to je nešto o čemu odlučuje investitor, dakle Država Srbija. Konkretno, od prvog dana je trebalo njima dati posao samo da rade od Niša prema jugu, i to bi do sad bilo gotovo.

Što se tiče zapadnih kredita tu je isto problem kod nas, tj nikakav projektni nadzor ne pomaže kad je resorni ministar iz kleptokratske Nove Srbije i sličnih stranaka kojima su kradja, korupcija, nepotizam i sl. jedini lajtmotiv, spiritus movens i raison d'être.
 
Ја бих се и овом приликом само насмешио онима који писаху да Србија, тобоже, са "прозападне" прелази на некакву "проруску" политику. Вучић има господаре на једној страни света, а Руси му служе да мало наложи и напржи народ, јер се тако лакше њиме господари. Нажалост, народ је склон пржењу и ложењу.
 
Трагач ајде престани да лупеташ глупости, спинујеш и да лажеш. Сви ми знамо ко је био Веља али имаш врло конректне чињенице које јасно показују разлоге кашњења, вишеструког поскупљења или незавршетка западних инфраструктурних пројеката у колонијалној Србији. Сви се врло добро сећамо тих спорова, арбитража, пилићарских аустријских фирми које су погашене или побегле чим су извукли паре након незавршеног или исфушираног посла. Наспрам само те Алпине и банака које су кредитирале те криминалне пројекте Веља Илић је ситни лопов.
 
Да, заиста импулсивно и преко реагујем кад неко без стида лаже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396976#p396976:3rp4hxjb je napisao(la):
Дошљак » 12 Jul 2016 01:49 pm[/url]":3rp4hxjb]Сетимо се да је прво била прича да ће Руси да раде пругу Ваљево - Лозница.

Tacno je to ali su sredstva koja su deo ruskog kredita za tu novu prugu prebacena na izgradnju drugog koloseka od stare pazove do Novog Sada posto se smatralo da uvodjenjem Flirtova ce se najvise para dobijati od linije Boegrad Novi Sad.

Valjevo-Loznica ostaje za neka bolja vremena.
 
Vrh