Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A recimo da uopšte nije dodavana galerija koja se inače većim delom oslanja na svoje stubove i temelje, a na stubove fasade je samo naslonjena, da nisu postavljena stakla oko 10 mm u Al ramu, a pri tom skinuta stara teška HIdro izolacijs sa krova nadstesnicr, da opterecenje nije povecano ni tih 1,5-2%, da li bi se zatege otkačile? U tom slucaju 310 uopste ne bi ucestvovao u prokektu. Nikakva druga-nova opterecenjs nisu dodavana. Postavljana je samo nova izolacija krova i vracano ono sto je od dekorativnih elemenata otpalo, po projektu. Da li je pri radovima na krovu neko svesno ili nesvesno “ čačkao” u zoni SVIH zatega ( vešaljki). Zona je i 50 cm koliko je udaljeno ovo za śta kažete da su nosači reklama. I da li su to nešto sasekli ili počupali, smetalo im da se ne mlate da postave hidroizolaciju. Da to ne budu slaba mesta. Znaci da je bila iskljucivo sminka, kako je predvidjeno arhitekturom, ali uz novu hidroizolaciju, DA LI BI PALO? Ne ulazim da li ko i na koji nacin je uopste mogao da ispita stanje ovih cevi u futroli, ne znam kako bi se nazvalo, posebno ako su bile UTOPLJENE u beton i tako simulirale neku vesaljku.
 
Poslednja izmena:
Sve je objašnjeno na prethodnim stranama i bez obzira na sve što navodiš, tačno ili ne, odgovornost za ubistva je sasvim jasna. Baš to što tvoje pitanje sada zahteva forenzičku analizu, umesto da postoje dokumenta o izvedenom održavanju, elaborat o trenutnom stanju, elaborat o opterećenjima, dokumentacija izvedenih radova, upotrebna dozvola... To je ono što sasvim jasno govori o odgovornosti za ubistva svih uključenih.

Zbog svih tih ljudi, na tvoje pitanje sada može da pouzdano odgovori samo dobra inženjerska forenzička analiza kojoj se svi nadamo.
 
Bukvalno su imali sve vreme ovog sveta dok je stanica bila zatvorena, odnosno dok nije bilo saobraćaja, da ispitaju i provere svaki metar od podruma do krova, tim pre što su imali ideje da dograđuju, pregrađuju i da se ugrađuju.

Odgovorno društvo i država bi u ovoj situaciji pozvali najkvalitetnije forenzičare, nebitno odakle, ali ljude koji su dokazano najjbolji i najiskusniji na tom polju, da se pridruže našima, ako je kod nas iko relevantan i ostao. Ovo je događaj koji bi mogao i da unese mnoge izmene u budućnosti, što se tiče regiulativa gradnje i posebno kontrole i održavanja. Naravno od svega toga verovatno neće biti ništa.
 
Poslednja izmena:
Као па не мој да проверавају. Прво, то кошта, друго знаш какви су написаће нешто, ем ће да кошта ем ће да продужи радове. Знам ја њих увек нешто измишљају. А види стоји већ 60 година...
 
Sve ćemo saznati za par godina kada snime Seconds from disaster.

Tada ćemo videti i animacije i projekat i proces propadanja.

Advanced computer graphics, forensic science, eyewitness accounts, interviews with experts, archival footage and re-enactments piece together in great detail the events that led to some of the biggest disasters of modern time.
 
Sve ćemo saznati za par godina kada snime Seconds from disaster.

Tada ćemo videti i animacije i projekat i proces propadanja.

Advanced computer graphics, forensic science, eyewitness accounts, interviews with experts, archival footage and re-enactments piece together in great detail the events that led to some of the biggest disasters of modern time.
Neces videti nikad garantujem, zato sto u normalnoj zemlji bi ostavili sav moguci sut da neko zaista nezavisan i strucan ispita stanje betona na krovu, stanje betona na nadstresnici, izmeri tezinu nadstresnice, ispita armaturu u njoj, ispita utege, ispita kotve , ispita propustnost betona, pregleda svaki papir sa gradilista, nadje majstora koji je sa 18 godina 64te pomagao u izgradnji pa video kako je uradjeno i imali bi u sekundama sta se desavalo pri padu i sta je sve kojim redom popustilo

Ovde ce doci neko “iz struke” napisati da je to zastarelo i prevazidjeno resenje i da zgradu oni prosli nisu odrzavali i to je to
 
Sve je objašnjeno na prethodnim stranama i bez obzira na sve što navodiš, tačno ili ne, odgovornost za ubistva je sasvim jasna. Baš to što tvoje pitanje sada zahteva forenzičku analizu, umesto da postoje dokumenta o izvedenom održavanju, elaborat o trenutnom stanju, elaborat o opterećenjima, dokumentacija izvedenih radova, upotrebna dozvola... To je ono što sasvim jasno govori o odgovornosti za ubistva svih uključenih.

Zbog svih tih ljudi, na tvoje pitanje sada može da pouzdano odgovori samo dobra inženjerska forenzička analiza kojoj se svi nadamo.
Pitanje se nameće, jer se medju najverovatnijim razlozima navodi preopterecenje nadstrešnice i cinjenica da bi stajala još ovoliko da na njoj ništa nije radjeno. konstruktivna reklonstrukcija nadstrešnice i samog objekta, uz činjenicu da original statike i detalja konstrukcije nema nigde, trajala bi jako dugo, Soko bi se naljutio i vratio u Kinu😡
I još jedna ćinjenica: nadzir daje saopstenje da je stanica nebezbedna posto je ovde izneta pretpostavka da su uklonjene kotve. Oni nemaju projekat, kako kazu, a i ne znaju da li su ili nisu uklonjene kotve ili se to sto je uklonjeno mozda narusilo vezu zatege u betonu, kakva god bila, pa bolje da se ograde. Gotovo sa sigurnoscu se moze pretpostaviti da Nadzor ne zna sta se pri postavljanju HI radilo ka krovu, oni su prevelika gospoda da bi se peli na krov.
 
20241110_101940.jpg

Hit sajma knjiga treba pokloniti svim majmunima koji su na funkcijama
 
SNS je mafija kojoj niko vise ne veruje. Oni sad samo gledaju kako da se izvuku i da nastave po starom a na nama je da li cemo to da im dozvolimo. Osim BIA istrage druge nece biti.
 
Он је тек посебна прича, са једне стране пилона затеге "вуку" дупло дужу конструкцију моста изнад Саве, у односу на другу страну ка Топчидеру..

sava-09-most-na-adi.jpg
 
Колико се сећам Хајдинових интервјуа мислим да једна страна трпи свакако веће оптерећење због дупло већег размака између стубова са те стране.
 
Poslednja izmena:
Da nisi pobrkao mostove? Hajdin je projektovao dosta stariji Novi železnički most koji je takođe sa asimetričnim kosim kablovima po čemu je bio prvi (železnički) u svetu. Ali je sama konstrukcija drugačija jer ima dva stuba.

Inače, to je još jedan Infrin objekat koji deluje kao da nije održavan od kad je napravljen i pitanje je u kakvom stanju su sajle.
 
Наравно да ми је то познато, но Хајдин је био на челу жирија који је бирао и изабрао победничко решење за мост на Ади и често се тада у том својству појављивао на телевизијама на неки начин заступајући пројектанте из словеначке фирме Понтинг.
 
Vidim da od četvrtka do danas niko na forumu nije komentarisao izjave arhitekte Maldinija na RTS-u.
Najviše pažnje sam obratio na izjavu u kojoj kaže da nema opasnosti po ceo objekat železničke stanice (potencijalni kolaps krovne konstrukcije) jer nadstrešnica nije služila kao kontrateg za krov. Ovde na forumu je jedna od teorija bila da nadstrešnica jeste krovni kontrateg, u medijima se isto to spominjalo. Zanima me ko je u pravu i šta je od svega toga tačno, moglo bi i o tome malo više da se prodiskutuje i da se stavi tačka na to jer će železnička stanica kad-tad biti vraćena u funkciju i verujem da niko od ljudi koji će putovati vozom ne želi da gleda u pasulj i brine da se i krov ne uruši.
Dakle, da li je posle urušavanja nadstrešnice stanična zgrada bezbedna za korišćenje ili nije?
 
Čim su oni defakto uveli novu liniju gradskog saobraćaja ka železničikim stanicama Petrovaradin i Ranžirna, mislim da od otvaranja u dogledno vreme nema ništa. Otvorili bi je oni 100 puta do sad, s obzirom da je NS drugi najveći grad države, ali ne smeju.

A sve i da je otvore, ko bi smeo da ide u tu zgradu i da veruje UltraKop struci i toliko puta spomenutom "sistemu" i "državi" da je ona bezbedna? Mislim tu i na radnike i na putnike.
 
Опет архитекта, а не статичар прича о надстрешници и њеној улози. Не потцењујем никога али, као што је неко већ написао, упорно у госте зову архитекте, а не статичаре и људе са лиценцом 310! Они могу дати одговоре на питања улоге надстрешнице.

По мени, као лаику, да је надстрешница имала само естетску улогу, онда би имала и стубове као тераса десно. Овако, нема стубове и косе вешаљке су у ствари затеге које носе неке силе. Мало ми је вероватно да су ради естетике правили толику надстрешницу и качили је о вешаљке.

Друга ствар, када сте већ споенули додату надстрешницу над надстрешницом изнад првог перона, да ли сте приметили како је други део надстрешнице анкерисан? Први део је анкерисан у зид, који иде крајем фасаде. Код другог дела крова тј. изнад крила А, нема тог зида и надстрешница над надстрешницом је анкерисана у сам раван кров! Прилично необично решење. Занима ме да ли је и овде проверена сама статика крова и после целокупна статика након додате надстрешнице?

Види се на снимку од 2:06.
 
Čim su oni defakto uveli novu liniju gradskog saobraćaja ka železničikim stanicama Petrovaradin i Ranžirna, mislim da od otvaranja u dogledno vreme nema ništa. Otvorili bi je oni 100 puta do sad, s obzirom da je NS drugi najveći grad države, ali ne smeju.

A sve i da je otvore, ko bi smeo da ide u tu zgradu i da veruje UltraKop struci i toliko puta spomenutom "sistemu" i "državi" da je ona bezbedna? Mislim tu i na radnike i na putnike.
Čuo sam od vozača JGSP-a da neće još godinu dana da otvore stanicu.
 
Da nisi pobrkao mostove? Hajdin je projektovao dosta stariji Novi železnički most koji je takođe sa asimetričnim kosim kablovima po čemu je bio prvi (železnički) u svetu. Ali je sama konstrukcija drugačija jer ima dva stuba.

Inače, to je još jedan Infrin objekat koji deluje kao da nije održavan od kad je napravljen i pitanje je u kakvom stanju su sajle.


Verovatno je u stanju istom kao i tehnički skoro identičan most slobode u NS, sa kojeg otpadaju betonski delovi, a kada je rekonstruisan nakon bombardovanja, zamenjeno je samo ono što je direktno uništeno, a da ostatak nisu ni takli.
 
Što se tiče mosta Slobode, skoro je kao rađena neka rekonstrukcija. Nakon toga je bio taj pad bandere, a može da se vidi i trava kako raste iz ivičnjaka, a rđa je već opet počela da jede ogradu. Međutim, tokom te rekonstrukcije jesu pomerali omotač sajli i one su mogle da se vide, tako da pretpostavljam da neka provera istih jeste odrađena:
20220904_170413~2.jpg


Sa druge strane, ne sećam se da je iko ikad pipnuo sajle na Novom železničkom mostu, ali možda grešim.
 
Vrh