Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Karlo del Ponte":3gpjbamc je napisao(la):
Са бројачима осовина у реду, али бројачи осовина су мање поуздани од АПБ. У поменутом чланку се не помиње АПБ, а волео бих да видим то решење, јер на прузи може да се региструје лажно заузеће и при топљењу мокрог снега са дрвеним и бетонским праговима. Могу да замислим са челичним прагом, да на пругу падне обичан мокар лист уз шину и изазове лажно заузеће.

Ko prvo, brkaš pojmove. APB je način regulacije prometa (drugi su kolodvorski i odjavni razmak), koji je neovisan o načinu kontrole stanja (detekcije zauzetosti) kolosijeka. Detekcija može biti brojačima osovina ili izoliranim odsjekom.

HŽ mijenja postojeća osiguranja izoliranim odsjecima u brojače osovina jer se zaključilo da su pouzdaniji, lakši za održavanje i sigurniji. Ako ti želiš tvrditi i dalje da nije tome tako, slobodno podastreš neki dokaz, studiju, itd.

Što se tiče željeznih pragova, očito nema nekih problema ni s izoliranim odsjekom ako se propisno ugrade. Ili impliciraš da HŽ namjerno ugrožava sigurnost prometa ugradnjom neprovjerenih rješenja?

Izvori:
Brošura brojača osovina hrvatskog proizvođača: http://www.altpro.com/cro/content/downl ... ure-HR.pdf
Stručni rad o navedenom uređaju: http://www.altpro.com/cro/content/downl ... _TDR14.pdf

Citat:

Brojači osovina imaju veću pouzdanost i smanjene ukupne troškove u životnom ciklusu (life cycle costs), tako da ih se prilikom modernizacije SS-uređaja itekako isplati uvesti u projekt. Oni ne zahtijevaju ugradnju izoliranih sastava i koriste manje kablova (ne trebaju jake vodiče/pletenice za veliku struju), tako da su općenito jeftiniji za instalaciju i održavanje. Korištenje brojača osovina naročito dolazi do izražaja na čeličnim strukturama (npr. mostovi) gdje primjena izoliranih odsjeka nije moguća. Također se koriste za kontrolu dugih pružnih odsjeka (npr. odsjek međustanične zavisnosti) gdje se može uštedjeti na nekoliko uzastopnih izoliranih odsjeka.

Koristeći sustave brojača osovina integritet kompozicije vlaka se u svakom trenutku može nadzirati, jer je broj osovina kompozicije uvijek poznat. Neovisnost o otporu zastora ujedno znači i povećanu sigurnost.
 
Jedna sa probe od prošle nedelje. Tri garniture u sinhronu. 413-013/014,039/040,041/042.
 
@Godeon
Моје знање о сигнално-сигурносним уређајима је везано за оно што сам изучавао на факултету, а сам нисам имао прилике да учествујем у истраживању квалитета и поузданости истих. По питању истих у Србији је време стало, а центри моћи углавном спречавају научно-технички развој. Са те стране једино могу веровати на реч, било теби, било неком другом. Код старијих типова бројача осовина је постојала котва, која је умела да се заглави. За могућност примене АПБ са челичним праговима могу да прихватим само ако може да објасни на који начин се могу изоловати од лажних заузећа. Можда пластификацијом целог прага? Узгред, у новије време се испитују и пластични прагови, који би могли заменити дрвене на мостовима и местима где је слаба носивост тла (где су бетонски непогодни).
 
Саопштење Удружења љубитеља железнице поводом 3.децембра,светског дана особа са инвалидитетом

На новим станицама у Крњачи и Овчи нема прилаза за особе са инвалидитетом!

Иако је у последњој деценији дошло до извесног напретка, особе са инвалидитетом су у већини случајева и даље грађани другог реда када је у питању јавни превоз. Нови возови купљени у последњих пар година имају тоалете прилагођене особама са инвалидитетом, има доста нископодних аутобуса и трамваја, спуштено је доста ивичњака и направљени улази за колица у многе јавне објекте, али доста решења је површно, без анализе целовитог транспортног решења. Многе железничке станице, које имају прилазе перону непогодне за прилаз инвалидским колицима, особље које није обучено за рад са помоћном опремом за улазак особа у колицима, а повремено чак и грубо одбијање да помогну, линије са возилима прилагођеним за превоз особа са инвалидитетом покривају мањи број насеља, само су неки од проблема. Јако лош пример имамо приликом реконструкције пруге између Београда и Панчева, где на реконструисаним станицама Овча и Крњача и новом стајалишту Крњача мост не постоји могућност приласка перонима без степеница! Ако смо до сада правили ову грешку, не смемо је поновити! Следе реконструкције дела пруге Београд-Бар кроз Србију, као и пруга за возове великих брзина ка Будумпешти.
Наставак на следећем линку.
 
20151201_130820.jpg


20151123_130456.jpg
 
Oho, imamo jedan "zamaskiran" auto na vozu.
Dal sam ja to 'nanjusio' skorasnji 'facelift' modela 500L ? :)
 
Ja mislim da se pre radi o zastiti tog prvog vagona koji je od svih najvise "na udaru" vetra i prasine pa da ne dodje sav prljav nakon dugackog puta.
 
Taj prvi automobil na gornjoj platformi je presvučen zaštitnom folijom zbog varnicenja pantografa. Da nije nje farba na automobilu bi do Bara bila totalno unistena.
 
Bogata drzava dizel pod zicom krasno a da stsve pod zivu ono sto fali
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361159#p361159:15nbkd08 je napisao(la):
direktor » 04 Dec 2015 03:22 pm[/url]":15nbkd08]Bogata drzava dizel pod zicom krasno a da stsve pod zivu ono sto fali
:kafa: :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361159#p361159:3olp1tow je napisao(la):
direktor » Пет Дец 04, 2015 3:22 pm[/url]":3olp1tow]Bogata drzava dizel pod zicom krasno a da stsve pod zivu ono sto fali

За неке правце би то и било исплативо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361159#p361159:o08oodm3 je napisao(la):
direktor » Pet Dec 04, 2015 3:22 pm[/url]":o08oodm3]Bogata drzava dizel pod zicom krasno a da stsve pod zivu ono sto fali
461-123, koja je trebala biti na čelu ovog voza je imala gaženje kod Čačka, pa je iz Kraljeva voz krenuo sa 661-109.
 
Budapest Keleti, ladno je voz za Bgd imao hiljadu i jedan vagon ali samo tri vagona za Beograd, jedan sa spavacim kolima, jedan prvi razred i jedan drugi razred. Ne znam zasto bar ne posalju miksovani prvi i drugi razred u jednom vagonu imaju takve, posto se niko ne vozi u prvom razredu. Vagoni su bili strokavi, Madjari ih uopste nisu ocistili a wc solja zapusena do vrha i bukvalno se preliva preko. Druga stvar, ovi televizori il kako da ih nazovem su super stvar, ne verujem da su mnogo skupi da ih ugrade i kod nas, pise na kom koloseku je koji voz, kuda ide i kada krece.














 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361208#p361208:26e1rd7l je napisao(la):
loyola » Fri Dec 04, 2015 11:34 pm[/url]":26e1rd7l] Druga stvar, ovi televizori il kako da ih nazovem su super stvar, ne verujem da su mnogo skupi da ih ugrade i kod nas, pise na kom koloseku je koji voz, kuda ide i kada krece.

Gdje "kod nas"? Na Prokopu? Pa bice tamo gdje se bude gradila ili uredjivala prava zeljeznicka stanica jednog dana.
 
Леп призор у Новом Саду од пре 3 недеље :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361110#p361110:11ucekv7 je napisao(la):
Luka Vuckovic » Fri Dec 04, 2015 12:28 pm[/url]":11ucekv7]Teretni voz za prevoz Fiat automobila iz Kragujevca za Bar.


free upload
Pre par godina putovao sam putnickim vozom koji je vukla lokomotiva 661.Iako je napolju temperatura bila oko 35,niko od putnika nije smeo da otvori prozor.Motori lokomotive su toliko trosili i izbacivali ulje da su bukvalno prozori i citavi vagoni bili masni i crni od ulja.Verujem da se takve lokomotive salju i na ovakve vozove.
 
jel inace praksa da se stavi "cirada" preko kvacila ukoliko nije u upotrebi ili su to nasi preterano fini prema novoj masini?
 
Vrh