Karlo del Ponte":3gpjbamc je napisao(la):Са бројачима осовина у реду, али бројачи осовина су мање поуздани од АПБ. У поменутом чланку се не помиње АПБ, а волео бих да видим то решење, јер на прузи може да се региструје лажно заузеће и при топљењу мокрог снега са дрвеним и бетонским праговима. Могу да замислим са челичним прагом, да на пругу падне обичан мокар лист уз шину и изазове лажно заузеће.
Ko prvo, brkaš pojmove. APB je način regulacije prometa (drugi su kolodvorski i odjavni razmak), koji je neovisan o načinu kontrole stanja (detekcije zauzetosti) kolosijeka. Detekcija može biti brojačima osovina ili izoliranim odsjekom.
HŽ mijenja postojeća osiguranja izoliranim odsjecima u brojače osovina jer se zaključilo da su pouzdaniji, lakši za održavanje i sigurniji. Ako ti želiš tvrditi i dalje da nije tome tako, slobodno podastreš neki dokaz, studiju, itd.
Što se tiče željeznih pragova, očito nema nekih problema ni s izoliranim odsjekom ako se propisno ugrade. Ili impliciraš da HŽ namjerno ugrožava sigurnost prometa ugradnjom neprovjerenih rješenja?
Izvori:
Brošura brojača osovina hrvatskog proizvođača: http://www.altpro.com/cro/content/downl ... ure-HR.pdf
Stručni rad o navedenom uređaju: http://www.altpro.com/cro/content/downl ... _TDR14.pdf
Citat:
Brojači osovina imaju veću pouzdanost i smanjene ukupne troškove u životnom ciklusu (life cycle costs), tako da ih se prilikom modernizacije SS-uređaja itekako isplati uvesti u projekt. Oni ne zahtijevaju ugradnju izoliranih sastava i koriste manje kablova (ne trebaju jake vodiče/pletenice za veliku struju), tako da su općenito jeftiniji za instalaciju i održavanje. Korištenje brojača osovina naročito dolazi do izražaja na čeličnim strukturama (npr. mostovi) gdje primjena izoliranih odsjeka nije moguća. Također se koriste za kontrolu dugih pružnih odsjeka (npr. odsjek međustanične zavisnosti) gdje se može uštedjeti na nekoliko uzastopnih izoliranih odsjeka.
Koristeći sustave brojača osovina integritet kompozicije vlaka se u svakom trenutku može nadzirati, jer je broj osovina kompozicije uvijek poznat. Neovisnost o otporu zastora ujedno znači i povećanu sigurnost.