Tačno je da se ponegde ovo pokazalo kao loše i da se negde ide na ponovno ujedinjenje. S druge strane na kraće staze, ovakva podela omogućava i ponešto dobro - da se novac za infrastrukturu koristi samo za infrastrukturu (a ona je kod nas nažalost po pravilu ostajala na cedilu dnedavno). Infrastruktura generalno može sasvim dobro da zarađuje naplaćivanjem trase. Osim toga ako postoji zainteresovani za prevoz i ima svoje prevozne kapacitete on može svojim lokomotivama i vagonima (kojih je kod nas hronični manjak) prevoziti teret (ili putnike ako smatra da je putnička linija isplativa), a to opet povećava ukupan promet železnicom, prihod infrastrukturi i konačno državi. U opasnosti je naš kargo prosto jer zbog stanja prevoznih kapaciteta bilo koja strana firma može ponuditi konkurentniji (nove lokomotive su ekonomičnije pa za istu količinu tereta utroše manje energije) i tačniji prevoz (manja je šansa da raspuste voz u nekoj stanici jer je lokomotiva otkazala ili hitno prebačena na neki drugi voz). Generalno ova podela može dovesti do bolje infrastrukture, propasti karga, država i tako treba da subvencionira železnički putnički prevoz, a holding je verovatno samo leglo "uhlje*******a" koje treba ugasiti čim pre. Tako da ova podela može biti i prelazna faza, da se raščisti baruština posle se mogu opet spojiti neki delovi.